Aso Parkeren

Sarcast zei:
PascalD zei:
Hier in het winkelcentrum zijn ook 2 oplaadplaatsen. Het is een drukke parkeerplaats en naast de palen, de borden hebben ze ook nog een blauwe rij stenen aan het begin van het vak aangebracht om duidelijk te maken dat het enkel is voor electrische auto's om op te laden.
Vreemd, in de rest van het land betekenen die blauwe stenen dat je een parkeerschijf moet plaatsen.
Dat onderbord onder het niet bestaande of handhaafbare bord schijnt dat ook te suggereren.
Die mercedes doet dus niet zo veel fout als jij wel denkt.

De Mercedes staat in 2 vakken. In het verleden was het verplicht om hier op de parkeerplaats een schijf te hebben. Denk zelf dat 95% van de mensen geen schijf in de auto had liggen en gecontroleerd werd er al helemaal niet. Want ook bewoners van de flat parkeren hier gewoon hun wagen. Bordje voor parkeerschijf is dan ook verdwenen...wel nog een verzoek om maximaal een uur te staan tussen 9-18u... :rolleyes:

Google Maps

PascalD zei:
Bordje voor parkeerschijf is dan ook verdwenen...wel nog een verzoek om maximaal een uur te staan tussen 9-18u... :rolleyes:
Dat is inderdaad een verzoek, want een tijdslimiet onder een P kan helemaal niet! :D

Iemand die een elektrische auto koopt, moet rekening houden dat hij op tijd laadt.
Dan moet je niet anderen de schuld geven wanneer je, om welke reden dan ook, je accu's ergens niet kan opladen.
Dit probleem wist je toen je een elektrische auto kocht.

Nu was het een gewone golf die, niet eens verboden, op "jouw" plaats stond (asociaal? Mwha, wanneer dat nog de enige vrije plaats is, kan ik me er wel iets bij voorstellen, hoewel ik het zelf wss niet zou doen) .
Volgende keer is het een andere elektrische auto die daar 6 uur staat te laden.

Dan moet je maar eerder ergens gaan laden met een nog kwart volle accu.

Elco zei:
Muddy Bandit zei:
Ik kan me wel goed voorstellen dat je verontwaardigd bent dat "jou" plek bezet is door een non-stroommobiel, maar wen er maar vast aan en leer er ook eens goed rekening mee te houden.
Het aantal stroommobielen groeit namelijk nog steeds harder als het aantal openbare laadpalen, dus het zal in de toekomst nog veel vaker voor gaan komen dat laadplekken langdurig bezet zijn.

Dus ik moet rekening gaan houden met mensen die geen rekening houden met mij? Bij mij dragen gelijke monniken gelijke kappen.

Ik doelde er meer op dat je rekening moet houden dat het vaker voor kan komen dat laadpalen bezet zijn, niet specifiek door non-stroommobielen maar ook door stroommobielen.;)

Elco zei:
Jij bezit fantastische auto's die ik zeer waardeer en ik begrijp dat je bang bent 't recht om ze te rijden te verliezen. Maar je hoeft niet zo anti-elektrisch (of anti-mij) te zijn als je bent.

Ik ben totaal niet bang om dat recht te verliezen, m'n oldtimertjes blijven echt wel rijden en m'n Rocky TDI is tegen die tijd echt wel opgereden. (staat nu al 4½ ton op de klok, 23 jaar jong)

Anti-elektrisch ben ik niet, maar elektrisch rijden is voor mij (nog) totaal geen optie omdat ik dagelijks met een 3-tons aanhanger de weg op moet.
Daarnaast wil ik voor m'n bedrijfsauto's niet afhankelijk zijn van lange laadtijden, een half uur stroom tanken bij Fastned met 2 of 3 betaalde krachten in de bus kost me gewoon te veel tijd die ik wel moet uitbetalen.

Bedrijfsmatig heb ik echter al heel wet 2-tact gereedschappen vervangen voor 36V accugereedschap, Stihl timmert daar stevig mee aan de weg om degelijk en gebruiksvriendelijk materiaal te produceren wat beroepsmatig ingezet kan worden.
Zo stook ik tegenwoordig al zo'n 500 liter mengsmering per jaar minder als 3 jaar geleden.
Maar helaas zijn voor dat soort milieu-investeringen totaal geen subsidies beschikbaar, en die investeringen in dat soort accu-gereedschappen zijn eigenlijk nog te groot om rendabel te zijn. (gemiddeld + 40% t.o.v. vergelijkbare mengsmeringmachines die je tevens ook aan moet houden i.v.m. weersomstandigheden, dat accuspul is namelijk slecht bestand tegen regenachtige weersomstandigheden)
De enigste reden dat ik die investeringen wel doe is de geluidreduktie voor de omgeving en de stankbeperking voor diegene die ermee werkt.

