Baur; eerste maand met de Tarraco

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
@corolla; zoals gullwing al zei; ja, inderdaad. In 37:63 verhouding voor:achter.

Vandaag een bijzondere kilometerstand bereikt:
IMG_1300.jpg

:-D

Op naar de volgende 222.222,2:D

Gr Jeroen

Mooie stand hoor! (tu)

Hoeveel gaat er nog bij komen? Klokje rond is wel leuk met zo´n unieke wagen.

Nog een voor erbij ?
https://auto.marktplaats.nl/bmw/91519633-bmw-bauer-323i.html

Zo, vandaag weer ff aan de klus geweest!
IMG_1455.jpg

en eronder:
IMG_1457.jpg

IMG_1458.jpg

IMG_1459.jpg

Je merkt toch wel dat deze wat stugger zijn. Blijft wat vlakker in lange doordraaiers en zakt nauwelijks door na een drempel.

Gr Jeroen

Hehe, ik weet nu trouwens ook wat die ratel was die we "tegen kwamen" op een dijkweggetje, voor het donker werd: de stabi achter was los! Altijd lollig.

Gr Jeroen (die liever een eigen auto heeft dan een prijs)

Afgelopen donderdag moesten de koni's nog eens los...wist ik veel dat er pakkinkjes tussen moeten(:P) Ook meteen maar wat spul van de stabi vervangen.
IMG_1534.jpg

Dit moet eronder...behalve dat ene ding helemaal rechts natuurlijk :lol:
IMG_1540.jpg

Broertje aan de sleutel
IMG_1543.jpg

Eigenaar aan de sleutel
IMG_1545.jpg

Tja...achteraf moet bekleding natuurlijk ook weer terug.
IMG_1547.jpg

De bovenste was los geschoten en heeft toen een tijdje op de aandrijfas geleund...
IMG_1550.jpg

En zo ziet dat er dus na 21 jaar uit.

Gr Jeroen

Gr Jeroen (die liever een eigen auto heeft dan een prijs)
Die zit! :D

Ziet er nog wel iets te schoon uit hoor, die gele Koni's! :p Misschien moet ik bij mn Golf ook maar eens overwegen wat nieuwe dempers te monteren, want die rijdt mij iets te dweilerig op het moment.

Vandaag bezig geweest om de trekhaak te demonteren...wat een rot werkje zeg. In eerste instantie leek het een werkje van nik...tot ik er achter kwam dat er nog 2 balken in de chassis balken zaten. En dat daarvoor de uitlaatdemper moest zakken. En toen bleek dus dat die ophangbeugels van boven zo rot als een mispel waren.

IMG_2129.jpg

IMG_2130.jpg

Kaal he! En ik moet dus nog even wachten op de bumpersteunen, welke er ook niet meer op zaten.
IMG_2131.jpg

Trekhaakje, van een kilo of 20?
IMG_2133.jpg

IMG_2134.jpg

Het betere prutswerk:D Hopelijk morgen door spiksplinternieuw spul vervangen.

Gr Jeroen

Zal een stuk beter staan. Er hoort geen trekhaak achter een cabrio. Maar hou je nu geen gat over in je achter bumper?

Nee, de trekhaak zat onder de bumper. Enkel de gaten naar chassisbalken en gaatjes voor bouten/elektriciteit. Maar die worden in oktober dicht gelast.

Gr Jeroen

Leuk om te zien hoe je bezig bent met de auto!!
Ga zo door zou ik zeggen!! (tu)

Succes

IMG_2142.jpg

IMG_2141.jpg

Zo, weer een projectje afgerond. Nu nog de gaten laten dichtlassen, dan is het weer helemaal netjes.

Gr Jeroen

Inderdaad, karretjes erachter zit er niet meer in.

Het achterschort (+rest) wordt in oktober aangepakt!

Gr Jeroen

Ziet er goed uit!! Past goed bij de auto, die gele koplampen..

Was dit origineel af-fabriek ook zo?

Staat goed! Ik zou het niet hebben gedaan, maar toch een nette extra.

Heb je nou nog een beetje zicht?

Wel, in het Fransrijders topic zei ik al dat de Franse Sjonnies dit ook op hun Bimmers doen.
Daar wordt het 'dus' als negatief beschouwd.
Zelf zie ik het als heiligschennis om geel licht te voeren op een auto die niet uit Frankrijk of Engeland komt! :T

Maar het ziet er verdraaid goed uit! :-D

Voor de Nederlandse markt niet af-fabriek. Indien je gele koplampen wenste werden de koplampen bij de dealer gewisseld. In 1982-1983 werd het stoer om ook in Nederland met gele Monaco lampen rond te rijden op je E21 323i of E30 320i-323i gewoon op nieuwe auto's.

