Auto kopen tot €8000.-

Ik heb iets gesmokkeld met de kilometerstand, maar dan kom ik deze 2 nog tegen:

Dan heb je een 3 jaar jongere 1.0 TSI. Volgens mij staat die betrouwbaarder aangeschreven dan de 1.2 TSI.

En allebei met trekhaak.

Mits je goed onderhoud blijft doen, moeten de meeste auto's best 250.000km kunnen meegaan.

Hoeveel kilometers rijdt je ongeveer per jaar? En hoe lang zou je met de auto willen blijven rijden?

Maar beste mensen, iets groter dan een Clio en nu komen we uit bij een Octavia station? :unsure:
Misschien even terug naar de basis qua wenslijst. Dan moet je toch voor €8k een auto kunnen kopen met minder dan 150k km op de teller
Uiteraard kan dat ook. Maar waar kom je dan uit qua grootte, luxe, comfort en leeftijd?
Lees net ook terug dat joolien een Clio nou niet zo fijn vond. Een Octavia (of Megane of Astra of Leon) is nu eenmaal gewoon meer auto als je daar een Fabia, Clio, Corsa of Ibiza naast zet. In alles.

Denk ook dat dit qua Megane de verstandigere keuze is, zowel qua budget als qua bouwjaar als qua moterisering, maar ik snap best dat joolien en haar man die lichtblauwe gaaf vinden. Dat is gewoon een dikke auto om te zien. De donkerblauwe is wat minder opvallend. Maar ook zeker een fraai exemplaar.

De Octavia Station lijkt eigenlijk helemaal niet zo groot van dichtbij, maar misschien komt dat doordat het hele compacte auto's zijn?

Rudyke we rijden ong 13.000 km per jaar gemiddeld. Zou wel zeker 6 tot 8 jaar in deze auto willen rijden. Maar het kan ook zijn dat onze financiele situatie binnen nu en 2 a 3 jaar verandert, dan gaan we denk ik wel voor een betere auto, een RS ofzo :p :ROFLMAO:

Een Octavia is ruim maar niet gigantisch breed en ook vrij licht. Geen gekke keus dus.
Megane is ook een mooie auto. De 1.2 TCE hoor ik wel eens wat mindere dingen over, maar dat heb je bij elk blok tegenwoordig is mijn beeld... Ik zou het wel aandurven.

Eentje die volgens mij nog niet genoemd is, maar wel aardig wat boxjes aftikt (en is in allerlei leuke kleurtjes geleverd en zit meestal aardig in de opties voor een auto uit dit segment):

Eentje die volgens mij nog niet genoemd is, maar wel aardig wat boxjes aftikt (en is in allerlei leuke kleurtjes geleverd en zit meestal aardig in de opties voor een auto uit dit segment):

Deze heb ik idd op de lijst gezet!

Mijn man is helemaal enthousiast over de Megane met Alcantara stoelen. Dat vind hij helemaal geweldig haha. Maar even een lijstje maken voor wat we morgen gaan bekijken.

Ik heb ook wel eens mindere zaken over die 1.2 gehoord. Over de 1.3 bijna niet..
Ik heb kennissen ruim een jaar terug een Captur 1.2 TCE aangeraden. Ze zaten eerst vooral in de Citroën/Peugeot hok en als ik één blok echt afraad is het de 1.2 Puretech. Elk nieuw blok heeft wel wat aandachtspunten, maar met een Puretech weet je zeker dat je gezeik krijgt. Die 1.2 TCE doet het bij hen prima.

Dat is op zich wel bijzonder ja voor een auto die op het oog gewoon goed eruit ziet en waarvan je verwacht dat ie daarom snel verkocht zal zijn. Misschien dan toch beter voor de verstandige(re) keuze gaan (de donkerblauwe).

Die staat pas een maandje te koop.

Of deze. Ook een lichtblauwe GT-line. Lijkt net nieuw in het aanbod (weet niet of het nog te doen is qua afstand voor je)

Geen alcantara. Wel een trekhaak. En onder de 10k. Maar wel weer 2 jaar ouder dan de donkerblauwe.

Laatst bewerkt:
Een rode Fiat 500X, weer eens wat anders. Anderen kunnen vast zeggen of dit een betrouwbare auto is :)

Ik heb deze lijst gebruikt, veel van hetzelfde, vooral 1.2 PureTech...
Opel Karl veel, leuke auto (zelf gehad) maar die is te klein vermoed ik.
Lastige opdracht!

Ik krijg mijn man met geen stok in een Fiat 500 haha. :p

Ja apart van die Megane. Nja we gaan er evengoed kijken, en horen wat hij te zeggen heeft. Mijn man vindt hem te gaaf om te laten staan. Hij is nog steeds helemaal weg van de stoelen :ROFLMAO:

Rudyke ja die staan beide op de lijst. Denk dat we daar ook morgen wel gaan kijken.

Ik zal je lijst eens door kijken.

Dus een 1.2 Puretech durven jullie niet aan, maar de 1.2TCE waar ook veel ellende over te vinden is zou je wel kopen omdat die Megane mooie stoelen heeft...?
Ik zou die roze bril toch even afzetten en naar iets anders kijken.