En "anti-mij" ben ik ook niet, al lijkt misschien wel zo omdat ik nu eenmaal gewend ben om recht voor z'n raap en ongezouten m'n eigen mening te geven.
Dus niets van aan trekken, no hard feelings.;)

Alsje aso-parkeert voor een uitrit ........

Vandaag bij mij voor de deur gebeurd. De aso heeft nog mazzel dat de dader zich keurig heeft gemeld.
(de Golf stond er al een paar uur)

Meeuw zei:
Alsje aso-parkeert voor een uitrit ........
(..)
Vandaag bij mij voor de deur gebeurd. De aso heeft nog mazzel dat de dader zich keurig heeft gemeld.
(de Golf stond er al een paar uur)

Uitzwaai van een vrachtwagen, denk?

Tja, wat is aso... er kunnen voertuigen in en uit..
Gezien het beeld van de foto.. vermoed ik dat er wel sprake is van enige parkeerdruk op het bedrijventerrein?

Tja, risico van het vak. In dit geval eigenlijk het risico van geen vak ;)
Zou inderdaad, ook gezien de hoogte van de deuk, best een vrachtwagen geweest kunnen zijn. Die chauffeurs kunnen ook niet heksen, de inrit is vast niet voor niets vrij breed. Als je alle risico wil voorkomen, parkeer je toch een straat verderop?

Het was een busjes van een loodgieter die op het terrein zijn bedrijf heeft. Als je gewend bent achteruit het terrein af te rijden en er staat onverwacht iemand voor de doorgang, gaat het eens mis.

BjevyBx.jpg

Toen ik de foto nam waren er meerdere vakken vrij, mocht dat eerder niet zo zijn geweest dan is er op 50 meter lopen nog een parkeerplein en weer 50 meter verder nog een parkeerplein. Toch heb ik al eerder iemand exact hetzelfde zien staan op deze locatie.

Untitled by Ewald Makkink, on Flickr

Ok, hij zit er gewoon in. Maar toen ik later de winkel uitkwam stond hij er nog steeds.
Maar waarom? De helft van de parkeerplaatsen waren leeg. Waarom zet je dan ooit een auto en een gehandicaptenparkeerplaats klem!!!

Een paar oude parkeerplaatjes van mijn kant.

Ik snap dat je zuinig ben op je Evora, maar of dit nou veel zin heeft…?

IMG_0396 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Tuurlijk, zet daar maar neer.

IMG_0831 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Het is ook wel lastig…

IMG_1226 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Volgens mij geen parkeerplek, maar het past prima ;).

IMG_2542 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

….

IMG_2728 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Doorgang van een parkeerplaats, maar daar hoef je natuurlijk geen boodschap aan te hebben.

IMG_20141223_193529 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Sowieso mag in een bocht parkeren al niet, maar als je het dan doet, doe het dan niet zo.

IMG_20150102_173119 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Mooi voorbeeld van ‘parkeren is ook een vak, niet twee’.

IMG_20150307_143348 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Ironisch.

IMG_20150325_122610 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Zucht… Het is al geen erg brede weg.

IMG_20150417_101115 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Lol

IMG_20150514_211110 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Misschien geen paaltje voor een parkeervak zetten, dan lok je dit uit.

IMG_20150515_153424 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

IMG_20150515_154223 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Kip of ei verhaal, welke was er eerder?

IMG_20150602_114440 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Nog voor een invalideplek ook…

IMG_20150624_162406 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Rare jongens, die Italianen.

IMGP1149 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Zelf zou ik eerder die Toyo daar parkeren, maar ach.

IMGP6378 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Haha, deze vent had hem op 4 plekken neer gezet. Dus ik had hem 10 centimeter van zijn bumper gezet en ben vanaf een afstandje toe gaan kijken (hij moest naar voren rijden om z’n klep open te kunnen doen).

IMGP6466 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Daar zijn Smartjes voor.

IMGP7693 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Ik denk dat de bekeuringen toch niet aankomen ;).

IMGP9374 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Micha D. zei:
Ik snap dat je zuinig ben op je Evora, maar of dit nou veel zin heeft…?

