Zo dit weekend was het dan zover, het event van het jaar waar de Y10 het beste tot zijn recht komt, Youngtimer Event!
Goed zover was het nog niet, ik ben zaterdag eerst nog naar "Oh Oh Renault" geweest, mede forummer Ralph had me daar vorig jaar over getipt en dus ging ik heen.
Een erg leuk en laagdrempelig event. Ik ging vanwege het mooie weer toeren met de Y10, op de parking waren er meerdere leuke "non-renaults"

Zoals deze leuke 127!
Daarna ging ik naar een vriend, Ommen Raalte is maar even, maar achteraf mooi dom, want zo stond ik om 21uur nog de Y10 te wassen.
EN toen maar snel slapen, want immers was het zondag belachelijk vroeg! Ik moest om 8.15 al in Zwolle wezen, dus om 7.15 weg! En dat met die hitte EN met een kat die mega-pissed was dat ze niet naar buiten was geweest, kortom ik had een redelijke korte nacht, hoewel het altijd erger kon begreep ik.

In Zwolle verzamelen met mede formummers Nick & Leon, en mijn maten EJ en Martijn. Even hoi zeggen, en toen rijden!

Tussen Zwolle en Boxtel kon deze karavaan gezien worden, er waren zeker wel wat fans onderweg!

Vlak voor Classic Park stond bij de pomp al een rode Y10 te wachten op ons! Ik kende tot 3 dagen eerder deze auto en de eigenaar niet, maar het was meteen gezellig. Nu hadden we met zijn allen al even een groepsappje gemaakt, voor de tijden enzo, dus ja misschien kende je elkaar daardoor al.
Het was toen nog wachten op medeforumer Rob,zijn Swift,en Afentoe. Daar werden sommige auto's nog schoongemaakt. De Y10's hebben dat niet nodig, die zijn al episch zonder dat ze glimmen!
Het laatste stukje reed ondergetekende voorop, gevolgd door de rode Y10, immers moesten wij als de sterren van ons groepje naast elkaar staan, en toen stonden we in de file:
Expert in Boxtel Rob wist ons te vertellen dat dit voor de fotograaf was, dus uiteindelijk reed hij voorop de rij omzeilen, immers hadden wij zelf een fotograaf mee! En zo vulde de Cabrio mooi mijn slechte plekken op!

Sowieso was het erg leuk dat Rob mee was, want hij heeft me een stukje laten kleien, ik ben om! Wat gaaf, wat een verschil!

De Ytjes stonden mooi fier naast elkaar, van Giancarlo (de eigenaar van de rode) had ik begrepen dat we niet alleen volop in het zonnetje werden gezet door Bas van Putten en EMW, maar tevens zagen we dat er echt ontzettend veel mensen om de blokkendoosjes zaten te dartelen en kijken naar de verschillen.

Zoals ook de 2 mannen achter de auto's doen!

Ook Autoweek had ons ontdekt!
Youngtimer was een enorm leuke dag, met ons eigen groepje was het al enorm leuk, was het ook nog eens leuk om alle forummers te zien en te spreken. Ik denk dat dit ook de reden was waarom wij allemaal het heel erg leuk vonden, ondanks dat we bijna 3uur gereden hadden.
Het leukste vond ik wel MWH, met wie ik samen met 929V6 een hele tijd sprak, pas toen de zin "ja je gaat nog wel eens ergens heen" viel, had ik door dat ik een forummer naast me had staan. En natuurlijk alle anderen ook.
Toen de 2e bui kwam en het terrein leegliep, werd het tijd om te gaan. Inmiddels was de fotograaf weg, dus hebben we onze eigen fotograaf aan het werk gezet:

Terwijl EJ druk met zijn profi-gear in de weer was, ging ik mooi over zijn schouder foto's maken

Nog even een duo-foto!
De laatste foto was gedaan en het was tijd om naar huis te gaan, bij het verkeerslicht begon het te hozen, bizar was dat hier de bliksem insloeg, en we letterlijk allemaal zeiden "ik voelde het trillen in de auto"
Onderweg nog even wat eten en toen was het tijd om afscheid te nemen, hoewel ik het laatste stukje de fotograaf meenam en we nog een stukje zijn wezen toeren over de dorpjes tussen Nieuwleusen en Meppel.
Uiteindelijk, was ik om 21uur weer thuis, de Lancia had ik onder dak gezet, hoi tegen mijn ouders gezegd en toen was het tijd voor een bak bier.

466 gereden op 1 tank, wat neerkomt op bijna 1 op 14. Nu loopt de auto boven de 100 volop in de toeren, maar het valt me alleszins mee. De auto heeft het goed gedaan, ja bij de hitte toen we Boxtel afreden had ie het moeilijk, maar dat had de rode ook, dus maak ik me niet zo druk om.
En ook mijn passagier roemde de stilheid, de fijne stoelen en de ruimte van de Y10 (voorin dan) .
Het was een lange, maar vooral geslaagde dag!