AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

PM @ calibraking:p

Calibraling!

[size=x-small]Geheime foto uit het album van de TS[/size]

opel_calibra_turbo.jpg

geen stiekeme topsnelheid van mij o_O die topsnelheid haal ik bij lange na niet.

Op de foto staat in het klein ook dat dit om een calibra 16V turbo gaat

alleen gechipte turbo's met wat kleine modificatie's, die komen hier nog wel een keer aan

PM'etje terug trouwens (y)

DB-killer is er ook ingekomen nu
Nokia-N96-joost082.jpg

hij is wel merkbaar stiller, maar ook nog merkbaar hoorbaar. Nu even kijken hoe ik dit ga vinden. In ieder geval al een heel stuk beter :D

tevens zijn de pijpjes iets terug naar de bumper gekomen. Ze steken nog wel iets uit, maar niet zo veel meer.

Nog meer onder de bumper kan ook haast niet ivm de tank. Foto komt daar nog van (y)

mooie uitlaat, kerel.
klinkt op zich niet slecht zonder je DB-killer, vind ik.
de mijne klinkt erger.:)
(echt een sjonnie-bak qua geluid)
wel vind ik mijn eindstuk mooier zitten, gelijk met de bumper:
uitlaat05800x600.jpg

uitlaat06800x600.jpg

maar jouw eindstukjes zijn weer mooier.
ik wilde ook eerst 2 eindstukjes laten plaatsen, maar bij een 4 cilinder vind ik dat overdreven, bij de jouwe komt dat wel tot zijn recht.

duur nog wel even, vandaag geen tijd voor foto's...

vandaag eerst even de insignia voor het eerst bewonderen in real life (y)

nee joh, mocht Pa willen, die heeft geen leasebak.

nee voor m'n werk

mooie uitlaat, kerel.
klinkt op zich niet slecht zonder je DB-killer, vind ik.
de mijne klinkt erger.
(echt een sjonnie-bak qua geluid)
wel vind ik mijn eindstuk mooier zitten, gelijk met de bumper:

maar jouw eindstukjes zijn weer mooier.
ik wilde ook eerst 2 eindstukjes laten plaatsen, maar bij een 4 cilinder vind ik dat overdreven, bij de jouwe komt dat wel tot zijn recht.

ach, als het maar mooi staat, of het nou een 4 of 6 cilinder is ;) Bij mijn vorige calibra 4-cilinder wilde ik ook 2 eindstukjes, helaas is het er toen nooit van gekomen. Nu dus wel.

Jou eindstuk zit idd mooier onder de bumper. Zo wil ik het eigenlijk ook, alleen is dat onmogelijk aan de rechterkant ivm de vrij lange sierstukken en de tank die er vrij kort langs loopt.

ze kunnen nog wel iets terug, maar dan moet er beschermfolie om de tank komen of zo

maar dat zie ik nog wel even, voor nu vind ik het mooi genoeg, het geluid ook

maar het kan zo zijn dat ik het volgende week weer anders wil o_O

Zo even een update, ik heb een fiat Uno er bij gekocht gekregen.

Even wat facts:

- Januari 1991
- 78000 kilometer
- eerste eigenaar (oud iemand)
- niet altijd binnen gestaan

ik heb hem meer voor de bedoelling dat mensen hem hier thuis kunnen lenen, mijn broer, zusje of mijn vriendin. En voor korte ritjes, wat de calibra niet fijn vind. Maar ook voor uitgaan, dan hoeft mijn calibra niet in de stad te staan.

Soort café racer, maar dan in de vorm van een auto

De APK verloopt begin november, er mankeren wel wat dingetjes aan, zo heb ik geen koppeling meer. Alleen met heel klein beetje gas kom ik weg bij het stoplicht, anders blijft hij gewoon stilstaan o_O

Morgen gaat ie op de brug voor grote inspectie

Nokia-N96-joost083.jpg

Nokia-N96-joost084.jpg

Nokia-N96-joost085.jpg

caferacer/patat auto, de bedoelling er van is duidelijk o_O

wel jammer dat er niet zoveel keuring meer opzit, verder redelijk leuke patatauto

ik heb hem gekregen, dus zo er is het niet als er een paar kosten aan zitten voor de APK. EN heb het voordeel dat ik sommige dingen zelf kan en goedkoop aan onderdelen kan komen.

