AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

Die staat dan toch in je beveiligde privégarage op Schiphol?

ik had de intentie om toch wat vaker met de trein te gaan omdat het treinstation op loopafstand is van mijn huis en er zo naar schiphol kan en ik 1e klas mag rijden.
Dit om zo de kilometers een beetje te beperken die er toch redelijk op komen en ik ook niet altijd even fit ben op de terugweg.

Echter na dit weekend had ik op de heenweg zondag last van een bomvolle trein vol voetbal fans waarbij feesten nog steeds synoniem staat voor de trein afsbreken, zuipen, herrie, op de banken staan :confused: en ondanks ik 1e klas rij niet echt lekker relaxed kon werken daardoor. En de terugweg kon ik eerst heel lang wachten voordat ik met een trein mee kon in de vroege ochtend. Dus volgende keer gewoon weer met de auto.

deaal moment om hem te koop te zetten...
Kijken of er interesse voor bestaat,
en vervangen door bijvoorbeeld een X3 als die wel in de garage geraakt

Een X3 o_O nee ik ben daar nog echt niet aan toe, dan nog liever die vreemde X1, maar nog liever een station die hoger op de poten staat. Als alternatief over enkele jaren een A4 allroad. Alleen zijn die momenteel nog veel te duur voor mij, plus dat de enige benzinemotor de 2.0TFSI is. Rijd top maar ik lees en hoor er zoveel horrorverhalen over mbt extreem olieverbruik en revisies van duizenden euro's naarmate de km er op komen.

Maar ben nog heel erg blij met de BMW, voorname het fantastische uiterlijk en geweldige motor! Nadelen zijn nog steeds de toch wat matige (standaard) stoelen. standaard geluid luidsprekers vallen wat tegen. Maar hij blijft voorlopig nog zeker ;) Binnenkort even goed onderhoud.

Sport interieur is zo geregeld net als een audio upgrade op maat voor de E46, bijvoorbeeld die van Gladen (y)

https://link.marktplaats.nl/m978503333
https://www.navishop.nl/gladen-one-165-bmw-e46-p-13102.html

Dat halfleder sportinterur zit echt grandioos, zoveel beter als het standaard interieur.
Geloof me, het is je beste investering ooit bij deze auto.
Ook kwa looks zoveel beter.

Al moet ik zeggen dat ik wel nettere sets voorbij heb zien komen.
Kwestie van in de gaten houden, ze worden geregeld aangeboden.

Ik ben niet echt een audiofiel, maar het valt mij gewoon op dat de standaard luidsprekers in de E46 gewoon minder zijn dan die in mijn Astra zaten.

Als er iets veranderd word dan is het de stoelen. Liefst half leren sportstoelen aan de voorzijde en verwarmbaar. Echter krijgt ons huis aan de voorkant een make-over komend jaar en betere issolatie. Is de CV ketel al 21 jaar oud dus moet wat geld voor gereserveerd houden en staat er een vakantie naar USA op de planning volgend jaar die we al jaren uitstellen.

Dus deze niet noodzakelijke uitgaves nu even niet helaas ;)

Zo moet je dat niet zien, van dat interieur heb je elke dag plezier :p
Maar zonder gekkigheid, begrijp het helemaal, allemaal keuzes, zo werkt het bij ons thuis ook helaas :)

Nissan GT-R zei:

van de E46 staat er niets in. Maar voorlopig doet de radio het weer prima (y) meevallertje. En door het mooie weer glimpt de auto nog steeds :D plaatje. Ik had hem van de week wel bijna in elkaar gedrukt. Ik reed richting nijmegen en tussen arnhem en nijmegen stond het 's avonds laat ineens het verkeer helemaal stil.
Ik remde al wel, maar zag niet dat die auto die ver voor mij reed ook vol in zn ankers ging en kwam dus wel heel snel dichtbij! Met 4 volwassenen en een vaartje van 130 kwam de voorligger wel heel dichtbij. Maar bleef er keurig een metertje of 2 achter tot stilstand.

Ook gisteren de Twingo eens naar binnen gereden, die is nu voorzien van kofferbakverlichting.

Dit was een irritatiepuntje van mijn vrouw, terwijl ze heel tevreden er mee is. Totdat ik bij een kennis van ons wel gewoon een lampje zag. Na enig onderzoek zou onze twingo daar ook op voorbereid moeten zijn.

Kapje weg en ja hoor, los stekkertje. Lampje gekocht bij de dealer voor 9 euro. Gat gemaakt, stekkertje er in en klaar :D. Gelijk de auto maar even stofgezogen, ruitensproeier bijgevuld met winterspul, wat blad en eikels bij de parafaan weggehaald, deurrubbers gesmeerd en wat andere kleine dingen.

Binnenkort even goed poetsen en de winterbandjes er onder

Weer een dingetje met de E46, ik hoorde al de hele week een geluid achter. Snelheidsafhankelijk waarbij mijn vermoeden een wiellager of het differentieel achter zou kunnen zijn.

