Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Muddy Bandit zei:Tsja, als de motor uit is loopt de meter ook niet meer en wordt er ook niets verdient.
Rob0032 zei:Muddy Bandit zei:Tsja, als de motor uit is loopt de meter ook niet meer en wordt er ook niets verdient.
Welke meter?
Wel vreemd trouwens dat het om een A8L gaat, terwijl het het kennelijk om kleine mensen gaat. Dan zou een A3 Limousine toch ook voldoende moeten zijn?
Boppie zei:Dat is toch eigenlijk raar? Genoeg transportbedrijven die voorschrijven dat de motor uitgaat bij laden/lossen of stilstand. Geluid, brandstof en de moderne motoren vinden het helemaal niet fijn om lang stationair te draaien.
Rob0032 zei:Muddy Bandit zei:Tsja, als de motor uit is loopt de meter ook niet meer en wordt er ook niets verdient.
Welke meter?
Wel vreemd trouwens dat het om een A8L gaat, terwijl het het kennelijk om kleine mensen gaat. Dan zou een A3 Limousine toch ook voldoende moeten zijn?
cirKel zei:Het is niet alleen de algemene luchtgesteldheid, maar ook de lokale. De mensen die in zo'n straat wonen waar altijd maar auto's staan te ratelen met hun dieselmotor (bijv. bij een taxistandplaats), ademen al die viezigheid direct in - ook hun kinderen die ze graag buiten laten spelen. "Dan moet je daar maar niet gaan wonen," hoor je dan. Maar misschien woonde je daar al voordat dit gedrag gewoon werd: in de laatste jaren is er een hoop veranderd in de mentaliteit van mensen.
En: als je als gemeente dit soort praktijken niet aanpakt, krijg je ook geen begrip van degenen die je wel aanpakt in je strijd tegen luchtverontreiniging.
cirKel zei:De chauffeur stond er rond lunchtijd en waarschijnlijk liep de vergadering uit voordat zijn baas naar diens lunchadres gereden moest worden. Er is daar ook een garage aanwezig, maar het is natuurlijk te veel moeite om helemaal daarin te rijden. Dan nog is er geen reden om de boel maar aan te laten. Het raam kan namelijk ook gewoon open, of het dak (niet bij dit exemplaar geloof ik), voor frisse lucht hoeft de motor niet te draaien. Waarom heb je trouwens wel recht op een vooraf gekoelde auto als je directeur of wachtende chauffeur bent, en niet als je als gewone sloeber zelf naar je in de zon geparkeerde auto loopt? Zoals hierboven opgemerkt, de chauffeur had ook buiten de auto kunnen wachten, dat is bovendien veel gezonder want dan kun je de benen nog eens strekken.
En er was ook geen reden om op de stoep te staan, er waren voldoende parkeerplekken vrij - maar dan moest meneer net een paar meter verder rijden (wel dichter naar de ingang van het pand) en omdat er vanaf dit punt eenrichtingverkeer is, betekende het dat hij helemaal de straat uit moest rijden terwijl hij waarschijnlijk de andere kant op wilde, dus hier 180 graden draaien. Zo wint hij 2 minuten. Allemaal luiheid dus (kom niet aan met het feit dat de baas haast had, want dan had hij maar op tijd moeten komen).
cirKel zei:Waar het mij vooral om gaat, is dat steden hun best doen om de luchtverontreiniging tegen te gaan, ze gaan daarin zelfs zo ver dat ze autoliefhebbers de mogelijkheid ontnemen om met hun oldtimer en youngtimer nog naar hun eigen huis te rijden (Utrecht, Rotterdam, wie volgt?). Maar dat er tegelijkertijd ontelbaar veel voertuigen (taxi's, bestelauto's, pakketdiensten, dienstwagens, ook van de gemeente zelf, etc. etc.) zinloos stationair staan te draaien en uitlaatgassen uit te stoten, en dat daar niets aan wordt gedaan. Zelfs stop-startsystemen worden uitgeschakeld, terwijl die juist bedoeld zijn om de uitstoot bij stilstand terug te dringen.
Het is niet alleen de algemene luchtgesteldheid, maar ook de lokale. De mensen die in zo'n straat wonen waar altijd maar auto's staan te ratelen met hun dieselmotor (bijv. bij een taxistandplaats), ademen al die viezigheid direct in - ook hun kinderen die ze graag buiten laten spelen. "Dan moet je daar maar niet gaan wonen," hoor je dan. Maar misschien woonde je daar al voordat dit gedrag gewoon werd: in de laatste jaren is er een hoop veranderd in de mentaliteit van mensen.
En: als je als gemeente dit soort praktijken niet aanpakt, krijg je ook geen begrip van degenen die je wel aanpakt in je strijd tegen luchtverontreiniging.
joebarteam zei:kan me best voorstellen dat wanneer meneer de chauffeur uren in/bij de auto moet wachten tot zijn baas weer terug is, hij de auto stationair laat lopen om in een gekoelde auto te kunnen zitten.
Wss zal zijn baas het ook niet echt fijn vinden om na de bespreking, vergadering, of wat hij ook moest doen daar, in een bloedhete auto te moeten stappen.
Dat het brandstof kost en daardoor onnodig uitstoot uitbraakt, zal ze wss de bekende worst wezen.
Calimero zei:Waarom heb je trouwens wel recht op een vooraf gekoelde auto als je directeur of wachtende chauffeur bent, en niet als je als gewone sloeber zelf naar je in de zon geparkeerde auto loopt?
rzasa zei:Deze auto stond ook een hele tijd te walmen. Pappa en mamma waren even aan het shoppen, de kids lagen te pitten. Dak open, motor liep...omwille van de airco?
