Aso Parkeren

Dat is toch eigenlijk raar? Genoeg transportbedrijven die voorschrijven dat de motor uitgaat bij laden/lossen of stilstand. Geluid, brandstof en de moderne motoren vinden het helemaal niet fijn om lang stationair te draaien.

Muddy Bandit zei:
Tsja, als de motor uit is loopt de meter ook niet meer en wordt er ook niets verdient.

Welke meter?

Wel vreemd trouwens dat het om een A8L gaat, terwijl het het kennelijk om kleine mensen gaat. Dan zou een A3 Limousine toch ook voldoende moeten zijn?

Rob0032 zei:
Muddy Bandit zei:
Tsja, als de motor uit is loopt de meter ook niet meer en wordt er ook niets verdient.

Welke meter?

Wel vreemd trouwens dat het om een A8L gaat, terwijl het het kennelijk om kleine mensen gaat. Dan zou een A3 Limousine toch ook voldoende moeten zijn?

Hoezo een auto? Zo kan het ook.
Is ook nog goed voor de conditie van de chauffeur ... :cool:

1per-indiase-riksja.jpg

Boppie zei:
Dat is toch eigenlijk raar? Genoeg transportbedrijven die voorschrijven dat de motor uitgaat bij laden/lossen of stilstand. Geluid, brandstof en de moderne motoren vinden het helemaal niet fijn om lang stationair te draaien.

Eens.

Ik herken het gedrag wat Cirkel beschrijft ook wel. Je komt het ook weleens tegen (die telefonische gesprekken) als je langs een file fietst ofzo..
Op parkeerterreinen van woonboulevard / supermarkten kom ik dit fenomeen ook wel tegen.. de wachtende 'moet' immers tijd doden.. in een koele auto...:rolleyes:

Rob0032 zei:
Muddy Bandit zei:

Welke meter?

Er was geen meter: deze Audi heeft een gele nummerplaat en is dus geen taxi. De chauffeur is gewoon in loondienst van het bierbedrijf.

En dat het een A8L is, is logisch: kleine Chineesjes willen ook allemaal in een verlengd en zo duur mogelijk model worden rondgereden, dat geeft extra status. Voor de benodigde beenruimte hoeven ze het niet te doen.

En dit zijn ook 'Chineesjes'? Of gebruik je gewoon verkleinwoorden voor alles en iedereen waar je op neerkijkt?

kan me best voorstellen dat wanneer meneer de chauffeur uren in/bij de auto moet wachten tot zijn baas weer terug is, hij de auto stationair laat lopen om in een gekoelde auto te kunnen zitten.
Wss zal zijn baas het ook niet echt fijn vinden om na de bespreking, vergadering, of wat hij ook moest doen daar, in een bloedhete auto te moeten stappen.

Dat het brandstof kost en daardoor onnodig uitstoot uitbraakt, zal ze wss de bekende worst wezen.

Nah, volgens mij zijn daar wel faciliteiten voor bij een beetje 'groot' kantoor.

Daarnaast, soms is ook wel bekend wat de duur van de afspraak is.. en kan de chauffeur ook ergens anders 'wat voor zichzelf' gaan doen..

De chauffeur stond er rond lunchtijd en waarschijnlijk liep de vergadering uit voordat zijn baas naar diens lunchadres gereden moest worden. Er is daar ook een garage aanwezig, maar het is natuurlijk te veel moeite om helemaal daarin te rijden. Dan nog is er geen reden om de boel maar aan te laten. Het raam kan namelijk ook gewoon open, of het dak (niet bij dit exemplaar geloof ik), voor frisse lucht hoeft de motor niet te draaien. Waarom heb je trouwens wel recht op een vooraf gekoelde auto als je directeur of wachtende chauffeur bent, en niet als je als gewone sloeber zelf naar je in de zon geparkeerde auto loopt? Zoals hierboven opgemerkt, de chauffeur had ook buiten de auto kunnen wachten, dat is bovendien veel gezonder want dan kun je de benen nog eens strekken.

En er was ook geen reden om op de stoep te staan, er waren voldoende parkeerplekken vrij - maar dan moest meneer net een paar meter verder rijden (wel dichter naar de ingang van het pand) en omdat er vanaf dit punt eenrichtingverkeer is, betekende het dat hij helemaal de straat uit moest rijden terwijl hij waarschijnlijk de andere kant op wilde, dus hier 180 graden draaien. Zo wint hij 2 minuten. Allemaal luiheid dus (kom niet aan met het feit dat de baas haast had, want dan had hij maar op tijd moeten komen).

