AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

over de grille ben ik ook uit,

het wordt een OPC grille. Alleen ipv het OPC logo komt er een OPC-line logo in, precies zoals deze:
37.jpg

(y)

Ik wil graag iets versturen vanuit USA, maar ben nog even aan het kijken met betrekking tot de kosten en zo. nieuw projectje ;)

het is ongeveer 10 kilo (gokje) en het past niet door de brievenbus. Redelijk formaatje. Maar ik kreeg vanmiddag een berichtje van iemand terug dat het versturen 320 dollar zou gaan kosten :eek: Dat is wel heel erg veel...

Dan gaat het per vliegtuig wat standaard zo is bij de DHL of UPS volgens mij. Maar dit moet toch wel goedkoper kunnen of zo, met de boot misschien.

Iemand ervaring met het zo goedkoop mogelijk iets hier naar te te sturen?

Ik heb nu dit gevonden, iemand bekend mee?
KLIK

Ik heb een paar keer materiaal (speciale lagers/keerringen) op laten sturen vanuit Amerika. Daar bij een firma besteld en dan kon ik betalen via PayPal. Verzendkosten iets rond de 20 Euro (wel 5 jaar terug). Duurde wel iets van 10 dagen dus dat zal wel met de boot gegaan zijn.

Toen trouwens ook prima service. Eén pakketje kwam niet aan, met de firma gemailt en zonder dralen werd een nieuwe zending verstuurd.

Groetjes,
Jan

Ik heb inmiddels iemand gevonden die het e.e.a. voor mij kan betekenen (y) wordt naar hem verzonden en hij kan het goedkoop naar NL versturen gelijktijdig met andere spullen wat weer iets scheelt in de kosten. Duurt alleen wel even, maar dat is geen probleem.

Nu een beetje zoeken voor een 'bargain' in de USA :D

Vergeet niet dat ik ook dicht bij het vuur zit mocht ik er niet helemaal uitkomen, heb het ook al met collega's over gehad die best wilden helpen, anders had ik dat nooit gedaan natuurlijk... Maar voordat ik alles binnen heb voor weinig en tijd heb dan ben je zo een half jaar verder hoor.

Ga je hem soms ombouwen tot Saturn?

komt wel een onderdeeltje van een saturn op ;)

Astra22SC04_1.jpg

Zozo, best een groot apparaat!(y)

Hoeveel vermogen gaat dat zo ongeveer opleveren?
En is het dezelfde die ook wel op de Opel Speedster 2.2 gemonteerd werd? Kan me herinneren dat die in een filmpje best wat mechanische herrie produceerde...:rolleyes:

gehaktstaaf zei:
Zozo, best een groot apparaat!(y)

Hoeveel vermogen gaat dat zo ongeveer opleveren?
En is het dezelfde die ook wel op de Opel Speedster 2.2 gemonteerd werd? Kan me herinneren dat die in een filmpje best wat mechanische herrie produceerde...:rolleyes:

Bij de speedsters geven ze wat meer herrie omdat ze gelijk achter jou stoel gemonteerd worden. Bij een vectra of astra is dat veel minder. Daarnaast is het type luchtfilter ook bepalend. In de amerikaanse modellen waar ze oorspronkelijk vanaf komen hoor je ze nagenoeg helemaal niet.

Maar met een open filter en vol gas hoor je dit :D (binen wel veel stiller)

eerste 20 seconden niet vol gas, daarna wel vol gas:
https://www.youtube.com/watch?v=Xjeh4-vWWJM

Vermogen komt tussen de 60 en 100 PK meer, beetje afhankelijk van of je een chargekoeler er bij installeerd of niet. Bij een standaard blok dan.

Wat neer komt op 240+ PK. Wil je nog meer dan moet het motorblok helemaal aangepakt worden omdat de 2.2 16V's tot 260PK getest zijn enhet prima houden. Diverse mensen rijden al tientallenduizenden kilometers zonder problemen (o.a. opspeed met zijn speedster).

Het is ook een door GM geteste supercharger speciaal voor de 2.0 blokken (alleen leverbaar in USA) en 2.2 ecotec blokken (wat ik dus heb). Dus geen universeel ding of zo

waarom hebben ze op de foto het luchtfilterhuis laten zitten?

en nog verkeerd om gemonteerd ook?
da's niet waar, dit is een origineel 2.2 luchtfilterhuis. bij een inbouwturbo zit 'ie andersom

dat filmpje o_O
lijkt wel een vliegtuig die opstijgt :)

vanaf hoeveel toeren zou dat geluid beginnen? 4500 ongeveer?

