AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

Leuk die stickertuning :D

Toch snap ik niet, dat als er toch keyless entry op zit, Renault toch zo'n grote kaart levert

er zal wel iets van een zendertje in moeten en een batterij. En er zitten ook knoppen op om hem met knopjes te openen/sluiten. Daarnaast zit er ook nog een sleuteltje in verborgen in geval van een lege accu. Gelukkig is hij ook vrij plat dus dat scheelt wel een stuk natuurlijk.

En nu is het wachten tot het voorjaar er aan komt, mijn handen jeuken gewoon om diverse cosmetische dingetjes aan te pakken. Maar eerst een (mid)dagje met de binnenkant bezig. Heb ook LED lampjes gekocht voor de vervanging van de halogeen dagvrijverlichting en de dashboard camera komt er in. Nu nog een beetje tijd zien vrij te maken wat lastig is de laatste tijd :p

Twingo heeft een ongelukje gehad.

Iemand in een A4 achter mijn vrouw zat niet op te letten en een een redelijke tik gegeven aan de achterzijde.

Maar los van beetje schrik en wat materiële schade geen erge dingen gelukkig (y) en de A4 eigenaar heeft het gewoon netjes opgelost.

De schade is op 1400 euro getaxeerd :eek: Ik kon toevallig een bumpertje voor 100 euro op kleur van een zelfde bouwjaar en uitvoering krijgen van een sloperij hier vlakbij. Daar zitten hem de grootste kosten in en er is geen carrosserie schade verder volgens het schadebedrijf. Dus heb besloten die te kopen en ga de schade zelf herstellen. Gisteren de bumper schoongemaakt en gepolijst en ziet er nu gewoon als nieuw uit :D

Nu alleen nog andere kentekenplaat, kentekenplaathouder en bumperbalkje kopen. Volgens mij is het zo hersteld. Weekend van 11 februari staat de Twingo bij huis en heb ik nog wel iets tijd, dus weer wat te doen o_O

Gisterennacht eens achterin mijn eigen laguna gezeten. Altijd raar gevoel toch? :) Maar zit heerlijk, voldoende ruimte, ondanks het een wat kleine D segmenter is. Wat ik wel opmerkelijk vond is dat de voeten niet echt onder de voorstoelen konden, normaal gesproken kan dat altijd wel toch? Dan kun je de benen net iets schuiner houden wat op langere ritten net wat prettiger is lijkt mij.

AsconaGT zei:
Twingo heeft een ongelukje gehad.

De schade is op 1400 euro getaxeerd :eek: Ik kon toevallig een bumpertje voor 100 euro op kleur van een zelfde bouwjaar en uitvoering krijgen van een sloperij hier vlakbij. Daar zitten hem de grootste kosten in en er is geen carrosserie schade verder volgens het schadebedrijf. Dus heb besloten die te kopen en ga de schade zelf herstellen. Gisteren de bumper schoongemaakt en gepolijst en ziet er nu gewoon als nieuw uit :D

Nu alleen nog andere kentekenplaat, kentekenplaathouder en bumperbalkje kopen. Volgens mij is het zo hersteld. Weekend van 11 februari staat de Twingo bij huis en heb ik nog wel iets tijd, dus weer wat te doen o_O

Zonde van het ongeluk.

Waarom 'gun' je de hersteller niet de klus?
Het kost je zelf toch geen no-claim ofzo? Tijd aan de Twingo kan je ook aan de Laguna besteden..;)

AsconaGT zei:
Gisterennacht eens achterin mijn eigen laguna gezeten. Altijd raar gevoel toch? :) Maar zit heerlijk, voldoende ruimte, ondanks het een wat kleine D segmenter is. Wat ik wel opmerkelijk vond is dat de voeten niet echt onder de voorstoelen konden, normaal gesproken kan dat altijd wel toch? (..).

Wat voor type schoenen had je aan?

