Elco zei:
Muddy Bandit zei:
Ik kan me wel goed voorstellen dat je verontwaardigd bent dat "jou" plek bezet is door een non-stroommobiel, maar wen er maar vast aan en leer er ook eens goed rekening mee te houden.
Het aantal stroommobielen groeit namelijk nog steeds harder als het aantal openbare laadpalen, dus het zal in de toekomst nog veel vaker voor gaan komen dat laadplekken langdurig bezet zijn.
Dus ik moet rekening gaan houden met mensen die geen rekening houden met mij? Bij mij dragen gelijke monniken gelijke kappen.
Ik doelde er meer op dat je rekening moet houden dat het vaker voor kan komen dat laadpalen bezet zijn, niet specifiek door non-stroommobielen maar ook door stroommobielen.
Elco zei:
Jij bezit fantastische auto's die ik zeer waardeer en ik begrijp dat je bang bent 't recht om ze te rijden te verliezen. Maar je hoeft niet zo anti-elektrisch (of anti-mij) te zijn als je bent.
Ik ben totaal niet bang om dat recht te verliezen, m'n oldtimertjes blijven echt wel rijden en m'n Rocky TDI is tegen die tijd echt wel opgereden. (staat nu al 4½ ton op de klok, 23 jaar jong)
Anti-elektrisch ben ik niet, maar elektrisch rijden is voor mij (nog) totaal geen optie omdat ik dagelijks met een 3-tons aanhanger de weg op moet.
Daarnaast wil ik voor m'n bedrijfsauto's niet afhankelijk zijn van lange laadtijden, een half uur stroom tanken bij Fastned met 2 of 3 betaalde krachten in de bus kost me gewoon te veel tijd die ik wel moet uitbetalen.
Bedrijfsmatig heb ik echter al heel wet 2-tact gereedschappen vervangen voor 36V accugereedschap, Stihl timmert daar stevig mee aan de weg om degelijk en gebruiksvriendelijk materiaal te produceren wat beroepsmatig ingezet kan worden.
Zo stook ik tegenwoordig al zo'n 500 liter mengsmering per jaar minder als 3 jaar geleden.
Maar helaas zijn voor dat soort milieu-investeringen totaal geen subsidies beschikbaar, en die investeringen in dat soort accu-gereedschappen zijn eigenlijk nog te groot om rendabel te zijn. (gemiddeld + 40% t.o.v. vergelijkbare mengsmeringmachines die je tevens ook aan moet houden i.v.m. weersomstandigheden, dat accuspul is namelijk slecht bestand tegen regenachtige weersomstandigheden)
De enigste reden dat ik die investeringen wel doe is de geluidreduktie voor de omgeving en de stankbeperking voor diegene die ermee werkt.
En "anti-mij" ben ik ook niet, al lijkt misschien wel zo omdat ik nu eenmaal gewend ben om recht voor z'n raap en ongezouten m'n eigen mening te geven.
Dus niets van aan trekken, no hard feelings.