Baur; eerste maand met de Tarraco

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Zo, hier maar eens wat posten...van de 2e 325iX Baur ;)

IMG_8243A.jpg

IMG_8244.jpg

IMG_8245A.jpg

IMG_8246A.jpg

IMG_8247A.jpg

IMG_8248.jpg

IMG_8249A.jpg

IMG_8250.jpg

IMG_8251.jpg

De nieuwe aanwinst dus.
-B47172-13
-310.000km op teller
-Motor gereviseerd 2006
-Toen ook nieuwe uitlaat van voor tot achter gekregen
-Alsook een Koni-onderstel
-2e eigenaar (sinds 2002)
-Optielijst:
S296A TD-LM/200/60x365 TD
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN
S421 FEUERLOESCHER 2 KG HALON
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER
S530A KLIMAANLAGE
S551A BORDCOMPUTER II MIT FERNBEDIENUNG
S570A STAERKERE STROMVERSORGUNG
S663A BMW BAVARIA C ELEKTRONIC
S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH
S690A CASSETTENHALTERUNG
S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II
S800 Konv. Abgastechnik
S829A CABRIOUMBAU-VORBEREITUNG

-Altijd binnengestaan (verkoper vroeg me waar mijn garage was, toen hij hem kwam brengen...)
-Productiedatum 31 oktober 1986 (2 weken na de witte)
-Dit is wel een blijvertje ;-)

Gr Jeroen

Prachtig en zeer exclusief. Heel bijzonder omdat er nu dus kennelijk 2 van deze apparaten op de oprit staan. Lekkere, en destijds ook kostbare, opties. Veel plezier ermee.

Toch nog een vraagje, is deze verlaagd? Normale iX-en staan volgens mij veel hoger op de pootjes.

Ja, de rode is heel erg verlaagd. Het zou 4 cm zijn, maar vraag me af of het niet iets meer is. Voren kreeg ik in ieder geval de krik er niet normaal onder. Ding is ook erg stuiterig (de paar meter wat ik er tot nog toe mee heb gereden).

Gr Jeroen

Afgelopen zondag rondje "onderdelen" ophalen gedaan. Eerst naar Koblenz, toen naar Eindhoven en Silvolde. In Koblenz eigenlijk enkel voor een BBS-spoilerpakket, maar die meneer had ook nog 8 leuke velgen...'t was ff passen en meten :D In Eindhoven een klein kofferklepspoilertje opgehaald, in Silvolde een BMW Recaro-stoel (originele optie).
P270311_1125_01.jpg

P270311_1125.jpg

Gr Jeroen

Ik vind alleen, hoe mooi de Baur ook is, hij nu wel erg wegvalt t.o.v de M3.........................................

@Icebrain; gek genoeg vond de eigenaar van de M3 dat niet *-)

Hier nog wat foto's van zondag en gister. Zondag gaan toeren met vriendin, haar zus en diens vriend. Vriendins zus heeft de MX5, maar zoals je ziet liet ze haar vriend rijden ;)
P170411_1506.jpg

P170411_1506_01.jpg

P170411_1509.jpg

P170411_1541.jpg

Gister kwam een vriend van me nog wat spulletjes ophalen die ik voor hem uit Duitsland had gehaald. En aangezien dat BBS-set Zinnoberrot is...
P180411_1805.jpg

P180411_1806.jpg

Jaja...maar niks voor mij:p

En toen gisteravond nog ff bij de witte geweest. Alpina-stuur eruit gehaald, achterbank omgewisseld (de rode had een blauwe achterbank...) en sportstoelen mee naar huis genomen. De rode heeft nu Recaro-stoelen, maar had betere sportstoelen als de witte. Dus gaan die in de witte. Het stuur laat ik opnieuw bekleden, net als het originele M-Tech 1 stuur van de rode.
P180411_2043.jpg

P180411_2043_01.jpg

P180411_2058.jpg

P180411_2058_01.jpg

Gr Jeroen

Blijven echt mooie foto's wat je gemaakt hebt Jeroen!!
En inderdaad, vind de Baur echt niet wegvallen ten opzichte van mijn 4-cylindertje :D

Zijn de klaplampen van die Mazda defect of zo?
Kan me niet voorstellen dat iemand voor zijn plezier met die ondingen omhoog geklapt rondrijdt ...
Blijf immers zelf altijd zo lang mogelijk met standlicht rijden om die flappen niet voor mijn neus te krijgen.

