AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

Goed bezig de wagens staan er prachtig strak bij (y)
Super spul die colonite 845.

Voor nog extra glans zou ik je de blackhole van poorboys echt aanbevelen!
Die beschermen met een laagje poorboys EXP en daar weer de colonite 845 over.

ja blackhole komt in bestelling, van het voorjaar ga ik hem weer eens flink poetsen en dan komt er ook een laag blackhole er overheen (y)

Goed bezig (y)

Neem dan ook gelijk de sealant E-XP van PB.

De colonite 845 schijnt de blackhole aan te tasten.

Net het topic beken. Mooi , nette 325i. Mooie velgen keuze ook. Zal een genot zijn om in te rijden denk ik met de motor. Klein genoeg om sportief te zijn en groot genoeg om comfortabel te zijn.

Klopt! Ik ben er ook zeer tevreden mee en heeft alles van alle werelden

comfortabel (heb geen sportonderstel) maar toch sportief
snel en luxe
De motor loopt echt subliem, ken weinig auto's met zo'n mooie loop
Auto is ook praktisch zonder echt groot of lomp te zijn
Stuur geweldig met RWD en bijna 50/50 balans
En de touring heeft niet zo'n slecht imago
En het verbruik van 1 op 10 / 1 op 11 is relatief ook nog gunstig

nadeel is toch wel de forse aanschafprijs voor een nette 2e hand exemplaar met niet al te veel kilometers

Paar mooie plaatjes van het avondrood van vanavond, echt mooi! Alleen op (telefoon)foto's komt dat wat minder mooi uit;

DSC_2606_zps405b7605.jpg

DSC_2607_zps0d0f2a7b.jpg

DSC_2609_zps4e9d641d.jpg

morgen met de BMW op naar Schiphol, heb weer een excelence parkeerplek gereserveerd :) op naar Zuid-Korea voor een paar dagen.

ik heb zojuist deze dashcam gekocht. Had ooit eens zo'n ding maar dat was prut, die was ook maar 2 tientjes o_O

Hier in Korea heeft gewoon elke auto zo'n ding achter de ruit en zijn hier aanzienlijk betaalbaarder dan bij ons. Dus vanavond was ik vroeger vrij en even wezen weer wezen rondneuzen op straat en toen zag ik deze staan. 'sale' stond er bij en dacht ja dat zal wel. Even terug rekenen, nog geen 100 euro ... Even kijken op internet, staan ze er op tussen de 200 en 300 euro op ebay met uitschieters naar nog hogere bedragen.

na meerdere malen het typenummer bekenen te hebben en de looks en alles, dat is gewoon echt de zelfde. Mooi degelijk ding ook, fancy i-Phone achtig doosje, allerlei toebehoren er bij + 16GB kaartje.

Even wat reviews gelezen, super positief allemaal HD beeld, met GPS, dus heb hem maar gekocht.

Binnenkort mooi inbouwen (y)

Even weer een update, we zijn redelijk wat kilometers verder, veel meer dan gedacht maar nog wel na alle tevredenheid.

Vrijdag nacht om 4 uur vertrokken vanuit amsterdam, thuis om 6 uur aangekomen, om 9 uur start ik de auto weer; storingslampje...

Auto stop gezet en weer opnieuw gestart maar het lampje bleef, auto reed wel prima dus doorgereden en 's avonds aan de BMW scanner gehangen maar geen storing :rolleyes:

gisterenmiddag auto laten uitlezen met een Delhi kast en daar kwam wel een foutcode aan het licht. De BMW scanner ziet dus niet alles. De foutcode had mogelijk iets van doen met valse lucht en al snel kwamen we achter dat er een gat zit in de luchttoevoer slang.

Zojuist deze besteld;
inlaatslang13541435627.jpg

gelijk paar vloermatplugjes er bij besteld want ik mis er een paar. vd week maar even monteren, misschien word hij dan ook wel wat zuiniger nog? :)

En zoals gezegd de dashcam gekocht in Korea,
Blackvue%20dr500gw-hd%20camera1.jpg

Ook even deze tools op ebay besteld, had ze eigenlijk al veel eerder moeten bestellen want ze zijn super handig en dat voor een paar euro.