Bij mijn oude werkgever die praktisch naast mijn nieuwe werkgever zit even op de brug laten zeggen; wiellager links achter defect.

Dingetje zelf kost iets van 50 euro maar het moet geperst worden en bult werk. Ik laat het nu elders doen, woensdag word hij gerepareerd :)

Alleen maakt het nu een steeds harder geluid en weet eigenlijk niet in hoeverre het echt kwalijk is er mee door te rijden :confused: Heb de auto echt nodig eigenlijk

Als een wiellager eenmaal rauw is gaat het hard hoor. Van een kleine beschadiging die keer op keer weer rond gaat. Ga maar niet tellen hoeveel het rond gaat bij 100 km/u.
Dus ja, als het geluid steeds harder wordt gaat het op een gegeven moment heet worden en kan het echt defect gaan. Uiteindelijk gevaarlijk naar mijn idee, maar je wiel zal er niet meteen af vallen ;)

Als een wiellager eenmaal rauw is gaat het hard hoor. Van een kleine beschadiging die keer op keer weer rond gaat. Ga maar niet tellen hoeveel het rond gaat bij 100 km/u.
Dus ja, als het geluid steeds harder wordt gaat het op een gegeven moment heet worden en kan het echt defect gaan. Uiteindelijk gevaarlijk naar mijn idee, maar je wiel zal er niet meteen af vallen

Heb besloten de BMW gewoon te laten staan tot woensdag als hij naar de garage kan. Heb geen zin om 's ochtends vroeg ergens langs de kant te staan dat het hele lager vast zit en ik geen kant meer op kan.

Tot die tijd leen ik de 400 euro polo van mn zusje die hem toch deze paar dagen niet nodig heeft (y)

En de BMW rijd weer als een zonnetje.

Het spul zat wel zo enorm vast dat het 3 uur in totaal geduurd heeft :eek: Maar hij rijd weer heerlijk stil! Toen ik kwam stond de auto nog op de brug met de laatste dingen waren ze bezig. Ik zag wel dat de achterbandjes al wel aardig ver heen waren, terwijl er 'slechts' 25.000 mee gereden is, Voor ziet er er nog wel heel prima uit. Maar loop van volgend jaar maar eens zien voor 2 nieuwe

En nee, ik heb niet zitten driften of iets ;)

Gisteren de Twingo eens onderhanden genomen.

Winterwielen gemonteerd, auto gewassen, in de winterwax gezet. Alles even goed nagelopen, lampje vervangen.

Ook de remschijven opgemeten, deze zouden volgens de garage vervangen moeten worden maar zowel de remblokken als schijven zien er nog prima uit en meet een dikte van 19.21 mm, moet het even nakijken, maar dat lijkt me nog ruim voldoende.

IMG_20151121_172034_zps0akhtrjy.jpg

IMG_20151121_172602_zpsccqiysgx.jpg

inmiddels helemaal schoon gepoetst, en glimt weer als een malle. wat een topspul is dat collinite 845 toch (y)

Wel jammer dat ik de BMW nog steeds niet mooi verwarmd onder mijn huis onderhanden kan nemen

Even weer een update;

ik heb op dit moment even geen sleutelruimte waar ik normaal het onderhoud doe, en mijn eigen garage past de BMW nog steeds niet in. Dus met de aankomende kou toch maar besloten de winterbandjes eens te monteren zelf voor de deur.

Achter ging perfect alleen voor kreeg ik ze er met geen mogelijkheid vanaf. Van alles geprobeerd maar bij blijft aan de naaf zitten ondanks ik ze met de vorige wissel goed had schoongemaakt met een staalborstel. Ook is de auto eigenlijk aan een kleine beurt toe. Dus toen alles aan de voorzijde maar laten zitten waardoor de auto nu op verschillende velgen staat, morgen krijgt hij elders een kleine beurt.
yBHWGeWCUthkjKytGe-lJGXLdtywhPKivvasXa6npe5fBgvz3J9kdhkcz7IzyNrOeGb_njxs0vq0x5jUFHtQb7_dDE5xxFp1lhK8qKZL2r39arDUuR57FekjmuYIXwynhX7C8Hnm9ZYK5JkrbECfP_0_4m_HYHsw1kry52Ly7X-rBa6CnQ6rmQJcaYSad6n6VcQ6Kn6v4noz-bWoFHzbIvKrISjeRKAOefoe_GRzHzel_6cDYoH1wZqzOP9ZQtVc7LE70qEPEULrJLAcuiXOQ4kCNI08aipfclr_ayf6g-7OaLm1sdXzGcfBZs6kdcBfgvmutDP7Ziip0ih8iHp7NR07TemXnjvY26d7YHKDRkFEPJ6QkXTOxsaU2zJ0bemuws6CJZmJealo0Fj53sdY9ONIL9TA1HX21-YBHc6Id-OssFUUMrTjnaVoVUuuVYpylYUdY-uK7cx_HD8TXZWnnt-TYGBsymJYpphsL_uLj0UFIpCMQqH9U3kJFZ1yv8n-v5ulaxR8uOFGHwmhiNecpNYimFgFhGnqohy7lWSgMVLIi13bkgUn89XbUQJRcKYWXbK2DQ=w890-h667-no

Ook heb ik tijdens de bandenwissel de deur niet goed gesloten waardoor de accu leeg is getrokken. Deze was al niet zo best maar dat was het definitieve einde. Zelfs nog na 24 uur aan de lader wilde hij niet starten dus vandaag een andere accu gemonteerd. Omdat deze binnen onder in de kofferbakruimte zit had ik het idee dat het nog wel eens flink wat werk zou zijn maar dat ging echt perfect!

