AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

Bofkont zei:
Beste Adinsx,

uw denkwijze is absoluut niet raar te noemen, de meeste amateur poetsers kleien dan ook voor het polijsten.

Zeg, zeg, zeg... Volgens mij kennen we elkaar al wat meer via PB, en ben ik daarnaast wat jaartjes jonger.
Wil je het gewoon bij 'je' en 'jij' houden... :)

Thanks voor de uitleg. Ik volg het forum van Carclean ook zo nu en dan, maar meende gezien te hebben dat Tim en kornuiten ook nog altijd eerst met klei aan de slag gingen. Niettemin, goed om te weten. (y)

adinsx zei:
Bofkont zei:
Beste Adinsx,

uw denkwijze is absoluut niet raar te noemen, de meeste amateur poetsers kleien dan ook voor het polijsten.

Zeg, zeg, zeg... Volgens mij kennen we elkaar al wat meer via PB, en ben ik daarnaast wat jaartjes jonger.
Wil je het gewoon bij 'je' en 'jij' houden... :)
Ik denk dat niemand het erg vindt hier om getutoyeerd te worden. ;)

Beste Adinsx,

Ja we kennen elkaar idd al.
Nare gewoonte van mij om netjes te zijn :)

Kleien is trouwens altijd goed hoor, doe je niets verkeerds mee(y)
Wat ik al aangaf, de polijstpad zal veel minder snel verzadigen omdat er minder vuil is.
Ik ondervang dat probleem om eerst de auto helemaal in de ironx te zetten, het geeft trouwens wel een bizarre stank ironxo_O

Carclean forum lees ik al jaren, damn daar zitten echte poets goeroes :D

Ik zou mijn auto ook een graag een keer goed willen doen (en ook bijhouden), maar het kost allemaal zo verschrikkelijk veel geld. Ik ben al blij dat ik de verzekering + MRB kan betalen en dat ik hem kan onderhouden.

Bofkont zei:
Beste Adinsx,

Ja we kennen elkaar idd al.
Nare gewoonte van mij om netjes te zijn :)

Kleien is trouwens altijd goed hoor, doe je niets verkeerds mee(y)
Wat ik al aangaf, de polijstpad zal veel minder snel verzadigen omdat er minder vuil is.
Ik ondervang dat probleem om eerst de auto helemaal in de ironx te zetten, het geeft trouwens wel een bizarre stank ironxo_O

Carclean forum lees ik al jaren, damn daar zitten echte poets goeroes :D

Zal dat ironx ook eens op de wensenlijst zetten naast de DAP. Heb tegenwoordig een beetje gebrek aan vrije tijd om me weer eens te verdiepen in 'de volgende stap' van detailing.

@Joël
Ik voelde me even 'oud' door dat tutoyeren en dat terwijl ik over 10 dagen pas de 29 aan tik. ;)
(ok ja, dat kan oud zijn voor sommigen :) )

Ironx hoor ik ook wisselende verhalen over, met name dat het toch wel vrij agressief spul is, en met name lijsten, lasticdelen, logo's etc er onder te lijden hebben.

Maar denk dat dat ook op het wensenlijstje komt voor het voorjaar (y)

Ik zou mijn auto ook een graag een keer goed willen doen (en ook bijhouden), maar het kost allemaal zo verschrikkelijk veel geld. Ik ben al blij dat ik de verzekering + MRB kan betalen en dat ik hem kan onderhouden.

hier ook hoor, kan het best kopen wat ik wil, maar het moet wel in verhouding zijn natuurlijk :p Ik ga niet voor honderden euro's aan spulletjes kopen. Maar met een goede shampoo, goede polijst, droogdoek en goede wax kom je al een heel eind (y)

goed en schoon water, en zorgvuldig de tijd nemen, dan krijg je al verbluffende resultaten al zeg ik het zelf. Wil je naar de next level, dan kun je extra stappen tussendoor nemen.

adinsx zei:
@Joël
Ik voelde me even 'oud' door dat tutoyeren en dat terwijl ik over 10 dagen pas de 29 aan tik. ;)
(ok ja, dat kan oud zijn voor sommigen :) )

Deze speciaal voor jouw verjaardag

felicitatie-kaart-humor

Ik heb zelf wel voor honderden euro's aan poetsmiddelen/doeken/attributen:)
Het is dan ook een hobby van mij, en eenmaal aangeschaft kun je er jaren mee vooruit weer.