Dat geluid is inderdaad nogal heftig:eek:, maar komt volgens mij ook wel deels door de rollenbank.

@AsconaGT

Begon je toch de power van de Calibra V6 een beetje te missen?
Maar met 240PK op ~1300KG kan je prima uit de voeten lijkt mij:D

Dat geluid is inderdaad nogal heftig, maar komt volgens mij ook wel deels door de rollenbank.

@AsconaGT

Begon je toch de power van de Calibra V6 een beetje te missen?
Maar met 240PK op ~1300KG kan je prima uit de voeten lijkt mij

ik mis wel wat power ja, al is het echt niet behelpen met de 2.2 hoor... Maar met name het koppelverloop van de compressor spreekt mij echt aan!

kijk: dit mag je bijna geen koppels 'kromme' meer noemen (y)(y)
M22APW_Torque_w.jpg

Kan je vertellen dat dat geluid echt niet van de rollenbank komt.
hoor ik iedere dag

daar wordt de speedster ook wel vol op z'n staart getrapt, bij normaal rijden is het wel iets minder. En bij een astra is hij zowiso wel iets stiller, maar je hoord hem ook wel als het goed is, maar dat vind ik niet zo heel erg :D

eerst maar even hele bult info en extra toebehoren zien te regelen, want veel dingen zijn mij nog wel een beetje onduidelijk. Met name over het re-mappen van de ECU en zo

zag dat ik op het speedsterforum ook al heel wat info kan vinden (y) al moet er bij een speedster wel iets meer gedaan worden om hem er in te leggen.

Ik moet alleen nog een geschikte plek voor de accu bedenken :rolleyes: maar dit wordt wel een langdurig project hoor, zeker niet op korte termijn ;)

Maar een Speedster is wel een achterwielaandrijver... Vermogen van een Speedster compressor is inderdaad indrukwekkend. Wel waren er in het begin nogal wat problemen met de aandrijfriem, ik weet niet of dat inmiddels opgelost is.

Maar een Speedster is wel een achterwielaandrijver... Vermogen van een Speedster compressor is inderdaad indrukwekkend. Wel waren er in het begin nogal wat problemen met de aandrijfriem, ik weet niet of dat inmiddels opgelost is.

het effect bij de speedster is natuurlijk nog veel heftiger. maar mijn astra van 147PK naar 240PK zal ook vast wel een aardig effect hebben ;)

Dat met de riem is opgelost. continental riemen schijnen de problemen oplossen van het piepen. En doordat ze de lengte hebben weten te verkorten zijn slijten ze ook niet overmatig door reacties die op de riem terrecht komen. Als ik het goed heb begrepen. Er is best veel info, maar met name voor speedsters dus het is net even de juiste info er uit pikken :p

Mijn eerste riem is vervangen na bijna 50000km, nooit problemen gehad. Daarna wel wat problemen gehad omdat het lager van een tussenrol kapot ging. Twee riemen gehad die van de poelie afliepen veel piepten en heftige slijtage omdat de boel niet goed uitgelijnd was.
Dus uitlijning is erg belangrijk!
Weet niet welk maatje er bij jou op gaat komen, bij mij is het 5pk 1546 en die is van Contitech hier in het westen bijna niet te krijgen.
Heb er nu een Gates 5pk 1545 op zitten en dat werkt ook prima.

ik weet dat de uitlijning heel belangrijk is en ik kan daar helaas ook nog niet helemaal de juiste info over vinden.

de een heeft het over 5 ribbels wat je naar 6 moet maken met andere pollies, de ander maakt weer een andere dynamo, de ander heeft het over het verlengen van de poellie op de supercharger met een paar mm. :confused: dus moet mij daar nog even in verdiepen.

Omdat ik ook geen airco heb zal het wel ongeveer het zelfde zijn als een speedster.

airco is een stuk ingrijpender dan een compressor hoor :p en ook een heel stuk kostbaarder. Naderhand inbouwen ben je ook zo 1000/1500 euro kwijt naast de vele uren

daarnaast geef ik zelf helemaal niks om airco. Bij mijn calibra heb ik het maar zeer zelden gebruikt, wat ook komt doodat ik veel korte stukjes rij.