Ook heb ik intussen de houtinleg vervangen door iets frissers. Die standaard grijs vond ik niet mooi, totdat ik in de USA tegen deze bronze/taupe achtige kleur aan liep. staat echt super!
PkL1KWgyUjLadxIu88xPDYYGVlic-JQfDR4fQhxJM8YzwUHgzy04_VXMXDe1nemVWgarbZvYkZIdo-ZUG5w4v__5uqMCZ8NNX3B1r3CEDwFYOWbPOfKYHJZRfVze4vPTRSg1Id5YyNoIVhAjo45NPAIh4rRCkSaFPAD0FnNOCFpVy8YSSflOsUWWxa3h7wrJFS0U2sgVtqBjM2j6URVRcd3dMUencRUNEtdBtn2lBckQCkQDWMYunMROW2NKXlELWIFFcR5vrPBNNB7urSxLKptZNvGmYAAUqDu5rnWKNrxeOpKFFE5u0ItxOm_M2PKrhQt6NwiNr67hhWdF7dkyZDu6T3H6uyO1yQ6PDiwAKNsa8FCa__8snvcZIcTMLjJIzxPunmZxRi7P8u25QSvKhb5___yiCbkyjgsYliL8LvHiSzZ_h_Ie6rhbcvX5kAJV0v_cJbW0TppRAynvMsCTQJ558E1tWxnCrVGJUUg1ckjQyJjjU6P0wRB3KCO7JFDaN7saraKzBspznz_DeA6Pau1yS87XuFap-wJ_e2ADpRz_tXV3-2fUdvwWGfNMV15-WA8lkg=w890-h667-no

eotra3-V_IWYsrlYjJ0OGS9CWiiwLJZgbxC34NHnD5-qH8p-G83os2yKcBxgK1QY_DAIiyTIhgZoZFIQD0L420Z1WjVthzv_mwiSza97_qHtN12L2ofOdeax_BXk6Fm5sVLcgY_IUFaO7_Alb3exbiOmFt75ZfB9Cudc6DKCmhE5JbTc3tL60fRfJdVZ2SznsAzY15Ph4ZAvYdnWgxf47gkvgjflYSuleN2pdGyAxFBOP9frNy8YpOaJL4yvYa5WgfwKoFfcfYVHNdfNfyEGYijUOU25Ai_-Ul7N_42jSq825Sol-hMx3h1H1YC4ZcZDo9FlDp_Wl6IBmwDpJNjAg8qsW1l7p9CIYFt6lZquBtecSziZcVaoK73fmfozhs5VN9kLVGz7laGsXHQthGB3DxxfMNtGs4EdOdRxd-fduIPg8Nk6EqeVc3GL6aOTiaDrLPZkVArVJszVK_HE8Yypml-uxVMTM52I4YfJQ47HWJh74vyfg3AuP0zC9Gy6h2hN7Tj2MmnzL4AebuGSAbiSgbuIcsa6IqHCFKVsspoeekzy03byfSbg7cDUGUV2o0ACRNCmrA=w890-h667-no

Enige tijd geleden had ik een lege accu, waarschijnlijk doordat ik de auto te lang op contact had laten staan of deuren lang open terwijl de accu al niet zo sterk was waarschijnlijk. Voor een week of 3 geleden nieuwe accu geplaatst maar vanmorgen, deuren wilden niet meer ontgrendelen... :( ik dacht nee he, toch niet weer accu leeg. Maar ja dus... Terwijl vrijdagavond er nog mee is gereden en met de kou laatst niets geen problemen. Ook staat hij soms een week stil op schiphol en dan is het altijd starten en lopen.

ANWB maar gebeld (ben tenslotte gewoon lid) en ook alles door laten meten. Maar dynamo is goed, accu ook, dus waarschijnlijk ergens lekstroom. Deuren zaten wel gewoon allemaal goed dicht en blijkbaar lekt er heel sporadisch iets stroom ergens. Niet altijd want in januari heeft hij een week stil gestaan zonder problemen.

