As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

@peter: Mijn vrouw is weer aan het lessen. Andere rijschool. Al eerder gaf ik aan dat ze voor een automaat rijbewijs gaat.

Omdat het budget niet eindeloos is denk ik er aan om de i20 in te ruilen voor een Aygo mmt of Alto automaat. Dat wordt de auto van haar.

Daarnaast wil ik dan iets goedkoops neerzetten als een Cuore, Picanto of Atos.

De diesel heeft weinig zin meer en is met 88 euro per maand een dure kostganger. Beide auto's maken gezamenlijk misschien 50.000 kilometer tegen nu 40.000 kilometer op jaarbasis voor een auto.

Waarom misschien een Atos?
1. Het is een Hyundai;
2. Het ding is lelijk maar sympathiek.
3. Voor mij een moderne (koreaanse) interpretatie van een 2cv of een R4.
4. Het ding moet voorzien in de woon-werk kilometers tussen Almere en Utrecht.
5. Vaak te vinden met relatief lage kilometerstand en.
6. Zie 1: op Marktplaats zie je Atossen die met gemak de grens van 200.000 passeren.

Heb zo'n Atos Automaat een korte tijd gehad (uit een erfenis), maar wat zoop dat ding! 1:12 a 13 max...... Ik zou het Dieseltje houden...

Pietzoveel zei:
Heb zo'n Atos Automaat een korte tijd gehad (uit een erfenis), maar wat zoop dat ding! 1:12 a 13 max...... Ik zou het Dieseltje houden...

M'n opa heeft er al jaren een. Zuiniger dan 1 op 13 lukt wel maar echt superzuinig (wat je van zo'n kleintje zou verwachten) wordt het nooit. Verder wordt hij door toedoen van die automaat nog een stuk langzamer, en vind ik de rij-eigenschappen ook voor een a-segmenter niet heel best...

Automaatje met koppelomvormer.... traaaaaaaaag, dus veel gasgeven, dus veel zuipen. En harder dan 80 wordt oncomfortabel, inderdaad.

Voor de duidelijkheid: de Atos wordt mijn van A naar U auto en een handbak. Aangezien ik met een Getz over 130.000 kilometer een gemiddelde gedraaid heb van 1 op 15,5 verwacht ik zeker 1op 16,5 van de Atos.

Inruilen wordt nog wel een dingetje. Net een online taxatie gedaan. Was bij een grote Mazda dealer. Die geven geen indicatie omdat het een diesel is. Zijn daarmee afhankelijk van handelsbiedingen.

Maar dit topic is over vooral "el bandito" van Peter en het is geenszins mijn bedoeling om zijn topic te kapen. Volgende keer stuur ik wel een pb.

Beste verlichting2,

om het maar even op zijn Bofkonts te zeggen, jij mag altijd je zegje doen, hoe offtopic ook! :) Bij gebrek aan een eigen topic, zijn je "kapingen" welkom hoor. Je hebt altijd zinnige dingen te zeggen! :)

Een AtoZ, ja snap ik wel, kleine tankjes zijn het. Ik verwachtte trouwens voor je vrouw een I10 eigenlijk :) Of zijn die niet met automaat? Ik ken iemand en die heeft een hele mooie te koop staan, echt alles erop en eraan. Hou wel rekening dat die hele kleintjes niets mogen trekken, ook amper een fietsendrager..

Persoonlijk denk ik qua inruil dat sites niet al te veel zeggen, dat moet denk ik live, en diesel, nouja gelukkig is niet zo oud, maar het zou een paar jaar terug beter qua markt zijn.

Welke heeft je voorkeur?

Wist je trouwens dat Hyundai ook met deze types googelde? Qua grilles enzo, ik ken er inmiddels 3 verschillende

2001 Hyundai Atos Sky, deze vind ik stiekem ook erg tof!

Of zo met roofrack! Ook leuk!

Je bent in goed gezelschap, deze komt uit Aruba en reed hier in Assen!

