AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

ik ben ook absoluut niet BMW minded zoals vele andere BMW rijders wel. Ik vind de opvolger van de 3-serie E46 ook helemaal niks, hoe fijn hij ook misschien mag rijden. Die mist voor mij gewoon iets qua looks. Over de huidige 3 serie weet ik het nog niet :p

Sierlijsten zijn van plastic, en is een typisch kwaaltje als ze wat ouder worden.
Had mijn coupe ook last van helaas.
Nieuw tegen de 300 euro om te vervangen.

https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Professional_Polish_2_473ml_PB_PP2_16oz_101864

Deze polijst is geweldig en ook geschikt voor plastic.
Lichte krassen krijg je er mee uit.

Zwarte dakhemel en schuifkantel is idd hemels :cool:
Had mijn coupe ook.

AsconaGT zei:
klasse 3 alarm met hellingsdetector
DSC_2027_zps1b430144.jpg

En ik altijd maar denken dat dit een onderdeel van de climate control was. ;)

Twix zei:
AsconaGT zei:
klasse 3 alarm met hellingsdetector
DSC_2027_zps1b430144.jpg

En ik altijd maar denken dat dit een onderdeel van de climate control was. ;)

Nee dit is exclusieve BMW geurdispenser die volautomatisch een specaal door BMW ontwikkeld luchtje verspreid waardoor de BMW rijder hopeloos verslaafd raakt aan zijn wagen en Spass am fahren krijgt :D

DSC_2023_zpsc1cb15c8.jpg

Volgens mij is dedriehoekige uitsparing bedoeld voor de etikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz en anders is het eh dinges topic geval.

vectrafan zei:
DSC_2023_zpsc1cb15c8.jpg

Volgens mij is dedriehoekige uitsparing bedoeld voor de etikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz en anders is het eh dinges topic geval.

Als je het stuk driehoekig metaal bedoelt voor de krik, dit is de Wegfahrsperre als je de auto op de krik zet. Die moet je voor of achter de band van de niet op ge tilde kant leggen, zodat de auto blijft staan.

zonder Matra zei:
Als je het stuk driehoekig metaal bedoelt voor de krik, dit is de Wegfahrsperre als je de auto op de krik zet. Die moet je voor of achter de band van de niet op ge tilde kant leggen, zodat de auto blijft staan.

Ik maakte maar een grapje, maar dat is dan wel goed doordacht van BMW (y)

Bofkont zei:
Sierlijsten zijn van plastic, en is een typisch kwaaltje als ze wat ouder worden.

https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Professional_Polish_2_473ml_PB_PP2_16oz_101864

Had mijn coupe ook.
bedankt voor de tip, ga het gelijk bestellen (y) gelijk kijken of ik de koplampen er ook iets mooier mee krijg (y)

nu je het zegt... dat ik er zelf niet ben opgekomen. Daar is het natuurlijk voor! :) (y)

Nee dit is exclusieve BMW geurdispenser die volautomatisch een specaal door BMW ontwikkeld luchtje verspreid waardoor de BMW rijder hopeloos verslaafd raakt aan zijn wagen en Spass am fahren krijgt

lol :p

soortgelijke velgen worden waarschijnlijk de mijne vanaf zaterdag! (y) Styling 162

1ceefe5cecd8d5ef.jpg

zitten nu winterbanden op met genoeg profiel, en dan in de zomer er zomerbandjes op zetten (y)

Ziet er goed uit(y)

Ben inmiddels ook in het bezit weer van een E46:)
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4953555

zo, de velgen zijn gekocht! Verkeren in nieuwstaat, zelfs geen 1 krasje of iets te bekennen. De eigenaar heeft ze 2 jaar geleden nieuw gekocht bij de BMW dealer.

DSC_2071_zpsc834ce2f.jpg

DSC_2070_zps449f6812.jpg

Daarnaast, uitbereiding van het wagenpark!

Omdat mijn vriendin redelijk wat km maakt besloten een goedkoop A segment autootje aan te schaffen, het is de zuinige Twingo geworden, het verbruik en luxe + aanschafprijs gaf de doorslag. Aygo/C1/107 vind ik helemaal niets en zijn niet met cruise control te krijgen, mini of fiat 500 veel te duur, hier zit alle luxe op die ze graag wilde; o.a. mistlampjes, regensensor, ECC, cruise control, iets betere stoelen dan de standaard uitvoeringen.

Betere foto's volgen, maar hier een eerste impressie;
$(KGrHqVHJBMFIp1COk8HBSRY2tegtw~~60_85.JPG

$(KGrHqJ,!qgFI8ndqBC+BSRYvf39ww~~60_85.JPG

Van harte proficiat met de leuke aankoop (y) Ik wens jullie veel plezierige en veilige kilometers toe

Leuke, originele aankoop! De Twingo zie je niet gek veel en die witte doppen staan eigenlijk best grappig, als je mij vraagt.