Om de accu weer beetje sap te geven maar aan de accu lader gehangen voor de zekerheid, dat ik morgen ook naar het werk kan.
N4QPR-JxDnrWIc82jS25LFBNsh4hu4AzY90h8kI8jkDcT2WbW8l-_r2qxcEfs-Wj41HFLB065UeSLMl_DpPM_q-XdWtpJEd3rPtcFFJa41mx4CzvvxXyJKe6qTAMj3XyflpLR3_vRcWA3HzpVdTKXlcow9_Kzh1BrpflIn_fg0ByYZbLe3ZX_fUF_tw5wJmC0pHTtJbebSMj49M1y9KoX7yGjTWGAERx3yGyq7b2Gs5ZamqWm079eJyQQccmjwx-WBseU28sa-wISDEvgY6SFrsGayNyG5Gmoy3gAhnDm0I4FRaqytMf27jvf4aNs2HR3IcCCwxWh7brQUMA92DchrN_BUNgqi5FZFFnjCOQrLcImalxPMRrPybT0IT8B0di6pUKPOnzMzVv0ihQhr4OYjMHF0n36nRdMfbGM2Y1TPhrjvxA2JGanlMKoYSv51vmepWyNJp1hdU7GDCP7XIGTTamUImEooLYvFNWly5zS6626IN7HylJDw-w5U2fxZ7GKP-UuqtjneK8EVkpFzPT5lKecDPTkxlhwq-ZW2lgff87pCjpPoWNi0bvq-AL2vGIY7gHdQ=w501-h667-no

Niet echt lekker idee als je telkens af moet vragen of de auto wel gaat starten, maar waar ga je zoeken? Immers doet zich dit probleem maar heel sporadisch voor. Ik kan wel gaan meten, maar dat zegt dus niets als nu alles goed is.

Even weer een update:

De BMW heeft geen enkele lekstroom symptomen gehad, misschien toch iets aan laten/blijven staan? De auto heeft zelfs een week op schiphol gestaan en met tempraturen onder 0 was het gelijk starten en lopen. Ik ga er van uit dat het opgelost is.

Wel heeft er nu weer een ander kleinigheidje voorgedaan, namelijk het ruitensproeier reservoir was leeg. Hoewel ik hem bijna nooit gebruik wel bijgevuld anders brand er ook een irritant oranje lampje op het dashboard.

Echter na 2 dagen brand het lampje al weer, en aan de leksporen te zien lekt hij 'ergens' .... Gelukkig niets ernstigs en kan er prima mee rijden, maar ik heb nu toch vrij vaak veel kleine dingetjes waar ik steeds meer en meer aan ga storen. Ik heb het momenteel te druk en niet goed de ruimte om er zelf mee bezig te gaan. Bij de garage gaat het zo weer een 75 euro kosten gok ik zo.
Ik heb met al mijn opels nog nooit zoveel dingetjes gehad als met de BMW, terwijl de opels meer kilometers hadden en iets ouder....

Positief is nog steeds de looks en heerlijke motor (y)

Ook als je een beetje met beleid rijd zijn er prima waarden te halen voor een 6 cilinder. 1 op 11,7 (y)

f-H1kDlHOPwQ9C2xYUkqXNKuVA3jx4gOqfklPxJGUN_h7G2eIk_BDUqmJtZVY6iytYFFNcqgtkNxaf3cBqKbWSAFPh2txaBYpTe-VWsh0xBUKep2eGi5sB-eIVVvvMr43NZ5rtvfB-nndRiWzRgUkoN0wzRRi6QND-YxMdYp2RVD0H6jrG559vrBBKv3ymofoZjpguZYbgd8a4H0AM4UE0KxbtcLME0zrEg4K4jO_8TeFM3huegaZGoGIspWnA0pOx7NPgADDxT9DAy7A-N8Cw1TVdj_QgpSyGvGcHEI-_2dgBHRw8DzI96r9mSEE7m_cAjN8SA5bWZ3bAm_E8MGu0m7BtrBdHWB3fHLyqRd7H-56LmoRoXqHeSfksF1UjnsBDrvStNigOoCi5lgBk2hXI8x9pyPeNIZLss1fF1_Du4ItILOyHxeRfBNTp9Akzr7y5nwQggMMHfSvYYjl-H3dQolM5odomJX5_Qh8IMBwtzxu7JDRHLYJgdZf-Covrvb2UiY-yFPdmeO-OPdoq6_FeY3oKIxN1mgxjZfj2EFfhCz5U4aMedd4dq5Zc8t3L7bFgsorg=w890-h667-no

Twingo staat inmiddels op 110.000 km en 6 jaar oud, dus andere distruiutieriem, beurt en APK. Helemaal niets aan het handje en de auto kan zo de weg weer op (y) Die bevald nog steeds erg goed. Kwalitatief in die 110.000 km en 6 jaar een kwalitatief zeer goede auto gebleken voor een A segmenter. Gewoon rijden en gaan... De Twingo word ook geregeld ingezet voor langere ritten (y) Plannen zijn alleen nog een keer wat speakertjes achterin plaatsen.