$(KGrHqUOKooFGW3cpwD)BRrnQ1n8eg~~60_57.JPG

En even paar van deze stekkertjes besteld voor een totaalbedrag van maar liefst 2 euro :cool:
ia70_a.jpg

vd week de luchtslang monteren en de vloermatclipjes. Eind deze maand verwacht ik alles binnen uit china dus dan de camera ook maar inbouwen (y)

Dit is de link; KLIK

maar in NL zijn ze tegen de 300 euro, dat vind ik echt te duur. Ik heb er slechts 90 voor betaald. Helaas had dit winkeltje er maar 1 liggen anders had ik er ook wel een paar meer meegenomen.

Maar wil ik wel eens kijken de volgende keer of ze misschien nog zo'n een hebben liggen, maar denk het niet.

Goed bezig man, zeer leuke dashcam trouwens (y)

Die tools waar zijn die allemaal voor?
Interieurlijsten verwijderen denk ik zo?
En voor de radio?

Inderdaad, voor interieurlijsten te verwijderen.

Super handig. Heb ook bij voorgaande auto's vaak gedacht van die had ik moeten hebben. Nu maar besteld omdat ik zeker weet dat ik ze goed kan gebruiken. En die radiopinnen zijn ook handig, ook omdat ik van vrouwlief de speakers ga vervangen van haar twingo en ook achter speakers ga bijplaatsen

Bekledingsvorken zijn ideaal inderdaad. Heb zo'n setje eens gekregen:
https://www.sonic-equipment.com/nl/product/speciaal-gereedschap/interieur-verwijder-sets/803005/bekledingsvorkenset-5-dlg

Heb er nog een liggen, mocht iemand interesse hebben?

M.b.t. de camera. Inderdaad een vrij goed ding. Wordt best veel gebruikt door veel Flitsservice.nl-leden.
Ik moet ook nog eens aan de dashcam. Vandaag ook weer weer een geval die géén voorrang had, zelf moest invoegen/ritsen en later (op een rustige manier, dat wel) verhaal kwam halen.

Ik heb hem hier gekocht; KLIK voor slechts 9.99 dollar, (dus omgerekend ongeveer 7 euro) inclusief verzendskosten.

Ik moet ook nog eens aan de dashcam. Vandaag ook weer weer een geval die géén voorrang had, zelf moest invoegen/ritsen en later (op een rustige manier, dat wel) verhaal kwam halen.

ja als je een keer een "welles-niettus" gevalletje hebt heb je gelijk duidelijkheid, helaas heb je dat tegenwoordig maar al te vaak. Om maar niet te spreken van enkele super asocialen. 300 euro vind ik echt te veel maar nu zo 90 euro dacht ik dat het er maar eens van moest komen.

Zo, de inlaatslang vervangen. Ik dacht dat doe ik 'even'

maar de boutjes van de slangklemmen zaten aan de onderkant en nagenoeg niet bij te komen. Maar na ongeveer 2 uur alles weer geinstalleerd en codes gewist. Nu schommelt hij niet meer stationair en lampje blijft uit (y)

En vandaag de Blackvue geïnstalleerd. Moet nog wel de aansluiting mooi wegwerken want nu zit er nog een stekker in de sigarettenaansteker. maar bedrading en zo wel wegewerkt en de eerste beelden die ik zag zijn positief!

Ook de App werkt goed, ik kan real time meekijken, foto's uit het apparaat halen en op m'n telefoon zetten, dingen instellen via de app, echt top!

Zo, de dashcamera hangt er in. Moet alleen nog het laatste deel mooi wegwerken want nu moet er nog een stekker in de sigarettenaansteker. Dat word binnenkort ook mooi achter de radio wegewerkt zodat er je er niets van niets, niets elke keer aan of uit hoeft te zetten en zo

hier zit ie, boven de spiegel
DSC_2808_zps0lhyesax.jpg

en hij koppelt hem ook aan je telefoon via WiFi waar je filmpjes op kunt downloaden vanaf de camera zodat je hem er niet uit hoeft te halen, en je kunt ook live kijken om hem af te stellen en diverse instellingen doen.

51C6F992-3E9E-49AC-9FEF-BC021956D091_zpsdkryvq5a.jpg

Eerste beelden zijn echt super!

Maar moet nog een GPS signaal vinden, geen idee waarom deze niet werkt want dat staat de tijd ook meteen goed en zie je ook de snelheid

testfilmpje

Zo, vanmorgen het dashboard kastje gedemonteerd. De dashcam zat al, maar nog niet mooi weggewerkt. Ik moest nog steeds een stekker in de sigarettenaansteker pluggen. Nu speciale zekeringen gekocht waar ik spanning vanaf kon tappen.