Ik vond al je aanpassingen erg stijlvol, maar die gele koplampen vind ik minder :) Maarja, het is niet mijn auto ;)

En we gaan weer verder!
IMG_2471.jpg

IMG_2473.jpg

IMG_2474.jpg

Kopsteunen achterin. Werkje van niks eigenlijk, maar ziet er wel luxe uit.

Gr Jeroen

Je bent lekker bezig hoor Jeroen. Gelukkig doe je alle veranderingen precies goed (al ben ik persoonlijk nog niet uit over de verlichting, maar da's een kwestie van smaak). Je maakt/houdt hem helemaal origineel en verfraaid hem met originele onderdelen.

Goed bezig (tu)

Nou, vorige week de veerpoot rechts vervangen. Deze was namelijk "gebroken". Dit zorgde ervoor dat de schokdemper las kwam en daarmee de kap die de veer vasthoud (deze zit namelijk vast aan de bovenzijde van de schokdemper).

Het grootste gedeelte was redelijk simpel te doen:
-Wiel eraf
-Remklauw eraf
-Remschijf eraf
-Beschermplaat eraf
-ABS sensor eraf
-Veerschotel boven los

Toen kwam echter het lastige gedeelte. De veerpoot zit aan de onderkant namelijk vast gemaakt aan de draagarm en stuurstang met conische bouten. Deze trekken zichzelf vreselijk vast. Na al eens de koevoet ertussen gezet te hebben en boven op de bout te slaan maar eens bij de garage gaan vragen. Van de zijkant erop slaan was de oplossing. De stuurstang kwam zo iig los. Maar de draagarm niet. Toen maar eens langs de BMW-garage gereden: ook slaan met hamer, maar dan aan andere kant tegen houden met andere hamer. En toen was hij helemaal los. De veer had ik btw vastgezet met spanbanden aangezien ik geen verspanners heb. Daarna de as zelf los gemaakt. Sleutel op de centrale moer, en daar een buis van anderhalve meter overheen geschoven.

Toen was de verwachting dat het zo was gedaan. Niet dus. De schokdemper wou niet zo lekker in de veerpoot schuiven. En aangezien de schotel bovenop niet los wou zou meteen alles in één keer in elkaar moeten worden gezet. En ondertussen stress, want de volgende dag was de Nacht van Weesp. Dat lukte niet, dus de volgende dag om half 8 op, om 8 uur bij de garage. Die had geen tijd...maar ik mocht wel zijn gereedschap gebruiken. Toen samen met zijn zoon de veerpoot in elkaar gezet door de schotel bovenop los te halen. Om 12 uur zat alles onder de auto...pfffieuw, om 2 uur aan de reis naar Weesp begonnen. Zoals je aan de laatste foto kunt zien: we hebben 'm gereden. Hier zijn we in Bataviastad.
IMG_3067.jpg

IMG_3069.jpg

IMG_3070.jpg

IMG_3071.jpg

IMG_3074.jpg

IMG_3076.jpg

IMG_3083.jpg

Gr Jeroen

Hier dan ook maar melding maken van mijn 2e Baur! Helemaal okselfris is hij niet.

Eerst enkele gegevens:
Eerste toelating: 1 juni 1985
Aanschafdatum: 21 augustus 2008
Nieuwprijs: +/- fl 65.000,-
Aanschafprijs: 250,-
Baurnummer: B44149-14
Exterieur: Cosmosblau 185
Interieur: Pacific 151
Glas: Helder
Origineel Nederlands.

In totaal zijn er 19 323i Baur TC verkocht in Nederland. Dit is het op 1 na laatste exemplaar.

IMG_3648.jpg

IMG_3649.jpg

IMG_3650.jpg

IMG_3652.jpg

Gr Jeroen

Die 2e ziet er nog niet echt fris uitnee...ben benieuwd naar het eindresultaat, lijkt me een leuk project. Overigens blijft het echt een mooie verschijning zo'n Baur TC..

206 GTI

Sjonge wat een rotterij, daar kun je wel een donor voor gaan zoeken, of nieuw plaatwerk, want deze heeft aandacht nodig....

lijkt me een gevalletje van volledig strippen, stralen en dan eens weer zien...

Wel een leuk project!! Succes!

Terug
Bovenaan