Jammer van de "dingetjes", maar ja, dat kan gebeuren. Niets aan, maar als het rijden het maar goed maakt. De ene auto is uiteraard de andere niet, ik had twee dezelfde auto's, de ene 300k km niets mee gehad, de andere anders niets dan 150k km ellende.

Lekkage van het ruitensproeier reservoir heb ik ook gehad bij mijn E46, was toen het zwartje pompje wat op het reservoir zit bevestigd.
Een gebruikte gekocht van 20 euro toen.

Maar vervelend om te horen dat je toch best vaak kleine dingetjes hebt aan de wagen.
Ik heb er eerlijk gezegd nooit last van gehad, met geen enkele van de 3 E46 's die ik heb gehad.

Omdat ik geen idee heb waar de lek in de ruitensproeier zit was het grootste vermoeden een O-ring met zeefje bij het ruitensproeierpompje. Deze bij e BMW garage opgehaald a €2,70. Montage was zeer eenvouding (y) en nu even gevult met water en eens kijken of deze goedkope en eenvoudige fix de boosdoener was (y)

Helaas hoorde ik van de week iets en voelde ook iets. Ik kon aan de band zo niet zien. Gisteren iets meer tijd en nog de band bekeken, zie ik tot mijn grote verbazing dit;

B9B2pcW_wuupHJwCfdLNp1F-Dil4eVNoH5UpPIG3B0OptqQegC-panMUoK5YpeMfNVo0q-Ce3t4QiLKrMbgMi0-Mhw9PMF_aYkWyQ0qjoNGioYgDZ8orAAzFlXkv_pHTlg16Ick4cgsyzUI6ej0Ztd20zjrexFaueoKVrY-t-KJI5kXXzwS-CVcxALzsxjtmp9k1EDPAMCpx1381dKvuaPswr4eM6aorl8OSiOXUN25YqIoenTkDydhwKOpPRBF-cBHpWtyn7pFyp4BnOUnB73Vb9CzfzMwcg1SmXXRqLQnZhA2OdxKZcrQKLkctFlx3rd9ez_uR6d7AljIMwWqGWOAfVme8TdnDSRv3v2FnZU7wLYPn4u9W-8sk-eXZp9MIBac5Amtla0Ji7FUEGGh1lY7auztXHl9pJ5_Vbhlvp6AvgENhXGFlkxVZ_7oCXuvPnBuOh6QBNvTChLNs44-kw6GnOreP8DfOZlWnsDor5R-wfLAGSMG3whTVnLZEgPW33OUgDEQkVF4UH-n5o6Q80uiPBPGWpxaIaPljXI41SQPZ4Wz8BWSBYABnImX6ostKBWhKbg=w890-h667-no

dus de winterband er maar even weer op gezet en morgen met de band naar de garage. Geen idee in hoeverre hoeiets nog te repareren is. Ik hoor er altijd wisselende verhalen over.

AsconaGT zei:
(...)
lh3.googleusercontent.com/B9B2pcW_wuupHJwCfdLNp1F-Dil4eVNoH5UpPIG3B0OptqQegC-panMUoK5YpeMfNVo0q-Ce3t4QiLKrMbgMi0-Mhw9PMF_aYkWyQ0qjoNGioYgDZ8orAAzFlXkv_pHTlg16Ick4cgsyzUI6ej0Ztd20zjrexFaueoKVrY-t-KJI5kXXzwS-CVcxALzsxjtmp9k1EDPAMCpx1381dKvuaPswr4eM6aorl8OSiOXUN25YqIoenTkDydhwKOpPRBF-cBHpWtyn7pFyp4BnOUnB73Vb9CzfzMwcg1SmXXRqLQnZhA2OdxKZcrQKLkctFlx3rd9ez_uR6d7AljIMwWqGWOAfVme8TdnDSRv3v2FnZU7wLYPn4u9W-8sk-eXZp9MIBac5Amtla0Ji7FUEGGh1lY7auztXHl9pJ5_Vbhlvp6AvgENhXGFlkxVZ_7oCXuvPnBuOh6QBNvTChLNs44-kw6GnOreP8DfOZlWnsDor5R-wfLAGSMG3whTVnLZEgPW33OUgDEQkVF4UH-n5o6Q80uiPBPGWpxaIaPljXI41SQPZ4Wz8BWSBYABnImX6ostKBWhKbg=w890-h667-no
(...)

Ik heb geen flauw benul wat er met je band aan de hand zou zijn. Ik kan ook niks met de link. Misschien kan je de foto nog eens uploaden?

Oeis.. Dat is minder, maar zo te zien wel te repareren, band eraf, schoon maken en kijken of het er recht door is.. Anders wordt het een nieuwe.

Ja ik heb de winterband er nu op liggen. Band ligt nu achter in de auto.

Die breng ik zo even bij de buren van waar ik nu werk, hopelijk eind van de dag geplakt weer ophalen.

De schroef zat er ideaal in voor reparatie. in het midden, recht er in. Aldus de garage en prima voor reparatie.