En de Power Magic er tussen gezet die voorkomt leegtrekken van de accu;
power-magic-pro-blackvue.jpg

Ingesteld op de gewenste minimum boordspanning en maximale tijd en alles netjes aangesloten en ingebouwd;

DSC_2814_zpsnwydypai.jpg

lekker veel ruimte achter het dashboardkastje.

Nu zie je helemaal niest meer er van (behalve de camera natuurlijk) en start automatisch, stopt automatisch. Niets geen omkijken meer aan (y)

Netjes. (y) Ik heb ook een dashcam gekocht, maar omdat ik die in meerdere auto's gebruik zit ik nog steeds met de draadjes. Of ik moet alle auto's voorzien van zo'n oplossing....

Ja dat was wel een van de voorwaardes dat ik geen draadjes of dergelijke telkens zag, of aan of uit moest zetten en zo.

Maar als je hem in diverse auto's gebruikt dan word dat lastig ja :p

Inmiddels kan ik eindelijk ook MP3's afspelen in de BMW. Heel simpel met een GROM module. Deze komt in plaats van de CD wisselaar. Stekkertjes van de CD wisselaar in de module. Bestanden worden ook CD1 t/m CD6 genoemd op de USB stick (y)

DSC_2917_zps5wlarxbc.jpg

DSC_2919_zpsvqenisym.jpg

genoeg ruimte om alles weg te werken , geluid is prima :)

Tjonge, je bent wel echt handig zeg! :eek:
Wist niet dat er van die "aftapzekeringen" bestonden. Ik deed dat altijd door het draadje te monteren aan de zekeringhouder, maar dat was natuurlijk niet een echt solide bevestiging... ;)

Wist niet dat er van die "aftapzekeringen" bestonden. Ik deed dat altijd door het draadje te monteren aan de zekeringhouder, maar dat was natuurlijk niet een echt solide bevestiging...

feitelijk komt dat op het zelfde neer natuurlijk, maar dit zit idd een heel stuk beter (y) en de zekering die je er uit trekt komt dan in de losse houder. Super degelijk en veilig (y):) en binnen no-time te maken.

en dan niet aan de zekerringen van ABS of airbags of zo rommelen, heb de camera nu volgens mij op de elektrische ramen bij gekoppeld

En nu nog even wachten op een aanbieding bij carclean. Wil graag een DAP poetsmachine kopen, dat is mijn verjaardagscadeau. Maar nu het toch nog niet echt weer is daarvoor wacht ik even tot er misschien iets van een aanbieding komt komende weken (y)

Aansluiten doe/deed ik altijd op zekeringen van ruitenwissers, licht of claxon. De "ongevaarlijke" dus. ;)

Bij de Real hier in Duitsland hadden ze vorige week een aanbieding voor een poetsmachine voor net geen 50 euro. Is dat duur of goedkoop? Wel een of ander onbekend merk...

Een poetsmachine is toch juist bedoeld voor oppervlakkige toepassing? :LOL::)

Mooie update Joost, ook fijn dat het zo 'origineel' werkt.

@Poetsmachine,
Doe maar gewoon een DAP. Iedereen is er lovend over. Goedkope poetsmachines draaien vaak alleen maar om een vaste as. Maar een DAP maakt ook excentrische bewegingen. Daardoor is de kans op lakschade nihil. Ga trouwens wel voor de 900watt versie, E46 heeft een vrij harde lak. Dus dan is een beetje meer power tegenover de 500W wel fijn.

Bij poetsmachines moet ik altijd aan bobtdi denken, stond met een haakse slijper op de motorkap van ketelapper te werken.

Doe maar gewoon een DAP. Iedereen is er lovend over. Goedkope poetsmachines draaien vaak alleen maar om een vaste as. Maar een DAP maakt ook excentrische bewegingen. Daardoor is de kans op lakschade nihil. Ga trouwens wel voor de 900watt versie, E46 heeft een vrij harde lak. Dus dan is een beetje meer power tegenover de 500W wel fijn.

Ja de lak van de BMW is keihard. Ik heb mij al aardig ingelezen, en het gaat een DAP900 worden met lite pakket en met natty's blue paste, blackhole en nog wat klein gerei (y) hoor er alleen maar positieve verhalen over. En je kunt er idd vrijwel niets aan verkeerd doen, ook belangrijk :p

Zit alleen nog te denken over een APC en non-ferro, het budget houd een keer op natuurlijk...