Bij de astra mis ik het ook eigenlijk nooit nog tot nu toe, en nu doe ik de kap er gewoon lekker af als het warm is ;)

Een heel project Joost. @ Gerard, om zo dat geluid een keer te horen is best leuk....maar als ik dat elke keer moest horen (ookal is het dan in mindere mate) zou ik er niet vrolijk van worden.

@ Gerard, om zo dat geluid een keer te horen is best leuk....maar als ik dat elke keer moest horen (ookal is het dan in mindere mate) zou ik er niet vrolijk van worden.

Valt ook wel mee hoor anders zou ik er ook knettergek van worden. Alleen als je flink op het gas gaat staan jankt ie lekkerrrrr.
Gelukkig merk je wel constant dat er iets meeblaast.

Goed bezig die Joost :D

Ben erg benieuwd. Begin zo langzamerhand te begrijpen waarom je wat anders wilde dan de Calibra. Hier kun je je helemaal opnieuw op uit leven qua aanpassen ;)

Dat geluid, zeer heftig! En cool om even te spelen, maar als ik dat kilometer na kilometer zou moeten horeno_O,
Dat trek ik echt niet! Maar ik een Astra zal het geluid vast wel minder aanwezig zijn.
Die koppelcurve lijkt wel een elektromotor:LOL:,
Maar ik vindt een stijgend verloop ook wel toch opzich, mag je lekker in de versnellingen roeren:)

AsconaGT zei:
[ik mis wel wat power ja, al is het echt niet behelpen met de 2.2 hoor... Maar met name het koppelverloop van de compressor spreekt mij echt aan!

kijk: dit mag je bijna geen koppels 'kromme' meer noemen (y)(y)
M22APW_Torque_w.jpg

Ziet er netjes uit :) Heb je toevallig ook een uitdraai waar de pktjes en de nm-etjes worden weergegeven? Geluid van een compressor is echt super, en nog een voordeel, geen turbo-dip ;)

M22APW_Power_w.jpg

maar dit zijn ook de eerste mensen die zich met de 2.2 conversie bezig hebben gehouden met hun eerste testauto. Inmiddels is de software al aantal keren herschreven en allerlei dingen aangepast. Daarnaast weet ik ook niet in hoeverre hun auto andere wijzigingen heeft. Maar technisch is hij aardig standaardverder volgens mij...

Dat geluid, zeer heftig! En cool om even te spelen, maar als ik dat kilometer na kilometer zou moeten horen,
Dat trek ik echt niet! Maar ik een Astra zal het geluid vast wel minder aanwezig zijn.
in de astra is hij een stuk stiller. En van horen zeggen krijg je met een gewone luchtfilterbox met K&N inlegfilter hem ook nagenoeg helemaal stil, tenzij je hem echt de sporen geeft...

Ik weet niet hoeveel de Astra al gereden heeft, maar denkt als de charger erop zit je wel opzoek zal moeten gaan voor een andere koppeling. Aangezien het koppel van 200nm naar rond de 320nm stijgt. Misschien wel iets om er bij in te calculeren ;)

Geluid bij de Speedster is veel harder dan bij de Astra. Ten eerste heeft die VXR op het filmpje wel een heel stevig geluid, dat lijkt in het echt minder te zijn, en daarnaast heeft een Speedster nagenoeg geen geluidsisolatie en ligt de compressor letterlijk in je nek te hijgen. In een Speedster hoor je zelfs de remblokken aangrijpen op de schijven en de riemen over de poelies lopen. Dat is in een Astra echt anders...

Geluid bij de Speedster is veel harder dan bij de Astra. Ten eerste heeft die VXR op het filmpje wel een heel stevig geluid, dat lijkt in het echt minder te zijn, en daarnaast heeft een Speedster nagenoeg geen geluidsisolatie en ligt de compressor letterlijk in je nek te hijgen. In een Speedster hoor je zelfs de remblokken aangrijpen op de schijven en de riemen over de poelies lopen. Dat is in een Astra echt anders...

inderdaad, en dat is maar goed ook, want dat is mij echt te veel van het goede o_O

en dat filmpje van de astra met supercharger is ook binnen in een relatief kleine ruimte gemaakt met de motorkap open. Als je er echt in zit hoor je hem wel als je hm goed op de staart trapt maar anders is hij behoorlijk stil. Althans, ik heb alles van horen zeggen... :rolleyes:

Maargoed, we zullen het allemaal meemaken... eerst even veel info zoeken en de onderdelen die ik nog nodig ga hebben

Inmiddels heb ik al een koeler gekregen voor niks. Mooi klein ding (y) en nog helemaal nieuw ook nog. Volgens mij afkomstig van een Matiz of zo, dus dat moet bij mij prima kunnen werken :p

Daarnaast is het pakketje vandaag op de post gegaan binnen USA naar een adres die hem naar NL gaat versturen (y)

En een ander nieuwtje; iemand is nu op dit moment bezig zijn speedster om te bouwen, en werd uitgenodigd om daar eens een kijkje te gaan nemen (y) top toch? Hij is halverwege en kan mij ongetwijfeld op weg helpen met wat informatie. Dus over een tijdje ga ik daar ook een kijkje nemen (y)

zal van de week eens een kijkje nemen hoe het met mijn bumper er voor staat...

pakketje met supercharger ligt inmiddels bij die gene in USA die hem naar mij toe gaat sturen (y)

Daarnaast weer een kleinigheidje bij geregeld. namelijk een ERG-cheater.

De EGR klep kan ik zo afdoppen dmv een plaatje, en die erg cheater sluit ik aan op het stekkertje en simuleerd de ERG klep, waardoor ik die EGR klep helemaal kan verwijderen. Geen problemen meer met vervuild inlaat kanaal (y)

Goed bezig Joost, dat wordt een mooi projectje.
Ik ben inmiddels ook bezig met de betreffende firma, nog bedankt voor je info.
Blijf dit wel op de voet volgen en dat geluid is voor een echte autoliefhebber toch geweldig om te horen (y)

ja, prima service (y)

heb inmiddels ook de eerste fotos van hun ontvangen, die het naar NL gaan versturen, helaas had de verkoper daar het niet echt goed verpakt.

en 1 aansluitbuis van de koelling van de inlaat is iets verbogen, maar daar is wel iets aan te doen. verder ziet het er prima uit (y)
Feb_23_2010_83613.jpg

Feb_23_2010_24711.jpg

Ik blijf het knap vinden en een leuk project. Zijn er meer cabrio's met zo'n charger? Ik hoop niet dat de open carosserie te veel last krijgt van dit vermogen.

zover ik weet zijn er nog geen enkele cabrio op de wereld met zo'n charger. In England is er iemand met zo'n charger bezig die een cabrio heeft maar heeft hem nog niet. in duitsland wel een coupé. het zijn met name veel speedster 2.2's die omgebouwdt worden. in nederland een stuk of 6 inmiddels. in engeland rijden ook diverse vectra's B 2.2 rond en een stuk of 30 speedster 2.2 met supercharger.

Dus het is zeker niet heel uniek, maar wel in een astra

ik ben ook benieuwdt, maar een 2.2 supercharger in een amerikaanse Cavalier trekt hier wel een Golf VR6 turbo er uit, dus snel zal ie wel zijn o_O

Cavalier 2.2 supercharger vs Golf VR6 Turbo

Maar denk dat het nog wel tegen valt, gezien hij het vermogen haast niet kwijt kan op de weg vanuit stilstand op alleen de voorwielen, net zoals een astra H OPC met vergelijkbare vermogen

Wow wat een grote onderdelen :eek: waar moet je dat 1e onderdeel in godsnaam plaatsen?

Vandaag is de EGR cheater binnen gekomen,

kosten, 9 engelse pond o_O inclusief verzenden.

deze simuleerd de signalen van de EGR, dus deze sluit ik gewoon aan in plaats van de EGR klep zelf. Vervolgens dek ik deze af met een EGR afdekplaatje (gewoon de bestellen bij de dealer á 3,50 euro) en klaar is kees.

geen motorlampjes die branden, geen kans op een defecte EGR klep á 140 euro, en het belangrijkste; geen uitlaatgastroep wat weer opnieuw in de motor wordt gebracht wat alles vervuild. (y)

dit is die cheater, iemand in england maakt die zelf speciaal voor de z22se :p
Nokia-N96-joost1077.jpg

zaterdag a.s. ga ik hem er in maken

Terug
Bovenaan