IMG_0396 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Die Panda had ook wel wat netter in het vak kunnen staan :T

Micha D. zei:
Mooi voorbeeld van ‘parkeren is ook een vak, niet twee’.

IMG_20150307_143348 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Waarom is daar een verlaagde stoeprand? Ja voor mindervalide mensen ongetwijfeld, maar wat hebben die eraan als er een auto in (z'n geheel in) dat vak staat?

@Daar zijn Smartjes voor foto:
Bij mij zetten ze die horizontaal neer, kunnen meer naast elkaar. Een C1 en een smart staan ook wel eens in 1 parkeervak, een parkeerwachter krabt soms over zijn hoofd als die erlangs loopt.
Ik parkeer ook soms aso gewoon voor de deur van iemands huis als ik moet uitladen, maar hij kan er wel nog makkelijk eruit.
In Duitsland wordt je weggesleept of gaan ze op je schelden als je beetje scheef parkeert.

liPf5FS.jpg

Wil ik vanmiddag een stukje gaan rijden heeft een of andere pannenkoek zijn auto achter die van mij gezet.

Z`n reden?
Ik moest hier wezen, er was nergens plek en ik mag hier gewoon parkeren hoor... Je kijkt maar hoe je hem weg krijgt
Er zijn parkeer vakken waar je mag/kan staan, maar niet ACHTER een andere auto die WEL in een parkeervak staat o_O Gemeld dat ik wel even de politie zou bellen hiervoor om te vragen wat ze er nou van vonden, en toen vond hij het toch maar wél logisch dat hij er niet mocht staan.

:rolleyes:

rzasa zei:
Ik kan me vergissen, maar je hebt toch nog zat ruimte om weg te komen?

Voor mij stond een boom op +- 10 cm afstand, achter mij die auto op +- 30, draaicirkel van een Twingo is 9,70 en ik heb geen stuurbekrachtiging :D
Heb het geprobeerd, maar na 3x steken heb ik het opgegeven en heb ik bij die mensen aangebeld waarna die man dus bovenstaand riep.

rzasa zei:
Okee. Het lijkt veel meer dan 30 cm.

Heb geprobeerd om weg te komen maar het ging toch echt niet man. Vond het van die kerel z`n kant behoorlijk aso in ieder geval.

Over parkeren gesproken. De parkeergarages van AH zijn vreselijk. Mijn auto is niet overdreven groot, maar het past allemaal wel maar net. En het uit- en draaien is ook niet echt super te noemen. Met een Auris ging het uitstekend, dus het ligt niet aan mij, maar die parkeerplaatsen zijn duidelijk zo economisch mogelijk ingericht. Niet fijn. Met een rose Cadillac ben je trouwens kansloos bij AH.

Soloman zei:
Over parkeren gesproken. De parkeergarages van AH zijn vreselijk. Mijn auto is niet overdreven groot, maar het past allemaal wel maar net. En het uit- en draaien is ook niet echt super te noemen. Met een Auris ging het uitstekend, dus het ligt niet aan mij, maar die parkeerplaatsen zijn duidelijk zo economisch mogelijk ingericht. Niet fijn. Met een rose Cadillac ben je trouwens kansloos bij AH.
Die garage is heilig vergeleken bij de parkeerplaats bij de LIDL in Soestdijk, vroeger overigens de Jac Hermans.
Ik heb er wel eens een foto van gemaakt hier in het topic.

Er is nog een vorm van asociaal parkeren die niet echt op foto valt vast te leggen. Wel op video. Ik heb er diverse filmpjes van.

Het gaat om mensen die hun auto geheel legaal parkeren, keurig in het vak, en dan met draaiende motor lekker op hun smartphone gaan zitten internetten. De uitlaatgassen gaan de lucht in en de mensen die daar wonen moet dat allemaal maar extra inademen, terwijl er helemaal geen doel mee gediend is - de auto rijdt immers nergens heen. Als het een dieselmotor is, is het nog irritanter, want behalve dat de uitlaatgassen extra vies zijn en stinken, ratelt die motor ook nog een extra aantal decibellen bij elkaar.

En dan zijn er ook die in plaats van internetten uitgebreid gaan zitten telefoneren, eventueel zelfs via de handsfree functie over de luidsprekers van de auto. Zelfs als de ramen dicht zijn kun je alles meeluisteren.

Vaak gaat het om mensen die zakelijk onderweg zijn. Vertegenwoordigers die nog even het kantoorfront checken voor updates. Of servicemonteurs die de administratie bijwerken.

