AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

Ziet er goed uit die grille.! Ik vind alleen wel, maar dat ik je al gezegd dat je teveel ruimte in je wielkast hebt, maar zo te zien liggen de oude bandne er nog om ;)

Klopt, voor zit nog iets meer dan 2 mm op en achter nog dik 3mm.

Wordt dus wel een keer tijd, maarja... ik schuif alles steeds meer op :rolleyes: maar moet nu echt wel een keer gebeuren.

Deze velgen vind ik persoonlijk iets te schreeuwerig voor deze nette cabrio. Vooral de ronding van de spaken die buiten de banden uitsteekt, maakt het mij teveel van het goede.

bedankt voor de complimenten ;) Ik had voor deze astra ook liever andere velgen, de orginele af fabriek 18 inch velgen. maar net zoals alle opties van de astra zijn die zeldzaam in NL. Als ik ooit zo'n setje in duitsland tegen kom .... voor weinig
Opel-astra-g-cabrio-von-bertone_243.JPG

en stiekem vind ik de orginele OPC velgen ook wel mooi, ookal is die maar 17 inch
1.jpg

maar het geld is nu op :p alles gaat nu even naar het huisje

idd, de vraag is al beantwoord,

verder weinig nieuws onder de zon :cool: auto doet het echt voortreffelijk, ik heb echt mega veel plezier van de auto, zeker met deze tempraturen. Ik rij nu dagelijks gewoon dakloos. En nu ik een huis heb gekocht wordt hij aardig misbruikt als transport auto, en op zich is het prima te doen. Heb slechts 1x de zafira van mijn ouders moeten gebruiken voor wat grotere dingen. Maar zelfs lange palen en een kamersteigertje gaat allemaal mee, soms moet alleen het dak er bij open.

Heb nu bijna 15.000 gereden sinds de aankoop, dus binnenkort even olie verversen en wat dingetjes nakijken.

En moet ook de auto eens een keer goed poetsen en weer een coating aanbrengen op het dak (y)

huisje schiet op, binnen is eindelijk alles klaar! :D

buiten komt nog, eerste week september

paar kleine dingen nog, zoals lampjes en paar schoonheidsdingen en gordijnen in de slaapkamer. dit weekend ga ik er officieel in :D

on-topic:

De astra heeft zaterdag een beurt gehad, nieuwe olie er op en gelijk top-end treatment er in van Forté. Het kan tussen de oren zitten, maar ik vind hem gelijk stukken mooier lopen.

Niet sneller, maar daar gaat verandering in komen! Nu ik gestaag iets meer tijd ga krijgen, gaan de voorbereidingen er langszaam komen voor de supercharger die mij al maanden lang loopt aan te kijken om gemonteerd te worden :D

Updateje van de SC,

het inlaatspruitstuk is vandaag gedemonteerd, alle pakkingen nagekeken en de 4 cores (koelkernen) er uit gehaald en ontvet en schoongespoten met lucht totdat ze weer mooi schoon waren. Ook zijn de compressor en gasklephuis gereinigd en alles weer mooi in elkaar gezet.

Tevens ook al wat voorbereidingen getroffen voor de extra radiator die de inlaatlucht gaat koelen, die gaat er volgende week zaterdag of die week er op er al vast in :)

Is dat klaar, dan gaat de accu alvast naar de kofferruimte (y)

Helaas geen foto's, omdat mijn nokia N96 zó zat was (slechtste telefoon die ik ooit heb gehad) die heeft het niet overleefd na 1,5 jaar ergenis en updates en geen mederwerking van KPN, nu heb ik een telefoon zonder camera helaas...

zo, even tijdje stil geweest rondom de astra... andere prioriteiten ;)

Eerste nachten zijn al weer een tijdje geleden, en het bevalt super goed in mijn huisje! :D

voor 3 weken terug nog lekker dakloos kunnen rijden, was toen prachtig weer! Nog een paar fotootjes gemaakt, en dat was tevens ook de laatste keer dakloos met de auto voor dit jaar waarschijnlijk...

