AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

autowp.ru_opel_astra_cabrio_opc_3.jpg

autowp.ru_opel_astra_cabrio_opc_1.jpg

@Ascona, gewoon de gehele OPC bumper en grille monteren, die maakt het wel af en net wat dikker zo'n Astra G..........................(y)

Deze past ook: Irmscher

Het is dezelfde maat die bij de 3/5 deurs voorin de zijstrip zit, waar dus normaal "Club, Sport, 2000 of Elegance"staat..

OPC bumper, goed plan (y) ben benieuwd. Doe dan ok maar meteen de OPC grille met Irmscher logo ;)

Met zo'n Irmscher ding is idd wel een heel goed idee zeg.

zal eens in Opels EPC kijken wat je er nog meer op kunt plakken (y)

en volgende week maar eens bellen hoe het staat met mijn bumper...

Helaas, door de gladheid reed ik al voorzichtig en ik ging rustig een bocht door, stapvoets en ik voelde de auto al iets weg glijden.

Maarde bocht ging ik wel goed door totdat ik weer op het rechte stukje kwam; daar liep de klinkerweg nogal sterk af naar rechts en de auto gleed ook door naar rechts. Ik remde al wel maar dat ging dus niet echt met als gevolg dat ik tegen de stoeprand langs ben geschaafd, zowel voor als achter.

het ging maar heel zachtjes, maar toch heel erg zonde (n)

Nokia-N96-joost1037.jpg

Ook heb ik nog een kleine update doorgevoerd, eerst het beeldscherm opnieuw geprogrammeerd en heb hem op vauxhall gezet ipv Opel. Nu staat er dus een mooi vauxhall logo ipv die van Opel. Heb gelijk de bose mudule er bij geinstalleerd zodat nu altijd bij het opstarten 'BOSE' wordt weergegeven :p en ook op het hoofdscherm.
Nokia-N96-joost1035.jpg

Nokia-N96-joost1034.jpg

Let niet op de tempratuur, deze klopte vandaag weer eens niet. Wordt echt tijd voor een ander sensortje een keer...

Andere update is ter voorbereiding van de comming home module, ik heb nu LED lampen in de mistlampen geplaatst. Geen dure xenon wat lastig weg te werken is, maar wel super fel wit licht wat ook nog eens erg weinig stroom verbruikt!

Nokia-N96-joost1036.jpg

Ook de knipperlichten worden LED'jes nu ik toch bezig ben, alleen daar moet een flinke weerstand tussen anders knipperen ze te snel. Alleen nu bij thuiskomst blijkt 1 kant prima te knipperen, maar de andere kant is nog steeds niet goed, knippert veel te snel. Dus moet v/d week even verdiepen hoe en waarom :rolleyes:

Nokia-N96-joost1038.jpg

Heel erg jammer van die velgen!
Ga je ze repareren, of gaan de velgen die je onder de Calibra had eronder?
De mistlampen lijken op de foto's ietwat blauwig, maar denk dat het op de foto wat vertekend..
Wel bizar dat een kant wel goed werkt, en de andere niet. Moet je helemaal uitzoeken waarom de ene kant wel goed knippert, anders zet je straks een keer de alarmlichten aan, en dan knippert links dan toch net iets harder als rechts...:confused:
Over je display, ja ik ben niet zo'n fan van dat 'vauxhall' logo gebeuren. Al hoewel, op de navi mag het, maar op de grille, Bah:eek:..
Het Bose logo staat trouwens wel chique!

Je blijft toch maar steeds weer nieuwe dingen bedenken he(y)!, heb je al meer plannen?

Ik vind het wel een goed idee om LED in de mistlampen te steken. Het geeft vast minder licht, maar de pitjes worden ook niet meer warm wat bij (stilstaan met) mistlampen wel eens problemen geeft..