Qua wielen zijn er voor een 3 Serie geen fraaiere te koop (y)

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Paar leuke velgjes zouden de Twingo niet misstaan, verder een leuk ding. (y)

Kan er vast van af, volgens mij zijn die dingen supergoedkoop in Korea :)

ik ga niet met velgen in het vliegtuig zitten o_O

Paar leuke velgjes zouden de Twingo niet misstaan, verder een leuk ding.

zoals de plannen nu zijn komen hier winterbandjes op zeer binnenkort, voorbandjes zijn 2mm achter 4mm dus voor moet zeker vervangen worden, dan liever hier winterbandjes op zetten en dan op zoek naar leuke originele wieltjes voor de twingo (y) maar het blijft de auto van mijn vriendin, ze moet doen wat zij graag wil.

Leuke, originele aankoop! De Twingo zie je niet gek veel en die witte doppen staan eigenlijk best grappig, als je mij vraagt.

ik vind ze ook grappig, zijn ook originele twingo doppen en had ze nog niet eerder gezien. maar ze blijven er wel op zitten, steekt mooi af tegen het zwarte.

Qua wielen zijn er voor een 3 Serie geen fraaiere te koop

thnx! vind ze zelf ook fraai! origineel BMW, en mooi strak

ze moeten er nog onder komen, ben benieuwd hoe het gaat staan (y)

ze heeft dr net ook weer een heel stuk mee gereden, ze is super tevreden (y) gelukkig...

klopt! styling 162, eigenlijk voor de E90 bedoeld maar vind het een mooi strak model, heel fraai

over 2 weken of zo heb ik tijd en dan ga ik ze er misschien onder zetten

Prachtige E46 met een heerlijke motor (y)

Bofkont zei:

Had mijn coupe ook.

Dank voor de tip Bofkont, heb ook even zo'n flesje besteld.
Is inderdaad een probleempje bij hedendaagse auto's met chroomlijsten, die verweren op den duur. Bij mijn vorige auto (E61) was het behoorlijk erg, nu bij de F11 valt het tot nu toe reuze mee. Kan ook komen doordat het nu "RVS" lijsten (mat) zijn i.p.v. chroom.

Wat dat betreft was het "vroegah" wel beter. Bij mijn SL is het allemaal nog echt metaal en echt chroom wat de klok slaat, en dat ziet er na 27 jaar nog als nieuw uit.

ik moet het flesje nog steeds bestellen. Elke keer als ik om de auto heen loop dan denk ik; ohja, dat moet ik ook nog ff bestellen. Maar thuis dan vergeet ik het o_O

AsconaGT zei:
klopt! styling 162, eigenlijk voor de E90 bedoeld maar vind het een mooi strak model, heel fraai

over 2 weken of zo heb ik tijd en dan ga ik ze er misschien onder zetten

Ondanks dat OEM velgen voor de BMW in het algemeen mooi is en goed staat, willen andere velgen van andere modelseries net even mooier staan, zoals Styling 162 onder een E46..................

dat is wel grappig, je bent nu al de derde die ik hoor die mijn astra heeft gespot sinds ik hem niet meer in het bezit heb o_O eerder spotte nooit iemand mij

zo, eerste update gedaan, de winterwielen. Er zit nog zo'n 4 á 5mm op rondom, na de winter zullen ze op gereden worden als ze dat al niet zijn en komen op deze velgen de zomerbanden

DSC_2207_zps4253a59e.jpg

en ook de winterbandjes voor de twingo zijn binnen, week 41 van 2013 gemaakt, vers van de pers dus! Maandag gaan ze onder de twingo komen, iets eerder dan normaal maar vrouwlief rijd rond met 2mm nu en dat is ook niet echt wat.
DSC_2208_zps7f48c930.jpg

en vandaag even de oude winterwielen van de astra cabrio opgehaald en goed schoongemaakt, als nieuw! DIe zijn reeds verkocht.

En de zomerwielen van de BMW ook, die kreeg ik wat minder mooi, met name de binnenkant, daar kmen volgend jaar winterwielen op.

En omdat ik toch bezig was ook even een sponsje over de winterwielen van starlet gehaald die nu te koop staat.

DSC_2213_zps18437b6c.jpg

thnx! Auto is ook bijna helemaal af zo

enige wat ik nog een keer wil ik de 330i ondergrille, omdat de meeste 330 een M-pakket hebben dan hebben ze niet de standaard bumper dus 2e hands bijna niet te vinden. Het gaat om het zilverkleurige onder in de bumper.
BMW-330d--2001-2003-.jpg

nieuw kost 150 euro en dat vind ik dan weer net iets te veel van het goede

Joost die prijs vind ik weer niet BMW achtig, erg goedkoop eigenlijk :D

ja de prijs is op zich wel oke, is overigens niet bij de dealer daar zal hij vele malen meer kosten.