69945_2.png

Of

9200000054686493_1.jpg

;)

Ik had meer iets aan van het eerste type :) maar kan mij niet herinneren hoe het bij mijn andere auto's was. Maar nu viel het mij op.

Normaal zou ik zoiets inderdaad gunnen, zeker wanneer het een lokale ondernemer is. Vorig jaar heb ik boom ongelukje ook gewoon door de schadehersteller strak laten maken terwijl een ander waarschijnlijk prima met de minimale schade had kunnen leven. Echter vind ik het zonde om een twingootje van 7 jaar oud en 130.000 km voor 1500 euro aan te laten verspijkeren met allemaal nieuwe onderdelen terwijl er 4 km verderop een zo goed als nieuwe bumper ligt en je die er zo op zet. Dan nog een bumperbalkje en wat klein spul en ik ben voor in totaal onder de 200 euro klaar.

Ik houd wel 1300 euro in de zak die ik met de komst van een kleine in juli ook goed kan gebruiken en ik wil daarmee nog wel een kleine vervelende deukje in de laguna misschien laten herstellen in het voorjaar (y)

overigens net weer naar het vliegveld gereden, wat een heerlijke auto is de Laguna toch!

Stuk stiller dan de BMW doordat de laguna een 6 bak heeft en ook iets zuiniger. De tussenacceleraties zijn echt geweldig! En hij ligt heerlijk strak op de weg waarbij de BMW nog wel eens iets gevoelliger was op hogere snelheid, zeker met iets zij wind.

Stoelen zitten top, audio klinkt goed. was haast wel jammer dat ik er al na 1,5 uur was :)

Volgende keer een vliegveld zoeken dat op meer rij-uren ligt? ;)

Wat betreft de schade €'s. Dank voor je toelichting, de mogelijkheid is er dus kan mij voorstellen dat je ervoor kiest.

Je hebt de stoel in de laagste stand staan denk ik? Een paar keer 'pompen' en dan komt de achterkant eerst iets omhoog. Dan past het, terwijl het voor de bestuurder niet wezenlijk anders voelt.
En dat gevoel van achter in je eigen auto stappen is herkenbaar ja. Ineens voelt de auto ook krachtiger vond ik altijd. Achter het stuur merk je toch minder van het koppel omdat je 'er mee bezig bent'.

Enuh, een kleine? Wisten we dat al? Zo niet, gefeliciteerd! Mooie 'timing' in juli. Hier is de jongste van 7-7 ('16), en dan ben je lekker de wintermaanden door wanneer ze een maand of 8 zijn en dus al wat meer kunnen.

Enuh, een kleine? Wisten we dat al? Zo niet, gefeliciteerd!

een aantal hier die ik persoonlijk ook wel eens spreek wisten het al, verder nog niet ;)

Dus word een bijzonder jaar, het is de eerste voor ons. Maar alles gaat goed, ik als ik klaar ben met het balkon opknappen staat de babykamer op de planning :p De mens-cave in de kelder gaat waarschijnlijk niet gerealiseerd worden maar word waarschijnlijk een indoor speelplaats :)

Je hebt de stoel in de laagste stand staan denk ik? Een paar keer 'pompen' en dan komt de achterkant eerst iets omhoog. Dan past het, terwijl het voor de bestuurder niet wezenlijk anders voelt.

Dat klinkt eigenlijk best aannemelijk, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht o_O ga het volgende week gelijk eens kijken of dat inderdaad het geval is.

Vanaf parijs en frankfurt kan ik ook vliegen naar mijn bestemming waar ik meestal naar toe ga, maar is misschien een beetje too much. :) Als ik vrijdag een heel dag heb gewerkt van 8 tot 21.00 uur, daarna op een 11 uur durende vlucht stap en ben geland in Amsterdam ben ik wel blij dat het 'slechts' 1,5 uur naar huis rijden is

De eerste, altijd mooi. Denk je dat je goed bent voorbereid is het allemaal toch nog anders :). Alvast succes met het kluswerk (y).
Indoor speelplaats, zeker een aanrader. Onze woonkamer is geregeld een 'slagveld' en dan is de tweede dame nog pas 7 maanden en dus nog niet echt aan het kruipen/lopen.

