AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

calibraling
etgynq.jpg

8.jpg

ses12.jpg

Nog 2 nachtjes slapen! Ben benieuwd hoe het gaat worden, vooral qua geluid(y) Bij de Cherry komt er ook een custom RVS uitlaatje tussen dus ben erg benieuwd(y)

Nog 2 nachtjes slapen! Ben benieuwd hoe het gaat worden, vooral qua geluid Bij de Cherry komt er ook een custom RVS uitlaatje tussen dus ben erg benieuwd

Ja ik ben ook heel benieuwdt. Hij wordt helemaal gemaakt zoals ik hem wil hebben, dus ik kan ook zelf het geluid kiezen dmv andere dempers en zo.

Alleen ik kan er niet 'live' bij zijn omdat ik te druk ben. Maar die gene die hem er onder gaat maken weet dat ik een bescheiden sportief geluid wil met de orginele klanken van de V6. Dus dat gaat hopelijk goedkomen :p

Leuk die 2e foto , jemigdepemig die zit goed in elkaar

de inzittenden kunnen het ook niet navertellen, dat gebreek met calibra's altijd :rolleyes:

Nou, hij staat er... vanavond kan ik hem ophalen.

Heb de eindstukken gezien, echt heel mooi, alleen ook érg groot. mag natuurlijk wel wat opvallen

Maar wanneer het gemonteerd is zal het wel mee vallen denk ik

GJ Massen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is groot?

iig geen formaatje rioolbuis. :)

Ik meende 95 mm in hoogte, maar omdat ze ovaal zijn, zijn ze in de breedte iets van 130mm of zo.

Hoop ook dat het geluid super wordt, er werdt al wel gezegt dat het moeilijk werdt het V6 geluid goed te temmen met een custom made uitlaat, maar alles was mogelijk.

Gisteren nog in een vectra C 2.8T OPC gereden. Precies dát geluid wil ik eigenlijk :eek: met gas open een super mooi (motorisch) geluid. Bij gewoon normaal continu rijden mooi stil.

Als het vanavond nog een beetje licht is, plaats ik nog wel een fotootje

Ben nu pas thuis :eek: er ging toch heel wat meer tijd in zitten dan hij had gedacht. Voorpijp moest er zelfs bij af en nog wat andere dingetjes

hier zit alles dan in elkaar voordat het definitief aan elkaar wordt gezet
NokiaN80joost488.jpg

en hier gemonteerd, maar dan nog met de plastic dingen er op
NokiaN80joost486.jpg

bij continue snelheden, snelweg en zo is hij mooi stil. Bij optrekken is het geluid merkbaar aanwezig, met name laag in de toeren, dan hoor je het in de auto ook.

Looks zijn top! Eindstukjes zijn heel erg mooi, had ze mischien nog iets meer naar achteren willen hebben onder de bumper, maar dan kom je met de ruimte helemaal niet meer uit.

Maar ben er al met al dik tevreden mee ! :D

meer pics komen nog

ik wil duidelijker foto's haha maar voor wat je kunt zien ziet het er goed uit

Zo, vandaag vrij druk op werk geweest, maar tussendoor wel een footootje(s) kunnen schieten

zo lijken het behoorlijke potten
NokiaN80joost494.jpg

van een afstandje valt het reuze mee (y)
NokiaN80joost493.jpg

moeten nog wel wat dingetjes veranderd worden om hem helemaal naar mijn wens te maken.

Nu steken de eindstukken paar cm onder de bumper vandaan, ik wil ze nu strak met de bumper hebben laten lopen. Is vrij eenvoudig om te maken, alleen zit ik met de tank. Hij komt dan zo'n 2cm langs de tank te lopen.

Iemand een idee hoe ik die warmte het beste kan isoleren? Zo'n hitteschiltje kan altijd, maar zal dat voldoende zijn? Of is er beter isolatiemateriaal? Ik dacht al aan de foam van de verwarmingsbuizen, dat isoleerd toch super goed? Verwarmingsbuizen worden ook loeiheet soms, terwijl je dat foam gewoon kunt aanraken. De uitlaten aan het einde worden niet zó heet volgens mij

dit bedoel ik
NokiaN80joost492.jpg

je hebt dan ook nog van dat uitlaat-isolatietape, ervaringen van mensen?

Het geluid vind ik nu wel super, maar kijk het wel even aan, in de auto hoor je het niet echt, maar net met ramen open komt er toch een hele diepe brom uit de uitlaat als je op trekt. Iedereen in mijn omgeving vind het heel mooi, maar ik moet er nog aan wennen.