IMG_0292.jpg

IMG_0289.jpg

Toch een kleine update, de astra krijg binnenkort een hagel nieuw setje winterbanden

hagel nieuwe orginele Opel velgen, 16 inch, en uiteraard op lichtmetaal! :cool:

De winterbranden zijn in de maat 195-55-16H van Nokian, dit vanwege de goede prijs/prestatieverhouding

Binnenkort maat monteren voordat de eerste echte winterse omstandigheden beginnen en dan kan ik in de winter rustig mijn zomervelgen een beetje oplappen en voorzien van nieuw schoeisel

idd :D

morgen even met mijn xenonlamp bezig die het niet meer doet, wat waarschijnlijk komt door te veel vocht in de koplamp ... :rolleyes:

En de winterwielen zijn ook in elkaar gezet, is mooi geworden! van de week maar even monteren gezien ik volgend weekend naar dusseldorf ga

Nou de ballast van de xenonlamp is stuk,

ik haalde dat ding uit elkaar en het water kwam er uit. terwijl die helemaal goed dicht zat.

Maar via de stekkerverbinding is er behoorlijk wat water in gekomen :rolleyes: met als gevolg dat de lamp aan 1 kant dus helemaal niet werkt.

nieuw kosten ze 397 euro :eek: Dus ben driftig op zoek naar een gebruikte, maar vrijdagmorgen ga ik naar het vliegveld in duitsland dus dan moet ik wel fatsoenlijke verlichting hebben

Dit is de boosdoener, kan er verder niks aan zien, maar zal wel inwendig iets stuk zijn ...
NokiaX2Joost0011.jpg

397eu? :eek:

Origineel Opel zeker?

Past een aftermarket van bijv. Pilot op een of andere manier niet? Dan moet je toch zeker met een paar tientjes en wat knutseltijd klaar moeten zijn.

€138: https://cgi.ebay.de/Original-Xenon-Steuergerat-Opel-Astra-G-H-Vectra-C-/360238802408?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item53dfe7e5e8 is nog een nieuwe ook.

Heb vanmorgen geprobeerd, heb hem goed op laten drogen, maar het mocht niet baten... werkt niet. lamp heb ik al een nieuwe ingezet, maar hij krijgt gewoon geen spanning.

De maker is Hella en deze zijn in vele auto types geleverd, ik kan nu eentje uit een 2004 Audi A8 krijgen, voor aanzienlijk minder dan orgineel nieuw opel.

397eu?

Origineel Opel zeker?

orgineel opel ja. Een compleet nieuwe koplamp (waar die ballast bij aan zit) voor mijn auto is tegen de 1000 euro per stuk o_O

€138: [cgi.ebay.de] is nog een nieuwe ook.

had ik gezien, maar dan is de kans zeer groot dat ik hem niet voor vrijdag heb. En dan moet ik een eind rijden dus voor die tijd moet het voor elkaar zijn, dus ben nog zoekende (y) of ik moet dan een andere auto kunnen regelen, maar ga het liefst met mijn eigen natuurlijk

Zo, de lamp werkt weer. Nieuwe xenonballast zit er in, afkomstig van een donor Audi A8 uit 2003, zo zie je maar weer dat kwaliteit van een bepaald merk maar relatief is en met name tussen de oren zit ;)

Daarnaast zitten de winterbanden er onder, van Nokian! Met 16 inch lichtmetalen velgen. lekker veel grip en ze zijn iets stiller dan mijn zomerbanden zelfs en stuurt ook nog iets beter

hierbij wat foto's
NokiaX2Joost0092.jpg

NokiaX2Joost0091.jpg

Ik ben eigenlijk best wel blij geen "xenonauto" meer te rijden. Wat een rekening krijg je van de garage idd. voor een nieuw lampje.

Net werk Joost, ook nette velgen onder de Cabrio.

@ BMW: Maar je hebt wel een prachtig helder lichtbeeld, vooral fijn in deze donkere tijden. Ik denk dat eind zomer 2011 de GTS van mij er ook aan moet geloven. En ook Xenon lampen ga installeren,.

BMW-bolle zei:
Ik ben eigenlijk best wel blij geen "xenonauto" meer te rijden. Wat een rekening krijg je van de garage idd. voor een nieuw lampje.

ik heb het zelf vervangen en gebruikt geregeld voor een leuk prijsje, dus ik was voor +/- 100 euro klaar voor die ballast. Lampje voor mijn auto kost 35 euro per stuk als je beetje rondkijkt, dus dat valt nog wel te doen.