Ja daarin begrijp ik je man wel. Mooie stof, alcantara, ook eens gehad. Maar om het daarom te doen, ook zo wat.
ja je bent een liefhebber of je bent het niet :p.

Ja Jeroen dat is even de afweging, of we die gok willen wagen...
Het liefst zou ik een 1.3 GT-line vinden rond de 10k. Maar die zijn er niet, of staan in verweggistan.

ja je bent een liefhebber of je bent het niet :p.

Ja Jeroen dat is even de afweging, of we die gok willen wagen...
Het liefst zou ik een 1.3 GT-line vinden rond de 10k. Maar die zijn er niet, of staan in verweggistan.
Maar eenmalig naar Verweggistan of wellicht twee keer voor een goede optie, is dat het niet waard? Je kan best wat onderzoek op afstand doen, het is niet dat je 5x heen en weer moet rijden. Maak er een dagje uit van :)

Onderstaande allen iets duurder maar het overwegen waard? Ik heb het idee dat je met iets meer budget relatief meer auto krijgt voor je geld en dichter bij je wensen komt. Moet natuurlijk wel kunnen

2019 en 72k km Skoda Rapid
Deze Skoda Rapid heb ik gevonden via Gaspedaal.nl:

Ook 12k maar ook 2019 en 90k km Megane 1.3

Ook 12k, maar Mazda cx3 in Emmen
Deze Mazda CX-3 heb ik gevonden via Gaspedaal.nl:

Rode Megane 1.3

Witte Scala 2020
Deze Skoda Scala heb ik gevonden via Gaspedaal.nl:

Dank je! Wel weer een vreemd ding met die rode, hij is geïmporteerd, nu is dat niet zo raar maar hij staat al 3 jaar bij dit autobedrijf.

We zijn nog even bij een gereviseerde Ford Ecosport wezen kijken, reed wel fijn maar mijn man vond het helemaal niks haha. Je zit wat hoger, ik vind dat prettig maar hij vond dat helemaal niks. De verkoper koopt bewust Ford en Peugeot en reviseert de motor. Maar dat wordt m dus niet.

Dank je! Wel weer een vreemd ding met die rode, hij is geïmporteerd, nu is dat niet zo raar maar hij staat al 3 jaar bij dit autobedrijf.
Snelle check bij Finnik; ik zou inderdaad navragen wat het verhaal is en goed in de boekjes kijken.
Ik had gezocht met een budget tot max 9k, maar nu al 12k dus?

We zijn nog even bij een gereviseerde Ford Ecosport wezen kijken, reed wel fijn maar mijn man vond het helemaal niks haha. Je zit wat hoger, ik vind dat prettig maar hij vond dat helemaal niks. De verkoper koopt bewust Ford en Peugeot en reviseert de motor. Maar dat wordt m dus niet.
Ik denk dat het uiteindelijk dan toch gewoon deze donkerblauwe gaat worden ;)

Niet zo flitsend misschien, maar verder eigenlijk rationeel gezien gewoon niks op aan te merken (vanaf de foto's)

Oh die had ik ff gemist.
Ik kom deze ook tegen. Te mooi om waar te zijn?
Vreemde Bedrijfsnaam, Apeldoorn, sleutelbloemstraat. Reviews en verleden gecheckt ?
Autobedrijf Westzicht in Trustpilot heeft gemengde beoordelingen, met uitersten van zeer tevreden klanten die vriendelijkheid en goede service ervaren, tot negatieve ervaringen over moeizame communicatie en trage reacties. Sommige klanten prijzen het eerlijke advies en de prettige aankoopervaring, terwijl anderen problemen ervaren met het nakomen van afspraken.

Ja ik kan dus niks vinden over dat bedrijf. Laten we lekker staan dus.

As we speak rijden we in de rode Megane. Echt ern fijne auto.

Ja ik kan dus niks vinden over dat bedrijf. Laten we lekker staan dus.

As we speak rijden we in de rode Megane. Echt ern fijne auto.
Even de verkoper naar het verhaal vragen. Vraag of je een aankoopkeuring mag laten doen en hij zonodig de gebreken hersteld.

Nee niet zelf gebruikt. Koppakking was lek dus die is gemaakt, daarna heeft ie bij een bevriende handelaar gestaan en nu dus hier. We krijgen er 6 maanden garantie bij. Paar nieuwe voorbanden, apk etc.

Nee niet zelf gebruikt. Koppakking was lek dus die is gemaakt, daarna heeft ie bij een bevriende handelaar gestaan en nu dus hier. We krijgen er 6 maanden garantie bij. Paar nieuwe voorbanden, apk etc.
Waarom geen 12 maanden garantie? Voor zo'n aankoop lijkt mij dat redelijk. Maar hij heeft in 3 jaar tijd bij hem of een handelaar gestaan? En dus amper gereden?

We rijden nu een fabia station,hele fijne auto. Bij de Kia dealer,nog geen ton op de teller. Voelt toch beter dan de Megane.
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Edition LICHT METALEN VELGEN, ALL
€ 10.945,00

Terug
Bovenaan