Heb zelf ook een Dap 900 en het is een geweldige machine, heb de mijne vandaag voor het eerst gebruikt.
De Bmw lak is idd kei en keihard, heb alleen de achterklep van mijn E46 vandaag gedaan, maar toch dikke 2 uurtjes werk gehad met alles netjes kleien en afplakken. Resultaat is geweldig (y)
Maar eerlijk is eerlijk, het polijsten viel me wel tegen, zwaar intensief werkje hoor :)
Ook heb ik een aantal hits gedaan met de zwaarste polijst om tot goed resultaat te komen.
Binnenkort ga ik nog een keer op de achterklep wat er zit nog wat in.

De pads en polijst is erg belangrijk welke je gebruikt.

Begin met deze op een groene pad.
https://www.carclean.nl/product/Monello/Raffini_Veloce_Premium_Compound_250ml_MRI0102_102675
Afbouwen met deze op een gele pad.
https://www.carclean.nl/product/Monello/Raffini_Mezzo_Polish_250ml_MRM0102_102674
En dan afwerken met de zwarte pad met deze.
https://www.carclean.nl/product/Monello/Raffini_Finale_Finishing_Polish_250ml_MRF0102_102673

Spul tussentijds iedere keer afnemen met een microvezeldoek uiteraard.
En dan blackhole met een laagje natty's paste wordt geweldig (y)

Hee , een setje om de interieurlijsten te verwijderen. Was ik net naar op zoek! Thanks.
Nette updates. Moet je echt een handige Harry voor zijn lijkt me. Als ik dat klepje alleen al open doe in de achterbak krijg ik het al benauwd.
Benieuwd naar je poetservaringen! (y)

Moet je echt een handige Harry voor zijn lijkt me.

als je zekeringen kunt vervangen dan lukt dit ook (y) en dan is het een kwestie van draadjes goed wegwerken. En op youtube staat ook veel hoe je sommige dingen het best kunt aanpakken. En dat setje voor interieurlijsten kwam goed van pas (y)

En de grom module was gewoon stekkertjes van de CD willeraar er uit halen en in de grom module klikken (y)

Heb zelf ook een Dap 900 en het is een geweldige machine, heb de mijne vandaag voor het eerst gebruikt.
De Bmw lak is idd kei en keihard, heb alleen de achterklep van mijn E46 vandaag gedaan, maar toch dikke 2 uurtjes werk gehad met alles netjes kleien en afplakken. Resultaat is geweldig thumbs up
Maar eerlijk is eerlijk, het polijsten viel me wel tegen, zwaar intensief werkje hoor grinning smiley
Ook heb ik een aantal hits gedaan met de zwaarste polijst om tot goed resultaat te komen.
Binnenkort ga ik nog een keer op de achterklep wat er zit nog wat in.

ja ik ga het ook ervaren binnenkort :) maar als je een beetje weet hoe het werk en wat te gebruiken dan zal het vast veel makkelijker en sneller gaan

Omdat ik deze producten graag wilde hebben en nu in de aanbieding waren nu alvast besteld;

1 100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 17,99 € 14,99
1 101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 17,49 € 15,99
1 102658 Meguiars - Meguiar´s Winter Onderhoudspakket € 59,99 € 39,99

Vooral het Winter pakket scheelt een bult want er zit van alles in wat ik nodig heb, ookal zijn het geen grote hoeveelheden.

Meguiar’s Gold Class Car Wash Shampoo (473ml.)
Meguiar’s Smooth Surface Clay Bar (25g.)
Meguiar’s Quik Detailer (250ml.)
Meguiar’s Ultimate Compound (295ml.)
Meguiar’s Soft Foam Applicator Pad (2x)
Meguiar’s Supreme Shine Microfiber Towel (2x)
Meguiar’s Gold Class Carnauba Plus (177ml.)

En de Collinite extra besteld omdat ik er nu 3 auto's mee gedaan heb en de fles half leeg is al. Waarschijnlijk in het najaar ga ik hem pas weer gebruiken omdat het zo super spul is. Het zit nog steeds super op de BMW (y)

Nu alleen nog de PB blue paste wax en de DAP900 + lite pakket en dan is het klaar voorlopig (y)

Ah goed bezig man (y)

Maar waarom ook nog de Meguiar’s Gold Class Carnauba Plus?
Je hebt al de natty's paste wax en de colonite.