Maar is een Getz geen optie? Lijkt me misschien net wat meer comfort, hoewel ik me herinner dat de i10 tot de beste van zijn klasse behoort!

Een i10 automaat kan ook. Alleen heeft ze de voorkeur uitgesproken voor een Aygo/107/c1 half automaat of een Alto. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar de Alto want:
1. Volwassener afwerking en
2. Een echte automaat.

Van de oudste modellen Atos vind ik de de Multi (die met de hoge achterlichten) eigenlijk de leukste. Als dit het scenario wordt wil ik liever gaan voor een Atos uit de laatste bouwkosten (2006-2008). Die motoren zijn iets krachtiger maar nog belangrijker ook zuiniger. Verder hebben die modellen standaard een toerenteller. Vind ik een zeer fijn maar ook belangrijk instrument.

Een Atos met lichtmetaal en een vouwdak is gewoon leuk en grappig. Een soort van anti-held.

Een Getz 1100 is ook een optie. Andere auto die ik sympathiek vind is de Sirion (2005-2012). Hier ben ik alleen bang voor de onderdelenvoorziening. Terecht of onterecht?

Ik snap je wel, de Atos heeft wel iets, de rechte achterkant net iets meer... Mooi is ie niet, guitig eerder... Mijn buurvrouw heeft een Spirit met Bullbar trouwens, ik zal eens proberen een foto ervan te maken.

Rationeel gezien zou ik een nieuwere AtoZ nemen (de naam staat trouwens voor A to Z, maar de Z is omgedraaid naar een S) Puur dat ie moderner is...
Hoewel de een het leukste is, geen twijfel op dat gebied.

Komt de Siron 2 erbij kijken, hoe zo'n Hundee-fan ik ook ben, dan zou ik voor die gaan. Dat is toch wel wat meer auto. Qua onderdelen hoef je denk ik niet zo bang te zijn, ik meen me nog een klokje rond te herinneren...
Maar kijk ik even, ik heb connecties/ervaring/vrienden met een Lada, Rover, SAAB en dus Lancia. Merken die ons land niet meer geleverd worden, die onderdelen zijn nog makkelijk te krijgen. Ook sprak ik eens met een eigenaar van een Landwind, hij kon ook makkelijk aan dingen komen.

Ebay, google. winparts zijn je beste vriend, aan de andere kant... Neee Daihatsu is slecht, een Getz is veeeeeel beter :)

Opper, maar eerst even kijken of die bestaat, de Nissan Pixo, die vind ik net ietsje mooier dan een Alto. Ik mis trouwens een auto.... de FIAT 500!
Ik heb ook een beetje een weggooi-gevoel bij de drieling, dus ik zou ook voor een Alto gaan..

@Peter: mij is opgevallen dat de Pixo qua prijzen lager in de markt ligt (minder bekend, dus logisch) maar ook dat de Pixo vaak wat minder luxe is uitgerust. Er zijn namelijk best veel Pixo's te vinden met handbediende ramen voor, terwijl bijna elke Alto elektrische ramen heeft.

Het frontje van de Pixo is inderdaad wat vlotter dan bij de Alto.

Maar de verandering van 1 naar 2 auto's is niet eerder te verwachten dan in het vroege najaar. Examen moet ingepland worden en gezien de drukte bij het CBR...

Eerst maar eens toeleven naar een hopelijk mooie vakantie in Normandië (5 dagen) en Bretagne (9 dagen). Sluit precies op elkaar aan waardoor we een mooie indruk zullen krijgen van de noord-west hoek van Frankrijk.

Hoe is het eigenlijk met jouw Getz? Ik hoor tussen alle leuke verhalen van de klassieker shows die je afgaat met de Y10 niet heel veel over de (Stan) Getz. Ooit overigens een CD'tje met muziek van Stan Getz (jazz) in de Getz afgedraaid. Was een ervaring die ik een keer moest gedaan hebben in de periode dat ik de Getz had.