Trouwens Adinsx, 24 december is er op carclean.nl de Dap actie, zowel de 500 als de 900 zijn in de aanbieding.
Alleen die dag krijg je er een megakorting op! even in de gaten houden zou ik zeggen.

IronX, zelf heb ik nog niet ondervonden dat het negatieve effecten heeft op mijn auto.
Ik spoel het dan ook erg goed na.
Ik vind het echt wonderspul (y)

Joël D. zei:

Bijhouden/poetsen hoeft echt niet duur te zijn.
Als jij deze 2 artikelen zou gebruiken glimt hij weer als een tiet en super beschermd :)

https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/White_Diamond_473ml_PB_WD16_100901
https://www.carclean.nl/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219

Bofkont zei:
Maar poetsbedrijven doen dit nooit, opzich is het ook niet nodig.
Kleien veroorzaakt ook juist hele lichte beschadiging in de lak, marring noemen ze het.

Ligt er maar aan welke klei je gebruikt.. Heftige klei veroorzaakt inderdaad marring, minder heftige klei niet. ;)

adinsx zei:
Zal dat ironx ook eens op de wensenlijst zetten naast de DAP. Heb tegenwoordig een beetje gebrek aan vrije tijd om me weer eens te verdiepen in 'de volgende stap' van detailing.

AsconaGT zei:
Ironx hoor ik ook wisselende verhalen over, met name dat het toch wel vrij agressief spul is, en met name lijsten, lasticdelen, logo's etc er onder te lijden hebben.

Maar denk dat dat ook op het wensenlijstje komt voor het voorjaar (y)

Ik zou Iron.X vergeten... en voor Monello Non Ferro gaan. ;) Ten eerste omdat de 'webshop-die-hier-regelmatig-voorbij-komt' stopt met het verkopen van Iron.X en ze daarnaast een alternatief hebben wat waarschijnlijk beter werkt: https://forum.carclean.nl/cc_postst3676p33/Monello.aspx?= Even naar beneden scrollen naar post #1084.
Grote verschil is dat er in de Non Ferro een kleine concentratie shampoo zit. Heb zelf nog geen ervaring met Non Ferro trouwens, maar vermoed wel dat ik het binnenkort ga bestellen. (y)

Bofkont zei:
Joël D. zei:

Bijhouden/poetsen hoeft echt niet duur te zijn.
Als jij deze 2 artikelen zou gebruiken glimt hij weer als een tiet en super beschermd :)

https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/White_Diamond_473ml_PB_WD16_100901
https://www.carclean.nl/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219

Die wax kan op elke kleur? En die White Diamond kan hier op 4 auto's, dus dan mag mijn vader ook wat meebetalen. :)

Beste JoostM,

Thx voor de tips en info.

Over kleien en marring, zelfs een milde zachte klei kan op een zeer harde lak zelfs marring veroorzaken.
Maar het is heel erg makkelijk weg te polijsten dus niet iets zorgen over te maken.

Non Ferro heb ik idd ook al gelezen, zodra mijn ironX op is ga ik hier ook op over, thx voor de tip (y)

Beste Joel D,

Ja die Wax kan op elke kleur, echt een super de super bescherming geeft die(y)
En glans is ook geweldig.
En als je eerst met white diamond doet is het echt bizar hoe het glimt :)

@Bofkont, ik zal van het voorjaar even kijken.
@Joost, dat begrijp ik, ik had het ook over de Liquid Insulator Wax. ;)

Sorry voor topicvervuiling Ascona. :)

Joel D,

Dus voor de volgorde,

Eerst die white diamond aanbrengen goed uitpoetsen, uurtje of 2 wachten zodat deze goed kan kuren.
Dan de colonite aanbrengen (y)

En idd sorry Ascona voor deze topic vervuiling :)

Maakt niet uit, heb er zelf ook wel wat aan :)

denk dat er in het voorjaar wel weer een bestelling geplaatst gaat worden voor voor wat spulletjes :p

White Diamond, fantastisch spul.
20130803_141026.jpg

Ik gebruikte uiteraard Black Hole op mijn zwarte RS, maar sinds de witte leaser de White Diamond aangeschaft.
Daarna een laagje wax (gebruik nog Natty Paste Wax Blue) en blingbling hè ;)
Een lekkere diepe parelmoerglans en beading blijft ook top.
IMG_3727RAW.jpg

ja ik ga voor de black hole denk ik (y) zal de twingo ook goed doen. Er worden razend veel km mee gemaakt en zal mooi zijn als hij wat langer beschermt blijft en blijft glimmen. Dus misschien dat ik in januari of zo ook even de garage van een kennis leen en hem nogmaals mooi poets.