Waar het mij vooral om gaat, is dat steden hun best doen om de luchtverontreiniging tegen te gaan, ze gaan daarin zelfs zo ver dat ze autoliefhebbers de mogelijkheid ontnemen om met hun oldtimer en youngtimer nog naar hun eigen huis te rijden (Utrecht, Rotterdam, wie volgt?). Maar dat er tegelijkertijd ontelbaar veel voertuigen (taxi's, bestelauto's, pakketdiensten, dienstwagens, ook van de gemeente zelf, etc. etc.) zinloos stationair staan te draaien en uitlaatgassen uit te stoten, en dat daar niets aan wordt gedaan. Zelfs stop-startsystemen worden uitgeschakeld, terwijl die juist bedoeld zijn om de uitstoot bij stilstand terug te dringen.

Het is niet alleen de algemene luchtgesteldheid, maar ook de lokale. De mensen die in zo'n straat wonen waar altijd maar auto's staan te ratelen met hun dieselmotor (bijv. bij een taxistandplaats), ademen al die viezigheid direct in - ook hun kinderen die ze graag buiten laten spelen. "Dan moet je daar maar niet gaan wonen," hoor je dan. Maar misschien woonde je daar al voordat dit gedrag gewoon werd: in de laatste jaren is er een hoop veranderd in de mentaliteit van mensen.

En: als je als gemeente dit soort praktijken niet aanpakt, krijg je ook geen begrip van degenen die je wel aanpakt in je strijd tegen luchtverontreiniging.

Deze auto stond ook een hele tijd te walmen. Pappa en mamma waren even aan het shoppen, de kids lagen te pitten. Dak open, motor liep...omwille van de airco?
13606703_1055168374554166_8596278395245059365_n.jpg

Brug open? Motor af! Maar dan anders.

Ik heb als chauffeur gewerkt, in mijn wachttijd probeerde ik zo veel mogelijk om ergens in een bibliotheek te gaan werken. Dat gaat enkel wanneer je langer de tijd hebt, korte wachttijden en/of geen bibliotheek in de buurt betekende doorwerken/studeren in de auto. Reken dat je als chauffeur altijd in pak bent, de momenten dat je dus de motor af kan zetten en het met geopende ramen aangenaam kan houden in de auto zijn beperkt. Komt er dus op neer dat ik regelmatig de motor liet draaien zodat de airco aan kon blijven. Bovendien kan de radio dan aan blijven en kan ik mijn laptop opladen.

Op de punten dat ik mijn klant elk moment kon verwachten stond ik zo dicht mogelijk bij de ingang. Dat is juist de luxe die hoort bij het hebben van een chauffeur, niet eerst nog een parkeerterrein over hoeven maar direct instappen in een auto die al op de gewenste temperatuur is.

Daarbij komt ook de zeer strakke planning van mijn klanten. Zulke mensen hebben de agenda zo vol zitten dat een chauffeur eerder noodzaak dan luxe is. Recht voor de deur in kunnen stappen en vlot door naar de volgende afspraak. Terwijl achterin gewerkt werd reed ik ze naar de volgende afspraak, waarbij ik op een zo comfortabel mogelijke wijze eventuele verloren tijd goed reed.

cirKel zei:
Het is niet alleen de algemene luchtgesteldheid, maar ook de lokale. De mensen die in zo'n straat wonen waar altijd maar auto's staan te ratelen met hun dieselmotor (bijv. bij een taxistandplaats), ademen al die viezigheid direct in - ook hun kinderen die ze graag buiten laten spelen. "Dan moet je daar maar niet gaan wonen," hoor je dan. Maar misschien woonde je daar al voordat dit gedrag gewoon werd: in de laatste jaren is er een hoop veranderd in de mentaliteit van mensen.

En: als je als gemeente dit soort praktijken niet aanpakt, krijg je ook geen begrip van degenen die je wel aanpakt in je strijd tegen luchtverontreiniging.

Als je als gemeente dit aan wil pakken zul je elektrische auto's/plugin hybrides verplicht moeten stellen
en voor laadpalen dicht in de buurt van (vergader)centra moeten zorgen.