Stan Getz ken ik niet! Ik heb even op Youtbube gekeken, klinkt goed! Met een half uurtje kan ik een album op mijn iPod zetten. ;)

Ik ben hobbymatig eens in de geschiedenis van de Alto gedoken, ik zal je een linkje geven. dat doe ik later vandaag :) Maar ik las ook al ja dat de Alto ietsje luxer was.

trouwens, moet je zien wat ik heb :
42316057801_f8e859ed17_c.jpg

Noord-Frankrijk is trouwens een erg mooie omgeving, jaren geleden eens geweest.. Heel veel "restanten" van de oorlog, heel indrukwekkend. Ik had me niet heel erg goed ingelezen, maar die grote begraafplaats had ik graag willen zien, gelukkig is het niet bijzonder ver weg en is het te her bezoeken. Heel veel plezier sowieso! Wanneer gaan jullie?

Bij het CBR is echt een wachtlijst, niet normaal, het is misschien wel prettig voor je vrouw, ze kan dan misschien wat langer lessen en dus meer vertrouwen/ervaring/kunde opbouwen. Maar echt 4, 5 maanden he? Ik las al eens dat ze oud examinatoren terug wouden vragen, een bekende van me is dat ook, maar die gaat met geen goud terug, die geniet veels te veel van zijn pensioen en was blij "klaar te zijn".

Ik zie heel vaak vacatures voorbij komen voor examinatoren, op zich valt de eis daarvoor ook nog best mee, een paar jaar je rijbewijs, en wat kleine dingen. Alleen voor Groningen heb je bijvoorbeeld ook een motorrijbewijs nodig.

De Getz staat vaak stil nu, één keer in de twee weken naar Groningen. Afgelopen maandag nog een tour gemaakt door Friesland, ik ging klussen bij mijn kameraad en maps gaf me een toeristische route, dat was wel leuk. Lekker raampjes open, dan is een moderne auto ook wel fijn (op het stukje snelweg eerst, de airco aan) .

40509854560_a606852db1_c.jpg

De Getz heeft nu een apple-sticker, dus hij is nog sneller nu! EN dus een trekhaakdop van Hyundai! :)

En ik maak nog altijd duo-foto's:
42316072891_15a5467a22_c.jpg

Pas was dit op de parking bij mijn huis, de Seat is van mijn buurman ook een auto-gekkie...

De proporties van het schaalmodel van de Atos komen niet helemaal uit de verf. Leuk is die natuurlijk wel.

Normandië en Bretagne stonden al wat langer op ons wensenlijstje als vakantiebestemming. We gaan eind juli en zijn dan begin augustus weer terug. Vanwege historisch besef wil ik er ook graag naar toe. Mijn pleegdochter moet ook weten wat zich daar heeft afgespeeld. Mont Saint Michel wil ik ook graag zien.

Het modelletje is ietsje groter inderdaad, hij komt op de foto niet helemaal goed uit trouwens.. maar goed.

Saint Mont Michel is inderdaad ook erg mooi. Heel goed dat jullie je pleegdochter dit meegeven!
Ik weet nog dat ik ooit in Noorwegen was bij in een museum, voor mij liepen Duitsers en die opgeschoten zoon (jaar of 15 denk ik) vond de Nazi-uniforms tof, nouja ik begreep dus niet dat ipv de ouders die zeggen "nee dat kan echt" , dit ook nog eens gingen onderstrepen, dat was in mijn ogen echt weerzinwekkend...
Hoewel het ook lastig is, in Letland/Litouwen werden de Duitsers/Nazi's eerst als helden binnen gehaald, want erger dan de Russen kon niet.. Tot op hele beperkte hoogte is er wel een soort positief beeld over de Nazi's, niet om hun daden maar meer dat ze de Russen verjaagd hadden...