BMW is deze week over de 130.000 km gegaan (y)

Deze week staat hij weer stil, weer een spoedje vanmorgen en zit morgen al in het vliegveld naar china en vervolgens naar taiwan. Maar met een beetje geluk maandag weer terug :D

Idd Ascona de donkere kleuren moet je de blackhole nemen (y) heb hem zelf ook ben zeer tevreden ermee.
De white diamond heeft op een donkere wagen geen nut :)

vandaag LED kentekenverlichting geplaatst.

Hoewel het op de foto niet mooi uit komt staat het erg fraai!

DSC_2510_zpsf8c6e7da.jpg

alleen verlicht hij de grond ook aardig, zijn felle lampjes, wat vinden jullie, laten zitten zo?

Afgelopen weekende een lekke achterband gehad, ik hoorde mijn band geluid maken, uitstappen en ja hoor, lek... ANWB er bij (immers stond ik buitenaf zonder lantarenpalen en wat het koud , en ben lid van de ANWB dus dacht, die doen dat zo even. maar uiteindelijk wel een uur gewacht toen had hij hem er zo onder zitten. Volgende dag naar Euromaster, band was niet meer te repareren.

Zo staat de auto er nu tijdelijk zielig bij

DSC_2525_zpse2a19114.jpg

En dit de boosdoener, op 2 plekken stuk, aan de binnenzijde van de band in de wang, hoe is het mogelijk??? Reed gewoon op asfalt wegen, geen gekke dingen op de weg, bandenspanning was goed, heb ook niets gemerkt of wat, ja wel toen ik merkte dat de band zacht werd.
DSC_2527_zps3430c751.jpg

DSC_2526_zpsb413b0fe.jpg

Daar gaat een nog 6mm goede vredestein winterband. Nieuwe kopen is ook niet handig, dan zit je met 6 en 9mm achter, maarja, 2 nieuwe is ook niet echt lekker nu in de decembermaand. Vooral niet omdat ik tzt hiet de zomerbanden op wil leggen en zomervelgen de winterbanden

Heb inmiddels al 2 gebruikte zgan goodyears op te kop kunnen tikken voor 100 euro, ook winterbanden precies in mijn maat (y)

nu nog even kijken wanneer ze tijd hebben deze er onder te gooien

Gisterenavond een email gestuurd naar vredestein, vanmorgen om 9 uur al telefoon! Ook hun vonde het een vreemd verhaal en willen de band graag zelf eens bekijken. Ik kon hem bij een vredesteindealer bij mij in de buurt langsbrengen en gingen hun kijken.

Ik na het werk de band langs gebracht en ze wisten er ook gelijk van mijn verhaal, misschien komt er morgen al iemand van vredestein zelf naar kijken en gaan ze het beoordelen. (y)

Ook de band schoongemaakt vanmiddag en daar zie je wel dat het een vreemd iets is;

DSC_2532_zps478ab282.jpg

DSC_2533_zps03cb2113.jpg

DSC_2534_zpse5166ff1.jpg

later meer

Maar is dit oorzaak of gevolg? De lekke banden die wij hebben gehad op snelheid zagen er tot nu toe altijd zo uit. De wang wordt simpelweg bloedheet.

jaa, dat is dus de vraag. Op het loopvlak is niets te zien van een eerdere lek. Daarnaast zijn de banden een maand geleden ongeveer nog op spanning gebracht na montage van de wintersloffen want ze vroegen nog hoeveer bar ik er in wilde hebben, dat is 2.3 geweest achter.

En als ik echt langdurig met een lekke band heb gereden, dan moet ik dat toch door hebben gehad? Toen ik de band geluid hoorde maken ben ik ook gelijk gestopt, er is hoogstens 500 meter mee gereden met zo'n 60km/h nadat ik iets vreemds hoorde. Ook zit het maar aan 1 kant van de wang, mijn logische verstand zegt, als hij écht eerder lek is geraakt en ik niet door heb gehad dan moet het toch ook aan de andere kant iets zichtbaars zijn?

