AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

Ring_20080812_149.jpg

ik snap ook wel waarom ze die dakdragers op de wagen hebben zitten...

als ik ze op de astra heb, is het stuurgedrag ineens een heel stuk beter (y)

een soort van extra spoiler zeg maar :D

ik heb de foto DaMasterPNut ook even naar de eigenaar doorgestuurd, die voelt zich vereerd :p

er waren als het goed is wel meer calibra's daar, er was ICT (international calibra treffen) dit weekend.

wat waarschijnlijk ook de dakdragers verklaard

Ja, heb VEEL sjonniecalibra's gezien ja. Hoofdzakelijk de Calibra's met Duits kenteken waren nog wel te pruimen.

heb de eigenaar de foto gestuurd, hij was er wel blij mee en vroeg tevens of je er nog meer had gemaakt van zijn auto ;)

Hij was in eerste instantie niet van plan om de ring op te gaan vanwege de dakkoffer, maar toen begon het toch te kriebelen en heeft hij de dakkoffer er af gehaald.

Ze dachten ook inderdaad dat hij voor een olievlek had gezorgd, maar volgens hem kwam het door iemand anders of zo :rolleyes:

Ja, heb VEEL sjonniecalibra's gezien ja. Hoofdzakelijk de Calibra's met Duits kenteken waren nog wel te pruimen.

dat is ook de reden waarom ik daar niet heen was gegaan

dit is dus niet mijn persoonlijke smaak laten we maar zeggen, ook genomen daar afgelopen weekend:
300_6215.jpg

Idd. een kansloos hok. Jammer dat ze Calibra's zo verkrachten.

Overigens is er met de 2.0i blok niks mis hoor....héérlijk blokkie.

idd, de 2.0i is echt een fijn, en goed blokje... (y)

maar wel jammer dat ze de calibra's zo aan het verkloten zijn. Maargoed, ieders zijn smaak.

en gelukkig zijn er nog aardig wat mensen die hun exemplaar netjes orgineel houden en er zuinig op zijn

Biermagnaat Schreef:
-------------------------------------------------------
> Joost wanneer komt je uitlaat er nou onder?

Precies de vraag die ik nou ook wilde stellen ! (y)

Dus Joost ?

ja ik vraag het mijzelf ook af.

Het bedrijf waar ik dat laat doen belde mij al op vorige week dat hij ook met de handen in het haar zat en er flink van baalde dat hij afhankelijk was van zijn leverancier. En dat het rond de vakantie periode altijd heel vervelend was om dingen te krijgen die niet op voorraad zijn.

Hij snapte ook dat ik het er een keer onder wilde hebben.

Nou heb ik geen haast, mijn huidige uitlaat houd het nog wel even vol, ookal is hij lek op diverse plekjes. Maar als je 1 keer de beslissing hebt gemaakt en alles is opgemeten en besteld, dan wil je het er ook graag een keer onder hebben, maarja :rolleyes:

hij dacht deze week bericht te hebben van de uitlatenleverancier (simons). Als ik deze week niks hoor bel ik hem wel eventjes op vrijdag. Maarja, hij kan er ook weinig aan doen.

Hij kon wel de hele uitlaat monteren als de huidige het echt niet houd en dat de eindstukjes, waar het wachten op is, er later aan komen. Maar als het niet nodig is wacht ik liever totdat alles direct in 1 keer goed gebeurd.

Het komt dus nog wel, alleen nog eventjes geduld. ;)

Pff, veel te lang. Ik ben wel benieuwd wanneer ik dat lawaai hier in Borne hoor knallen! Doe je wel rustig aan als ik éénmaal in bed lig, tukkie te doen?

rustig aan doe ik nooit in Borne

.....ik wel in Lonneker. Daar stond vandaag wederom een grijze toyota corolla SW met enkele antenne's en een verhoogd dak. "Wat zou dat toch zijn?"

Ik heb het die man niet gegunt een foto van mijn auto te mogen maken:)
Net ervoor werdt ik overigens ingehaald (op asociale manier) door de welbekende Golfjes III. Deze man zal binnen enkele weken WEL een foto van zijn bolide thuis krijgen. Geschatte snelheid die hij reed was tussen de 60-70 waar je slechts 50 mocht.