Denk trouwens dat dit "parkeergedrag" de laatste jaren niet erger is geworden,
men ergert zich er nu meer aan door de aandacht voor de luchtkwaliteit en de ge- en verboden die al in werking zijn ...

cirKel zei:
De chauffeur stond er rond lunchtijd en waarschijnlijk liep de vergadering uit voordat zijn baas naar diens lunchadres gereden moest worden. Er is daar ook een garage aanwezig, maar het is natuurlijk te veel moeite om helemaal daarin te rijden. Dan nog is er geen reden om de boel maar aan te laten. Het raam kan namelijk ook gewoon open, of het dak (niet bij dit exemplaar geloof ik), voor frisse lucht hoeft de motor niet te draaien. Waarom heb je trouwens wel recht op een vooraf gekoelde auto als je directeur of wachtende chauffeur bent, en niet als je als gewone sloeber zelf naar je in de zon geparkeerde auto loopt? Zoals hierboven opgemerkt, de chauffeur had ook buiten de auto kunnen wachten, dat is bovendien veel gezonder want dan kun je de benen nog eens strekken.

En er was ook geen reden om op de stoep te staan, er waren voldoende parkeerplekken vrij - maar dan moest meneer net een paar meter verder rijden (wel dichter naar de ingang van het pand) en omdat er vanaf dit punt eenrichtingverkeer is, betekende het dat hij helemaal de straat uit moest rijden terwijl hij waarschijnlijk de andere kant op wilde, dus hier 180 graden draaien. Zo wint hij 2 minuten. Allemaal luiheid dus (kom niet aan met het feit dat de baas haast had, want dan had hij maar op tijd moeten komen).

Ik neem aan dat je dit allemaal netjes gecontroleerd/gevraagd hebt en bevestigd hebt gekregen, en dat het absoluut geen vage eigen vermoedens zijn die helemaal nergens aan gestaafd zijn?

cirKel zei:
Waar het mij vooral om gaat, is dat steden hun best doen om de luchtverontreiniging tegen te gaan, ze gaan daarin zelfs zo ver dat ze autoliefhebbers de mogelijkheid ontnemen om met hun oldtimer en youngtimer nog naar hun eigen huis te rijden (Utrecht, Rotterdam, wie volgt?). Maar dat er tegelijkertijd ontelbaar veel voertuigen (taxi's, bestelauto's, pakketdiensten, dienstwagens, ook van de gemeente zelf, etc. etc.) zinloos stationair staan te draaien en uitlaatgassen uit te stoten, en dat daar niets aan wordt gedaan. Zelfs stop-startsystemen worden uitgeschakeld, terwijl die juist bedoeld zijn om de uitstoot bij stilstand terug te dringen.

Er al eens bij nagedacht dat de term "milieu" tegenwoordig overal te pas en te onpas gebruikt/misbruikt wordt puur voor het financieel gewin en om op een gemakkelijke wijze een populair groen voetje te kunnen halen?
De grote steden kunnen op die manier aan de buitenwereld mooi laten zien dat ze er druk mee bezig zijn om luchtkwaliteit binnen de normen te houden, dat het werkelijke rendement ervan nihil is doet daarbij niet eens ter zake en de kosten ervan al helemaal niet.
Laat diezelfde gemeentes maar eerst eens beginnen met het door hun wegbezuinigde natuurlijke luchtfilter weer terug te brengen in hun steden, dus een betere ontwikkeling en een duurzaam beheer van openbare groene ruimtes bewerkstelligen... dat gaat netto een stuk meer milieuvoordeel en maatschappelijk voordeel opleveren als al dat populistische gedram met die milieuzone's. (die voertuigen zitten immers toch al grotendeels in hun laatste levensfase)

Trek al die vervreemde stadse mensjes maar eens weg achter hun beeldschermpjes in hun door airco's gefilterde kunstmatige omgeving, laat ze eens dagelijks een uur in de natuur ravotten en weerstand opbouwen tegen allerlei ziektekiemen en allergiën, dan zul je zien dat die mensjes opeens al een heel stuk gezonder kunnen leven in dezelfde luchtkwaliteit.
De luchtkwaliteit is slechts een onderdeeltje van een gezonde leefomgeving, maar het is de totale leefomgeving die bepaalt of men er gezond kan leven.... beton en steen draagt daar absoluut niet aan bij, ook al schilder je het groen.

