Baur; eerste maand met de Tarraco

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Mooie velgen! Ze passen er goed bij. (tu)

WOF
a041.gif
(tu)

Voor een idioot dure band met een hoge slijtage en belachelijk weinig grip op een natte weg.

Zo, hoewel er nog vanalles ingebouwd moet worden, heb ik me weer iets zeer onzinnigs maar ozo leuks gekocht8-)

En wel een Boardcomputer II, compleet met "afstandsbediening", wat in houd dat het het meest uitgebreide exemplaar is, met de volgende functies:
-Tijd
-Snelheid
-Snelheidslimit
-Verbruik
-Rijdbare afstand
-Stopwatch
-Buitentemperatuur
-Startonderbreking

...Nu nog eens kijken dat ik de hele zooi ingebouwd krijg.(:B
BC2018.jpg

BC2017.jpg

IMG_0038.jpg

Gr Jeroen

Het paneeltje met knopjes en display komt ipv het analoge klokje:
08.jpg

Het stengeltje vervangt domweg het stengeltje wat er nu zit:
07.jpg

Gr Jeroen

Netjes Jeroen!

Waar is op bovenstaande foto's trouwens dat knopje links van achteruitverwarming voor?

Kenny, dat is voor de uitlijning van de radio, links-rechts (als ik het correct heb).

Gr Jeroen

Aah, handig om te weten. Kwam toevallig zo'n knop tegen hier tussen mijn zooi.

Voor een E30? :S

Dan weet je wat je moet doen:
In een envelopje, met daarop: JM "Baur" Janssen en in de bus douwen. (:P)

Gr Jeroen

Heyyy Jeroen! Ziet er vet uit! Oogt weer wat dikker B) Hoop voor je dat je het makkelijk aangesloten zijn, dan kom ik eens kijken :)

Leuke optie ... alleen de ab icm richtingaanwijzer op jouw foto is van een E36 ... :}

Tjaard schreef:

Leuke optie ... alleen de ab icm richtingaanwijzer op jouw foto is van een E36 ...

Hmm, apart:} Zal die jongen eens vragen waar hij die eigenlijk uit heeft gehaald.

Maar dat past wel allemaal, of zit ik hier nu met een stengel waar ik niks mee kan als E30 rijder?

Gr Jeroen

Ziet er netjes uit hoor Jeroen! Maar ik wist niet dat jouw E30 chromenringen om de tellers had?

Carb schreef:

Ziet er netjes uit hoor Jeroen! Maar ik wist niet dat jouw E30 chromenringen om de tellers had?

Grappenmaker...ik heb toch ook geen knopjes om de achterruiten te laten zakken:} Dat zijn voorbeeld foto's van een Touring, op E30.de.

Gr Jeroen

Je kan er niets mee, E30 is anders gevormd, en volgens mij zijn de stekkers anders.

Nou, denk je je autootje een plezier te doen door weer eens een lekker stukje te rijden ipv telkens die kippe-eindjes, laat de stuurbekrachtiging het afweten!

Dus nu zwaar hoepelen:(

Gr Jeroen

Wat ga je er aan doen Jeroen? Dealer? Zelf kijken? Vet kl*te (td) :(

En ik had em vandaag ook nog wel weer gespot mensen :T Alleen zag ie het weer niet :p

En je moet mij je adres nog sturen kerel, als je een kerstcadeautje wilt ontvangen althans.

;)

VW Golf Rulezz schreef:

En je moet mij je adres nog sturen kerel, als je een kerstcadeautje wilt ontvangen althans.

Zal ik je mijn adres ook meteen geven? Kun je daar ook meteen een kerstcadeautje naar toe sturen :}

On-topic: Mooi klote, enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Sorry, ik heb alleen onderdelen van auto's. Een Mini Jumbo valt daar niet onder. ;)

Riem kapot....dacht ik...

Maar eens bij daglicht onder de kap gekeken:O

Riem is er nog!!! Maar poelie niet:O :O:O :O

IMG_0069A.jpg

Domweg gescheurd!!! Das wel ff schrikken!

Gr Jeroen

Ik heb niet veel verstand van techniek, maar dat zoiets afbreekt lijkt mij niet te horen kunnen... Succes met de reparatie!

Offtopic: gister haalde ik een E36 Baur in. Afzichtelijk -geïmporteerd- ding, met Lexus-look achterlichten en een giga kofferbakspoiler...

Zo, het is weer gefixed. Waarom het zo lang duurde? Tja, beetje lui ingestelt, een dealer die een eind verderop ligt...