.....ik wel in Lonneker. Daar stond vandaag wederom een grijze toyota corolla SW met enkele antenne's en een verhoogd dak. "Wat zou dat toch zijn?"

ohhja, die valt wel op. Bij ons in de omgeving rijd er ook maar 1 van rond.

Net als de donkergroene astra G station VAN, met diesel automaat o_O zo'n combi komt vrijwel nooit voor

En de Ford Fusion zie ik ook regelmatig. Die valt ook op een of andere manier snel op...

Hier in mijn woonplaats flitsen ze maar zelden (y)

Overigens, net heeft het bedrijf die mijn uitlaat er onder gaat zetten wéér naar Simoms gebeld wanneer het nou kwam, dat ik er echt op stond te wachten. Wat blijkt;

staan de eindstukjes al wel in de catalogus, maar worden ze nog niet eens geproduceerd :(

dat hadden ze er ook wel even bij kunnen zetten!

Afijn, ik kan nu wachten totdat ze wel in productie gaan, of op zoek naar andere....

Dit moeten geen halfords dingen worden, maar gewoon hele nette, van RVS.

Maar dan wel links en rechts, ovaal, en die iets mee lopen met de bumper, zoals ik ze ook had uitgekozen.

En vooral niet te groot

klein beetje dit idee
autowp.ru_mercedes-benz_e350_1.jpg

Dat is inderdaad balen, geen andere manier om aan dat soort tipjes te komen? Bleeker misschien?

Dat is inderdaad balen, geen andere manier om aan dat soort tipjes te komen? Bleeker misschien?

die haalt het weer bij Brezan soms, en daar werkt mijn broer weer, kan ik het beter daar kopen. en die haalt het weer bij Bosal, waar ik ook mensen ken. Maar die eindstukjes zijn zo universeel :rolleyes:

maar kan eens kijken of ze een complete catalogus hebben voor mij

kwam deze ook nog tegen bijpowersprint
endrohre_info.jpg

staat wel leuk, maar of ik het bij mijn auto ook leuk vind....

als iemand internetsites heeft van leveranciers van universele (RVS) eindstukken, dan hoor ik het graag!

AsconaGT Schreef:
> staat wel leuk, maar of ik het bij mijn auto ook
> leuk vind....

Denk het niet, beetje over de top en te druk

Zijn die uitsprintjes door een goede vakman ook niet gewoon op maat te maken?

Weet je wel wanneer die van Simons wél in productie gaan? Zolang zou je het uit kunnen zingen met "Halfords" dingen oid., maarja dan rijd je wel een tijdje met minder mooie pijpjes.

Halfords sierstukjes zou ik echt niet doen. Dit was er een van mij na nog geen jaar, roestvrij my ass (n)

Supersprint002.jpg

Zoals de eindstukjes op die Benz is het strak, Ascona_GT. Misschien dan ook maar kleine inhammetjes in de bumper zagen?

Zijn die uitsprintjes door een goede vakman ook niet gewoon op maat te maken?

hij is zo'n vakman dat hij dat ook best zou kunnen, maar zo mooi als kant en klare krijgt hij het niet, of hij is er zo lang mee bezig dat het te duur wordt...

Weet je wel wanneer die van Simons wél in productie gaan? Zolang zou je het uit kunnen zingen met "Halfords" dingen oid., maarja dan rijd je wel een tijdje met minder mooie pijpjes.

Als ik niet zo snel wat vergelijkbaars kan vinden, dan ga ik wel vragen wanneer het in productie gaat. Heb daar nog geen datum van gehoord. Maar ik hem zo'n vermoeden dat het eerder maanden, dan weken wachten wordt.

Halfords sierstukjes zou ik echt niet doen. Dit was er een van mij na nog geen jaar, roestvrij my ass

Ik weet het o_O daarom zei ik ook heel uitdrukkelijk dat ikk niet van die halfords dingen wilde :)

Zoals de eindstukjes op die Benz is het strak, Ascona_GT. Misschien dan ook maar kleine inhammetjes in de bumper zagen?

tjah, ik zat er wel aan te denken, maar ik vind het zagen in de bumper niet echt een strak plan.