En hier laat ik het ook bij, want het heeft al totaal niets meer te maken met aso parkeren.;)

@Muddy Bandit: lees vooral ook even het artikel in AW van deze week over NO[sub]2[/sub]-uitstoot.

joebarteam zei:
kan me best voorstellen dat wanneer meneer de chauffeur uren in/bij de auto moet wachten tot zijn baas weer terug is, hij de auto stationair laat lopen om in een gekoelde auto te kunnen zitten.
Wss zal zijn baas het ook niet echt fijn vinden om na de bespreking, vergadering, of wat hij ook moest doen daar, in een bloedhete auto te moeten stappen.

Dat het brandstof kost en daardoor onnodig uitstoot uitbraakt, zal ze wss de bekende worst wezen.

Hier spreekt 'meneer de chauffeur'. Althans, ik ben niet de Audibestuurder op de foto, maar mag dat werk sinds kort wel als studentenbaantje uitvoeren. Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar niet helemaal.
Het laatste deel, m.b.t. de brandstof, geef ik je gelijk in. Zelfs als ik onderweg moet tanken kan ik dat gewoon declareren, dus ik zal het niet laten om op de weg een paar litertjes extra te verbruiken wanneer dat mij helpt de klant (naar wens) en mijzelf comfortabel en/of vlot van A naar B te krijgen.

De motor laten lopen bij lange tijd wachten doe ik echter niet, ik blijf ook echt geen uren in de auto zitten. Jawel, ik houd de auto vrijwel altijd binnen mijn zichtveld, maar ik zit/sta lekker buiten de auto te wachten. Wel in de buurt uiteraard, ik sta bij evenementen wel eens op de stoep, en er gaat nog eens een dag komen waarop ik word aangesproken en word gevraagd waarom zo'n jonge gast in zo'n wagen rijdt. Uiteraard gooi ik zodra het ik-ben-er-bijnatelefoontje van de klant is geweest de ramen open zodat er genoeg frisse lucht binnenkomt, en indien nodig na het instappen de airco op standje koelkast, maar urenlang de motor stationair laten draaien zal je mij nooit zien doen.

Calimero zei:
Waarom heb je trouwens wel recht op een vooraf gekoelde auto als je directeur of wachtende chauffeur bent, en niet als je als gewone sloeber zelf naar je in de zon geparkeerde auto loopt?

Als jij je vrouw meeneemt de volgende keer, dan kun je haar ook laten wachten in je auto met de airco aan.

Man, man, man.... Ik ben het echt niet eens met het laten lopen van de motor, maar jouw klaagzang staat me echt enorm tegen. Haal die eierdop eens van je hoofd en leid je eigen leven. Als je (begrijpelijk) last hebt van zo'n stationair geparkeerde auto, dan bel je je wijkagent op. Maakt over het algemeen meer indruk dan een boze burger met minderwaardigheidscomplex.

rzasa zei:
Deze auto stond ook een hele tijd te walmen. Pappa en mamma waren even aan het shoppen, de kids lagen te pitten. Dak open, motor liep...omwille van de airco?
13606703_1055168374554166_8596278395245059365_n.jpg

Écht? Jemig.. Politie bellen.. tikken zo het raam in.

Geldropse_agenten_sloegen_een_autoruit_in_om_een_jongetje_uit_een_warme_wagen_te_bevrijden_.jpg

De politie in Geldrop heeft vrijdag een autoruit ingeslagen om een jongetje uit de wagen te bevrijden. Omstanders attendeerden motoragenten erop dat er al langere tijd een auto met daarin alleen een kind stond geparkeerd.

De bron.. om verder te lezen indien je dat wenst.

Zal zelf ook maar ff bekentenis doen.. gisteren per abuis een zware dieselmotor enige tijd, nodeloos, stationair laten draaien..:rolleyes: :(

Serieus, ik moest even wachten op iemand die wat in het kantoor moest halen.. en gedurende de tijd dat ik ermee op pad ben staat het voertuig wel vaker stationair te draaien... dus heel ongewoon is het niet.. Edoch, toen ik mij bedacht dat ik de motor wel ff uit had kunnen zetten.. kwam de persoon waarop ik wachtte al weer aangelopen... waardoor het weinig zin meer had.. dan is een nieuwe start meer kwaad dan goed..

Rob0032 zei:
* ... Haal die eierdop eens van je hoofd en leid je eigen leven.
* ... burger met minderwaardigheidscomplex.
Kun je asjeblieft even proberen te discussiëren zonder anderen te beledigen? Je woordkeuze zegt trouwens wel iets over je, en eerlijk gezegd niet veel goeds...