Heel erg jammer van die velgen!
Ga je ze repareren, of gaan de velgen die je onder de Calibra had eronder?

dit zijn de calibra velgen :)

ik zag trouwens dat de voorbanden wel erg snel slijten zeg, toen ik ze er onder deed bij de astra zat er nog een dikke 5 mm op, nu zit ik op 2,5 of zo. Terwijl ik met de astra nu 4000 km heb gereden of zo. :rolleyes:

De mistlampen lijken op de foto's ietwat blauwig, maar denk dat het op de foto wat vertekend..

klopt, ze zijn gewoon spierwit, helemaal geen blauw (y)

Wel bizar dat een kant wel goed werkt, en de andere niet. Moet je helemaal uitzoeken waarom de ene kant wel goed knippert, anders zet je straks een keer de alarmlichten aan, en dan knippert links dan toch net iets harder als rechts...

als ik de alarmlichten aan doe werken ze wel prima en gaan ze gewoon gelijk. Zo had ik ze ook getest...

maar LED's hebben minder weerstand en daarom heb ik er een weerstandje tussen gezet bij beide knipperlichten, maar ik denk dat ik aan 1 kant de weerstand verkeerd heb aangesloten of zo. Volgende week maar even mee prutsen.

Je blijft toch maar steeds weer nieuwe dingen bedenken he!, heb je al meer plannen?
plannen genoeg, eerst komt de coming home module er in als ik weer een beetje tijd heb. En daarna de OPC bumper...

en daarna heb ik nog geen plannen. Ja ik wil die hoofdkussentjes in de rolbeugels achter maar die moet ik net op internet voor weinig tegenkomen of zo.

Ik vind het wel een goed idee om LED in de mistlampen te steken. Het geeft vast minder licht, maar de pitjes worden ook niet meer warm wat bij (stilstaan met) mistlampen wel eens problemen geeft..

het licht is veel helderder en valt veel meer op (vergelijk het met dagrijverlichting van diverse merken), maar het lichtbeeld is wel ietsjes minder inderdaad. Maar ik heb toch xenon en gebruik de mistlampen maar zelden. En straks met de comming home module wordt de accu ook nog een beetje bespaard door het geringe verbruik :)

Volgens mij heb ik je auto vandaag rond half 2 op de Hasselerbaan gespot.
Was mijn voorspelling van een tijdje terug toch uitgekomen.;)

Bentley Arnage een tijdje terug... zei:
Mooie Astra! Veel fijne kilometers ermee.
Ik zal hem hier in de omgeving vast nog wel eens tegenkomen.

Zonde van die velgen, heb het helaas ook bij een velg :(
Ga je het nog laten repareren?

Zijn die mistlampen gewoon een kwestie van lampjes verwisselen of is er meer voor nodig? Heb ze zelf nooit aan omdat het toch amper licht geeft en ze gewoon geel licht geven, dus niet echt mooi natuurlijk

Volgens mij heb ik je auto vandaag rond half 2 op de Hasselerbaan gespot.
Was mijn voorspelling van een tijdje terug toch uitgekomen.

klopt helemaal, daar reed ik vanmiddag (y)

als je al een astra G cabrio ziet hier in de buurt dan is de kans groot dat ik dat ben, want ze zijn hier erg schaars in de omgeving.

Zijn die mistlampen gewoon een kwestie van lampjes verwisselen of is er meer voor nodig? Heb ze zelf nooit aan omdat het toch amper licht geeft en ze gewoon geel licht geven, dus niet echt mooi natuurlijk

ik heb ze ook nooit aan, maar het is inderdaad gewoon een kwestie van lampjes wisselen. Dit is echt heel erg mooi, zeker icm comming home verlichting straks.

wat ik mij zat te bedenken; zal dit nu ook onder dagrijverlichting mogen vallen?

oke, dat mag dus niet, aangezien mijn 'dagrijverlichting' niet automatisch uit gaat als ik dimlicht ontsteek, helder (y)

Daarnaast is mijn OPC bumper ook binnen gekomen. ik ben nu aan het inventariseren wat ik er allemaal nog bij nodig heb

sowiso:

rooster in het midden
rooster mistlamp rechts
rooster mistlamp links
mistlamp links en rechts
adapterkabel voor aansluiten mistlichten
koplampsproeiers

Daarnaast kan ik nog voor kiezen om koelsleuven achter de bumper te maken die naar de remmen gaat zoals een echte OPC dat ook heeft. Deze 2 kosten alleen wel 80 euro. En ze zijn niet per se nodig, en je ziet er ook niks vn, dus ik denk dat ik die maar even laat voor wat het is...