Daarnaast wordt het erg lastig als de uitlaten nog hoger komen te zitten dan. want gelijk achte de bumper zit de brandstoftank al, en daar is geen plek voor een uitlaat denk ik. Het is nu al passen en meten om de hete uitlaat verantwoordt er langs te laten lopen.

het is wel mogelijk, maar dan wil ik eerst een goede shop zien hoe het er uit kan gaan zien :p

bij skytune hebben ze zoiets wat ik zocht!

151154.jpg

wel prijzig idd, set kost 159 euro!

is eventueel ook als black chrome te krijgen (set:165 euro!)

151154%20BC.JPG

vind vooral die laatste ook heel erg mooi.

Moet wel extreem goede kwaliteit zijn. Zelfs bij hele hoge tempraturen blijft hij mooi glanzen en verkleurdt niet door weersomstandigheden...

blij dat hun ze hebben, maar kijk nog heel eventjes verder (y)

Het schijnt overigens wel dat je alleen aan zo'n panneeltje niet genoeg hebt. Dat de kabelboom ook anders is en wat andere dingen nog

Uiteraard... automatische airco werkt met een hele zooi elektrische kleppen die de luchtstroom sturen, temperatuursensoren en nog wat elektronica. Met alleen een paneeltje erin proppen bereik je alleen dat de boel helemaal niet meer werkt vermoed ik.

het schijnt dat opel monterey's losse irmscher eindstukken had, maar zie daar maar eens aan te komen.

Van bestaande irmscher uitlaten iets af halen kan ook. Maarja, die vind je vrijwel nergens o_O

En daar willen ze de hoofdprijs voor hebben als je al iets vind

Uiteraard... automatische airco werkt met een hele zooi elektrische kleppen die de luchtstroom sturen, temperatuursensoren en nog wat elektronica. Met alleen een paneeltje erin proppen bereik je alleen dat de boel helemaal niet meer werkt vermoed ik.

Ik heb me er nog nooit zo in verdiept hoe het precies werkt. Heb het hele paneeltje er wel eens afgehaald. Ik vraag mij wel sterkt af waarom er achter mijn dash pneumatische slangetjes lopen. Soms als ik met de luchtstromen loop te 'spelen' hoor ik ook wel eens;

ppttssssssss, alsof er een ventiel lucht wegblaast, en nee, het is geen turbo :p dat is toch ook niet gebruikelijk of wel bij andere auto's?

kan d'r wel eens een geluidsfragmentje van maken.

de kogel is door de kerk,

de black chrome eindstukjes zijn besteld bij skytune

Nu maar hopen op een mooi eindresultaat :D

zodra de eindstukjes binnen zijn bij het bedrijf, beld hij mij geljik en maken we een afpraak.

Ik denk dat het met een week toch binnen moet zijn.

Volgende week kan ik mijn auto echt niet missen, dus wordt het de week er op hoop ik :D

even een sfeerfotootje van afgelopen week
NokiaN80joost481.jpg

een super felle regenboog. Alleen komt het op de foto niet echt mooi uit

eindelijk wat vooruitgang mbt mijn uitlaat,

eindstukken komen maandag of dinsdag binnen, volgende week vrijdag komt alles er onder! :D

eindelijk :)

Ziet er netjes uit Joost. Ik denk dat die donkere kleur ook beter bij het paars van de auto past. (y) Ben heel benieuwd naar het resultaat.

@Jimmy, is dat een interessant evenement? Want dan kom ik misschien wel even kijken, is vlakbij opzich :)

vandaag even het gasklephuis schoongemaakt.

Hij schommelde heel licht stationair, maar soms ook flink.

Alles schoongemaakt met carburateur cleaner, wat smerig! Hele wand en de gasklep waren goed zwart.

Nu alles dus weer mooi schoon

NokiaN80joost485.jpg

En het mooiste is ook nog, dat hij niet meer schommeld en weer mooi netjes loopt :D

ik gebruik daarvoor One Shot van Kent.

Echt mega goed, maar ook zeer aggeresief spul. Maar speciaal hiervoor gemaakt.

Binnenkort de EGR ook nog even hiermee reinigen. Volgens mij kan hij nog mooier lopen stationair :p

Alleen moet daarvoor het inlaatspruitstuk er af

83915.jpg

Terug
Bovenaan