Aso Parkeren

Aha, dus nu wordt alles wat ik bijdraag afgekraakt? Goed om te weten, dan kan ik me die moeite verder dus besparen. Wat een klootjesvolk hier, zeg! :-(

Erik Baas zei:
Aha, dus nu wordt alles wat ik bijdraag afgekraakt? Goed om te weten, dan kan ik me die moeite verder dus besparen. Wat een klootjesvolk hier, zeg! :-(

Maak je niet druk. Je moet niet overal op reageren. Morgen weer een dag.

Erik Baas zei:

Wat mij betreft alleen de bijdragen waarin je een ander afkraakt ... ;)
Waarom schuif je iedereen op het forum in hetzelfde hokje?

Blackadder the 5th zei:
Erik Baas zei:

Dus inderdaad, alles. ;)

In dat hokje is het overigens vele malen gezelliger. Laat Erikje maar lekker buiten staan.

Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Erik Baas zei:

Dus inderdaad, alles. ;)

In dat hokje is het overigens vele malen gezelliger. Laat Erikje maar lekker buiten staan.

Ben niet zo'n hokjesdenker. Heb geen zin om in dezelfde val te trappen ...

even weer terug ontopic

afgelopen zaterdag op de NAMAC in Houten, iedereen loopt te zoeken naar een plekje. Maar deze stond daar de hele dag zo
Untitled by ,, on Flickr

tuurlijk, tis een audi. Die arme man kan daar verder ook niets aan doen. Maar dan nog

Pas maakten we een stop bij een AC, daar stond deze Outlander, lekker geparkeerd zodat je eigenlijk 3 parkeervaken niet kon gebruiken. Nouja bij normale auto's. We waren een beetje flauw, en ik maakte de opmerking, "zou ik de Y10 er naast zetten, dat past wel".

Zo gezegd zo gedaan..

En toen maar even op het terras wachten. De eigenaar kwam van achteren aan gelopen, en zag dat ie er niet in kon, liep om de auto heen om via de voorkant erin te gaan, paste ook niet uiteraard. Toen liet ie zijn vrouw in stappen, inmiddels waren we al misselijk van het lachen, en dachten dus werkelijk dat de vrouw het moest oplossen..

Het werd nog mooier, de man deed de portier weer open, zei blijkbaar iets tegen zijn vrouw, en liep weg bij de auto. En toen begon ie de auto naar voren te duwen, en stapte toen in.

Je kan natuurlijk ook problemen maken om het problemen maken ;)

Laten we maar hopen dat het een wijze les is geweest voor de beste man :)

Pjötr zei:
https://c4.staticflickr.com/9/8672/28814631651_2ca73fd50f_c.jpg
Pas maakten we een stop bij een AC, daar stond deze Outlander, lekker geparkeerd zodat je eigenlijk 3 parkeervaken niet kon gebruiken. Nouja bij normale auto's. We waren een beetje flauw, en ik maakte de opmerking, "zou ik de Y10 er naast zetten, dat past wel".

Zo gezegd zo gedaan..
https://c3.staticflickr.com/8/7723/28785270962_4ddf7dc1f4_c.jpg
En toen maar even op het terras wachten. De eigenaar kwam van achteren aan gelopen, en zag dat ie er niet in kon, liep om de auto heen om via de voorkant erin te gaan, paste ook niet uiteraard. Toen liet ie zijn vrouw in stappen, inmiddels waren we al misselijk van het lachen, en dachten dus werkelijk dat de vrouw het moest oplossen..

Het werd nog mooier, de man deed de portier weer open, zei blijkbaar iets tegen zijn vrouw, en liep weg bij de auto. En toen begon ie de auto naar voren te duwen, en stapte toen in.

Ben je nog naar hem toegelopen, om te zeggen dat hij op Candid Camera stond?

Vandaag in De Telegraaf (die het weer van de Facebook-pagina van ene Hennie Talens heeft gepikt):

hrknpu.jpg

"ENSCHEDE - Vuilnismannen die maandagochtend in Enschede met extra werk werden opgezadeld door een foutparkeerder, hebben de eigenaar van de auto lik op stuk gegeven.

De automobilist had zijn voertuig midden op de stoep gezet, waardoor de vuilnismannen niet met de vuilnisauto bij de containers konden komen. Omdat ze alle vuilnisbakken lopend moesten ophalen, besloten ze bij wijze van ’bedankje’ daarop alle lege containers om de auto van de foutparkeerder heen te plaatsen.

Enschedeër Hennie Talens maakte foto's van het stille protest en plaatste deze op Facebook. De actie van de vuilnismannen kan op veel sympathie rekenen."