Maar waarom ook nog de Meguiar’s Gold Class Carnauba Plus?
Je hebt al de natty's paste wax en de colonite.

klopt, maar die zit toevallig in het pakket. Als ik de clay set haal en de microdoeken en shampoo los haal dan ben ik al meer kwijt dan deze set. Dan beter deze set dan heb ik er ook nog een paar applicators bij en paar andere dingen.

Ja ik zit te denken, misschien dat ik nog even wacht net natty's blue (heb ik nog niet gekocht, staat wel op het lijstje) en kijken hoe deze wax is en of deze de Blackhole niet aantast. Even zoeken naar ervaringen van anderen. :)

Nu hopen op een aanbieding binnenkort op Carclean voor de DAP binnen nu en 2 maand of zo

En we moeten op zoek naar 2 zomer voorbandjes voor de Twingo, ben geneigd naar Michelin Energy's. Franse eco banden onder een frans eco autootje lijkt mij toch prima combi (y) Maar eens even vergelijken met elkaar. Zal de wereld wel niet kosten

Zo, nu al mijn verjaardagsgeld opgemaakt aan een poetsmachine en enkele accessoires (y)

1 100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
1 100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
1 101575 Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
1 101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
1 101862 Poorboys World - Natty's Liquid Blue - 473ml
1 102218 Polishing Power - DAP900 V2 D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt
2 102545 Monello - Raffini 5,5” Foam Finessing Pad - Black
1 102548 Monello - Raffini 5,5” Foam Light Cutting Pad - Orange
1 102671 Monello - Non-Ferro - 500ml

nu is het geldpotje op, nu maar hopen op een mooie autopoets dag, of beter, dagen (y)

Zo hey goed bezig man, jij hebt net als ik ook helemaal de poets koorts te pakken :)
Zeer leuk setje heb je gekocht!
Maar als ik nog 1 advies mag geven: de gele monello pad die heeft meer bite dan de oranje.
Want de bmw lak is echt knetterhard zoals je weet, de oranje is meer geschikt voor het afwerken met de mezo stap erna dus.
En deze polijst icm met de gele pad zou ik absoluut aanbevelen.

https://www.carclean.nl/product/Monello/Raffini_Veloce_Premium_Compound_250ml_MRI0102_102675
https://www.carclean.nl/product/Monello/Raffini_5_5%E2%80%9D_Foam_Cutting_Pad_Yellow_MFPY5_102549

AsconaGT zei:
Ja ik zit te denken, misschien dat ik nog even wacht net natty's blue (heb ik nog niet gekocht, staat wel op het lijstje) en kijken hoe deze wax is en of deze de Blackhole niet aantast. Even zoeken naar ervaringen van anderen. :)

Gaat uitstekend, Blackhole toppen met Natty's Blue. ;)

Mooie bestelling heb je klaar staan, ben benieuwd naar de verdere vorderingen. Belooft veel goeds. :)

Bofkont zei:
Zo hey goed bezig man, jij hebt net als ik ook helemaal de poets koorts te pakken :)
Zeer leuk setje heb je gekocht!
Maar als ik nog 1 advies mag geven: de gele monello pad die heeft meer bite dan de oranje.
Want de bmw lak is echt knetterhard zoals je weet, de oranje is meer geschikt voor het afwerken met de mezo stap erna dus.
En deze polijst icm met de gele pad zou ik absoluut aanbevelen.

https://www.carclean.nl/product/Monello/Raffini_5_5%E2%80%9D_Foam_Cutting_Pad_Yellow_MFPY5_102549

ja ik heb dit ook als verjaardagskado gedaan, ik wilde dit al een half jaar halen. Dus eerst goed ingelezen in van alles en kan nu dan beter alles gewoon gelijk goed halen

omdat mijn lak in zeer goede staat is wilde ik niet te veel cutting, ergens vind ik dat 'zonde' en daarom wilde ik eerst met oranje proberen. Hopen dat ik swirls er mee uit krijg en anders toch nog veloce met geel padje kopen tzt.

Daarnaast is het nu even mooi geweest qua uitgaven :)

Ah vandaar, uiteraard altijd goed om voorzichtig te beginnen (y)
Nogmaals ben zeer benieuwd naar je poetservaringen met de dap.

Mijn vriendin is heel gek met mij, want ze heeft er ook nog emmers bij besteld vandaag

ScratchShield_2286-500x500.jpg

(y)

DAP900 is ook binnen gekomen (y)

Terug
Bovenaan