Erik Baas zei:
Rob0032 zei:
Kun je asjeblieft even proberen te discussiëren zonder anderen te beledigen? Je woordkeuze zegt trouwens wel iets over je, en eerlijk gezegd niet veel goeds...

Ja, Baas!

Wel vreemd dat jij dan wel weer mag beledigen, maar je bazigheid (of gebazel?) zal ongetwijfeld alleen maar voor anderen gelden!

Rob0032 zei:
Erik Baas zei:
Rob0032 zei:

Ja, Baas!

Wel vreemd dat jij dan wel weer mag beledigen, maar je bazigheid (of gebazel?) zal ongetwijfeld alleen maar voor anderen gelden!

En je bevestigt mijn beeld van jou onmiddellijk, door ontzettend flauwe woordgrapjes te maken over mijn naam. Wij deden dat op de kleuterschool ook, later was het niet zo leuk meer. Kennelijk ben jij qua ontwikkeling ergens rond die leeftijd blijven hangen. Eigenljk verBaast het me dat je "minderwaardigheidscomplex" kon spellen.

Erik Baas zei:
Rob0032 zei:
Erik Baas zei:
Rob0032 zei:

Ja, Baas!

En je bevestigt mijn beeld van jou onmiddellijk, door ontzettend flauwe woordgrapjes te maken over mijn naam. Wij deden dat op de kleuterschool ook, later was het niet zo leuk meer. Kennelijk ben jij qua ontwikkeling ergens rond die leeftijd blijven hangen. Eigenljk verBaast het me dat je "minderwaardigheidscomplex" kon spellen.

Ik heb geoefend op dat woord, en nu kan ik dat foutloos schrijven. Als jij nu even door blijft oefenen op 'eigenlijk' dan komt het met jou misschien ooit ook wel goed!

Rob0032 zei:
Erik Baas zei:
Rob0032 zei:
Erik Baas zei:
Rob0032 zei:

Ja, Baas!

Ik heb geoefend op dat woord, en nu kan ik dat foutloos schrijven. Als jij nu even door blijft oefenen op 'eigenlijk' dan komt het met jou misschien ooit ook wel goed!

Discussie volgens wikipedia en Argumentum ad hominen :cry:

Durashift zei:
rzasa zei:

Écht? Jemig.. Politie bellen.. tikken zo het raam in.

Dak stond open.

In Gdansk bezocht ik een winkelcentrum, nu stond iedereen netjes tot redelijk netjes geparkeerd, niets over aan te merken. Totdat ik deze Porsche zag staan..

Toen ik me omdraaide en richting de winkel liep, liep ik tegen de volgende Porsche aan...

Op de foto komt het niet helemaal uit, maar hij staat echt lomper dan het zo lijkt.

Het valt namelijk niet helemaal op zo, maar de Range-Rover moest dus zeg maar van de parkeerlijn af staan, omdat de Porsche daar ook overheen staat, wat op de foto niet helemaal niet uitkomt.

Pjötr zei:
Het valt namelijk niet helemaal op zo, maar de Range-Rover moest dus zeg maar van de parkeerlijn af staan, omdat de Porsche daar ook overheen staat, wat op de foto niet helemaal niet uitkomt.

Je kunt het ook als een stil protest tegen de (te) kleine parkeervakken zien ... ;)

De Schaduw zei:
Lijken me ook niet echt grote vakken trouwens.

Mwah, is de SUV representatief voor de auto waarop de grootte van een parkeervak moet zijn gebaseerd? Hoe groter het vak, hoe minder parkeerplaatsen er beschikbaar zullen zijn.

Het is dus een afweging. Maar als het niet past vind ik het een probleem voor de SUV eigenaar, niet voor de overige parkeerders. Dan maar met zijn kont op de weg.

Idefiqs zei:
De Schaduw zei:
Lijken me ook niet echt grote vakken trouwens.

Mwah, is de SUV representatief voor de auto waarop de grootte van een parkeervak moet zijn gebaseerd? Hoe groter het vak, hoe minder parkeerplaatsen er beschikbaar zullen zijn.

Het is dus een afweging. Maar als het niet past vind ik het een probleem voor de SUV eigenaar, niet voor de overige parkeerders. Dan maar met zijn kont op de weg.