Afijn, ik laat de experts er wel naar kijken, die hebben er tenslotte echt verstand van. Ben iig blij dat vredestein mijn verhaal serieus neemt, daar al de complimenten voor

Nou in ieder geval heel mooi dat Vredestein de zaak serieus neemt en de band gaat bekijken, nee heb je ja krijg je [size=x-small]misschien[/size]

Nou inmiddels is er iemand van vredestein er bij geweest.

banden worden niet vergoed, volgens hun heb ik langdurig (lees; honderd(en) ) kilometers met een veel te zachte of eigenlijk lekke band doorgereden. iets wat mij heel sterk lijkt. ik hoorde overduidelijk toen hij ineens lek was, en toen ook gestopt. Banden zijn bij montage 1,5 maand geleden of zo keurig op spanning gebracht (ik stond er zelf bij) maargoed, morgen de band weer ophalen en 2 anderen op laten zetten

Ik had het er net nog even met mijn vader over...
Wij hebben dus blijkbaar ook al eens zoiets vergelijkbaars gehad, ik kon het me niet meer herinneren maar goed. ;)

Eerste Meriva 1.7CDTi Cosmo, die we destijds nieuw gekocht hebben in 2003, uitgerust met optionele 16 inch LMV's met Dunlop SP Sport.
Na een tijdje gewoon de hele bandenwang eruit gereden...

Antwoord van Dunlop; die banden moesten constant op 2,8 bar "gehouden" worden (wat zal erin gezeten hebben, 2,4?).
Zo kun je natuurlijk overal wel onderuit lullen...

LineaBlu zei:
Antwoord van Dunlop; die banden moesten constant op 2,8 bar "gehouden" worden (wat zal erin gezeten hebben, 2,4?).
Zo kun je natuurlijk overal wel onderuit lullen...

En toch denk ik dat dit inderdaad precies het probleem was. Ik heb zelfs mijn 185 60 14 banden onder een lichtgewicht karretje van 1000kg op meer dan 2,8 bar achter en meer dan 2,6 bar vóór staan. De 195 65 15 onder de andere auto heb ik zelfs op 3 bar achter en 2,8 bar voor staan. Pas dan is de slijtage helemaal normaal, anders slijten de buitenkanten van mijn banden veel te hard. Als ik dan lees dat laagprofielbanden onder een zwaardere auto op 2,3 bar staan, dan lijkt me dat welhaast een bar te weinig. En niet voor niets is het meerverbruik van zachte banden zo veel hoger: er gaat zo veel energie in de wangen zitten, dat de wangen echt kunnen verbranden.

https://www.dumpert.nl/mediabase/6572154/4205c395/waarom_je_niet_moet_doorrijden_met_een_lekke_band.html

Daarom zei ik al, al onze lekke banden op snelheid hebben tot nu tot dit soort verbranden wangen gehad. Vandaar mijn vraag: oorzaak of gevolg? Lijkt dus toch meer het laatste te zijn dan het eerste.

En toch denk ik dat dit inderdaad precies het probleem was. Ik heb zelfs mijn 185 60 14 banden onder een lichtgewicht karretje van 1000kg op meer dan 2,8 bar achter en meer dan 2,6 bar vóór staan. De 195 65 15 onder de andere auto heb ik zelfs op 3 bar achter en 2,8 bar voor staan. Pas dan is de slijtage helemaal normaal, anders slijten de buitenkanten van mijn banden veel te hard. Als ik dan lees dat laagprofielbanden onder een zwaardere auto op 2,3 bar staan, dan lijkt me dat welhaast een bar te weinig. En niet voor niets is het meerverbruik van zachte banden zo veel hoger: er gaat zo veel energie in de wangen zitten, dat de wangen echt kunnen verbranden.

[www.dumpert.nl]

Daarom zei ik al, al onze lekke banden op snelheid hebben tot nu tot dit soort verbranden wangen gehad. Vandaar mijn vraag: oorzaak of gevolg? Lijkt dus toch meer het laatste te zijn dan het eerste.

ja ik heb uiteraard zitten googlen na het verhaal van vredestein, ergens geloof ik ze ook wel.

ik ga voortaan mijn banden ook op 2.8 zetten ipv 2.4

Vandaag weer 500km met de BMW weggereden, kilometertjes vliegen er op! :eek:

Fijn Joost dat je je er bij neer kunt leggen. Dat geeft gemoedsrust. Laten we eerlijk zijn super dat ze de banden zijn komen bekijken.

Joost, ik zet onze BMW ook 2.6 ipv. 2.4, je kan hem beter iets te hoog zetten.

maar zoals ik je al zei vorige week, de schade is wel zoals een onderspanning of langzaam leeg lopende band schade is. Kan ook zo zijn dat het ventiel lek was.. en de lucht langzaam lekt als je band dan warm wordt, gaat hij op de wang scheuren ivm de hitte.