Maar vandaag dus grote inspectie in kostenplaatje opgemaakt om hem weer goed én mooi te krijgen

- koppeling (100 euro incl. montage)
- 2 bussen tectyl (10 euro)
- bus commedant en fles wax (10 euro)
- injectorcleaner en gasklephuis even schoonmaken (10 euro)
- litertje olie bijgevult (7 euro)
- nieuwe ruitenwisser voor (20 euro)
- spuitbus voor plekken bij te werken (6 euro)

mischien nog nieuwe distributieriem (40 euro incl montage en spanrol)

en klein materiaal, smeermiddelen en zo (20 euro)

al met al ben ik rond de 230 euro klaar en heb ik een super strak goed autootje voor de deur staan!

Heb ook al vreselijke lol gehad vandaag, want ik kwam er 's middags achter dat ik de ruitenwisser voor kwijt ben :) waarschijnlijk in de wasstraat verloren. Toen hadden we er maar een vlaggetje op gemaakt :) daar geen foto van helaas.
Nokia-N96-joost086.jpg

Nokia-N96-joost089.jpg

dus nu maar even naar de sloop een ander armpje ophalen

Zonder ruitenwisser is ie een stuk aerodynamischer, waardoor je de patat warmer in huis hebt ;)

Ja maar als je niks ziet door de regen kan je de patat ook niet naar huis brengen;)

Patatauto moet zo goedkoop mogelijk zijn dus geld voor polijsten zit er niet in;)

Maar back on topic: leuk wagentje hoor, zeker voor die prijs, of eigenlijk geen prijs:p

Ramen polijsten en de vaart erin houden en je hebt geen ruitenwisser nodig.

met slippende koppeling kun je de vaart er niet in houden :p ik rij er nu ook zo min mogelijk mee want je ruikt gewoon de verbrande koppelingsplaten

vandaag de hele auto met commedant gepoetst. Hij was zo ruw als schuurpapier. Wat ook te zien is aan de foto hierboven o_O maar dat is ook niet zo raar als hij nooit gewassen is.

nu nog een waxlaag aanbrengen en de binnenkant onderhanden nemen. Dan is hij van in ieder geval weer schoon.

Voor een patatauto heb ik nog wel geld over om van de sloop een ruitenwisserarm te kopen hoor. Het is er tenstlotte toch maar 1 o_O

Wat me verbaast, is dat die Monza helemaal niet zo veel verkocht is in Nederland. Maar ik weet uit de jaren 70/80 dat ik het ding heel veel zag rijden, vaker dan de Senator. En ik was altijd jaloers op de eigenaar.

Zijn hier in NL mondjesmaat verkocht, in duitsland iets meer maar ook niet echt super veel. Wat merendeel te maken heeft met imago van opel en de zeer hoge aanschafprijs destijds.

Wat mij opvalt is dat ze hier massaal worden geimporteerd en op gas worden gezet. Eerst zag ik ze nooit, nu zie ik met grote regelmaat een senator of monza rijden.

Helaas heb ik geen tijd om een auto goed op te knappen door school en werk. Ik ben ook nog steeds een jaloers iemand als ik een senator of monza zie rijden ;)

zo, inmiddels een ruitenwisser van de sloop gehaald voor 5 euro :D

morgen gaat hij voor de APK op :D

denk niet dat hij het haalt, maar je weet maar nooit. Heb dan in ieder geval inzichtelijk wat er nog aan gedaan moet worden

Afgekeurd!

ruitenwisser liet het rubber wat van los

en er zit remverschil achter in. Wat waarschijnlijk komt door een wielremcilinder. Hij draait daar ook niet mooi rond

wielremcilinder kost mij 7,50

ruitenwisser ook. Dus dat ik niet erg. voor 15 euro weer door de APK :)

mislicht en ruitenwisser achter waren ook niet oké, maar dat was geen APK punt

volgende week word toch de koppeling vervangen, dus nemen we gelijk dit mee (y)

Dat zijn echt verschrikkelijk goedkope onderdelen zeg haha. Veel plezier er mee!

Vanavond heeft de calibra een rit van meer dan 400 kilometer voor de boeg naar ahoy rotterdam.

Voor mij niet erg, ik zit voorin. maar er zitten er ook 3 achterin. Die zijn morgen arbeidsongeschikt door nekklachten of zo o_O

Kun je zo slecht achterin zitten dan?

Ik ga zondag naar Walibi, maar neem er maar twee mee achterin. Drie kan wel, maar de middelste zit dan beroerd.
Valt me wel op dat er in mijn auto minder ruimte achterin is dan in de Astra van m'n ouders.

AsconaGT Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vanavond heeft de calibra een rit van meer dan 400
> kilometer voor de boeg naar ahoy rotterdam.