Ach Peter, je weet wat ze zeggen toch, de overwinnaar schrijft de geschiedenis.
Aan de geallieerde kant zijn er ook genoeg misdaden gepleegd jegens onschuldige burgers/militairen.
Daar hoor je bijna niemand over.
Zo zijn de Engelsen die als 1e grootschalige concentratie kampen in gebruik namen, in de Boeren oorlog Zuid Afrika.

Je kan het best een mooi uniform vinden, wil niet zeggen dat je de daden die er aan kleven identiek vind.

Mooi dat de Lancia weer op orde is. Veel geleerd, kan altijd nog eens van pas komen. Geen problemen is niets geleerd?

@ René.. (en A3)

Ja eens, je hebt helemaal gelijk. Ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat het een beetje raar was, het uniform was nog tot daar aan toe, maar het was een beetje raar, de hakenkruizen waren volgens moeke ook mooie symbolen. Dat je dat vind, nouja prima, maar het lijkt me toch dat je dat in een museum voor je houdt...

Ik weet ook heel goed dat de Duitse militairen ook niet slecht waren en deden wat ze "moesten" , maar dit was een beetje een verkeerde soort trots, lastig over te brengen online, maar het was vooral "raar"

@ A3-white..
dankje, dit is wel goed voor mijn ego! Zo is dat.. binnenkort ga ik met een vriend zijn dashboard uitbouwen, dat wordt wel even spannend, want een Audi is toch geen Lancia of Hyundai, maar durf het inmiddels wel aan :)

@Tom, das leuk! Dat is wel 1:43 of niet? Ik wat dat er inmiddels wat modelletjes, zelfs een Getz!, maar die zijn ietsje groter.. Is die in jou collectie?

Het is inderdaad een 1:43, van het merk PremiumX. Ik had 'm in mijn verzameling maar heb helaas wat ruimte moeten maken en kreeg een bod wat ik niet kon weigeren. Wel een aanrader want erg mooi gemaakt.

Zo dit weekend was het dan zover, het event van het jaar waar de Y10 het beste tot zijn recht komt, Youngtimer Event!

Goed zover was het nog niet, ik ben zaterdag eerst nog naar "Oh Oh Renault" geweest, mede forummer Ralph had me daar vorig jaar over getipt en dus ging ik heen.

Een erg leuk en laagdrempelig event. Ik ging vanwege het mooie weer toeren met de Y10, op de parking waren er meerdere leuke "non-renaults"

Zoals deze leuke 127!

Daarna ging ik naar een vriend, Ommen Raalte is maar even, maar achteraf mooi dom, want zo stond ik om 21uur nog de Y10 te wassen.

EN toen maar snel slapen, want immers was het zondag belachelijk vroeg! Ik moest om 8.15 al in Zwolle wezen, dus om 7.15 weg! En dat met die hitte EN met een kat die mega-pissed was dat ze niet naar buiten was geweest, kortom ik had een redelijke korte nacht, hoewel het altijd erger kon begreep ik.

In Zwolle verzamelen met mede formummers Nick & Leon, en mijn maten EJ en Martijn. Even hoi zeggen, en toen rijden!

Tussen Zwolle en Boxtel kon deze karavaan gezien worden, er waren zeker wel wat fans onderweg!

Vlak voor Classic Park stond bij de pomp al een rode Y10 te wachten op ons! Ik kende tot 3 dagen eerder deze auto en de eigenaar niet, maar het was meteen gezellig. Nu hadden we met zijn allen al even een groepsappje gemaakt, voor de tijden enzo, dus ja misschien kende je elkaar daardoor al.
Het was toen nog wachten op medeforumer Rob,zijn Swift,en Afentoe. Daar werden sommige auto's nog schoongemaakt. De Y10's hebben dat niet nodig, die zijn al episch zonder dat ze glimmen!

Het laatste stukje reed ondergetekende voorop, gevolgd door de rode Y10, immers moesten wij als de sterren van ons groepje naast elkaar staan, en toen stonden we in de file:

Expert in Boxtel Rob wist ons te vertellen dat dit voor de fotograaf was, dus uiteindelijk reed hij voorop de rij omzeilen, immers hadden wij zelf een fotograaf mee! En zo vulde de Cabrio mooi mijn slechte plekken op! ;)

Sowieso was het erg leuk dat Rob mee was, want hij heeft me een stukje laten kleien, ik ben om! Wat gaaf, wat een verschil!