British Racing Green zei:
Kan me niet voorstellen dat iemand voor zijn plezier met die ondingen omhoog geklapt rondrijdt ...
Blijf immers zelf altijd zo lang mogelijk met standlicht rijden om die flappen niet voor mijn neus te krijgen.

het lichtbeeld is niet echt optimaal, maar ik vind het toch wel wat hebben, lekker eighties.

@Peter; de klaplampen zijn helemaal in orde. Durf niet te zeggen waarom hij ze omhoog heeft gezet, zal het zondag eens vragen ;) En voor de MX5-fans, hier een plaatje van mijn ouders MX5. Schijnt een bepaalde uitvoering te zijn (creme-leer, Nardi-stuur+pook).
DSC_0173A.jpg

@Berry; klaar voor de NvW? Dan kun je ook horen hoe lekker dat deze klinkt :)

Gr Jeroen

British Racing Green zei:

Misschien was dat om de overeenkomst van de ronde koplampen te benadrukken?

Wat een heerlijke bak! En vooral met het prachtige weer, ik mis mijn cabrio wel heel erg nu :(

Vanmorgen wieldop(jes)pen gemonteerd. Weet nog niet wat ik er precies van moet denken...
2011-05-09151617.jpg

Gr Jeroen

Goed twijfelgeval. Ik durf het ook niet te zeggen, allebei gaaf, dit lijkt me wel iets orgineler in de zin van, dat meer mensen zonder dan met rijden op deze manier. Vreemde zin trouwens. Kijk het even aan zou ik zeggen.

EDIT: Met de naafdopppen zijn de velgen iets minder schreeuwerig heb ik het idee.

Vandaag mijn intrek genomen in de "koeienschuur" van mijn schoon-oma. Koeien staan er al meer dan een halve eeuw niet meer, na wat paarden kwamen er eind jaren '70 enkel nog paardekrachten met schade in. Die man is er anderhalf jaar geleden mee gestopt en nu mag ik dus in de schuur :)
2011-06-09121340.jpg

Hmm, het schaarbruggetje is te hoog voor de rode...
2011-06-09125933.jpg

Dan maar andersom (:B
2011-06-09160108.jpg

De rode doorgeschoven in de spuitcabine :D

Op termijn eens kijken of ik een flink gat in de vloer kan maken...er zit een manshoge strontkelder onder...leeg, gelukkig. Mooi put van maken :-D

Gr Jeroen

Dionysus zei:
Toch nog een vraagje, is deze verlaagd? Normale iX-en staan volgens mij veel hoger op de pootjes.
Nu kun je ook mooi zien dat de rode veel dieper ligt...

Ohja, deze ook maar meteen introduceren, gaat ook naar de Baurderij komende week.
IMG_7411.jpg

IMG_7413.jpg

Gr Jeroen

Exact dezelfde had destijds een van mijn professoren (ex-minister) aan de universiteit, maar dan wel een nieuwe.

@BRG: exact dezelfde zal wel niet...;)
72822.jpg

Zo zag deze namelijk nieuw eruit. Jawel, dat is exact deze auto.

Gr Jeroen

Baur zei:
Dionysus zei:
Nu kun je ook mooi zien dat de rode veel dieper ligt...

Gr Jeroen

Da's inderdaad goed te zien.
Maar wat een mooi onderkomen voor je familie Baurs. Timmer een loketje inmekaar, zet met grote letters "Museum" op de muur en jouw kostje is gekocht.

Elke dag een Barnfind..

Helemaal mooi, je eigen e21!! En dat dat de officiele persfotoauto (dubbele woordwaarde) was is natuurlijk helemaal kicken. Maar er zit nog veel werk aan Jreoen, heerlijk dat je de beschikking over zo'n mooie ruimte hebt, inclusief spuitcabine!!

Merci jongens. Ik ben ook echt blij met de schuur. Ook neem ik alle oude gereedschappen over van de vorige huurder. Hiermee ben ik dan in 1 klap in het bezit van ongeveer 80% van de spullen die je nodig hebt bij restauratie en in orde houden van een auto. Denk hierbij aan een grote compressor met luchtgereedschap, spuitgereedschap, lasapparaten, schaarbrug, gewoon gereedschap, schuurmachines, slijpmachines. Zelfs een trekbank is er ;)

Gr Jeroen

Heel erg leuk allemaal zeg! Gaaf dat je je hobby zo kunt uitoefenen. Zo'n E21 Baur lijkt me nog zeldzamer dan een E30?

