AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

Spulletje begint al aardig compleet te worden.(y)
Al bij Maarten wezen kijken?

zo langzamerhand kom ik er wel, ik heb alleen last van 1 probleem, dat is tijdgebrek :p

Ben nog niet bij maarten wezen kijken, maar ga dat zeker doen. Hij zal onderhand wel terug zijn van zijn vakantie. Zal hem eens een berichtje sturen (y)

Hoe is het met de supercharger, heb je die inmiddels al binnen Joost ??

Het wordt echt een mooi project.

Ik heb vandaag te horen gekregen dat de uitlaat bij de leverancier in Amerika is besteld (afgelopen maandag).
Duurt een klein weekje waarna ze hem na controle doorsturen richting Nederland. Ik ben zeer benieuwd !!!

Ik kreeg nog 5 euro korting of zoiets omdat ik jou had getipt over hun service, kwamen ze uit hunzelf mee :p toch leuk...

De supercharger is gisteren met de post mee gegaan, heb eigenlijk geen idee hoe lang zoiets duurt voordat het hier in NL is, ik gok iets van een goede week.

heb nog paar dingen nodig;

z20let injectoren (haal ik van ebay duitsland)
12v waterpompje (ook van ebay duitsland, of hier op de sloop voor een paar euro)
riem en mapsensor en poellie (courtanay UK)
andere stekkertjes voor injectoren (hier van de sloop)
bekabeling voor het verplaatsen van de ECU computer heb ik via het werk van een donor kabelboom, dus kost mij niks
radiator voor de koelling van de inlaat heb ik ook al, helemaal nieuwe van een KIA picanto, gekregen (y)
beetje waterslangen moet ik nog halen, haal ik gewoon nieuw, kost niet zoveel, misschien trek ik ook wel wat uit een sloopauto
paar meter dikke accu kabel omdat de accu naar achteren gaat (sloop / marktplaats / ebay)

het is ook de kick om het allemaal voor zo min mogelijk voor elkaar te krijgen natuurlijk :p beetje internet afstruinen voor een koopje

als de supercharger binnen is ga ik hem even zandstralen en zit er over na te denken om hem matzwart te spuiten, maar dat weet ik nog niet zeker

dus als het ietsjes beter weer is ga ik even langs de sloop, en zo langzamerhand komen de benodigde delen langzaam binnen :D maar voordat ik alles heb ben ik zeker een goede maand of 2 verder.

zaterdag eerst de EGR-cheater monteren

en de week er op de OPC bumper die naar verwachting wel klaar is (heb mijn oude bumper trouwens waarschijnlijk verkocht voor 50 euro minder wat ik voor de OPC bumper heb betaald in totaal straks o_O dus uiteindelijk kost de OPC bumper mij 5 tientjes

als de supercharger binnen is ga ik hem even zandstralen en zit er over na te denken om hem matzwart te spuiten, maar dat weet ik nog niet zeker
Zorg eerst maar dat ie gaat werken :p

Plannen klinken goed! (y)

vandaag de EGR cheater gemonteerd...

eerst een beetje kabeltjes aan elkaar knuppen en knippen
Nokia-N96-joost1079.jpg

EGR verwijderen en netjes afdoppen en draden netjes afwerken
Nokia-N96-joost1080.jpg

en de boosdoener die alles versmeerd
Nokia-N96-joost1081.jpg

en het werkt ook nog! tenminste, heb geen storingscodes (y)

vandaag genoten van de eerst tekenen van voorjaar :cool:, stoelverwarming ietjes aan. En ondanks er op het display een verkeersbord met sneeuwvlokje kwam te staan voor het oppassen voor gladde wegen was het prima toeven!

Nokia-N96-joost1084.jpg

en uitgepakt (y) hmm, ziet er goed uit! maar mag wel even heel goed schoongemaakt worden.

als ik een beetje tijd heb haal ik hem wel uit elkaar. Hoe zou je dit het beste kunnen schoonmaken. zal zandstralen kunnen als je de openingen goed dicht plakt?

Kan ik stellen dat je Astra cabrio straks sneller is dan je Calibra V6???

Gave upgrade Joost.(y)

Leuk pakketje. Ik zou hem eerst eens proberen grondig te reinigen (met borstel + een of andere chemische shit) voor ik aan zandstralen zou denken. Polijsten geen optie? ;)

Kan ik stellen dat je Astra cabrio straks sneller is dan je Calibra V6???

Gave upgrade Joost.

ik denk dat puur op topsnelheid de calibra echt sneller blijft, mede door de bakverhoudingen. Daar schakel ik met 200 km/h nog rustig naar de 5 o_O Terwijl ik bij de astra op topsnelheid (220 km/h) de toerenteller al op 5500 heb staan in z'n 5. Maar met optrekken zal de astra absoluut veel sneller zijn ja, geen idee hoe snel. Maar het moet echt een kick zijn om met 1500 - 2000 tpm al bijna het volle koppel beschikbaar te hebben.