Maar als gewone consument is het gewoon niet te betalen, zeker niet als je alles nieuw wilt hebben

Mijn e34 niet, daar wordt hij te kamperig van...die dobbelstenen kan hij net hebben ;)
Een 107 met xenon is eigenlijk ook geen gezicht. Gaat er bij mij dus niet van komen.

bij de E34 vind ik het niet direct fout ogen, al hoort het natuurlijk niet echt bij zo'n auto. Ook niet bij een 107.

Ik vind ook dat een auto gewoon af-fabriek xenon moet hebben, al is er bij de meeste auto's ook niks mis met naderhand inbouw

Inmiddels weer een half jaar verder, in maart zijn de zomerbandjes weer gemonteerd en voorzien van 4 nieuwe toyo banden in de maat 225-35-18

enige probleem, een nieuwe accu 3 weken terug

wat zit er aan te komen; stabilisatorstangetje rechts voor

verder super auto nog, saaie auto waar niet veel mis mee is, en heb er nog steeds veel plezier mee. De auto is helemaal af dus er zijn ook geen modificaties geweest. verbruikt ligt nog steeds 1 op 10. Vanmiddag naar katwijk aan zee met de astra en het is lekker weer! :cool:

en vandaag heerlijk cabrio gereden bij katwijk en scheveningen / den haag en omstreken, heerlijk! Elke kilometer is het genieten
Foto10205.jpg

26062011220.jpg

26062011210.jpg

26062011211.jpg

zo, weer terug van vakantie in italië en zwiterland, bijna 3000 probleemloze kilometertjes

gemiddeld verbruik; 8,9 liter op de 100 kilometer
half litertje olie verbruikt
topsnelheid 215 op de terugweg in duitsland
stijlste klim was 16% (wat ze aangaven op bordjes tenminste)
goedkoopste brandstof was 1,58 (viel mij tegen, dacht dat het goedkoper was)

en vooral heel veel genoten van de zon en prachtige weggetjes!

hier alvast een fotootje

eindeloos lege autostrada's
1363872258_5_oAFT.jpeg

prachtige weggetjes en vergezichten
1363872595_5_obuU.jpeg

tankstopje
1363872227_5_lRky.jpeg

De astra heeft weer een verse APK

toch kwamen er paar kleine dingen aan het licht ondanks dat ik iets meer dan 6000 km heb gereden dit jaar :eek: niet veel dus

stuurkogeltje en fusseekogel, daarna gelijk de auto ook maar laten uitlijnen
en een stabilisatorstangetje rammelde ook iets, die ook maar gelijk laten vervangen

daarnaast is er een nieuwe accu in gekomen tijd geleden, die had de geest gegeven, afgelopen zondag nog heerlijk dakloos wezen toeren door duitsland en dat zal waarschijnlijk wel de laatste keer zijn dit jaar. Verder weinig bijzonderheden, hij doet het gewoon nog erg goed. En ben ook nog steeds zeer tevreden

verbruik is ondanks z'n forse cilinderinhoud nog 1 op 10 met voornamelijk korte stukjes (y) En binnenkort maar de winterbandjes er onder omdat dit mijn dagelijkse auto is

weinig nieuws onder de zon!

De astra blijft maar gaan. Inmiddels ben ik van werkgever veranderd en zal dus veel meer kilometers gaan maken. Ongeveer 25.000 ipv de 10.000 eerder.

De auto heeft vorige week groot onderhoud gehad, wat er zoal gebeurd is:
olie + filter
luchtfilter
remvloeistof ververst
nieuwe bougies
brandstoffilter
alle vloeistoffen gecontroleerd + aangevult
ramen goed schoon gemaakt
remklauwen gangbaar gemaakt
cabriodak helemaal gesmeerd
nieuwe batterij afstandbediening + parrot
Leer gereinigd + complete buitenkant
zomerwielen alvast gemonteerd omdat een kennis van mij ze leent voor de wintersport

Dus hij kan er weer tegen aan! De vraag is alleen hoe lang de astra blijft. Wil ik erop vooruit gaan moet er toch wel wat geld bij voor een leuke opvolger (zoals een astra GTC 1.9 CDTI) dus voorlopig blijft de astra nog wel even want hij bevalt super.