Ik kan er voor kiezen om eventueel een minidempertje er tussen te zetten nog, maar dat bekijk ik nog even

Hierbij een geluid/film fragement, al is het door de slechte kwaliteit van de telefoon een aardig vertekend beeld geluid...

vind het nu nog wel heel gaaf, maar zit er stiekem wel over na te denken om een extra dempertje tussen te zetten. Zodat het gewoon stil is met alleen een sportive brom ver op de achtergrond :p

Iemand ervaringen met een DB-killer?

Klinkt ook goed hoor, maar ben wel benieuwd hoe het in het echt klinkt en hoe hard.

Hoe je het went of keert, op een Calibra staat het al gauw sjonnie natuurlijk. Heeft een beetje met de auto zelf te maken.

Klinkt ook goed hoor, maar ben wel benieuwd hoe het in het echt klinkt en hoe hard.

Hoe je het went of keert, op een Calibra staat het al gauw sjonnie natuurlijk. Heeft een beetje met de auto zelf te maken.

klopt, de auto heeft nou eenmaal snel een fout imago :p dat is dus ook de reden waarom ik het geluid iets wil terug schroeven met een db-killer of zo.

Ik vind het geluid op zich wel mooi nu, maar ik voel me nu ook meer sjonnie o_O

als ik laag in de toeren rij komt er een vrij hardt diep donker geluid vrij. En aangezien ik met normaal rijden in de stad niet boven de 2000 toeren kom heb ik vaak een diep geluid aan te horen.

Als ik gewoon op trek zoals het filmpje is het geluid heel anders, en niet meer zo diep. Op constantie snelheden hoor je hem nagenoeg niet.

Maar je zult het vast nog wel een keer in het echt horen, de telefoon geeft het geluid niet goed weer.

verder bedankt voor de reacties :D

wel stoer...zo fluitend uitstappen

ja ik hoorde dat ook later o_O alleen kan me niet voorstellen dat ik dat ben. Aangezien ik nooit echt fluit, en al helemaal niet zo bij het uitstappen van de auto

hahahha dat filmpje, geweldig. Fluit fluit fluit, pompidompidom haha.

Mooi geluid man en het ziet er super uit. Maar ik vind het misschien toch ook net iets te, ietsjes minder is misschien net wat mooier.

gefeliciteerd man met deze upgrade :cool:

Ben het helemaal met je eens, geluid moet wat minder, en dat gaat ook gebeuren.

wanneer de eindstukjes wat worden teruggeschroeft komt er ook een DB-begrenser in 1 van de dempers, zodat het geluid aanzienlijk minder wordt.

wanneer dat gaat gebeuren hoor ik vandaag

deze week gaat het niet wat worden met aanpassen van mijn uitlaat, dat zou ergens in de loop van volgende week pas gebeuren helaas....

Waarom zou je dat doen? Je weet toch dat je meer geluid krijgt met een sport uitlaat. Ik zou het zo laten, mag toch best een beetje zingen, zo'n zes cilinder.

Ik vind dat geluid erg fraai. Ik zou het zeker niet gaan veranderen! Je mag best horen dat er een dikke motor onder de kap ligt toch?

Qua uiterlijk is het ook erg mooi. Helemaal niet ordinair of Sjonnie. Alleen nog ff iets naar achteren zodat het gelijk loopt met de bumper idd.

Waarom zou je dat doen? Je weet toch dat je meer geluid krijgt met een sport uitlaat. Ik zou het zo laten, mag toch best een beetje zingen, zo'n zes cilinder.

Ik heb hier voornamelijk voor gekozen omdat het verschil met deze RVS t.o.v. een normale uitlaat niet zo heel groot is. Terwijl een RVS uitlaat meerwaarde is aan een auto, deze gaat een autoleven lang mee, en een stalen nagenoeg geen meerwaarde, ookal zit hij er niet lang onder.

Bovendien kon ik nu een eindstuk links en rechts krijgen als ik heb naar wens liet maken, iets wat ik bij heel veel auto's erg mooi vind :D Zeker bij mijn auto vind ik het zéér geslaagd.

Dat het geluid wat sterker zou worden hadden ze mij al gezegt, omdat deze V6 niet zo goed te temmen is. Daarom hebben ze er ook nog een extra demper tussen gezet, die goed te zien is bij de afbeelding van het filmpje.

Alleen komt er nu nog steeds een behoorlijk geluid van af. Sportive brom oke, nu is het een hele diepe brul. Maar mijn een calibra heb je al heel snel een super fout imago, met dit uitlaatgeluid wordt ik automatisch in dat 'hokje' geplaatst o_O

Dus er komt wel een db-begrenzer in volgende week, even kijken hoe dat bevalt, en dan komen de eindstukken ook op de goede plek, dan zal ik wel even wat betere foto's maken ook.