Gelukkig maar (y)

Ook de ruitensproeierreservoir heb ik gemaakt, bleek uiteindelijk een O-ring ding te zijn tussen de ruitensproeiermotor en reservoir. 2,90 was het onderdeeltje en met 10 minuten was ik al klaar (y) en het lijkt zich goed te houden zonder problemen. Nu 2 dagen later is alles nog op niveau (y)

En wéér een probleempje met de BMW, de emmer is bijna vol...

Ik reed vanavond weg en de radio werkte niet, ik kon op de radio drukken wat ik wilde, maar helemaal niets. Op de stuurbediening werkt alles wel dus zo kon ik de radio nog prima gebruiken. Toen parkeren, ik merkte dat ik toch wel dicht bij het muurtje moest zijn maar ik hoorde de parkeersensoren maar niet.

Toen uitgestapt; bleek dat ik nog maar 2 cm van de muur af zat :eek: ben blij dat ik niet alleen maar op die dingen vertrouw maar toch iets mee kijk...

Maar zowel de radiounit als de parkeersensoren werken niet meer :( morgen hopen dat het weer nog een beetje redelijk is en begin dan maar eens met alle zekeringen nalopen

Heb met al die opels die ouder waren met meer kilometers nog nooit iets gehad maar de BMW in die 30.000 km al een waslijst vol, gelukkig vaak kleine dingen maar daar zijn de irritaties niet minder om natuurlijk.

Erg vervelend idd AsconaGT, kan me de frustraties voorstellen.
Zo had mijn vriendin een seat cordoba met nog geen 100.000 km, een bak ellende die wagen.
Binnen het jaar verkocht , daarna 5 jaar lang genoten van een probleemloze honda civic aerodeck en sindskort een Jazz.

hoe is de accu ??
Als de spanning laag is kan dit rare storingen geven zoals deze, ook zou ik eens de dynamo door laten meten en wat hij afgeeft aan laadstroom.
Zelf 3 maal een E46 gehad, maar de problemen waar jij tegen aanloopt heb ik nooit meegemaakt.

Een bak ellende wil ik het niet gelijk noemen, sommige dingen zjin ook zaken die je gewoon kunt verwachten van een auto van 12 jaar oud natuurlijk, en dingen zoals de schroef in de band is natuurlijk gewoon pech wat met een nieuwe auto ook kan gebeuren. Het zijn gewoon wat kleine dingen en ik weet dat ik soms een beetje een pietleut ben met sommige dingen en de auto moet gewoon goed zn werk doen zonder gekke dingen/kraakjes/waarschuwingslampjes of andere dingen waar ik mij ook maar iets aan kan storen :)

Accu is 3 maand geleden nieuw in gezet. Achteruitrij lampen branden, dus toen gekeken of toevallig de radio en PDC op de zelfde zekering stonden. En ja hoor, beide zekering 7.

Zekering er uit, helemaal niets te zien :rolleyes: toen andere zekeringen nagelopen maar dit moest het gewoon zijn, anders was het wel té toevallig dat ze beiden het niet deden. Toen toch maar vervangen door een nieuwe zekering; en nu werkt alles weer prima (y) Probleem is opgelost, maar wat de oorzaak nu is? Immers schiet een zekering van 5 ampere er niet zomaar door, en de 12V aansluitingen zit op een andere groep.

Eerst maar eens zien hoe lang dit goed gaat.

Ik vermoed dat er toch iets is met de spanningsregelaar, ook omdat ik laatst accu problemen had en een xenonlamp nog steeds soms flikkert. Ik heb de dynamo en spanningsregelaar als eens door laten meten maar toen waren alle waarden perfect.

Ik ga nu 4 weken naar het buitenland, als ik terug ben maar eens even naar een accu/dynamo specialist die hier in de buurt (y)

Verder bevalt hij nog uitstekend hoor! :)(y)

iT-32VZoaxIM7aWzrKmg5VKz8g7MznLwdBd9XTC-w2boE5_QCfhQ1HEF4cnvch6xMWv9xC20s3t-CF8KGfmG7msy5sBl3DdmPSjzhl8tN997gxBSLbMs3Phvk80GYECXTi-qsnqpYHojROfhbljNBRK-d0QbXwfs5auKGYBgkzE7s_cafaRw0NGt17ZnnGAlVelhzCtouVU89OUrh_7H9Y3LrKFeyRV-J7-sDZUWwbk-UQmfuAW6PHIWfdKzpP2uC7tQZG45CvKK3w0hOi2s2n-Ah5QdfQkLmlg4-yM1BNONUbFkZ7qIBBret3sps6sGI94eaRi5htiZ9XZoTYe4LUXOi4hbsVDThZ1kzM1Mz6I9C2YkWQXlYZUociVcHKlTjlBIeTp2J8K5tbCOlF5AUGq7zMuKqsl2DnC5A7OaYPJrXdT3gS5gHaO4UVthAs3bqvWvGGSEJ7Zfd3qwCzdgxEVBu-urT17WSWLkFqyz6Q1Zw6iIeBLjNne8uJKO-yBATvT0dDZAd3rzdmQ1MSPQMKPJt22K4W5uUx3bFgVQZNLbs313HdyRBre0hDJA0uqMGjb9bQ=w811-h609-no

Ik zou ook eigenlijk geen goede opvolger weten, want een E91 ben ik gematigd enthousiast over, Ook een familielid rijd met zo'n een als 4 cilinder 320i, maar ook met regelmatig kleine dingetjes die soms tot hoge kosten leiden bij hem.