Nuja, vandaag hebben mijn ouders de bestelde poulie opgehaald, welke ik meteen heb gemonteerd. Volgens mijn broertje heb ik een eigenaardige manier van sleutelen, dus heeft hij wat foto's gemaakt.
IMG_0164.jpg

IMG_0160.jpg

Één pils koud zetten voor dadelijk svp!
IMG_0161.jpg

:-D
IMG_0165.jpg

Omleggen van de snaar van bovenaf gezien. Nog één tip: heb je een wagen met naar voren open klappende motorkap, en heeft het net geregend, laat dan niet de motorkap open maken als je er nog onder ligt...brr, das koud op je buik:}
IMG_0169.jpg

En de restanten van de oude poulie....:O

Gr Jeroen

Sexy :T

Nu kun je die slinger bij Berkelaer weer met 100 nemen zonder je banden te slopen tegen de stoeprand he :p

Nog één tip: heb je een wagen met naar voren open klappende motorkap, en heeft het net geregend, laat dan niet de motorkap open maken als je er nog onder ligt...brr, das koud op je buik
(:B

Zo, vandaag eens op onderzoek gegaan. Bij zo'n 1250 tot 1500 toeren hoorde ik namelijk een metalig "gerinkel". Waarschijnlijk zat het ergens aan de uitlaat; bij open rijden was duidelijk te horen dat het niet van de motor kwam. Dus de patient maar eens op de bruggetjes gereden
IMG_0420.jpg

IMG_0415.jpg

Beetje schudden met uitlaat en de schuldige was gevonde:
IMG_0418.jpg

IMG_0419.jpg

Helemaal weggeroest, en middelste bout zat los.

Binnenkort maar eens bij de stealer langs voor nieuw spul. Ben trouwens erg blij met die bokjes. Superhandig!

Gr Jeroen

hhehehe zelfde verhaal als bij mij ;) Alleen had ik een los rubber icm een schotje wat omgebogen was ;)

Zo, vanmiddag maar eens vervangen. Er zijn nu geen gekke foto's van mij gemaakt, maar ik heb ze wel van mijn broertje gemaakt:
IMG_0423.jpg

IMG_0424.jpg

IMG_0426.jpg

En de nieuwe beugels samen met de oude:
IMG_0431.jpg

Gr Jeroen

Kan het kloppen dat ik de foto's van de 1e sleutelsessie niet kan zien? Wat kosten die bokjes eigenlijk?

Die van 5/1/07? Dat klopt, die heb ik namelijk op photobucket verplaatst. Maar zal ze even opnieuw linken.

Gr Jeroen

Wat ik nu vond met opruimen: een vergald miniatuurautootje van een rode Baur. 1:64 ongeveer, van Matchbox.
25022007002.jpg

Hé, ruig man:D Neem je die met NvW mee?

Hier nog wat foto's van vanmiddag. Tjaard had al gezegd dat het niet paste, maar ben eigenwijs...
IMG_0500.jpg

Stuur eraf, kunststof eraf...eens kijken of die E36-pielemans past;)
IMG_0499.jpg

Nee dus...
IMG_0498.jpg

E30
IMG_0497.jpg

E36

Nuja, iig meteen maar stuur recht gezet (zat een beetje naar rechts gedraaid erop).

Gr Jeroen

Hé, ruig man Neem je die met NvW mee?
Als ik m weer kan vinden in de opbergbak, neem ik 'm mee! Misschien leuk om 'm wit te gaan spuiten. Hij is nu met de viltstift bewerkt en daarom zwart ipv rood ;)

Baur schreef:

Quote330dM schreef:

HF-GT-93 staat te koop:
Is trouwens een blauwe (in je register staat wit)

Kleur pak ik altijd van RDW. Dus als die wit zeggen, zeg ik ook wit

Gr Jeroen

De RDW zou eens wat beter moeten kijken naar hoe de merken zelf hun kleuren noemen.

Dat matchbox modelletje heb ik zelf ook. Is wel een leuk modelletje.

Overigens, Jeroen, je hebt nog steeds eens schakelaar tegoed van mij. Is er een beetje bij ingeschoten. Belofte geldt echter nog steeds uiteraard. ;)

(als het ff meezit breng ik hem gewoon even langs. Kan ik de wagen meteen even bekijken ;))

Zo, woensdag avond een "nieuwe" hoedenplank gekocht van iemand van de BMW Baur TC Club die zelf een volledig rood (kwijl) interieur in ging bouwen. En zodoende kon ik eindelijk mijn verzaagde plank lozen.
IMG_1272.jpg

Van links naar rechts:
-Afdekking oude hoedenplank zodat het nog ergens op leek
-Oude hoedenplank met flinke gaten, doorgezaagde gordel openingen en missende knippers
-De nieuwe hoedenplank. Ja, ook met gaten...maar die waren vanaf serienummer 45214 standaard:D

Nu nog even bij de dealer nieuwe roostertjes halen en hij kan erin!

Gr Jeroen

Terug
Bovenaan