Als er een telefoonnummer of website op die auto's staat gaat er steevast een mailtje naar dat bedrijf met de vraag of ze hun personeel niet beter kunnen instrueren.

Je weet dat verwarming en airco niet werken als de motor uit staat?
Ik begrijp niet helemaal waarom jij je stoort aan te horen gesprekken en motorgeluid op een parking. Moet jij langdurig op die parking zijn?

haarr zei:
Je weet dat verwarming en airco niet werken als de motor uit staat?
Ik begrijp niet helemaal waarom jij je stoort aan te horen gesprekken en motorgeluid op een parking. Moet jij langdurig op die parking zijn?

Ja dat weet ik.

Maar wie zei dat ik het over een parking heb? Daar wonen doorgaans geen mensen.

Ik heb het over woonstraten, waar auto's op twee meter afstand van iemands huis (je weet wel: gevel-stoep-weg, geen voortuin of iets dergelijks) dit soort dingen staan te doen.

De meeste grote steden in Nederland en België hebben volop van dat soort straten. En ook dorpjes hebben ze in hun oude kernen, vaak zelfs zonder stoep.

cirKel zei:
Er is nog een vorm van asociaal parkeren...

Op de school van mijn dochter is een vader die de auto liet lopen als hij buiten (de auto) stond te wachten tot de school uitgaat.
Lekker koel als hij instapt. Ook als het een graad of 20 is.
10 minuten, kwartiertje, geen probleem. Het is toch een leasebak.
Ik heb hem er eens op nette manier op aangesproken.
Ik kreeg lachend een middelvinger.
Ik heb hem op dezelfde manier lachend gezegd dat ik de volgende keer in zijn auto zou stappen en weg zou rijden.
En dat zou ik ook gedaan hebben...
maar ik heb het hem nooit meer zien doen.
Misschien dadelijk als het wat warmer wordt...
Het gaat trouwens om een semi-bekende Nederlander (bij een bepaald publiek althans).

Pepe41 zei:
Het gaat trouwens om een semi-bekende Nederlander (bij een bepaald publiek althans).

Dat was A. Nu moet je ook B zeggen. Al was het alleen maar omdat wij allemaal willen checken of we bij dat bepaalde publiek horen.

cirKel zei:
Er is nog een vorm van asociaal parkeren die niet echt op foto valt vast te leggen. Wel op video. Ik heb er diverse filmpjes van.

Het gaat om mensen die hun auto geheel legaal parkeren, keurig in het vak, en dan met draaiende motor lekker op hun smartphone gaan zitten internetten. De uitlaatgassen gaan de lucht in en de mensen die daar wonen moet dat allemaal maar extra inademen, terwijl er helemaal geen doel mee gediend is - de auto rijdt immers nergens heen. Als het een dieselmotor is, is het nog irritanter, want behalve dat de uitlaatgassen extra vies zijn en stinken, ratelt die motor ook nog een extra aantal decibellen bij elkaar.

En dan zijn er ook die in plaats van internetten uitgebreid gaan zitten telefoneren, eventueel zelfs via de handsfree functie over de luidsprekers van de auto. Zelfs als de ramen dicht zijn kun je alles meeluisteren.

Hier is er bijvoorbeeld een, nu niet netjes in het vak maar gewoon op de stoep. Met draaiende dieselmotor dus. Privéchauffeurtje van een Heineken-directeurtje, met rechtervoorstoel in extra-beenruimte-achterin-stand. En als je dan vraagt of de motor niet uit kan, wordt er vriendelijk gewuifd alsof jij ook alleen maar gedag zei en alsof ze verder niets begrijpen van roetuitstoot, NOx en dieselgeratel.

Ik hoop dat Heineken zijn kenteken eens googlet: 15-ZNZ-5. En ja, het was vandaag, ongeveer een uurtje geleden.

2dqkas3.png

Tsja, als de motor uit is loopt de meter ook niet meer en wordt er ook niets verdient.
Hetzelfde zie je ook bij veel machine's (maar daar hoor je nooit opmerkingen over): zo tokkelt mijn graafmachine ook wel door als ik een half uurtje aan de schop moet om een kabel of leiding te traceren, de draaiuren bepalen namelijk wat er voor bestuurder + machine gefactureerd wordt.

Het is dus niet altijd maar laksheid dat de motor gewoon blijft draaien, al zijn er ook genoeg gevallen te vinden waar het wel laksheid betreft.

Terug
Bovenaan