Mensen met speedsters 2.2 zeggen dat hun auto een monster is geworden :D

Leuk pakketje. Ik zou hem eerst eens proberen grondig te reinigen (met borstel + een of andere chemische shit) voor ik aan zandstralen zou denken. Polijsten geen optie?

Ik heb een huis gekocht vorige week wat erg veel tijd gaat vragen komende paar maand. Dus ik heb geen tijd om hem te gaan monteren voorlopig :( maar ik kan hem wel alvast goed gaan schoonmaken. Zandstralen werdt mij afgeraden, maar met een dremel het allemaal gaan polijsten dat gaat nog wel lukken. Ik zit nog te bedenken of ik hem naderhand nog zilvergrijs of matzwart ga spuiten. Beetje afhankelijk hoe hij er uit komt te zien als hij helemaal schoon is.

gelijk de olie van de supercharger even verversen en van binnen goed schoonmaken (y)

madmat1986 zei:
Gaaf, feli met je huis (y). Ga je er ook een "mijn leven" topic van maken zoals Adinsx gedaan heeft? :p

nee dat was niet de planning :p houd het alleen bij mijn auto(s). Al zal dat de komende paar maand wel heel weinig zijn. Alleen de OPC bumper komt er zeer binnenkort wel op (y)

supercharger wordt een half jaartje opgeschoven helaas ..

Ik zou het reinigen eens proberen met velgen reiniger.

ja daar zat ik ook al aan te denken. Zal eens even een keer een stukje daarmee proberen (y)

.... inderdaad :p

zeker komende tijd is het even op de centjes letten, alle aanslagen, belastingen en al het geld met alles inrichten naar jou wens en veel nieuwe meubels kopen. Als de rust op financieel weer beetje terug is dan heb ik wel weer wat geld over voor leuke dingen, maar nooit zoveel als ik nu heb natuurlijk

madmat1986 zei:
Gaaf, feli met je huis (y). Ga je er ook een "mijn leven" topic van maken zoals Adinsx gedaan heeft? :p

Zeg zeg, beetje ruhig hè ;)

Mijn topic is te groot geworden (78 pagina's) en bij een update komt het topic niet meer naar boven.
Aw-redactie wil er nog niks aan doen (grotere limiet vrijgeven)

Lekkere Calibra overigens!

AsconaGT zei:

zeker komende tijd is het even op de centjes letten, alle aanslagen, belastingen en al het geld met alles inrichten naar jou wens en veel nieuwe meubels kopen. Als de rust op financieel weer beetje terug is dan heb ik wel weer wat geld over voor leuke dingen, maar nooit zoveel als ik nu heb natuurlijk

Ik weet, ik weet... ;)

AsconaGT zei:

Klinkt bekend. :)

Ik ga dit topic maar eens volgen de komende tijd denk ik (y) :)

Denk er de komende tijd weinig te volgen valt :p eerst huisje op orde maken, dan zijn we een paar maand verder.

en dan komt de supercharger er op (y)

Even het topic van Ralf M bekijken, die heeft een AutoGlym? motorcleaner gebruikt waardoor het blok er weer als nieuw uitziet. Lijkt me dat dat met jouw onderdeeltje ook wel werkt (y)

zal dat eens even opzoeken, wilde het ook eens met een dremeltje proberen of zo. Probeer wel eerst wat dingen uit op het inlaatspruitstuk (y) maar een goede motorcleaner is misschien ook wel een idee ja

smaak is erg persoonlijk, maar dit is toch wel érg zonde...

Ik kan het echt niet begrijpen dat iemand zoiets nou mooi kan vinden :rolleyes: en kost nog klauwen vol geld ook ...

en de 3 reserverbandjes, van verschillende merken was gewoon **** rijden, daarom via ebay de onder de twingo's geliefde T-line velgen en banden weten te bemachtigen met bandenmaat 185/65/13H! dit is begin 2006 er onder gezet.

Wij hebben ook een twingo, en deze velgen vind ik erg mooi. Maar op internet hebben de velgen allemaal ET 23 en orgineel heeft de twingo ET36, Past dat wel goed?? en ook de bandenmaat wijkt meer als 4% af. Ze staan wel erg mooi :LOL:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat de ET waarde was van die T-line velgen. Maar het paste zonder problemen. Alleen achter moet de handremkabel met een trekbandje iets van het wiel woden weggehouden omdat die er anders langs kan schuren. (y) stond erg leuk

De eerste pics van mijn nieuwe voorbumper, ik moet zeggen, het is bijzonder mooi! hoekiger, koplampsproeiers in kleur, ook iets lager bij de grond, honingraad grrille (y)