De Ytjes stonden mooi fier naast elkaar, van Giancarlo (de eigenaar van de rode) had ik begrepen dat we niet alleen volop in het zonnetje werden gezet door Bas van Putten en EMW, maar tevens zagen we dat er echt ontzettend veel mensen om de blokkendoosjes zaten te dartelen en kijken naar de verschillen.

Zoals ook de 2 mannen achter de auto's doen!

Ook Autoweek had ons ontdekt! :)

Youngtimer was een enorm leuke dag, met ons eigen groepje was het al enorm leuk, was het ook nog eens leuk om alle forummers te zien en te spreken. Ik denk dat dit ook de reden was waarom wij allemaal het heel erg leuk vonden, ondanks dat we bijna 3uur gereden hadden.

Het leukste vond ik wel MWH, met wie ik samen met 929V6 een hele tijd sprak, pas toen de zin "ja je gaat nog wel eens ergens heen" viel, had ik door dat ik een forummer naast me had staan. En natuurlijk alle anderen ook.

Toen de 2e bui kwam en het terrein leegliep, werd het tijd om te gaan. Inmiddels was de fotograaf weg, dus hebben we onze eigen fotograaf aan het werk gezet:

Terwijl EJ druk met zijn profi-gear in de weer was, ging ik mooi over zijn schouder foto's maken ;)

Nog even een duo-foto!

De laatste foto was gedaan en het was tijd om naar huis te gaan, bij het verkeerslicht begon het te hozen, bizar was dat hier de bliksem insloeg, en we letterlijk allemaal zeiden "ik voelde het trillen in de auto"

Onderweg nog even wat eten en toen was het tijd om afscheid te nemen, hoewel ik het laatste stukje de fotograaf meenam en we nog een stukje zijn wezen toeren over de dorpjes tussen Nieuwleusen en Meppel.

Uiteindelijk, was ik om 21uur weer thuis, de Lancia had ik onder dak gezet, hoi tegen mijn ouders gezegd en toen was het tijd voor een bak bier.

466 gereden op 1 tank, wat neerkomt op bijna 1 op 14. Nu loopt de auto boven de 100 volop in de toeren, maar het valt me alleszins mee. De auto heeft het goed gedaan, ja bij de hitte toen we Boxtel afreden had ie het moeilijk, maar dat had de rode ook, dus maak ik me niet zo druk om.
En ook mijn passagier roemde de stilheid, de fijne stoelen en de ruimte van de Y10 (voorin dan) .

Het was een lange, maar vooral geslaagde dag!

Dankje Micha! Dat was wederzijds, maar het was nu niet zo lang geleden he? ;) Graag gedaan voor de boekjes, na jouw Hundee-blaadjes was dit het minste wat ik kon doen! Ik vond het ook leuk, we zagen je nog driften trouwens!

We hadden een appgroep gemaakt, omdat niemand precies hetzelfde reed, en omdat "wij" het verste moesten, dan konden Rob & Giancarlo dat een beetje inplannen. Ik had het iets eerder in de week al gedaan, omdat niet iedereen elkaar kende, en toen dus alle poets foto's voorbij kwamen, zakte de moed me wel een een beetje in de schoenen.. Maar goed ze glommen mooi.

Heb je trouwens nog het handvat van die Fiesta gehaald? Tot in Zandvoort? Neem je dan een keer weer de panda mee?

Klassiekerrijder zei:
Het is inderdaad een 1:43, van het merk PremiumX. Ik had 'm in mijn verzameling maar heb helaas wat ruimte moeten maken en kreeg een bod wat ik niet kon weigeren. Wel een aanrader want erg mooi gemaakt.