Edit: Je hebt je kantoor een mooi eindje weg zeg :)

Indoor speelplaats, zeker een aanrader. Onze woonkamer is geregeld een 'slagveld' en dan is de tweede dame nog pas 7 maanden en dus nog niet echt aan het kruipen/lopen.

Nu word de ruimte onder het huis gebruikt als schuur met tuinmeubilair, tuingereedschap, opslagwinterbanden, etc. Eigenlijk zonde want het is gewoon een mooie ruimte met gestucte muren, CV, mooie vloer ligt er in. Dus er komt komend jaar misschien een tuinhuis(je) in die tuin voor alle dingetjes die nu hier liggen. En dan ga ik deze ruimte (7x3.5 meter) denk ik omtoveren tot speel ding denk ik. Met ballenbak en glijbaan of zo o_O

Edit: Je hebt je kantoor een mooi eindje weg zeg grinning smiley

Ik ben nu vaker in zuid-korea geweest dan de leeftijd die ik ben :). o_O Gaat wel lekker snel met airmiles zo.

Alleen vanaf half juni denk ik dat het even gedaan met hier naar toe gaan.

Gisteren even fraaiere kentekenplaathouder voor de twingo besteld, deze is al in hoogglans zwart gespoten en is gelukkig geen kleurverschil met de twingo bumper

Heb er gelijk ook 1 voor de laguna besteld :) beter dan die lelijke garagehouder die er nu op zit

IMG_20170204_150156_zpsycki7sqv.jpg

IMG_20170204_150217_zpsdeq9j0j7.jpg

Voor de laguna heb ik een 2e hands brillenhouder besteld. Aan de bestuurderskant zit een handvat aan het dak waarbij mij het nut daarvan compleet ontgaat... En aangezien de opbergruimte in de laguna niet overweldigend is plug ik hier de brillenhouder in. Ideale plek :) alleen nog even monteren

IMG_20170204_150300_zpsrtzzbkra.jpg

Leuke kleine update weer, alleen vraag ik me af. Hadden ze die hoogglanshouder niet zonder het 'reclamebalkje' ? dus gewoon het dunne frame? Heb hier bij beide auto's zo'n smalle er op zitten. Heb je niet meer zo'n opvallend breed stuk zwart plastic.
WP_20150310_18_40_33_Pro.jpg

adinsx zei:
Leuke kleine update weer, alleen vraag ik me af. Hadden ze die hoogglanshouder niet zonder het 'reclamebalkje' ? dus gewoon het dunne frame? Heb hier bij beide auto's zo'n smalle er op zitten. Heb je niet meer zo'n opvallend breed stuk zwart plastic.
WP_20150310_18_40_33_Pro.jpg

Dat vind ik ook mooier! Als is gelakt wel Nice..

Dacht dat jij btw wel met reclame van vaste huisdealer reed?

ik kon ze zo niet vinden met rondom een smal randje helaas.

Op de twingo valt het niet op omdat die toch al zwart is van zichzelf, op de laguna moet ik nog even zien. Als ik het alsnog niet mooi vind haal ik wel een gewone met dunne randjes. Kost allemaal geen drol ;)

Hoop wel dat het eindelijk een keer iets warmer word zodat ik even met de laguna bezig kan

- binnenkant eens fatsoenlijk schoonmaken
- buitenkant polijsten en in Gyeon wax zetten
- brillenhouder monteren
- dagrijverlichting vervangen door LED
- dashcam terugbouwen in de laguna
- kentekenplaathouder veranderen
- ook nieuwe kentekenplaten (op een of andere manier zijn deze helemaal flets geel geworden?)