We beginnen met mijn eigen parkeerfout :D
srY2Top.jpg

Ik had hem de nacht voordat ik die foto maakte zo neergezet... Lantaarns werkte niet, pikke donker, en dacht dat 'ie wel "aardig" in het vak zou staan o_O Volgende ochtend was het dus :confused: En verbaasde het mij dat er nog niemand had geklaagd :D

Wat hier gaande was...
o1GG24F.jpg

Die focus neemt 2 parkeervakken in beslag, en die Fiat ook ? :rolleyes:
Bijzonder... Om het maar even zo te noemen.

En de laatste, niet aso. Wel leuk:
2gos7oK.jpg

Met mijn zusje op de foto :D
Mijn Twingo is de voorste, kreeg ze er helaas niet beide heel goed op.
De Achterste Twingo heeft een schuifdak en van die zwarte (en overigens echt verdomde lelijke) Sierstrips op de zijkant.

braadslee zei:
Wat hier gaande was...
https://i.imgur.com/o1GG24F.jpg
Denk dat de fiat hem daar opzettelijk zo heeft gezet. Paste de hele scene er niet op trouwens?

if520m.jpg

Deze kwam ik vanmiddag tegen. Weer een Audi. Weer op de stoep (of wat daar voor door moet gaan). Weer een diesel. Weer draaiende motor. Meneer staat ernaast te bellen. En piekert er niet over de motor af te zetten. Nee, het is niet vanwege de airco, want het raam staat open. Of het is wel vanwege de airco, maar dan is meneer nog dommer dan ik dacht, want zo is het systeem niet erg effectief.

Hij staat daar waarschijnlijk enkele minuten. Wie staat hij in de weg? Pfff belerend vingertje.... Zoek een leven man

Privechauffeur, sigaret in de hand dus die staat daar buiten om dat ding op te roken, enkele minuten, ja vast wel...

cirKel zei:
if520m.jpg

Deze kwam ik vanmiddag tegen. Weer een Audi. Weer op de stoep (of wat daar voor door moet gaan). Weer een diesel. Weer draaiende motor. Meneer staat ernaast te bellen. En piekert er niet over de motor af te zetten. Nee, het is niet vanwege de airco, want het raam staat open. Of het is wel vanwege de airco, maar dan is meneer nog dommer dan ik dacht, want zo is het systeem niet erg effectief.

Motor afzetten is off-duty? Oftewel die uren worden niet betaald?

Blackadder the 5th zei:
cirKel zei:
if520m.jpg

Motor afzetten is off-duty? Oftewel die uren worden niet betaald?

Volgens mij maakt hij gewoon een foto van zijn deurhandel. Dat gezeur over Audi rijders altijd. :cry:

haarr zei:
Volgens mij maakt hij gewoon een foto van zijn deurhandel. Dat gezeur over Audi rijders altijd.

Hij stond te bellen. Op het moment van de foto ging hij opnieuw een nummer kiezen voor het volgende gesprek. Ik wou dat ik wist waar die mensen of hun kleinkinderen wonen, dan ging ik daar voor de deur eens lekker met mijn diesel roet, NOx en geratel staan produceren en peuken op straat gooien.

P. Klieder zei:
Hij staat daar waarschijnlijk enkele minuten. Wie staat hij in de weg? Pfff belerend vingertje.... Zoek een leven man

Pfff belerend vingertje.... Zoek een leven man

cirKel zei:
if520m.jpg

Je hebt zeker zelf geen airco. Kan je rustig je raam bij openzetten, koelen blijft het ding wel doen. Zelfs bij mijn cabrio blijft de airco bij open dak gewoon aan (automatsich) en past zich aan bij de buitentemperatuur.

Meeuw zei:
cirKel zei:
https://i66.tinypic.com/if520m.jpg

Je hebt zeker zelf geen airco. Kan je rustig je raam bij openzetten, koelen blijft het ding wel doen. Zelfs bij mijn cabrio blijft de airco bij open dak gewoon aan (automatsich) en past zich aan bij de buitentemperatuur.

Jaja, en ik zet de deur van de koelkast open als het warm is, kan hij de keuken meteen koelen.
Het helpt wel, ik krijg de temperatuur bijna een halve graad mee omlaag ... ;)

Blackadder the 5th zei:
Meeuw zei:
cirKel zei:

Jaja, en ik zet de deur van de koelkast open als het warm is, kan hij de keuken meteen koelen.

Meen je niet....:p

Ja maar rendement.....

Nico GTR zei:
Blackadder the 5th zei:
Meeuw zei:
cirKel zei:

Meen je niet....:p

Ja maar rendement.....