Brian Adams zeker :D

Brian Adams zeker

klopt :) was heel erg leuk

alleen na de tijd moesten we nog iemand afzetten bij centraal station rotterdam. Wat een zooi daar zeg. En toen weer terug naar het oosten van nederland.

Kun je zo slecht achterin zitten dan?

Het valt wel mee hoor. Alleen een fatsoenlijke nederlandse kerel van 1.90 zit met zijn haren wat aan het dak. Verder is er meer dan genoeg ruimte. Ook voor de benen. Alleen met z'n drieën....

en dat zagen de anderen ook wel in. Uiteindelijk toch met 3 man in mijn calibra. En de 2 anderen zijn met een corsaatje A gegaan.

Terugweg ik heerlijk 140 rijden, mooi muziekje er op. Achtermij het corsaatje; plankgas, rammellen en doen :)

Alleen was pas om half 3 thuis, en nu al weer paar uur wakker... :rolleyes:

Heb ook een koplampsproeierrelais voor mijn calibra weten te vinden.

Dus nu kan ik ook eindelijk testen of ze daadwerkelijk werken :D Alleen is de inbouw daarvan erg lastig thuis. Op werk is het veel makkelijker, alleen zaterdag, wanneer ik tijd heb om er mee bezig te gaan is de Uno aan de beurt om APK klaar te maken.

Dus duurt nog even...

vrijdag gaat het gebeuren, dan gaat de Uno onder handen worden genomen.

In ieder geval eerst de APK punten en de koppeling

als het mee zit dan haal ik de remklauwen voor ook even los en alles goed schoon en gangbaar maken en weer invetten, zulke dingen (y)

zal wel eens kijken of ik tijd heb om wat foto's van mijn dikke bolide te schieten

Gisteren alvast begonnen met de Uno; en helaas nog wel wat kleine dingen tegen gekomen

remklauw rechts voor zit muurvast, daar moet een rivisiesetje in en gangbaar gemaakt worden: €15 euro

verderkap is helemaal op: €7 euro

en de remblokken zijn echt helemaal op: €19,68

koppeling zit er in ieder geval weer in, kleppendeskelpakking is ook vervangen

vanavond wielremcilinder achter, remblokjes voor en verderkapje, en dan is het weer dik in orde

heb er gisteren wel een paar gemaakt, die zal ik eind van de middag hier wel even neer zetten

de koppeling was zó warm geworden dat de druklager vast aan de drukgroep gesmolten was

kats versleten koppelingsplaten
Nokia-N96-joost107.jpg

nieuwe er in!
Nokia-N96-joost106.jpg

en verder heb ik geen foto's...

ik zou er vanavond mee verder gaan. maar mijn oom heeft hem al klaargemaakt, ga hem nu ophalen!

Uno is ook klaar, wat is er aan gedaan:

Koppeling/drukgroep/druklager vervangen
revisiesetje in de remklauwen links en rechts
wielremcilinder links en rechts achter plus alles gangbaar gemaakt
Kleppendekselpakking
Verse olie
4 nieuwe bogies
nieuw luchtfilter
Nieuwe verdelerkap en rotor
nieuwe remvloeistof
nieuwe remblokken voorzijde

dus hij is er helemaal klaar voor :D en weer veilig!

Nu nog met het uiterlijk een beetje bezig

De calibra heeft ook een modificatie gehad bij de uitlaten.

Ik wil ze nog een heel klein stukje onder de bumper maken, maar dan komen ze vrij kort langs de tank te lopen. Dus nu heb ik zelf een hitteschild gemaakt over de breedte van de tank...

Nokia-N96-joost116.jpg

ik zeg niks over de herkomst van het hitteschild :)

Nokia-N96-joost117.jpg

daarna is er wel een mooie afdekkap overheen gekomen. Dus je ziet niks van de uitlaatbuis of het hitteschild (y)

Nu nog even een keer tijd vrij zien te maken om de uitlaat nog heel iets in te korten

De uno heeft de eerste 300 km er al weer op zitten!

Hij doet het goed, al merk je wel dat hij al zeker 10 jaar niet meer op de snelweg is geweest. Stationair loopt hij ook niet echt mooi, eens kijken wat ik daar aan kan doen :rolleyes: verder is hij echt top, en super zuinig :D

elke morgen sta ik weer voor de keuze
Nokia-N96-joost127.jpg

maar dan wordt het toch de calibra :)

De uno is voor mijn broer/zusje/vriendin of andere mensen die hem nodig hebben.

Terug
Bovenaan