Ook de grille ben ik nog diep over aan het nadenken of ik die gelijk al zal meebestellen

beetje deze delen:
IMG_0724.JPG

ik heb ze ook nooit aan, maar het is inderdaad gewoon een kwestie van lampjes wisselen. Dit is echt heel erg mooi, zeker icm comming home verlichting straks.

Okee, en waar heb je ze vandaan? :D

Die roostertjes zullen ook wel niet goedkoop zijn zeker?

Ben ook zeker heel benieuwd waar je ze vandaan hebt!
Ik wil heel graag ledjes voor de kentekenverlichting, weet jij mooie?

Kleur en helderheid van bmw's vind ik altijd wel zeer mooi!

Zonde zeg van die velg. Das een beste schade. Verder ben je druk aan het kapitaal vernietigen uh...investeren in de astra..:)

Maar hij wordt er steeds mooier van..(y)

Ben ook zeker heel benieuwd waar je ze vandaan hebt!
Ik wil heel graag ledjes voor de kentekenverlichting, weet jij mooie?

ik haal bijna alles op de duitse ebay en laat het versturen naar een duitse vriend of een collega die in duitsland woont. dan scheelt het ook nog weer een paar euro.

Verder ben je druk aan het kapitaal vernietigen uh...investeren in de astra..

ik zeg niet dat het niks kost, maar vergeet niet dat ik heel goedkoop aan dingen kom en dat het dan nog reuze mee valt. Maar als je al die kleine beetjes op telt schiet het ook aardig op inderdaad. maar ik ga er zeker geen duizenden euro's in steken hoor...

die bumper zou als je gewoon als consument alles moest kopen zo een 1000 euro kosten. Ik ben straks voor 350 euro klaar alles compleet en nieuw en gespoten. Mijn huidige bumper kan ik verkopen voor rond de 150 euro, dus dan kost het al met al zo'n 200 euro. En dat is voor mijn doen ook al fors hoor. Normaal is het echt tientjes werk en vooral veel arbeid, maar dat vind ik dan ook wel weer leuk als ik een beetje tijd over heb.

hobby mag toch wel een beetje geld kosten toch? ;)

bumper is binnen: morgen komen de roostertjes en pakkingkjes en andere aanbouw dingen:
Nokia-N96-joost1040.jpg

Daarnaast ben ik nog bezig met wat anders te maken, nog lang niet klaar hoor, moet nog even kijken of de het daadwerkelijke montage stadium gaan halen :p
Nokia-N96-joost1042.jpg

ja inderdaad (y)

en die gaan aan zodra ik de auto open of weer sluit voor een aantal seconden. Maar ik moet nog even kijken hoe ik het mooi in de spiegel wegwerk. Nu steekt het iets onder de spiegel uit. Je ziet het normaal niet. maar als je op de bestuurdersstoel zit dan zie je wel dat er heel iets onder de auto uit steekt. Ik weet nog niet of ik dat zo wil gaan laten, of dat ik het nog anders ga doen en het nog beter probeer weg te werken, maar dat wordt nogal lastig heb ik al gezien...

vandaag heeft de TNT weer eens een pakketje over de poort van de achtertuin gegooit :( (n)

gelukkig is het nog wel heel gebleven dit keer en heeft het niet geregend, maar dat zijn dus de mistlampjes voor in de OPC bumper (y)

Ik ben vandaag aan gratis Irmscher side-skirts gekomen. Nog nooit gemonteerd, maar al wel gespoten in kleur.

helaas is deze in mirage gespoten en niet in star silver II wat ik heb volgens mij. Maar gezien ik de bumper toch laat spuiten kan ik deze zo mee laten spuiten. Maar ik kan ze niet 'even' monteren om te zien hoe dat gaat staan op mijn auto.

Nokia-N96-joost1045.jpg

Nokia-N96-joost1044.jpg

en nog een mooi winters plaatje vandaag
Nokia-N96-joost1047.jpg

74i2001310.jpg

i2001310.jpg

Staat denk ik wel gaaf maar ben je niet bang dat je achterbumper slank gaat lijken met want je hebt een OPC bumper, Irmscher skirts en een standaard achterbumper :confused:

Zou ik niet doen denk ik, tenzij je gelijk voor het hele pakket gaat. Hou zelf niet zo van die drukke zijskirts.