Zou het rendement van een airco in een open cabrio zoveel beter zijn?

Ik heb zelf ook een tijdje een cabrio met airco gehad, maar ik heb geen lagedrukgebieden zien ontstaan bij
het gebruik van de airco met open dak ... :D

De airco past zich wel aan bij open dak. Als het buiten 18 gr. is dan blijft de airco (of eigenlijk climate control) op de bij mij normaal ingestelde 21 gr. staan. Als het 30 gr. is gaat de instelling naar bijv. 23 gr. Touwens, waarom zou je wel kunnen verwarmen bij een open dak en niet afkoelen?

Mm.. warme lucht stijgt op, dus koude lucht blijft in/boven de auto hangen, open dak of niet. :cool:
In theorie hè, heel rustig rijden dus.
Geen speld tussen te krijgen.

Meeuw zei:
De airco past zich wel aan bij open dak. Als het buiten 18 gr. is dan blijft de airco (of eigenlijk climate control) op de bij mij normaal ingestelde 21 gr. staan. Als het 30 gr. is gaat de instelling naar bijv. 23 gr. Touwens, waarom zou je wel kunnen verwarmen bij een open dak en niet afkoelen?

Het kan wel, maar het rendement koelen van de auto en omstreken is op zijn zachtst uitgedrukt niet echt hoog.
Verwarmen is wat minder problematisch, een brandstofmotor moet zijn warmte toch kwijt, daar kun je dan gemakkelijk van profiteren ...

cirKel zei:

Het zit je dwars hè?

Tijdens allerlaatste chauffeursritje heb ik ook een 10-tal minuten naast de auto gestaan, terwijl de dieselmotor van de 740Ld nog draaide. Met de airco als reden om de motor te laten draaien. Daarbij stond ik ook nog eens op de stoep, met de alarmlichten aan om aan te geven dat ik er maar heel even stond.

cirKel zei:
Ik wou dat ik wist waar die mensen of hun kleinkinderen wonen, dan ging ik daar voor de deur eens lekker met mijn diesel roet, NOx en geratel staan produceren en peuken op straat gooien.
De beste man ziet er ook echt uit als iemand die al kleinkinderen heeft.

Maar omdat ik het boetekleed aan zal trekken: ik zie je wel verschijnen. Mag je meedoen met alle scooters die hier onder mijn raam door komen en vrachtwagens die winkels komen bevoorraden.

RRL zei:
Het zit je dwars hè?
Ja. Het is de combinatie van op de stoep én motor aan. Dubbel asociaal.

RRL zei:
Tijdens allerlaatste chauffeursritje heb ik ook een 10-tal minuten naast de auto gestaan, terwijl de dieselmotor van de 740Ld nog draaide. Met de airco als reden om de motor te laten draaien. Daarbij stond ik ook nog eens op de stoep, met de alarmlichten aan om aan te geven dat ik er maar heel even stond.

Waarom kun je niet gewoon in een parkeervak? Geen plek? Dan ga je toch een plek zoeken verderop? Waarom heb jij het privilege dat de regels niet voor jou gelden, zodat voetgangers moeten omlopen, mensen met hun rollator, kinderwagen of rolstoel er niet langs kunnen, etc? Als je vindt dat jij op de stoep moet kunnen parkeren of wachten, ga dan bij de gemeente daarvoor een vergunning aanvragen. Ja, dat kost geld, als je hem al krijgt. Knipperlichten aan of uit maakt niets uit. Je staat er.

En waarom moet de airco blijven draaien als jij buiten de auto staat? Oh dan wordt de auto niet warm binnen. Kan dat zo snel gebeuren dan in een gekoelde auto die even stilstaat? Dan heeft hij geen goed isolerend glas. En waarom moet de nog te verwachten passagier worden gepamperd ten koste van zowel het milieu als de gezondheid van de omwonenden? Wie is hij/zij dat anderen onder zijn arbitraire comfort moeten lijden?

RRL zei:
Mag je meedoen met alle scooters die hier onder mijn raam door komen en vrachtwagens die winkels komen bevoorraden.
Ik rijd geen scooter noch vrachtwagen. Ik fiets, loop, gebruik de NS, en als ik toch autorijd, dan staat de motor geen seconde langer aan dan nodig om die auto te laten voortbewegen.

Sarcast zei:
braadslee zei:
Wat hier gaande was...
https://i.imgur.com/o1GG24F.jpg
Denk dat de fiat hem daar opzettelijk zo heeft gezet. Paste de hele scene er niet op trouwens?

Dat was de hele scene.
Er stonden verder geen auto's meer bij. Er waren nog wel andere parkeervakken, er schuin tegenover.

Terug
Bovenaan