![]()
Brug open? Motor af! Maar dan anders.
Kun je asjeblieft even proberen te discussiëren zonder anderen te beledigen? Je woordkeuze zegt trouwens wel iets over je, en eerlijk gezegd niet veel goeds...Rob0032 zei:* ... Haal die eierdop eens van je hoofd en leid je eigen leven.
* ... burger met minderwaardigheidscomplex.
Erik Baas zei:Kun je asjeblieft even proberen te discussiëren zonder anderen te beledigen? Je woordkeuze zegt trouwens wel iets over je, en eerlijk gezegd niet veel goeds...Rob0032 zei:* ... Haal die eierdop eens van je hoofd en leid je eigen leven.
Rob0032 zei:Erik Baas zei:Kun je asjeblieft even proberen te discussiëren zonder anderen te beledigen? Je woordkeuze zegt trouwens wel iets over je, en eerlijk gezegd niet veel goeds...Rob0032 zei:* ... Haal die eierdop eens van je hoofd en leid je eigen leven.
Ja, Baas!
Wel vreemd dat jij dan wel weer mag beledigen, maar je bazigheid (of gebazel?) zal ongetwijfeld alleen maar voor anderen gelden!
Erik Baas zei:Rob0032 zei:Erik Baas zei:Kun je asjeblieft even proberen te discussiëren zonder anderen te beledigen? Je woordkeuze zegt trouwens wel iets over je, en eerlijk gezegd niet veel goeds...Rob0032 zei:* ... Haal die eierdop eens van je hoofd en leid je eigen leven.
Ja, Baas!
Wel vreemd dat jij dan wel weer mag beledigen, maar je bazigheid (of gebazel?) zal ongetwijfeld alleen maar voor anderen gelden!
En je bevestigt mijn beeld van jou onmiddellijk, door ontzettend flauwe woordgrapjes te maken over mijn naam. Wij deden dat op de kleuterschool ook, later was het niet zo leuk meer. Kennelijk ben jij qua ontwikkeling ergens rond die leeftijd blijven hangen. Eigenljk verBaast het me dat je "minderwaardigheidscomplex" kon spellen.
Rob0032 zei:Erik Baas zei:Rob0032 zei:Erik Baas zei:Kun je asjeblieft even proberen te discussiëren zonder anderen te beledigen? Je woordkeuze zegt trouwens wel iets over je, en eerlijk gezegd niet veel goeds...Rob0032 zei:* ... Haal die eierdop eens van je hoofd en leid je eigen leven.
Ja, Baas!
En je bevestigt mijn beeld van jou onmiddellijk, door ontzettend flauwe woordgrapjes te maken over mijn naam. Wij deden dat op de kleuterschool ook, later was het niet zo leuk meer. Kennelijk ben jij qua ontwikkeling ergens rond die leeftijd blijven hangen. Eigenljk verBaast het me dat je "minderwaardigheidscomplex" kon spellen.
Ik heb geoefend op dat woord, en nu kan ik dat foutloos schrijven. Als jij nu even door blijft oefenen op 'eigenlijk' dan komt het met jou misschien ooit ook wel goed!
Durashift zei:rzasa zei:Deze auto stond ook een hele tijd te walmen. Pappa en mamma waren even aan het shoppen, de kids lagen te pitten. Dak open, motor liep...omwille van de airco?
Brug open? Motor af! Maar dan anders.
Écht? Jemig.. Politie bellen.. tikken zo het raam in.

Pjötr zei:Het valt namelijk niet helemaal op zo, maar de Range-Rover moest dus zeg maar van de parkeerlijn af staan, omdat de Porsche daar ook overheen staat, wat op de foto niet helemaal niet uitkomt.
De Schaduw zei:Lijken me ook niet echt grote vakken trouwens.
De Schaduw zei:Lijken me ook niet echt grote vakken trouwens.
Idefiqs zei:De Schaduw zei:Lijken me ook niet echt grote vakken trouwens.
Mwah, is de SUV representatief voor de auto waarop de grootte van een parkeervak moet zijn gebaseerd? Hoe groter het vak, hoe minder parkeerplaatsen er beschikbaar zullen zijn.
Het is dus een afweging. Maar als het niet past vind ik het een probleem voor de SUV eigenaar, niet voor de overige parkeerders. Dan maar met zijn kont op de weg.
Pjötr zei:(...) vak 1 moest de auto met de neus naar de muur, vak 2 moest de auto achteruit ingeparkeerd worden, en dan nummer 3 weer als nummer 1.
Kom je aanrijden met je RHD auto....cirKel zei:Pjötr zei:(...) vak 1 moest de auto met de neus naar de muur, vak 2 moest de auto achteruit ingeparkeerd worden, en dan nummer 3 weer als nummer 1.
En hoe precies levert dat ruimte op? Doordat ze steeds met de portiergrepen van de passagierszijde vrijwel tegen elkaar staan, en met voldoende in-/uitstapruimte aan de bestuurderszijde? Of zat dat anders?
stoterstangen90 zei:Kom je aanrijden met je RHD auto....cirKel zei:Pjötr zei:(...) vak 1 moest de auto met de neus naar de muur, vak 2 moest de auto achteruit ingeparkeerd worden, en dan nummer 3 weer als nummer 1.
En hoe precies levert dat ruimte op? Doordat ze steeds met de portiergrepen van de passagierszijde vrijwel tegen elkaar staan, en met voldoende in-/uitstapruimte aan de bestuurderszijde? Of zat dat anders?

Rob0032 zei:En dit zijn ook 'Chineesjes'? Of gebruik je gewoon verkleinwoorden voor alles en iedereen waar je op neerkijkt?