Maar ik kan bij een kennis ook in de garage bezig, dus misschien dat ik daar al binnenkort de meeste dingen ga doen. Alleen met de buitenkant polijsten en zo wacht ik tot het voorjaar.

Inderdaad Springbok, geeft zo'n andere uitstraling. Komend voorjaar op de net aangeschafte sleurhut gaat hetzelfde gebeuren. Luxe kentekenplaat en randloze houder. Oh, en silvervisions in de lichtunits achterin. Weg met die oranje gloed.

Die mis ik nog op jouw lijstje AsconaGT ;)

adinsx zei:
Komend voorjaar op de net aangeschafte sleurhut gaat hetzelfde gebeuren. Luxe kentekenplaat en randloze houder.

Houd rekening met wachttijd. De W moeten ze namelijk hoogstwaarschijnlijk apart bestellen. Hebben ze niet op voorraad.
:)

Luxe platen is vaak ook de eerste modificatie die ik aan mijn eigen auto doe :p

Maar heb ik al luxe platen op de laguna, alleen valt mij op dat kentekenplaten van bepaalde series heel erg flets worden. Zo ook de kentekenplaten van de laguna, die tegen het witte aan zitten als het even door gaat o_O

Dus haal gewoon 2 frisse mooie gele platen van het voorjaar

Oh, en silvervisions in de lichtunits achterin. Weg met die oranje gloed.

Die mis ik nog op jouw lijstje AsconaGT

Klopt, deze modificatie doe ik ook wel eens. Bij de BMW had ik ze overigens vervangen door LED. Ik heb nog amber kleurige LED liggen, dus even kijken of de elektronica daar goed op reageerd of niet. En anders haal ik die silvervisions wel.

Wellicht heb ik gemist of het antwoord al is gegeven. Maar Renault hun onderdeel systeem gelijk aan realoem is Dialogys

Draait echter niet op win10 maar ik ga nog ff op zoek naar een kopie. (y)

Dat zou echt top zijn!

Ik heb iets gedownload, maar dat werkt nog niet echt. Soms is het wel handig als je (OEM) onderdeelnummers hebt en weet waar de schroefjes zitten en zo (y)

Vandaag lekker in de verwarmde garage de bumper van de twingo vervangen en gelukkig ging alles voorspoedig (y)

schroefjes gingen zo los, bumpertje pakte ik er zo vanaf en achter de bumper was alles nog gewoon goed (y) Wel een 1.5 kilo zand er achterweg gehaald. Nieuwe bumpertje ging er zo op (y)

gelijk even verlichting gecontroleerd, bandenspanning en vloeistoffen. En mijn vrouw heeft de binnenkant schoongemaakt. Laat hem nu nog wel lekker even binnen staan aangezien er nog wat sneeuw op komst is. (gisteren ook gewassen)

Morgen kan hij de weg weer op kilometers vreten (y)

En nu maar hopen dat het snel wat warmer word zodat ik met de laguna lekker aan de slag kan. Als er nog iemand een gebruikte en iets beschadigde twingo bumper wil voor een projectje, deze staat HIER. Misschien is er nog iemand voor te vinden. :)

Nico GTR zei:

bedankt! Daar kan ik al zeker wat mee :D

Gisteren ook even de laguna maximaal gebruikt waar hij ook voor is bedoeld. We hebben een gebruikte babykamer opgehaald. Normaal zou ik hiervoor een aahanger huren. Maar mijn ouders hebben sinds kort een andere auto en geen trekhaak meer en ik zelf heb er ook geen dus besloten het in de Laguna te pakken. Bedje, commode, kast, plankjes en ander klein spul. Met veel doeken paste het prima in 1 keer :D
IMG_20170218_121243_zpsd2qyvj5m.jpg

Grappig Joost!

Hier ging het net zo met de babykamer. Alleen hadden wij het over twee SW's verdeeld omdat het ander wel erg ging beschadigen...:LOL:

Mooie frisse blauwe kleur op de Laguna en met de twee dikke pijpen maakt het de auto toch ook wel wat exclusiever. Komen die 205 pk een beetje goed tot hun recht?