Sorry, ik had je bericht niet gezien! Bedankt voor de gegevens, ik ga eens kijken! Er schijnt ook een Getz te zijn, hopelijk ook van dit merk. De iets grotere van Ali is niet mooi, maar er is ook een dealer editon meen ik, maar nog nooit gezien.

Trouwens, verlichting2:

Bedankt voor de tip!!

@Pjotr: leuk dat je aan de slag bent gegaan met mijn muzikale tip!

(Voor hetzelfde geld ben je een hard style house fan, iets waar ik helemaal niks mee heb) :p

@Verlichting

ja das het mooie van Youtube (en google EN downloaden). Maar ik vind bijna alles leuk. Van oldschool, Diana Ross/Aretha Franklin, Ike & Tina, via ABBA langs Grace Jones en dan nog wat rare bandjes, electro meuk en dan soms toch klassiek en smartlappen, het staat allemaal op mijn iPod. Aangevuld met Cubaanse muziek.

Ik heb richting Boxtel een heel mooi concert gegeven, maar niet iedereen hoorde dat ;)
Stan vind ik erg leuk!

@René

bedankt! Het was ook een enorm leuke dag, ja enorm fijn dat ie nu goed doet! Langzaam eens bedenken hoe de buitenkant wordt aangepakt.

Leuke foto's van Boxtel. Mooi clubje om mee te gaan naar zo'n event. Ik baal een beetje dat ik te ver achterliep met werk om te kunnen gaan maar het is soms niet anders.

En helemaal top dat de Y weer goed is en zo'n ritje naar het zuiden geen probleem vormt.

Leuk verslag Peter! Jammer dat ik de laatste tijd druk ben met andere prioriteiten anders had ik graag even komen kijken bij dit event. Ben altijd wel erg gecharmeerd van youngtimers :)
De Y10 heeft zich dus goed gehouden ondanks het weer?
Ohja ik spotte laatst in een parkeergarage hier in Utrecht deze, en moest ff denken aan jou aangezien jij een veel fanatieker carspotter bent dan ik ;)

IMG_20180527_193644656_LL.jpg

Bedankt Engineer!
Ja het was inderdaad erg leuk, meestal trek ik erop uit met Leon en zijn Audi/Mazda. En ook met EJ vaak. Met Pasen in Drachten had EJ zijn maat meegenomen, dat klikte ook erg. Dus in plaats van 2 man werd het 4 en toen de beroemde "zoon van" ook mee wou rijden hadden we al bijna een clubje, uiteraard was de rode Y de ultieme kers, maar ook leuk dat Rob kwam. Want zo blijkt hij vlakbij de Y10rijder te wonen, waar elke week een meeting is qua auto's.

Het event was ook erg leuk, je hebt wel iets gemist ;) maar je bent niet de enige, ik ken nog 2 vrienden die het helaas niet konden inpassen. (Die vriendschappen zijn inmiddels ook verbroken).

@ Billy
hmm, oei gevoelsmatig zeg ik van niet, maar ik moet zeggen ik heb er niet echt opgelet. Toen we foto's gingen maken stonden de motoren van de Y's aan, ik meende niet dat de ventilator toen aanging.

@ Afentoe
ja dat was wederzijds! Ik moest nog lachen trouwens, toen ik EJ naar huis bracht, dacht hij dat jij de zoon van Rob was.

@Ramon

Ja was leuk geweest, jouw Paseo had er ook mooi tussen gepast! Das een hele mooie/grote Caddy! Ik hoop niet dat ie lekt, staat ie bij jou in de garage?
Ik was vrijdag nog in Utrech..... Een Volvo halen, ik wou je nog berichten, maar Jan Doedel had maar heel even tijd, gelukkig kon ie wel 3 uur blaten bij de verkoper. Was trouwens een erg bijzondere ervaring, een dealer/handel, met een trap in het pand naar een kringloopwinkel in hetzelfde pand, op de bovenste verdieping.

