Allereerst, excuses voor de lange afwezigheid, in de tussentijd een andere baan, andere hobby's en de sfeer hier op het AutoWeek-forum vond ik ook minder worden.
Via Google kwam ik de eerste foto's van de auto weer tegen en zodoende kwam ik ook weer bij dit topic terecht.
De Benz leeft nog! Ondertussen de nodige leuke dingen mee beleefd, al is de verste rit tot nu toe een bescheiden dagtrip naar Düsseldorf geweest.
Binnenkort tikt de Mercedes de 80.000 kilometer aan, kijken of ik dat nog kan vastleggen.
Ondertussen wel een aantal 'normale' onderhoudszaken gehad:
- Te lang doorgereden op zachte (achter)band, waardoor de wang kapot is gereden. Nieuwe Michelin Pilot Super Sport 245/35-ZR18 (november 2018);
- Twee keer xenonlamp vervangen (rechts en links) (november 2018 en augustus 2019);
- Stabilisatorstangrubber(s) links vervangen, kwam een hinderlijk getik uit de voortrein bij oneffen wegdek en drempels (april 2019)
- Eerste apk (in juni 2019). Afgezien van een kentekenplaatverlichtingslampje (jaja), glansrijk doorheen gekomen en de complimenten van de monteurs

;
- Ruiterwisserbladen laten vervangen, gelijktijdig met de APK.
Afgezien van eenvoudige reparaties, laat ik nu al het onderhoud bij Wensink in Zwolle doen. Ik heb daar toch het meeste vertrouwen bij en ondanks dat Wensink een grote dealer is, krijg je er toch het gevoel van persoonlijke aandacht, medewerkers en monteurs met passie voor (snelle) Mercedessen en een eerlijke en goede behandeling.
Verder is dit qua vermogen en formaat toch wel de juiste auto voor mij gebleken. Het vermogen is altijd voorhanden, al hebben de zomerbanden er onder de 10 graden wel moeite mee!

Het uitlaatgeluid is nog steeds erg opbeurend en inspirerend en er zit precies voldoende technologie op, maar ook weer niet teveel (gelukkig).
Het enige wat ik zou kunnen missen is een achterruitwisser en ik maak nu wat meer (zakelijke) snelwegkilometers, dus een zesde versnelling zou ook mooi zijn geweest.
Voor de komende tijd/maanden staat op de planning:
- Onderhoudsbeurt (groot/klein, wat Wensink nodig acht);
- Intensieve reiniging (binnen- en buitenkant) door een autoschoonmaakbedrijf;
- Een mooie tour richting Duitsland in het voorjaar.
Veel foto's heb ik niet gemaakt van de auto het laatste jaar, momenteel is die ook niet bepaald schoon. Wanneer het weer wat warmer is en de auto schoon, dan zal ik weer eens een paar foto's maken.