In de Clio RS heb ik ook de keyless entry en het is een leuk gevoel dat je de auto zo opent en start zonder sleutel en het is ook echt wel makkelijk als je de kaart gewoon in je jaszak laat zitten.

Fraaie kleur een sterke motor! Ouders van een maat van mij hebben er ook een uit 2007, onderhouden hem bij de lokale beunhaas en dat gaat al jaren goed, al is de service interval niet te wissen en enkel door de dealer te resetten of iets. Dit is voor de leek echt een auto die je heel erg doet verbazen bij het stoplicht, al verraden de dubbele pijpen en opvallende lak het ook een beetje:LOL:

Resetten van servicelampje kan je niet zelf, maar met een normaal uitleescomputer kan het ook prima. Je hoeft er niet speciaal voor naar de dealer in ieder geval.

En ik heb heel wat jaartjes in de autowereld gelopen, je hebt beunhazen die gewoon prutswerk leveren en alles zo goedkoop en snel mogelijk om zelf zoveel mogelijk over te houden. Maar je hebt ook beunhazen die gewoon vakmannen zijn net zo kritisch zijn als ik en gewoon vakwerk willen afleveren. En zo'n laguna is qua onderhoud ook niet zo spannend. Gewoon goede olie er in en het nodige onderhoud geven, dan hoeft een beunhaas absoluut niet slecht te zijn.

Komen die 205 pk een beetje goed tot hun recht?

Ik laat ze vrij regelmatig goed toch hun recht komen zodra de motor warm is en het verkeer het toe laat :) Het blijft natuurlijk een vrij grote station, maar is absoluut niet log. Eerder supper lichtvoetig door 4 wiel sturing.

Wel merk je dat de voorbandjes moeite hebben vanuit stilstand als je echt al het vermogen er op los laat, maar ik ben niet zo van het hele harde rijden vanuit stilstand. Vind het vooral lekker met tussenacceleraties en het idee dat er altijd voldoende vermogen achter de hand is.

Ben echt nog steeds heel erg blij met de auto, nu ik hem langer heb overtreft hij zelfs mijn verwachtingen.

Dubbele pijpen kan ook een dCi 150 zijn. Ondanks dat je weinig klagen hebt is 10 seconden voor het 0-100 sprintje niet om over op te scheppen. Maar die twee grotere pijpjes doen wel vermoeden dat het nog wat sneller werk is.

Hoe vind je het comfort met de 18" er onder? Ik vond dat de Laguna wel erg gevoelig werd voor sporen in het wegdek. Zag er prachtig uit, maar voor het comfortabele kilometervreten was de 16" winterset veel fijner. Verschil alleen dat het dus een diesel was en een Initiale.

Die GT van jou is toch wel een pareltje hoor, zeker in deze kleur (y)

Dubbele pijpen kan ook een dCi 150 zijn. Ondanks dat je weinig klagen hebt is 10 seconden voor het 0-100 sprintje niet om over op te scheppen. Maar die twee grotere pijpjes doen wel vermoeden dat het nog wat sneller werk is.

Ach, tussen al die volvo's V40 met R-line pakket en veel andere modellen met dubbele uitlaat valt het ook wel weer mee ;) daarnaast is de laguna ook een GT en geen RS (y)

Maar de laguna gaat wel sneller naar de 100 dan 10 seconden. Ik weet niet exact het cijfer en vind dat ook niet zo belangrijk maar ik meende wel eens iets van 7.8 seconden te hebben gelezen met als commentaar dat je vlak voor de 100 naar de 3 moet schakelen en dat dus ook weer een seconde af snoept. Niet verkeerd voor een D segment auto.