Nokia-N96-joost1093.jpg

Nokia-N96-joost1092.jpg

ter herinnering, dit is was de oude
Nokia-N96-joost889.jpg

Strak! Auto lijkt er meteen een pak jonger door vind ik. Nu passen je velgen wel niet helemaal meer bij dat "hoekige" van de rest van de auto, dat door de nieuwe bumper nog meer tot uiting komt. Nouja das mijn mening, zo is het ook al een zeer leuke en exclusieve verschijning :)

Errug mooi, en zeker i.c.m de velgen gewoon houden zo...................(y)

Ja het is echt super mooi geworden! :D

zelfs mijn vader viel het op, en dat zegt wat o_O

Inmiddels heb ik er ook weer een knopje bij; de TC/ESP in/uitschakeling. De bedrading had ik allemaal al aangelegd, maar het wachten was op het panneeltje met 3 gaten die gespoten moest worden. Dat hebben ze gelijk gedaan met de bumper, en nu is het knopje er ook in.

Nokia-N96-joost1095.jpg

En wanneer ik TC / ESP uitschakel verschijnt er dit icoontje:
Nokia-N96-joost1096.jpg

Dat is een schitterende bumper Joost, geeft de Astra toch wel weer een sportiever uiterlijk.
En het TC knopje zit ook netjes ingebouwd.

Succes met het huisje, zal de komende tijd wel veel energie en geld kosten maar je hebt dan ook wel iets moois (y)

ja het zal komende tijd stil worden mbt de Astra, krijg de sleutel over een goede 2 weken, maar nog 1 kleine update komt er nog aan, ga even de 'finishing touch' doen aan de astra straks aan de voorkant :D

Jammer, wanneer komt de supercharger weer uit de ijskast?

Gefeliciteerd en succes met je/jullie huis

Het is mijn huis, en ga er helemaal alleen in :p tenminste, misschien ontmoet ik binnen nu, en voordat ik er in ga nog wel iemand o_O maar zo snel zal het wel niet lopen.

Supercharger komt pas uit de ijskast als ik alles met het huis op orde heb, en dat zal dus pas over +/- 3 á 4 maand worden. Dan heb ik het hele huis wel op orde

Mooie bumper Joost! (y)

Vind je Irmscher velgen op de Astra beter tot zn recht komen dan op je Calibra.

hey,

ik heb mij speciaal aangemeld op dit forum om te kunnen reageren om sommige dingen die je aan je astra hebt gedaan.. echt proficiat alvast.
maar ik had nu de vraag of het simpel was om zo een dak module te installeren zodat het van zelf open zou gaan? en plaats jij mits betaling zoiets in een astra g cabrio of is het echt heel eenvoudig?

Grtz Maarten Wils (belgië)

Ik wil die er best voor je in zetten, maar het is zelf echt heel goed zelf te doen. mits je 2 draden aan elkaar kunt maken.

het is een kwestie van paar draden door knippen en weer wat aan elkaar maken en klaar is kees. De gebruiksaanwijzing zelf zegt precies welke draden je aan elkaar moet maken. En ik kan je eventueel zo een how-to schrijven hoe je stap voor stap het voor elkaar kunt maken. Ik was er een klein half uurtje mee bezig. Zelfs iemand met 2 linkerhanden lukt dit nog (y)

heb inmiddels ook een OPC grille geregeld via via voor weinig (y) zal binnenkort wel wat mooie zonnige foto's maken, maar hier alvast een eerste foto. Komende week wordt het super lekker weer dus dan zal het vast wel een keer gebeuren :LOL:

Nokia-N96-joost1107.jpg

het orgineel heb ik voor het zelfde geld verkocht als ik deze gekocht heb dus o_O

had het alleen zelf mooier gevonden als de zwarte rand waar 'OPC' in staat dat die ook mooi glanzend zwart gespoten was net zoals bij de huidige corsa colour editions. Maarja, dit is orgineel en het geld is op ;)

Staat ook weer erg goed hoor Joost, die voorkant is echt helemaal af zo ! (y)

Wat is eigenlijk de status / bedoeling van de Calibra ?

Heb hem net weer te koop gezet.

2 reacties, de ene wilde een gepimpte vectra B inruilen, en de andere kreeg hem niet verzekerd op zijn eigen naam :rolleyes: dus die staat nog mooi in de garage

Hey Joost, nice Astra; kom er dagelijks langsheen op je werk. Dus kan in werkelijkheid zien hoe de auto is. De lakkleur en de kleur van het dak maken deze auto uniek. Deze Cabrio's zie je al weinig, laat staan in deze kleur. Over de nieuwe voorbumper, beter maar vind het wel een tikkie druk.
Deze velgen vind ik persoonlijk iets te schreeuwerig voor deze nette cabrio. Vooral de ronding van de spaken die buiten de banden uitsteekt, maakt het mij teveel van het goede.

Terug
Bovenaan