Kan ook zo zijn dat het ventiel lek was.. en de lucht langzaam lekt als je band dan warm wordt, gaat hij op de wang scheuren ivm de hitte.

omdat ik in het loopvlak ook geen lekkages had zitten was dit ook het gene dat ze dachten waar het probleem zich heeft bevonden, lek ventiel en toch ietjes leeg wezen lopen. Ik heb vervolgens een rit van 250km gemaakt zonder te stoppen, dat is blijkbaar net goed gegaan maar de wangen van binnenuit al wel zwak geworden, en in een van de ritjes daarna was de druppel geweest toen hij ineens helemaal lek was gegaan wat ik toen gelijk heb doorgehad en gestopt.

Ik ga nu ook de bandenspanning zelf wat beter in de gaten houden. Want zo op het oog is mij niets opgevallen en tijdens het rijden ook niet voordat hij echt lek was

Laten we eerlijk zijn super dat ze de banden zijn komen bekijken.

dat absoluut! Zegt wel iets over Vredestein

Inmiddels de balans opgemaakt van beide auto's zo aan het einde van het jaar;

BMW gekocht eind september dit jaar met 126.000, inmiddels de 132.000 gepasseerd :eek: Op zich niet heel veel kilometers maar wel ietjes meer dan begroot, maar dat komt ook door enkele ritjes naar schiphol die ik nu met de auto moet maken door gewijzigde vliegtijden. Eerder ging het prima met de trein. En Door een paar ongeplande lange ritten. Gemiddeld verbruik, 9.8 liter op de 100km (ik rij wel lekker door) Wat neer komt op 1 op 10,2. Iets meer dan de fabrieksopgave.

De Twingo is uit oktober van dit jaar gekocht met 61.000, inmiddels de 73.000 gepasseerd, dus al 12.000 km mee gereden :eek: Dat is echt fors, maar dat hadden we ook voorzien. Daarbij ligt het gemiddelde verbruik op 1 op 19.8 (y) ook iets meer dan de fabrieks opgave van 1 op 21 maar nog steeds heel erg netjes. Komt ook doordat er vaak 80 km/h wegen worden gepakt op de cruisecontrol waarschijnlijk (ik rij er zelf maar zelden in)

Al met al veel veranderd hier qua wagenpark, volgend jaar verwacht ik geen gekke dingen;

- Twingo krijgt in het voorjaar LM velgen met zomerbandjes, liggen al klaar in de schuur alleen nog 2 nieuwe voorbandjes regelen.
- BMW word nog voorzien van 'iets' zodat ik MP3's kan afspelen

verder geen wilde plannen

goed uiteinde allen (y)

AsconaGT zei:
- BMW word nog voorzien van 'iets' zodat ik MP3's kan afspelen

Business GPS heeft nog een cassette frontlader, toch? In dat geval is het op een goedkope wijze mogelijk om met een cassette adapter MP3'tjes af te spelen vanaf de telefoon/iPod. Niet de meest elegante oplossing, maar het voor dat tientje toch een simpele en betrouwbare oplossing.

1:19,8 met de Twingo. Niks meer aan doen. :)
Hier haalt ie nauwelijks 1:14,5, maar dat komt door de veelal kleine stukken (16km heen en 16km terug) over een klein stukje 50-weg en daarna snelweg.
Op snelwegtempo ligt het verbruik fors hoger. Daarbij, jouw 2010 versie is al een ECO2 denk ik? Scheelt ook nog wel iets.

Verder mooie 'plannen' hoe klein ze ook zijn. Setje lichtmetaal van de Twingo is origineel denk ik?

Business GPS heeft nog een cassette frontlader, toch? In dat geval is het op een goedkope wijze mogelijk om met een cassette adapter MP3'tjes af te spelen vanaf de telefoon/iPod. Niet de meest elegante oplossing, maar het voor dat tientje toch een simpele en betrouwbare oplossing.

Die heeft idd een casette ding nog :) en had de zelfde oplossing als jij dacht, het nadeel is dat de casette helemaal verdwijnt in de radio en zakt naar beneden als je hem wil gebruiken en dus kun je geen I-pod / MP3 speler meer aansluiten.

Nu heb ik een casette ding met een card reader gehaald en daarop MP3'tje gezet. Maar het nadeel is dat je niet makkelijk tussen nummers kunt skippen en dat de geluidskwaliteit bedroevend laag is.

zoiets:
mobiblu-mp3.jpg

1:19,8 met de Twingo. Niks meer aan doen.
Hier haalt ie nauwelijks 1:14,5, maar dat komt door de veelal kleine stukken (16km heen en 16km terug) over een klein stukje 50-weg en daarna snelweg.
Op snelwegtempo ligt het verbruik fors hoger. Daarbij, jouw 2010 versie is al een ECO2 denk ik? Scheelt ook nog wel iets.