The petrol version of Renault Laguna GT is powered by a sports version (205hp/150kW at 5,000rpm and
300Nm from 3,000rpm) of the two-litre 16-valve unit, derived from Renault Sport technology as featured
on Mégane RS, and specifically optimized for Renault Laguna GT, to yield the best in performance,
handling and intense driving pleasure. It is superbly versatile, combining velvet smoothness with
astonishingly crisp response, ideal for sports usage. Design features such as the special air-intake
system and twin-scroll turbo ensure the rev-counter leaps forward at the slightest touch of the throttle.
Renault Laguna GT 2.0T accelerates from 0 to 100kph in 7.8 seconds and takes 28s to cover 1,000
metres from standstill.

bron

Maar zoals ik al zei vind ik dat allemaal niet zo belangrijk. Met chippen gaat hij ook naar 235PK en een hele berg koppel meer. Maar ik laat hem voorlopig gewoon zoals hij nu is.:D

Iemand ervaringen met Just Carpets ?

Had het beter vooraf kunnen vragen want daar heb ik inmiddels nieuwe vloermatten besteld.

Op dit moment zitten er niet-originele renault matjes in en zijn niet mooi meer. Op internet lees ik dat de mattensetjes van OEM renault over het algemeen geen heel lang leven hebben. Ik had wel graag de OEM mattenset er in willen hebben, maar voor de velours mattenset vraagt men meer dan 100 euro :eek:

In de wetenschap dat de OEM mattenset ook niet lang mee zal gaan heb ik via Just Carpets een mattenset gekocht en dan de meest dure variant waar 3 jaar garantie op zit. Ze garanderen een perfecte pasvorm, precies op maat van de auto en de kwaliteit gelijk of beter dan origineel. De recensies (op eigen website) zijn heel positief, dus de verwachtingen zijn hoog. (y)

Verder vullen de dagen met allemaal andere zaken zowel werk als prive en daardoor nog steeds geen tijd om de renault wat TLC te geven. Brillenhouder en dashcam moet er nog steeds in worden geplaatst alsmede de originele dagrijverlichting vervangen door een LED lamp. Ook jeuken mijn handen om de Renault weer mooi blauw te laten glimmen met een uitgebreide klei, polijst en wax behandeling en moet ook nog weer mooie gele platen bestellen

wel lekker de auto een keer van binnen grondig onderhanden kunnen nemen;
IMG_20170324_142109_zpsfh8j56qi.jpg

IMG_20170324_142240_zpsgflsippi.jpg

Weet iemand trouwens waar dit ding voor is? zit in de kofferruimte bij de bevestiging van de achterbank
IMG_20170324_142100_zpsmgzwsboq.jpg

En andere vloermatjes (y)
IMG_20170324_142427_zpsb95fiwmf.jpg

pasvorm is 100% goed en voelt aan als prima kwaliteit

Verder veel met de Laguna gereden, wat een lekkere auto. Alleen heb ik heel enkel last van dat ik een melding krijg dat de gordel op de achterbank is losgemaakt, dat is hij dan ook alleen zit er niemand o_O Hij zal wel denken dat er iemand zit of zo

Er staat zowel een Renault als Siemens logo op, ik dacht gelijk aan iets van radio of navigatie. Ook staat er op waar je moet drukken als je hem wil verwijderen.

Maar zo midden in de auto kan inderdaad ook goed iets crash sensor zijn. Ik dacht altijd dat deze zaken vaak ergens onder de middenarmsteun of middenconsole zat. Vind het nogal opmerkelijk omdat dit ding zo overduidelijk in het zicht zit als je de kofferplaat er uit trekt.

Toch een bijzonder fraaie auto/interieur, begin hem steeds meer te waarderenthumbs up

Het beste was toch wel een daily pakezel en een echte funauto er bij zoals jij hebt ;) helaas is dat op dit moment niet mogelijk. Maar dit is het beste van 2 werelden wat ook nog in een enigszins geschikt budget past. Vooral het sturen voor een FWD is echt verbluffend met deze auto (y) en merk dat ik veel vaker veel te snel veel te hard rij, meer dan bij de BMW het geval was, ondanks de prestaties redelijk vergelijkbaar zijn. Qua uiterlijk vind ik het zeker niet de meest geslaagde auto, ondanks het GT pakket. Maar vind hem zeker niet lelijk, ik ben gewoon gevallen voor de prestaties en sturen en fun gehalte voor een redelijke prijs.