Maar het heeft meer te maken met mijn portemonnee, mijn gevoel zegt eerst even weer een geld buffertje opbouwen nu het de afgelopen 2 maand flink geslonken is met 2 auto's kopen. :p

Misschien dat ik mij in het voorjaar er op trakteer. Of misschien moet ik in week 47 weer naar Azie voor een paar dagen en heb dan ook een extra zakcentje dus misschien dat ik mij daar dan ook op trakteer

De winterwielen van de starlet zijn verkocht,

Op de twingo hebben we de zomerbandjes af gehaald (waren versleten) en winterbandjes opgezet (y) Daar zijn al weer een 5000 km mee gereden, waarvan ik er slechts een stuk of 20 denk ik :p

maar ik heb nog geen klagen van vrouwlief, behalve dat ze het wel mooi had gevonden als er een dubbele hoedenplank in had gezeten. Zo heeft ze net iets meer ruimte om zaken zoals een dekentje, veiligheidshesje, en zulke zaken op kan bergen en de laadruimte gelijkvloers word, is dat te krijgen?

De BMW heeft nu precies 4000 km gereden in mijn bezit, wat een topauto! Gisteren mee naar schiphol gereden, lekker doorrijden, heerlijk stil (y) En daar mag hij nu een weekje op mij wachten

En als het een beetje weer is, komend weekend ze alle 2 wasssen

en weer terug op schiphol aangekomen gisterennacht om 4 uur, parkeergarage vrijwel helemaal leeg! :eek: toen op een totaal verlaten A10, daarna vrijwel lege A1 :eek: heerlijk! En na amersfoort hm lekker op snelheid gehouden op de cruise control (y)
DSC_2338_zps1d1d27bb.jpg

Thuis inmiddels de nieuwe xenonlampjes binnen gekomen, die komen er volgend weekend in
DSC_2339_zpsbf805739.jpg

En weer wat spulletjes binnen gekomen om even lekker met de BMW bezig te gaan, en misschien ook de twingo nog (y)
DSC_2340_zps4f04bc68.jpg

nu nog wat tijd vinden :p

Heb gister de colonite 845 aangebracht, en damn wat een geweldig product.
Glans is absurd zo mooi :eek:

Echt een toppertje !!

https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Black_Hole_473ml_PB_BH_100900

Deze zou ik trouwens ook aanschaffen als ik jou was.
Eerst deze aanbrengen en dan de colonite, je weet niet wat je ziet :eek:

Gisteren de BMW helemaal onderhanden genomen en twingo glimt ook weer helemaal, gedaan met de Insulator wax, topspul! (y) Maar toch nog wel veel insecten sporen en op het neusje van de twingo. In het voorjaar maar eens (laten?) polijsten.

Twingo op zn winterbandjes
DSC_2354_zps8d4f6317.jpg

Ziet er weer top uit (y).
Die vliegenlijkjes ga je alleen wegkrijgen door te kleien. Hier de neus van de Twingo ergens rond de zomer aangepakt. Lekkere laag wax erop en ze plakken niet meer zo gauw vast.
Planning is om in het voorjaar de Twingo ook machinaal te polijsten. (DAP staat op het verlanglijstje... :) ) Na bijna 6 jaar netjes met de hand wassen ontstaan toch niet te voorkomen swirls. En hij moet nog wel een jaartje mee denk ik zo.

Ziet er super uit (y)
Lekker spul hey die colonite 845, ik ben er zeer tevreden over.

Vliegresten krijg je absoluut weg met polijsten, met polijsten haal je er net zoveel vervuiling uit als met kleien.
Nadeel van polijsten zonder te kleien is dat je polijstpad veel sneller verzadigd doordat er meer vuil in de lak zit nog, maar heel makkelijk op te lossen meerdere van dezelfde pads aanschaffen.

Krijg je door niet te kleien niet juist nog wat meer kans op beschadigingen die je er dan weer uit moet polijsten? :)
Ik heb eigenlijk nog geen 'poetsers' gezien die polijst zonder te kleien.

Beste Adinsx,

uw denkwijze is absoluut niet raar te noemen, de meeste amateur poetsers kleien dan ook voor het polijsten.
Maar poetsbedrijven doen dit nooit, opzich is het ook niet nodig.
Kleien veroorzaakt ook juist hele lichte beschadiging in de lak, marring noemen ze het.
Opzich heel erg makkelijk weer weg te polijsten.
https://forum.carclean.nl/cc_postst12722/Eerste-keer-kleien-en-marring--wat-doe-ik-fout.aspx

Voor het polijsten zet ik de auto in dit goedje, echt geweldig en veilig voor de lak.
https://www.carclean.nl/product/CarPro/Iron_X_Cleaner_500ml_CQIC500_101833

Dit goedje maakt de auto zodanig diep schoon dat kleien niet nodig is.
Daarna goed afspoelen, en goed wassen met ruim voldoende auto schampoo.
Daarna heerlijk polijsten/waxen/sealen (y)

Terug
Bovenaan