Spanningsregelaar is idd ook nog een puntje, E91 ben ik zelf ook niet kapot van.
Je zou een E46 330i touring mtech2 kunnen overwegen :)

In de parkeergarage waar ik vaak sta hoef ik de deuren niet op slot te doen grap ik vaak wel eens :) staat vaak ook vol met AMG's en M modellen, mijn auto valt gewoon op door zn leeftijd.

Destijds was ik al op zoek naar een E46 330i. M-tech hoefde persoonlijk van mij niet per se omdat ik hem in standaard configuratie eigenlijk de perfecte balans vind tussen comfort en sportiviteit. Maar ik weet hoe zeldzaam goede exemplaren zijn. De plannings is wel om hier nog enkele jaren mee te doen en dan echt een flinke stap te maken in wat anderes en dan bij voorkeur iets met wat meer bodemvrijheid zodat die in de garage kan komen, maar het mag geen SUV zijn, dat vind ik echt verschrikkelijk. Dus ik hoop dat de E46 mij nog wel wat jaren verder brengt zonder telkens gekke dingetjes.

Ik doel eigenlijk meer op het Mtech 2 bumper pakket, zo mooi :cool:
Maar goed om te horen dat je nog wat jaartjes van de wagen wil genieten, het is toch echt een uitstervend ras dit soort fijne dikke motoren.

Vorige week de E46 naar de APK gebracht bij de bosch garage hier om de hoek waar ik goed contact mee heb, gewoon helemaal niets aan het handje, de monteur vond dat alles er nog heel erg goed uit zag, zowel binnen als buiten, voor de leeftijd (y) Ik ben ook zojuist de 160.000 gepasseerd, dus niet schokkend veel dus.

Hij als als enige opmerking dat de Draagarmrubbers slapper werden en dat daar wel op den duur naar gekeken moest worden.

Dat vermoeden had ik al eens tijdens het rijden maar werd dus nu ook bevestigd. Is een E46 kwaaltje, dus even orienteren voor welk merk ik ga en waar ze voordelig zijn aan te schaffen. Er word namelijk veel over geschreven op internet.

Ik neig naar de Meyle Heavy Duty draagarmen, al zijn daar naast vele positieve reacties ook wat negatieve tussen dat het probleem snel terug gekomen was :rolleyes: even het overdenken waard.

En de auto is ook echt toe aan een grondige poetsbeurt, maar door chronisch tijdgebrek schiet het er telkens maar bij in

Had ook niet anders verwacht, super wagen (y)
Meyle zou ik niet aan beginnen, heel erg veel negatieve dingen over gelezen in de jaren.
Ik zou gewoon voor OEM gaan, volgens mij is Lemforder de OEM leverancier van bmw draagarmen.
Kosten 159 p/stuk.

Of Febi Bilstein, moeten ook erg goed zijn.

https://www.mister-auto.nl/fl/draagarm/bmw-3-touring-e46-325-i-192pk_v15455_g273.html

Precies wat Rene zegt, zo is het:
1: meyle HD is rotzooi, uit eigen ervaring weet ik dat het rubber zo slap is als kauwgumballenkit na een jaar.
2: Lemforder is leverancier van OEM producten aan BMW en levert derhalve super spul voor fors minder geld dan de dealer als je het koopt bij een onderdelen site
3: febi bilstein is ook prima, maar geen OEM, prijsverschil is niet schokkend...

Kortom, ik zou een paar lemforders pakken. zelfs nog goedkoper dan de febi's van mr auto: ik heb hier prima ervaringen

Uwbuurman (y)
Dank voor de bevestiging dacht al dat lemforder OEM leverancier was.

140 euro p/stuk bij misterauto.
https://www.mister-auto.nl/fl/draagarm/lemforder-17875-01_g273_a03517875!01.html

Precies wat Rene zegt, zo is het:
1: meyle HD is rotzooi, uit eigen ervaring weet ik dat het rubber zo slap is als kauwgumballenkit na een jaar.
2: Lemforder is leverancier van OEM producten aan BMW en levert derhalve super spul voor fors minder geld dan de dealer als je het koopt bij een onderdelen site
3: febi bilstein is ook prima, maar geen OEM, prijsverschil is niet schokkend...

Kortom, ik zou een paar lemforders pakken. zelfs nog goedkoper dan de febi's van mr auto: ik heb hier prima ervaringen

bedankt voor de info!