Haha, is hij nog steeds fanatiek met de Volvo's aan het handelen ja? :p
Oh, waar in Utrecht was dat dan? Klinkt wel apart inderdaad.

Klinkt als de 'Autoboulevard' (voor niet-Utreg'ers industrieterrein Overvecht), boven bij v.d.plaats, euhhh... goede gebruikte winkel ofzoiets.

Dankje Marc! Ja het was helaas echt even he? :( Maar de volgende "date" is gelukkig geplanned he? Eist de linker plek naast je nobele Brit op! :)

Bedankt Sjon, dat klopt... Ik moest het even zoeken, maar dat is het bedrijf inderdaad.. Over het bedrijf weet ik verder niets, maar ik vond de constructie heel bijzonder, de koffie die ze hadden was wel lekker!

Het blijft een leuk topic om te volgen, Peter :) Evenementen hier, trivialiteiten over Hyundai daar, steeds weer verbeteringen aan het wagenpark, een blik vol verhalen en een lading mooie foto's! De Y10 had in handen van een andere eigenaar nooit zoveel kans gehad om te stralen en flaneren!

Bedankt Tom en A3-White!:D

Dankje Rutger ook! Ja de Y wordt langzaam beter, maar vooral is het ook "voor de leuk" Dat was van begin ook de insteek, en tot nu doet ie het heel goed, hoewel de Rover Cabrio gister nog benoemd was, die jij toen bekeken hebt!

Dit weekend is er in het Noorden van ons land Cento Miglia D'Olanda. Of wel een lustrum rit van de Lancia Club, met niet alleen Nederlandse clubleden, maar ook mensen uit Zwitserland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Helaas waren de 70 plekken al vrij snel vol, tot ik benaderd werd of ik niet her en der foto's wou maken.

BOH de 100K komt nu wel dichtbij!

Natuurlijk ook even een mooie foto van de Y.

De deelnemers hebben verschillende auto's, naast een A112, meerdere Kappa's doen er ook een paar vooroorlogse wagens mee. Mijn favoriet is de Engelse Fulvia, dat komt ook door de meest vriendelijke eigenaar, echt zo'n iemand die je niet kent maar wel elke keer mee kletst.

Maar stiekem is dit de tofste auto van de deelnemers:

Een verlengde Kappa, waar slechts 7 van zijn gemaakt! Wat een auto!

Een kleine matige overzichtsfoto, mooie wagens, nog mooier geluid!!

De Yp met zijn vader, of is het oudere zus....

Ik kreeg ook een goodiebag, maar mijn fotopass vond ik stiekem wel heel erg stoer!
EN het bak bier vind ik wel ruim verdiend!:D

Donders Peter wat een machtig mooi bakkie bier. Toch wel de kers op een geslaagde job als fotograaf. Mooie foto´s ook! (y)

Pjötr zei:
en toen de beroemde "zoon van" ook mee wou rijden hadden we al bijna een clubje

Die heb ik ff gemist...

Zo dan super tof als je zelfs als fotograaf wordt gevraagd :cool:
En ook nog eens mooi dichtbij huis!!

Dank jullie, het was erg leuk, ik vond het heel tof om te doen. Ik ben natuurlijk geen pro, maar ik was wel "de auto-fotograaf" Dus ik kreeg de mooie plekjes onderweg, er was ook nog een andere fotograaf en die deed de "mensen" en ook onderweg foto's. We konden heel goed samenwerken, omdat we beide "een andere passie" hebben, liepen we elkaar ook totaal niet in de weg, ook erg prettig.

En heel tof is dat de/mijn foto's niet alleen hier gebruikt worden, maar ook door de Britse club, de Zwitserse club. En de eigenaar van de Kappa gaat ze in zijn "boekje" over de auto gebruiken, dus die gaat nog veel mijn foto's pluggen :)

Anyhow, de Cento Miglia D'Olanda, zit er weer op, over 5 jaar is de volgende editie. Een paar kiekjes van onderweg!
40745404590_ab1b9232e1_c.jpg

Niet iedereen staat hier, maar deze foto maakt wel duidelijk hoe groot de groep is. Er deden 70 auto's mee.