Aangezien iedereen met kinderen zit worden de leuke auto's in de vriendengroep plaatst gemaakt voor familiestations. Een goede vriend van mij heeft net een 2006 A6 avant gekocht met 2.4 V6. Ook een dikke bak, maar was fors duurder dan mijn laguna met meer kilometers, iets ouder en ik vind hem bij lange na niet zo fijn rijden. Beetje saai en log met weinig gevoel. Dashboard daarvan ziet er wel weer erg gelikt uit.

Een andere vriend van mij had ook altijd wel leuke auto's maar is onlangs ook overstag gegaan voor een Focus station, tjongejonge :)

Ik zat laatst wel weer te speuren naar een leuke Porsche 944. Voor best aardig geld koop je gewoon een hele leuke auto! Maar ik moet dan ook een garagebox hebben, liefst op loopafstand van mijn huis.

Tja met kinderen wordt alles anders, is ook niets mis mee, dan rijdt je toch nog steeds een heerlijke dikke wagen!!
Een A4 is idd niet de meest dynamische auto om te rijden, al denken die audi rijders daar blijkbaar zelf anders over als ik ze weer zie jakkeren :)
En zo'n 2.4 V6 stelt kwa vermogen ook niet veel voor, doet die 2.0 turbo van jou echt veel beter.

Ik heb makkelijk praten, geen kinderen en teveel tijd om druk te maken over onzin :)

Door de drukte niet aan toe gekomen, maar nu de koplamp gisteren kapot ging toch maar de Twingo binnen gezet om de lamp te wisselen en gelijk de winterbanden er onderuit gehaald, zomerbanden er onder gezet. Alles netjes weer op spanning. Kreeg ook nog de mededeling dat de ruitensproeier het niet meer deed.

tankje zat nog voldoende in, zekering was heel dus dat moet dan het pompje wel zijn die ook geen geluid maakt.

Dus voor 15 euro nieuw pompje besteld en van de week er maar even onder zien te prutsen. Eerste echte smetje, maar dat voor een A segment autootje van 7 jaar oud en 130.000 km mag dat ook wel een keer. Was alleen wel even zoeken waar ik hem kon vinden..

urtzMPwLainUt7f1GXMKsPzlYhLvge4Dh2Y8v1mU1VZZgEd9zmBaQfdRrSZ2dLdjcxhcu-BAvWXDFcjPW54Hdg0h-NiMDYMsDuvMJYTZWNWfOZNIPgp5Bwj592BGo6WEFm5zYLL0cm5z-a4Mk3_aXAruakcFRDR_OtZCH7HZ5lv1GFm9TTsSlAUhkrHk_6trcHrWMCRWjo0ApXo8faz30UjZriJQLkJ7OOp55UupOVoVYaP1jJmbv64MmQwJGA9FsTGdoSUujoSq5Bt7XRYn-sw0oLDuwYXOg7FyiaZ8o5TwcFSRpZIn8Ji65Hgusj-HHrQv_xX2FQ1lZh3souTC4uqF567xtNE5mRDBAQaHPhkg87Lukz9E6-Mb4VR0GGoCLO1ybuvg2Gl0DTcD_5wKQaBZpHzPKS58ov7nv1nIMrqL6LR1f3_V18KF0AtpgQTLNtyVK-ZdxRxik6aeC8YAGcPDA5GCl5v8sUAqTAto8QuqQCXtn2y9Sm49KIeQz3XC24ybrKXOxZoYW33EmjiRlFt4jp0bFfQ_mhGDZhRHKh12CkK94YE3K9B4qNRIXK6dEy_3E7nrYi-fZ24iVd04h7PROw8TX5HTgNsQ-SUyhuvWQNk_sHyB-w=w1177-h662-no

AsconaGT zei:
Dus voor 15 euro nieuw pompje besteld en van de week er maar even onder zien te prutsen. Eerste echte smetje, maar dat voor een A segment autootje van 7 jaar oud en 130.000 km mag dat ook wel een keer. Was alleen wel even zoeken waar ik hem kon vinden..