Dank denk ik dat ik inderdaad voor de Lemforders ga. Ik zag al dat in Duitsland de prijzen best heel redelijk zijn. 300 euro inclusief verzendskosten voor een complete set incl hydrolagers.
Mijn draagarmen zitten er nu 160.000 km onder (althans, de dealer zijn dat het nog de originele waren). dus als deze het ook zo lang vol houden ben ik tevreden (y) En dan gelijk ook alle andere zooi die daar zit vervangen zoals die koppelstangetjes, is allemaal tientjeswerk, als het spul toch los moet... Gelijk uitlijnen en dan is het weer helemaal top (y) Nu alleen nog tijd zien te vinden wanneer ik de auto even kan missen

Door het weer konden mijn geplande dingen niet doorgaan, dus toen maar met de Twingo bezig geweest, de radio valt vaak helemaal weg.

Alle bekabelding gecontroleerd, en aangezien hij ook op CD uit valt ligt het toch echt aan de radio. Nu hebben wij de (goedkope) standaard radio er in, dus komt er nu waarschijnlijk iets universeels voor terug.

Er zijn wel kitjes om de stuurwielbediening te behouden, maar die zijn 80 euro of zo, en mijn vrouw gebruikt het nooit, dus die optie laat ik dan maar gaan....

van de weeks maar eens even orieteren voor een ander niet al te duur radiootje voor haar, met USB en eventueel ook bleutooth

IMG_20160730_192045_zpslyl7rcqc.jpg

zou zoiets iets zijn? Het is een goedkoop ding van 50 euro, speakers zijn natuurlijk ook niet super dus hoeft ook geen high-end ding in :)
9200000054656025.jpg

Prima radio (y)
Maar de stuurbediening laten vervallen lijkt me geen handige zet, zoiets moet je altijd in stand houden.
Is ook veel beter voor de verkoopbaarheid later.

Bofkont zei:
Prima radio (y)
Maar de stuurbediening laten vervallen lijkt me geen handige zet, zoiets moet je altijd in stand houden.
Is ook veel beter voor de verkoopbaarheid later.

ja dat laatste schoot ook door mijn hoofd, al vraag ik af in hoeverre mensen in een twingo stuurbediening wensen, de meesten zijn er niet eens mee uitgerust. Maar het kan wel, maar voor 80 euro voor een interface is toch wel serieus geld...

Of een 2e hands twingo radio vinden kan eventueel ook, alleen vind moet mijn vrouw dan weer de usb aansluiting missen (en bluetooth)

ik denk er nog even over na:)

Ik had een Alpine radio met bluetooth voor €75 ofzo. Had ik in de Golf. Echt een perfecte radio. Ik zou iig voor een goed merk gaan, want daarbij is de ontvangst een stuk beter.

op onderdelenlijn staan wel wat radio's voor de twingo
0.jpg

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/renault/model/twingo/onderdeel/radio-cd-speler/onderdeelid/5839646/

0.jpg

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/renault/model/twingo/onderdeel/radio-cd-speler/onderdeelid/6623102/

de onderste heeft zo te zien ook bluetooth.

Waarom niet gewoon een universele radio er in en die er nu in zit bewaren? Als je dat doet kan je hem verkopen met originele radio of die er los bij doen.

EDIT: Beetje laat zie ik nu, vakantie he....

Waarom niet gewoon een universele radio er in en die er nu in zit bewaren? Als je dat doet kan je hem verkopen met originele radio of die er los bij doen.

EDIT: Beetje laat zie ik nu, vakantie he....

zo gaan wij het uiteindelijk ook doen, stuurbediening zit je beperkt aan enkel model radio waarbij je ook nog 70 euro voor stuurbediening module moet betalen. De auto is een 2e boodschappen auto, dat gaat echt te ver. Dus de radio bewaren we (al heeft deze soms kuren) en hebben nu een universele radio geplaatst met USB/Bleutooth handsfree met het display in kleur van de overige dashboardverlichting.

Gisteren ook even de Twingo aangepakt nu ik toch met audio bezig was, iets dat al een jaar op de planning stond; Speakers achter inbouwen en gelijk extra geluidsinsolatie aangebracht. Speakers had ik toch nog liggen. Onze twingo heeft achter geen speakers maar de uitsparingen zijn er wel. En bij de wielkasten zitten er veel holle ruimtes, en ondanks de twingo iets stiller is dan een C1/107/Aygo komt er met name met slecht weer veel geluid binnen. Dus voor 15 euro 2 zelfklevende isolatiematten gehaald en in die holle ruimtes geplaatst.
IMG_20160813_140540_zpsm95ushwg.jpg

IMG_20160813_140514_zpsvifa8nit.jpg

IMG_20160813_152313_zpsviehpeyf.jpg

IMG_20160813_144207_zps1k0eaoho.jpg

ondanks het geluid niet overweldigend is natuurlijk door de relatief kleine speakers zit er een best aardig geluid in nu, aan de voorzijde had ik de fabrieksspeakers ook al vervangen door die van infinity (y)

Terug
Bovenaan