Sja ik twijfel. Maar eigenlijk vind ik skirts ook nooit zo mooi. En de huidige standaard dorpels ogen ook al wel dik!

ja standaard zitten er ook skirts op. Maar die van irmscher kosten normaal iets van 430 euro en dan moet je hem nog spuiten. Ik kan ze voor niks krijgen en spuiten kost mij ook niet veel, maarja...

ik vind ze aan de ene kant wel mooi, maar ik wil er geen wannabe sjonnie tuning 2 fast 2 furius bak van maken, en kan er moeilijk een beeld van krijgen

ik zag dat iemand in engeland dit had gemaakt, ook wel grappig :p
summer159jj.jpg

inmiddels weer wat deeltjes besteld voor de voorbumper. had nog verloopkabeltjes odig voor de mistlichten aan te sluiten op de orginele kabelboom

Daarnaast een buiten tempratuursensor besteld. Eerst gaf hij al te veel aan. Vorige week stond hij regelmatig op 45 graden. Deze week stond hij al op 72 graden boven nul o_O en nu staat er een 'F' in het display, dus zal ie nu wel echt overleden zijn. gelukkig is dat een kwestie van enkele euro's.

nee nog niet eigenlijk...

ik ben nog steeds op zoek naar een foto van een (grijze) astra cabrio met deze Irmscher skirts. Maar omdat ze stevig aan de prijs waren nieuw zijn er maar weinig mensen die Irmscher skirts hebben laten monteren. Omdat de cabrio standaard ook al skirts heeft

Ik vraag me vooral af hoe die skirts staan met een standaard achterbumper. Staat dat ok, dan gewoon doen. Want je gaat toch die voorbumper spuiten, dan neem je de skirts gelijk 'even' mee.

Het past wel bij de achterbumper. Omdat ze qua grootte gelijk zijn aan de huidige standaard skirts. Alleen het model loopt iets anders.

Maar ben nu eerst op zoek naar een afbeelding van een G cabrio, liefst een grijze, om een beeld te krijgen hoe dat gaat staan. Heb het alleen nog niet gevonden. Zijn blijkbaar erg weinig verkocht

Hou 'm gewoon even voor de huidige skirt, en laat iemand anders een foto maken. Dan heb je een goede impressie :)

Erg mooie cabrio,

Ik zou gewoon je bestaande skirts houden. Die ogen veel rustiger, de Imscher-skirts worden naar mijn mening te druk.

Groet,
mede-tukker

AsconaGT zei:
Het past wel bij de achterbumper. Omdat ze qua grootte gelijk zijn aan de huidige standaard skirts. Alleen het model loopt iets anders.

Maar ben nu eerst op zoek naar een afbeelding van een G cabrio, liefst een grijze, om een beeld te krijgen hoe dat gaat staan. Heb het alleen nog niet gevonden. Zijn blijkbaar erg weinig verkocht

Is het niet gewoon mogelijk een mailtje naar Irmscher te sturen?

Ik zou die Irmschers er niet op plakken hoor.! verpest de hele lijn van die auto, is veel te "aanwezig" Dat 3e remlicht is echt heel makkelijk te maken natuurlijk irmscher sticker erop plakken, en de rest zwart spuiten :D.. of laten laseren, maar das weer duurder natuurlijk.

Ik heb besloten om ze er toch niet op te maken , voorlopig...

ze zijn te druk en denk dat het niet zo goed past bij de juist zo strakke lijnen van mijn cabrio, maar misschien bedenk ik mij nog :)

Inmiddels zijn ook de TC schakelaar paneeltje en stukje kabelboom binnen gekomen eindelijk, dus nu kan het panneeltje gespoten worden en ook mijn OPC bumper. Ik zal woensdag even bij mijn kennis langs brengen ;)

Dat 3e remlicht is wel stoer, maar ga dat zeker niet op mijn auto maken hoor, geheid ook dat de politie daarover gaat zeuren

Die skirts zou ik eerst ook niet doen. Maar misschien al wel even laten spuiten samen met de bumper?

Is vast goedkoper dan later apart doen als je ze er wel op wilt hebben. ;)

Skirt zou ik ook niet doen... wil het trouwens lukken met de led-richtingaanwijzers?