Ohh... deed het beter dan onze II destijds. Hoewel die ook probleemloos was op een rempedaalschakelaar na wat ik me zo nog herinner.
Niettemin, perfecte auto's die Twingo II én ze vragen er nog altijd relatief veel voor op de occasionmarkt. De auto blijft aantrekkelijker dan zijn opvolger de III.

AsconaGT zei:
Aangezien iedereen met kinderen zit worden de leuke auto's in de vriendengroep plaatst gemaakt voor familiestations. Een goede vriend van mij heeft net een 2006 A6 avant gekocht met 2.4 V6. Ook een dikke bak, maar was fors duurder dan mijn laguna met meer kilometers, iets ouder en ik vind hem bij lange na niet zo fijn rijden. Beetje saai en log met weinig gevoel. Dashboard daarvan ziet er wel weer erg gelikt uit.

Een andere vriend van mij had ook altijd wel leuke auto's maar is onlangs ook overstag gegaan voor een Focus station, tjongejonge :)

Heel herkenbaar... Hier was het dus ook niet anders. Helft van vermogen over, wel twee keer zoveel ruimte. En die funauto praat ik ook al jaren over, maar altijd zijn er weer zaken die voorrang hebben dan dat speeltje erbij hè.
Komt vanzelf, dat wel (y).

Bofkont zei:
Ik heb makkelijk praten, geen kinderen en teveel tijd om druk te maken over onzin :)

En toch, ook héérlijk want het levert ons mooi leesvoer op op het forum ;)

Pompje was al even binnen, maar door chronisch tijdgebrek nog geen tijd gevonden om de ruitensproeierpompje te vervangen, maar vanavond er even onder gezet en werkt weer prima (y) Gelukkig een relatief makkelijke en goedkope (15 euro) fix.

IMG_20170511_204214_zpscqmrpr5z.jpg

Normaal gesproken laat ik alle reparaties en onderhoud gewoon uitvoeren en doe ik het niet zelf.

Lampjes, winter/zomerbanden wissel, en andere kleine dingetjes doe ik wel zelf. Ik kan vrij veel dingen zelf en heb een mooie droge garage voor de Twingo (laguna past niet), maar heb er thuis niet altijd de goede gereedschappen voor + dat het mij veel tijd kost wat ik niet altijd heb.

Normaal had zo'n reparatie 40 euro voor onderdeel gekost + 40 euro montage = 80 euro grofweg

Wel wil ik binnenkort een keer een hele dag vrij maken om de laguna eens goed onderhanden te nemen (y)

Ik zit sterk te denken om een trekhaak te monteren. Ik heb geen caravan of fietsendrager dus veel ga ik het ook niet gebruiken. maar die enkele keer in het jaar dat ik een aanhangertje wil gebruiken dan is het wel heel handig ipv dat ik bij een familielid de auto moet lenen waar ik op zich niet zo van hou.

Maar ik vind het toch wel erg prijzig voor die 1 a 2x in het jaar dat ik het nodig denk te hebben. Ik zie prijzen van tegen de 600 euro wat voor die enkele keer per jaar toch wel een bult geld is :rolleyes: Of ik het zelf kan weet ik ook zo niet, nog nooit gedaan.

€600 is wel aardig wat. Zelf doen is niet heel lastig, maar zeker weten dat het goed zit is ook wel wat waard. Ik moet onder m'n auto echt een trekhaak hebben, ook al gebruik ik 'm nu ook niet heel veel meer (huis bijna klaar, tuin klaar).

Terug
Bovenaan