Als ik een foto toestel heb tenminste, alle foto's en filmpjes zijn gemaakt met mijn nokia N80, maar die is nu weg... over 2 á 3 weken verwacht ik mijn nokia N96 pas, en in de tussentijd moet ik het doen met een cameraloze telefoon.

Nokia N-serie is echt super ideaal, ik heb de N95-8gb

ps wij zullen je niet in dat hokje plaatsen hoor :D

Ziet er erg netjes uit hoor! Alleen qua geluid iets terugschroeven kan geen kwaad. Komt deze pijp bij EPS weg? Zo ziet een speciaal voor een BX 16V gemaakt EPS pijp er uit:

Fotos-0016.jpg

Bijna geen extra herrie, alleen erg laag in de toeren. Staat echt fantastisch.

mooi (y) mooiste van custom-made is dat je zelf de eindstukken/geluid en ook de prijs aardig in de hand hebt. En van RVS dat het meerwaarde is voor de auto.

Zo is er voor de calibra vrijwel alleen maar 'over-de-top' tuning uitlaten te krijgen als je snapt wat ik bedoel. Nu staat het precies zoals ik wilde hebben.

Die van de BX ziet er ook gewoon heel netjes uit (y) kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik heb de pijp trouwens niet van EPS maar van DHZ-twente

prima vent, harde werker, en een echte vakman (y) hij doet voornamelijk (opel)tuning, en dan met name V6 motoren in astraatjes/tigraatjes en corsaatjes leggen etc. En hij is de enige die dat ook officieel RDW goedgekeurd krijgt in heel NL ! Aangezien astraatjes F nooit als V6 geleverd zijn is dat toch knap.

voordeel is ook dat ik nu de auto zo langs kan brengen in vriezenveen, en dagje later weer ophalen of even weer langsgaan als het moet. Kost mij geen (vrije) dag. Mooi dicht in de buurt, EPS zit helemaal in het noorden van NL.

Daarnaast leek EPS vrij goedkoop, maar dan hangen ze er een al bestaande uitlaat onder van RVS. Helemaal naar wens maken kunnen ze ook, maar dan lopen de kosten behoorlijk op.

beetje reclame :p
top.jpg

niels_bedrijfsauto.jpg

Die EPS-uitlaat voor de BX is op maat gemaakt en kostte rond de € 1200 dacht ik. Dat is het bij deze 16v trouwens helemaal waard, wat een topding is dat.

Zo'n type-goedkeuring is wel wat werk, maar niet onmogelijk trouwens. Er zijn nu 4 mensen bezig of aan het plannen om een V6 in een BX te leggen.

Bij sommige wagens is het gewoon voordeliger om een op maat gemaakte RVS uitlaat te bestellen dan een orginele bij de dealer! Heel veel mensen weten dat niet.

Als ik dealertarieven moest betalen zonder de kortingen zou ik bij de dealer net zoveel kwijt zijn dan nu. Mensen met een omega 6-cilinder (gescheiden uitlaat) zijn bij de de dealer zelfs veel duurder uit met orginele stalen pijpen dan een op maat van RVS o_O

Voor mijn auto kwam het ook op 1200 tot 1500 euro bij EPS. Maar dat zal ook komen omdat ik links én rechts een uitlaat wilde. Nu zit ik op iets van 750, wat mede komt door de hele dure eindstukken. Bij normale eindstukken zou het 650 kosten. En bij alleen een uitlaat rechts iets van 600. Zeer schappelijke prijzen dus...

Nou heb ik wel het voordeel dat ik geen achter-as heb waar de uitlaat om heen moet kronkelen, maar een onafhankelijke ophaning. Dat scheel aanzienlijk in werk en dus ook kosten.

En je krijgt het er heel netjes onder, want hij is echt pietje precies

donderdagavond wordt mijn uitlaat mooi gelijk met de bumper gemaakt, en een stuk stiller (y)

kan het resultaat waarschijnlijk niet gelijk laten horen en zien, omdat ik de dag er na gelijk naar terschelling vertrek t/m maandag

heb wel even mijn filmpje van laatst bewerkt

geen gefluit meer na het uitstappen :p

Goede ontwikkelingen (y) Wordt het niet weer eens tijd voor een Twentemeet?

vanavond wordt de uitlaat niet in orde gemaakt, dat wordt nu dinsdag avond a.s.

Is niet zo heel erg, want ik ga toch een weekendje weg naar terschelling morgen en kom maandag pas laat terug. En dat gaat niet met de calibra gebeuren...

Kun je nog even een paar dagen van het sjonnie geluid genieten :LOL:;)

niet zo bedoeld hé, weet je toch :T

Klinkt lekker hoor, en staat nog netjes ook(y)

Hoe heet trouwens het nummertje onder het laatste filmpje?

Terug
Bovenaan