Laat het mooie weer maar komen!
JoostE72608.jpg

Van harte met je nieuwe baan.

De garage waar je komt ziet er opgeruimd uit, en schreeuwd om een schone vloer.

nou dit was vlak voor de grote schoonmaak wat wekelijks gebeurd (elke zaterdag) dus daarna ziet het er echt schoon uit. Ze hebben het beton wel een keer met een coating behandeld en dat merk je wel. Je maakt het makkelijk schoon weet ik nog toen ik er 9 jaar geleden begon als schoonmaker van de werkplaats.

Maar een nieuwe vloer is echt veel mooier, was laatst in en werkplaats met een gegoten lichtrijze vloer van een of ander iets. Niet alleen staat het veel beter, ook monteurs krijgen meer 'licht' met een schone en lichtere vloer. Maar voorlopig zit dat er niet in bij mn oude werkgever ;)

Ik blijf het een mooie verschijning vinden. Sjiek en toch sportief. Een beetje de 406 coupé van de cabrio's van die tijd :)

Wat me overigens ook opvalt:
26062011211.jpg

Hangt je deur hier nou 'door'? Ik zie het meer bij de wat langere cabrio's met softtop, maar nog niet eerder bij de Astra...

(ow enne... schroef je achterbumper even wat strakker vast... ;))

Erg nette auto hoor. Vooral de kleurencombi en uitvoering staan echt super.

Ja en terecht. Het blijft een schitterende auto.

Volgens mij is die kleur grijs op Astra's (en Opels in het algemeen) toch een lastige kleur. Je ziet ook, idd met name wanneer je voorbij loopt, kleurverschil tussen b.v. kunststof of herspoten delen en de originele plaatstalen delen...

Maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb een zwak voor dit model Astra Cabrio ;)

gewoon star zilver is goed te spuiten. Maar is heb silver lightning en dat schijnt een hele moeilijke kleur te zijn om te spuiten inderdaad. Tenminste, dat zeiden ze al tegen mij.

hier zie je goed het verschil tussen gewoon zilver en silver lightning
Nokia-N96-joost858.jpg

net als mirage wat op de zafira veel geleverd is, ook al heel moeilijk om te spuiten.

Maargoed, laat het mooie weer maar komen, ik ben er klaar voor :D Dit weekend ben ik in Tilburg, hopen dat het zonnetje doorbreekt, kan ik daar lekker dakloos rijden (y)

Inmiddels op vakantie geweest met de Astra Cabrio en heerlijk weer kunnen genieten van de toch nog veelzijdige auto

Volle bepakking, tent en 2 personen, geen probleem
200+ op de autobahn, ging super
paar flinke files gehad met behoorlijke warmte, dat was minder maar ook dat ging zonder problemen
vanaf zwitserland ging het dak er af en heerlijk relaxed gereden tot Luzern, geweldig!

Daar paar nachten gezeten om vervolgens helemaal binnendoor naar Italië gereden, Simplonpas en grimselpas, wat een heerlijke ervaring! Al moest mijn auto er flink aan trekken om nog lekker vlot de bergweggetjes met volle bepakking op te komen, maar gewoon flink in toeren door trekken en ook genoten daar.

In Italië heerlijk dakloos gereden rondom de bekende meren en veel leuke reacties van nederlanders.

Op de terugweg nog de gotthard pas gepakt, deze is heel bekend en minder spannend dan de andere 2, maar ook erg mooi om te rijden. Voor mij in de flie voor de tunnel stonden nog 3 jongens in een A4 cabrio, hard optrekken elke x, sigarettjes roken, staan in de auto, harde muziek, je kent het wel. Op een gegeven moment gingen ze bij een tankstation er af, maar ik dacht al, dat is vast om verderop weer aan te sluiten in de file, en dat bleek wel.

