Ja!
Nu ik wat meer heb gereden merk je wat meer de verschillen. Natuurlijk niet helemaal een eerlijk vergelijk aangezien de E46 al in 1998 op de markt kwam en deze laguna precies 10 jaar later.
De stoelen zijn echt top, waarbij ik met de BMW op langere ritten niet echt super zat was dit echt heerlijk zitten. Hoewel het karakter van de 6 cilinder iets meer karakteristieker is, is de Laguna toch merkbaar veel pittiger, met name onder in toeren gaat hij er ongemerkt toch vrij snel vandoor.! Door de 6 bak en betere isolatie is de auto ook vrij stil op de snelweg wat heerlijk is, maar wat ook eigenlijk het enige is wat ik mis tov van de BMW, dat is javascript:editor_tools_handle_help()het heerlijke geluid die de BMW produceerde met name hoger in de toeren.
Ook het sturen is een beetje wennen, want hij stuurt gewoon als een hothatch B segment auto

natuurlijk speelt het gewicht hem parten maar qua stuurgevoel en directheid met name op korte scherpe bochten zou je dit absoluut niet verwachten van een Fransoos. Eigenlijk voelt de auto heel 'duits' aan qua comfort en bouwkwaliteit.
En merkbaar opvallend, want in zoetermeer moest ik tanken en werd al gelijk aangesproken door iemand die de kleur zo mooi vond

als zijn er natuurlijk genoeg mensen die het niets vinden, die hoor ik natuurlijk niet. Maar het maakt wel wat los blijkbaar, ook het straatbeeld fleurt hier lekker op.
Maar aangezien ik gisteren bij thuiskomst al meer als 24 uur wakker was ben ik gelijk het bed in gedoken en nog niet echt tijd gehad om de auto verder te 'ontdekken'. En heb ook nog niet echt foto's op deze 2 na.
Mijn geliefde panoramadak is heerlijk, draaiende xenonlampen is een geinige gadget en absoluut merkbaar in het donker. De auto heeft overigens nog wel wat cosmetische aandacht nodig. De vorige eigenaar heeft hem nooit gepoetst volgens mij en de garage ook niet fatsoenlijk dus dat gaat zeker binnenkort uitgebreid worden aangepakt.
Chippen zou ik persoonlijk niet doen, het is toch meer een GT dan een keiharde hothatch, en laten we wel wezen, het is nu ook echt niet behelpen met die dikke turbo motor.
Chippen heb ik ook niet echt de behoefte aan, vermogen genoeg voor mij nu. En zoals je zegt, het is geen hothatch.

De laguna is de hoofdauto hier thuis en moet gewoon een beetje souplesse en luxe hebben. Stiekem wil ik nog wel een keer een echt leuke auto er ooit bij. Een roadster of leuke coupe. Maar er zijn helaas thuis ook andere financiële prioriteiten, anders had er ook wel een 335i of zo op de oprit gestaan ipv de laguna