Probleem zit niet altijd in de lengte, de breedte kan ook een rol spelen ... ;)

Mr Bean - bad parking
beancar.png

Weet alleen niet of een Porsche Cayenne zo makkelijk te duwen valt ...

Tja, ik heb nog even wat andere foto's bekeken (stonden nog een paar erg leuke "vreemde auto's, vandaar dat ik niet in 1 lijn naar de winkel ging) de vakken zijn inderdaad niet heel groot, wat op zich vrij bijzonder is, want het was een vrij nieuw gebouw, van laten we zeggen maximaal 10 jaar oud. Maar onder deze parking was trouwens een ondergrondse garage waar je ook nog kon parkeren.
De plaatsen waren wel groot genoeg voor "normale auto's", een Laguna III paste in een vak.

Maar Idefiqs, als je auto uit het parkeervak steekt, dus zeg maar "op de weg tussen de vakken" staat, zoals de eerste auto doet, dan hinder je toch ook anderen? Het achteruit je vak verlaten wordt dan toch bemoeilijkt?
Als je dan je auto op een plek zet waar niet zoveel mensen staan, dus zeg maar iets verder van de ingang, belast je minder, nu sta je voor een drukke winkel, aan het begin van de parkeerplaats, dus velen moeten passeren, dus indirect hinder je veel mensen.

Overigens, en dat is totaal iets anders, ik zag op een andere parkeerplaats, bij een bedrijf, dat de parkeervakken ook niet zo breed waren, ze hadden daar dus borden staan, vak 1 moest de auto met de neus naar de muur, vak 2 moest de auto achteruit ingeparkeerd worden, en dan nummer 3 weer als nummer 1. Nog nooit eerder gezien zo'n oplossing.. En iedereen deed dit ook braaf.

Pjötr zei:
(...) vak 1 moest de auto met de neus naar de muur, vak 2 moest de auto achteruit ingeparkeerd worden, en dan nummer 3 weer als nummer 1.

En hoe precies levert dat ruimte op? Doordat ze steeds met de portiergrepen van de passagierszijde vrijwel tegen elkaar staan, en met voldoende in-/uitstapruimte aan de bestuurderszijde? Of zat dat anders?

cirKel zei:
Pjötr zei:
(...) vak 1 moest de auto met de neus naar de muur, vak 2 moest de auto achteruit ingeparkeerd worden, en dan nummer 3 weer als nummer 1.

En hoe precies levert dat ruimte op? Doordat ze steeds met de portiergrepen van de passagierszijde vrijwel tegen elkaar staan, en met voldoende in-/uitstapruimte aan de bestuurderszijde? Of zat dat anders?
Kom je aanrijden met je RHD auto....

stoterstangen90 zei:
cirKel zei:
Pjötr zei:

Kom je aanrijden met je RHD auto....

Omschrijving bestuurderszijde auto's tegenover elkaar lost ook dat probleem op ... ;)

De flat van m'n maatje is ongeveer 25/35 huizen groot, met onderin een paar winkels. En 2 bezorg restaurants. De parkeerplaats voor het huis is niet al te groot, de plaatsen zijn niet al te breed, maar ze voldoen.

Doordat er te weinig plaatsen zijn, zet men de auto's ook in de strook voor de plaatsen, dit kan en levert niet echt problemen op. Het is dus "ruim genoeg". (daar waar de Peugeot 308 staat dus)

Echter niet voor een Berlingo.. zoals je ziet is er genoeg ruimte, om de auto anders te zetten, en laden en lossen gebeurt ook niet.

Ik zal niet zeggen hoe de eigenaar door m'n maat genoemd wordt, maar positief is het niet. Meneer gooit olie op de grond, parkeert niet netjes, gooit de deur doodleuk tegen andere auto's aan.

's avonds wou de kat nog even naar buiten, en wat doe je als oppasser, dat laat je toe. Op het balkon zag ik hoe netjes de Berlingo wederom staat geparkeerd:

En ja, de Cuore is ook van dezelfde meneer... Dit valt nog mee, soms staat de auto trouwens in 3 vakken...

Het kan ook anders: deze 4 buren delen al jarenlang 2,5 á 3 parkeerplaatsen (de gemeente was hier ook wel erg zuinig):

IMG_2180_klein.JPG

Is dat mooi of niet? ;-)

Wat een ongelofelijk slechte foto. Ik begrijp echt niet - en dat mag je letterlijk nemen - dat zulke foto's toch gepost worden.

Terug
Bovenaan