De E21 Baur (TC1) is inderdaad zeldzamer als de TC2 (E30). Van de TC1 zijn er 4595 gemaakt, van de TC2 10865.

Overigens is er aan de TC1 nog heel veel werk. Het ziet er zo op de foto's (en ook in het echt) allemaal best prima uit, maar hij is van onder totaal weggerot. Maar vanwege de geschiedenis, heb ik besloten het wagentje toch op te knappen. Dit door een andere koets onder het Baur-frame te maken*-)

Dauertest1.jpg

Gr Jeroen

Nog wat plaatjes van binnen, voor de fans:
IMAG0128.jpg

80 kilo kan hij iig al aan ;)
IMAG0129.jpg

Sleutelwand
IMAG0130.jpg

Vakjes met van alles...
IMAG0131.jpg

Eh...wat doet dit ding eigenlijk?
IMAG0125.jpg

IMAG0126.jpg

Troep op zolder
IMAG0151.jpg

1000 kilo gaat ook :)
IMAG0152.jpg

En alweer vol...
IMAG0155.jpg

IMAG0157.jpg

Dat wordt bakken en braden :)

Gr Jeroen

Ik denk dat je voor de 'Troep op zolder' nog best wel eens wat geld kan krijgen als je het op Marktplaats zet. Als je tenminste weet bij welke auto het hoort. *-)

Het is ook de bedoeling om de troep uit te zoeken en op marktplaats te zetten. Er zit iig een nieuwe bumper voor een Simca 1308 tussen :)

Gr Jeroen

Vandaag beetje zitten rotzooien met roest. En dan weet je weer waarom plastic over metaal heel fijn is (dan ziet het er van buiten iig goed uit ;))
2011-11-28151324.jpg

Rechter voorscherm
2011-11-28151340.jpg

Linker voorscherm
2011-12-01142642.jpg

Plekje linksonder bij voorruit...waar kennen we dat ook alweer van?
2011-12-01142653.jpg

Ohja, daar zit bij de witte ook wat. Alleen staat die nog wel ff stil, dus voorruit eruit
2011-12-01165252.jpg

Ook rechtsachter bij wielkuip roest, wat gaatje die me nog te lastig zijn om te lassen. Dus maar ff dicht gesmeerd, komt nog wel een keer.
2011-12-01175132.jpg

2011-12-01142723.jpg

Lekker samen :)

Gr Jeroen

De rode is inderdaad de daily en heeft nu dan ook de hardtop erop zitten en winterbanden gemonteerd (op 15" BBS). Schuurtje is inderdaad erg leuk, lekker oud :) Zonder dat rolluik was het nog iets authentieker :)

Deze foto's zijn begin jaren '50 gemaakt (ja, er staat 1960, maar oma weet zeker dat voor haar huwelijk was)
Schuur1.jpg

Schuur-1.jpg

Toen werd de oorspronkelijke boerderij afgebroken, op de schuur na.

Gr Jeroen

Geweldig stukje achtergrondinformatie.

Ik ben heus niet jaloers op je auto-onderkomen hoor, ik wou alleen dat ik ook zoiets had. Met ook zo'n inhoud. Mozeskriebel.

Een paar winterfotootjes:
IMG_0050.jpg

IMG_0029.jpg

IMG_0032.jpg

IMG_0034.jpg

IMG_0041.jpg

IMG_0043.jpg

IMG_0044.jpg

IMG_0045.jpg

IMG_0048.jpg

IMG_0049.jpg

En de pekel-teef sinds afgelopen dinsdag ;) Ja, iets te laat ja, maar wordt dan ook de daily tot verkoop ;)
IMG_0087.jpg

IMG_0090.jpg

IMG_0091.jpg

IMG_0092.jpg

IMG_0095.jpg

IMG_0084.jpg

IMG_0077.jpg

Back to basic :)

Gr Jeroen

tot de verkoop? waarvan? Wel een hele nette cas, die 4pitter. En die neppe e21 Alipina's, zaten die er al onder? Staat wel leuk!

Tot verkoop van de 316i ;) Ik ben niet zo'n lange-termijn-persoon wat betreft mijn auto's. Enkel de Baur's (en de Opel Rekord...) heb ik langer dan een jaar. Die velgen zaten er niet onder, zaten (redelijk nette moet ik zeggen) kroonkurkjes onder. Maarja, kan 't niet laten hè, dit ziet er toch wel leuker uit :)

Merci Berry :)

Gr Jeroen

Terug
Bovenaan