Verder mooie 'plannen' hoe klein ze ook zijn. Setje lichtmetaal van de Twingo is origineel denk ik?

Ik heb de Twingo CO2 (?) de voorloper van de ECO2, wat mij is verteld dat dit al wel met de zuinigere 1.2 16V is, bij de ECO2 hebben ze nog iets met de banden en enkele andere kleine dingen gedaan om onder een bepaalde uitstootgrens te komen maar de motor zou het zelfde zijn gebleven.

En ja, de LM velgjes liggen hier al, als ik als echte OEM man zijn het originele Twingo GT wielen, zal zo wel even een fotootje maken

AsconaGT zei:
het nadeel is dat de casette helemaal verdwijnt in de radio en zakt naar beneden als je hem wil gebruiken en dus kun je geen I-pod / MP3 speler meer aansluiten.

Nu heb ik een casette ding met een card reader gehaald en daarop MP3'tje gezet. Maar het nadeel is dat je niet makkelijk tussen nummers kunt skippen en dat de geluidskwaliteit bedroevend laag is.

Bij de Punto verdween de cassette ook compleet in de radio, maar de kabel kwam er nog wel uit. Krulkabel, lekker makkelijk dus om even een andere 'CD' aan te kunnen zetten.
Soms zakte hij niet helemaal er in, maar dan kon ik hem met de pink net nog even dat laatste stukje omlaag duwen. Even er uit en op nieuw er in hielp ook.

Hoe werkt de cassette met card reader, worden alle nummers aan elkaar geplakt? Lijkt me ook een duurder ding dan die met een kabeltje.

Hoe werkt de cassette met card reader, worden alle nummers aan elkaar geplakt? Lijkt me ook een duurder ding dan die met een kabeltje.

hij herkent automatisch de pauzes tussen de liedjes, dus op die manier kun je door de nummertjes skippen. In de praktijk betekend dat je soms enkele keren moet door drukken om op een volgend nummer te komen

vervolgens moet je hem een eker in de zoveel tijd opladen via de usb, op zich niet zo'n punt, kan zo in de auto

maar de geluidskwaliteit is ook niet echt super

Maargoed, dit was een goedkoop ding die ik een keer tegen kwam doen ik in Korea was van nog geen 10 euri o_O was het proberen waard.

Bij de Punto verdween de cassette ook compleet in de radio, maar de kabel kwam er nog wel uit. Krulkabel, lekker makkelijk dus om even een andere 'CD' aan te kunnen zetten.
Soms zakte hij niet helemaal er in, maar dan kon ik hem met de pink net nog even dat laatste stukje omlaag duwen. Even er uit en op nieuw er in hielp ook.

hmm heb het maar niet geprobeerd, maar misschien kan het dus toch :) Maargoed, ik ga denk ik voor een fatsoenlijke oplossing van GROMM of Parrot (als ik de carkit niet werkende krijg). Er zijn een soort USB readers die je zo kunt aansluiten op de wisselaar van de radio

Deze foto even geleend, maar zulke velgjes komen op de Twingo (y)
227_big_23320tImiQjEMwU8pJ3yBDqWM38Y7.jpg

ergens in maart of zo, en nog 2 nieuwe zomerbandjes bestellen tegen die tijd

Standaard staat onze Twingo op 14 inch, deze GT wielen zijn 15. En omdat er veel mee gereden word vind ik het prima. Daarnaast geeft vrouwlief niets om de wielen en als OEM man konden het alleen maar GT wielen worden.

Als het mijn eigen auto was dan kwamen er wel iets van gordini wieltjes onder
02626206-photo-renault-twingo-rs-gordini.jpg

maar dan had ik ook een Blauwe gordini GT gezocht of een initiale met panoramadak.

Vandaag was het weer heerlijk weer voor; auto's wassen (y)

De bluetooth krijg ik nog steeds niet aan de praat dus ben er klaar mee, ik ga denk ik een parrot asteroid mini kopen. Handfree, MP3 en nog wat andere leuke zaken. Zoiets komt het er dan uit te zien;
05412577-photo-parrot-asteroid-mini.jpg

mensen ervaring met dit systeem?

Terug
Bovenaan