Maar Joost, wanneer ga je die velgen nou eens aanpassen... ik vind het nog steeds niet echt mooi staan op de foto's :p

velgen ga ik voorlopig nog lang niet passen. want daar zitten 3 gladde banden op.

ik wil ze graag voor winterbanden gebruiken volgend winterseizoen. Maar er zt een klote maat op. 215/40/17. En die vind je niet snel voor een leuk prijsje denk ik. :rolleyes: Zal komende maanden marktplaats eens in de gaten houden.

de LED richtingaanwijzers werken nu aan de achterkant (y) voorkant nog niet omdat de hele bumper er af moet volgens mij. Dus die komen daar wanneer de OPC bumper gemonteerd gaat worden.

De leek zal er niks van zien. Maar ze knipperen veel directer, klein detail... ;)

Inmiddels is mijn Traction Control/ESP schakelaar binnen gekomen met het paneeltje, die gaat gespoten worden samen met de bumper en dan word hij aangesloten uiteraard
Nokia-N96-joost1055.jpg

Daarnaast zijn alle delen van mijn OPC bumper binnen! Morgen breng ik hem langs de spuiter (y)
Nokia-N96-joost1059.jpg

En mijn H11 mistlampen zijn ook binnen, uiteraard ook weer met LED's, en wel 68 stuks per lamp! :eek:
Nokia-N96-joost1057.jpg

verrek ja, ik ging al helemaal uit van de orginele bandenmaat. in 205/45 is veel meer te vinden (y)

Straks maar even goed kijken als de winterbanden hype over is of iemand nog een paar bandjes heeft liggen (voor weinig :p )

zitten die mistlampen er voor de meeting in?

ben wel benieuwd naar..

Ik denk niet dat de spuiter de bumper deze week ook al klaar heeft gezien het in de vrije uurtjes gebeurd, dus ook deze mistlampen niet.

Maar heb nu ook al LED in de mistlampen. Alleen zijn het er nu 36 per lamp :)

Gaat mooi worden Joost, ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

@ Joost: Zoals iedereen al zegt gaat het een super strakke wagen worden. Leuk ook dat je zoveel kleine details aanpakt, dat met die mistlampen klinkt erg goed. Ik ben benieuwd naar het resultaat!!

Wat betreft de Irmscher Skirts....staat daar ook niet een afbeelding van in de Opel Brochure van de Astra Cabrio? Opel had destijds altijd een irmscher-lijn erin staan.

Irmscher skirts ben ik over uit, die gaan er niet op komen voorlopig. Ik vind ze te druk.

Bumper heb ik vandaag naar de spuiter gebracht met toebehoren

Daarnaast heb ik vandaag ESP schakelaar geinstalleerd. Beetje draden trekken en klooien en doen. En het werkt ook nog! Allemaal orgineel en mooi weggewerkt. Alleen het knopje zelf en het panneeltje moeten er nog in worden gemaakt.

zekeringkast uitbouwen
Nokia-N96-joost1060.jpg

stekkers loshalen
Nokia-N96-joost1061.jpg

draadjes toevoegen
Nokia-N96-joost1062.jpg

mooi weggewerkt door het schutbord waar het orgineel ook hoort
Nokia-N96-joost1063.jpg

en zo is het nu, alleen het panneeltje nog wat in kleur gespoten moet worden. En dan is het een kwestie van knopje er in drukken en klaar! Maar heb hem al wel even getest. Nu kan ik ESP en TC uitschalen. En ik heb er weer een leuk knopje bij :p
Nokia-N96-joost1064.jpg

Daarnaast; hier nog een filmpje van de LED knipperlichten aan de achterkant... ;)

je ziet niet echt veel verschil op het filmpje maar ze zijn toch echt anders. Daarnaast knipperen ze veel directer

Nette mods weer Joost (y)

Zou je die LED mistlichten zaterdag eens mee willen nemen. Ben wel benieuwd hoe die dingen eruit zien (y)

Ze liggen al in de kofferbak, dus ik neem ze zeker ook mee dan :p

en met een heel klein beetje geluk zitten ze er gemonteerd onder als de bumper deze week gespoten kan worden, maar daar ga ik maar niet van uit...

Terug
Bovenaan