27670225337_74684859c7_c.jpg

De eerste stop was in Orvelte, het bekende museumdorp. Dit is eigenlijk afgesloten voor auto's. Heel grappig was dat er een schildersgroepje was, ik had de dames maar verteld dat er ruim 60 auto's langs zouden komen, dus op den duur stonden er zeker 10 dames achter mij met hun mobieltje foto's te maken.

Superleuk dat toen iedereen er was, alle toeristen ook wel even een rondje om de auto's gingen maken. Zeker vooroorlogse wagens en die prachtige Flaminia Cabrio's kregen vele duimpjes en mensen die vroegen wat voor auto's het waren.

Deze dag was minder lang, dus na Orvelte was er een officiële afsluiting bij Martin Willems in Emmer-Compas. Super leuk om te zien dat er bovenop de 70 auto's, er nog vele mensen waren gekomen, zelfs vanuit België!
Klein overzichtje :
42540733481_f01a32eb22_c.jpg

42540733951_11b77a127c_c.jpg

Deze Gamma was ook speciaal gekomen!

Naast heerlijk Italiaans eten (en drinken) is het een Walhalla om er rond te lopen. De collectie is echt uniek, de Engelse mensen keken hun ogen uit, die hadden geen voorstelling wat ze zouden aantreffen.
41638511785_7bcb44b4bc_c.jpg

Dit is de showroom.

42501652702_de7e41b31d_c.jpg

Een klein overzicht van het midden terrein, ik ben de tel kwijt, maar ik denk dat hier wel kapitalen staan, misschien wel 100-150 auto's.

42501652502_4c0971e60f_c.jpg

Tevens kon er worden meegereden in deze Kappa uit de jaren 20. Echt een hele bijzondere ervaring! Verbazingwekkend hoeveel comfort de stoelen, zelfs de klapstoelen, boden.

En zo waren er op het eind ineens 3 Y10's. Extra leuk was wel dat de rode voor mij onbekend was!

41831268554_4ffa30a11c_c.jpg

Het laatste blik op de vlag, toen was het echt voorbij.

Goed om te vertellen; van alle slechte, onbetrouwbare heeft slechts één vooroorlogse auto schade opgelopen, de motorkap is vrijdag open gewaaid. Er waren geen uitvallers, hoewel slechts één Delta, maar die was eigenlijk al niet "gerepareerd" voor de stad, die bleef zondag dus thuis.
Plus een Beta, die was in België al gestrand, op 2 blokken van de woning, en die werd dus door een Ypsilon vervangen.

Al met al een fantastisch weekend dus! Ik zal wat foto's tzt hier plaatsen :)

Even niet in je topic gekeken en het voelt alsof er alweer een half jaar aan meetings en toertochten gedaan is, erg tof dat je er zo mee bezig bent/blijft (y)

En persfotograaf wow, dat lijkt me zelfs nóg leuker dan "gewoon" als deelnemer er bij te zijn!

Wat staat er als volgend evenement op de planning?

Bedankt Joram!
Ja, ooit komt het wel goed met de Ypsilon :)

Ook bedankt Marc!
Ja gaaf is die Kappa he? Ik denk dat dit de meest bekeken Lancia was door de liefhebbers, "gewone" mensen hadden meer oog voor de vooroorlogse, maar ik denk dat de Kappa ook in mijn ogen de tofste was!

Ha Zadvelsnuiver, ook bedankt!
Ik zal "later" wat foto's hier plaatsen, was inderdaad heel erg leuk. Is inderdaad een hele andere ervaring, best wel leuk inderdaad, maar wel druk.

Ja het seizoen is geopend! Sowieso ga ik zaterdag naar Cars & Coffee, oh en Spa staat op de agenda, samen met mijn vader EN de Belgische Y10.

Terug
Bovenaan