Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ga je hem soms ombouwen tot Saturn?
gehaktstaaf zei:Zozo, best een groot apparaat!
Hoeveel vermogen gaat dat zo ongeveer opleveren?
En is het dezelfde die ook wel op de Opel Speedster 2.2 gemonteerd werd? Kan me herinneren dat die in een filmpje best wat mechanische herrie produceerde...![]()
Dat geluid is inderdaad nogal heftig, maar komt volgens mij ook wel deels door de rollenbank.
Dat geluid is inderdaad nogal heftig, maar komt volgens mij ook wel deels door de rollenbank.
@AsconaGT
Begon je toch de power van de Calibra V6 een beetje te missen?
Maar met 240PK op ~1300KG kan je prima uit de voeten lijkt mij
Kan je vertellen dat dat geluid echt niet van de rollenbank komt.
hoor ik iedere dag
Maar een Speedster is wel een achterwielaandrijver... Vermogen van een Speedster compressor is inderdaad indrukwekkend. Wel waren er in het begin nogal wat problemen met de aandrijfriem, ik weet niet of dat inmiddels opgelost is.
Wouter82 zei:Ik zou toch echt eerst "even" airco inbouwen als je toch dit soort megaprojecten gaat doen![]()
@ Gerard, om zo dat geluid een keer te horen is best leuk....maar als ik dat elke keer moest horen (ookal is het dan in mindere mate) zou ik er niet vrolijk van worden.
AsconaGT zei:[ik mis wel wat power ja, al is het echt niet behelpen met de 2.2 hoor... Maar met name het koppelverloop van de compressor spreekt mij echt aan!
kijk: dit mag je bijna geen koppels 'kromme' meer noemen
![]()
in de astra is hij een stuk stiller. En van horen zeggen krijg je met een gewone luchtfilterbox met K&N inlegfilter hem ook nagenoeg helemaal stil, tenzij je hem echt de sporen geeft...Dat geluid, zeer heftig! En cool om even te spelen, maar als ik dat kilometer na kilometer zou moeten horen,
Dat trek ik echt niet! Maar ik een Astra zal het geluid vast wel minder aanwezig zijn.
Geluid bij de Speedster is veel harder dan bij de Astra. Ten eerste heeft die VXR op het filmpje wel een heel stevig geluid, dat lijkt in het echt minder te zijn, en daarnaast heeft een Speedster nagenoeg geen geluidsisolatie en ligt de compressor letterlijk in je nek te hijgen. In een Speedster hoor je zelfs de remblokken aangrijpen op de schijven en de riemen over de poelies lopen. Dat is in een Astra echt anders...