15 minuten later toen ik op de gotthardpas reed had je de 3 heren staan met motorkap open, op een super ongelukkige plek waar auto's er moeilijk langs konden. Dat vond ik dan wel weer mooi :)

Al met al, super mooie vakantie, auto heeft zich meer dan goed gehouden, slechts 1 halve dag met dak er op moeten rijden vanwege iets regen.

filmpje

Lijkt me heerlijk om op vakantie te kunnen met een cabrio! Hoe zit het met de supercharger? zijn ondertussen bijna 2 jaar verder :p

Zit eigenlijk de oorspronkelijke kap er nog op (is het vinyl of canvas)?

Ja het is echt heerlijk met de cabrio, en je kunt zelfs op de snelweg prima nog met het dak er af rijden. Zodra de zon schijnt druk ik op het knopje en gelijk genieten! Al is het met dak er op ook gewoon een fijne auto en niet te vergelijken met de normale astraatjes, daar niet van.

dat word niet meer wat, ondertussen huis gekocht en had toen bijna geen tijd meer omdat ik een hele drukke baan heb ook. En ik kreeg toen een behoorlijk geldbedrag geboden van iemand die hem graag wilde overnemen van mij, en inmiddels werk ik niet meer bij de dealerorganisatie waar ik toen de mogelijkheden had.

Zit eigenlijk de oorspronkelijke kap er nog op (is het vinyl of canvas)?

Dak is van Vinyl, met daartussen een dikke laag isolatie en daaronder nog een laag met de zwarte hemel aan de binnenkant. Het is gewoon de originele kap die er op zit. Op sommige details hebben ze bespaart (zoals de dunne plastic zonneklepjes) maar op de belangrijke dingen niet zoals de stijfheid van de carroserie en het dak met een glazen achterruit die goed de wind en warmt insoleerd. Astra G Cabrio's zijn nu 11 jaar op de markt maar heb nog niemand gehoord of gelezen die het dak heeft vervangen vanwege slijtage, die van mij ziet er ook nog gewoon goed uit. Behalve dat ik 2 vlekken er in heb die niet echt opvallen, maar het stoort mij wel. Zelfs met speciale (raggtopp) reiniger en beschermer komen die vlekjes terug.

En ook gelijk weer een verse APK gekregen gisteren! Mankeerde niets aan (y) Alleen de middendemper zat er volgend jaar wel aan te komen

Even een sfeerbeeldje met het weertype van vandaag. Staan weer veel kilometers in de planning voor komende week (y)
DSC_0691_zps275ba531.jpg

Dit weekend weer meer dan 1000 km over de duitse snelwegen gereden, paar stukken ook rond de 200km/h kunnen rijden (y) alleen met de huidige brandstofprijzen valt het vies tegen. Je ziet de meter zakken, al valt het tanken nog wel mee in duitsland.

1,639 bij onze oosterburen
DSC_0721_zps4c10d1e8.jpg

helaas is de tank al weer leeg :) morgen nog maar even tanken nu de BTW nog laag is, scheelt toch iets o_O crisis he...

vanmiddag nog 1,5 liter olie er bij in gedaan, over 5000 km en flink wat autobahn stukken valt het nog mee, 2.2's verbruiken allemaal een beetje olie. Binnenkort wil ik de auto nog even goed wassen en in de wax zetten voor de winter (y)

Inmiddels zitten de winterbandjes er weer onder, al weer een paar keer in duitsland geweest en daar gelijk maar getankt, want dat scheelt best veel nog! Gemiddeld verbruik zit ik de laatste tijd op 9.1 / 100km, wat netjes is gezien een vlotte rijstijl, koud buiten en weinig rustige 80 wegen.

Over een maand is de astra weer aan een beurt toe, dit keer een kleine omdat vorig jaar al het denkbare haast vervangen is aan filters en zo. Dus nu schone olie en ff alels goed laten nakijken. Alleen de uitlaat word minder, verder geen gekke dingen verwacht ik.

En heb nog een rare vlek op mn motorkap, het lijkt wel snot o_O alleen krijg het er maar niet af. Heb al met polish geprobeerd maar helaas, het werd alleen wat minder... Wil ook niet te wild er overheen 'schuren'

DSC_0873.jpg

Terug
Bovenaan