Classicweissw124 Mercedes-Benz C55 AMG | In nieuwe liefhebbershanden!

Ah de krukassensor, weet niet waarom ik nokkenassensor zei want bij mij was het toen ook de krukassensor :)

Net even mijn oude berichten op het mercedesforum even opgezocht en ik had precies dezelfde klachten. Was zelfs al vergeten dat hij bij mij ook een aantal keer was uitgevallen tijdens het rijden, het was toen gelukkig wel bij een stoplicht.

Mooi dat het gevonden is. Ik heb bij de Land Rover een reserve in de auto liggen aangezien dit de enige sensor is die bij mijn motor de boel stil kan leggen en je er niet mee kunt doorrijden als je hem er uit trekt.

Enzo Ferrari zei:
Fijn dat het een defecte sensor was! Hoeveel was je kwijt voor de werkzaamheden?

Niet zo heel belangrijk vind ik, als je het bij de officiële Mercedes-dealer laat doen weet je dat je aan de beurt kunt zijn. Ik had er met de herfstvakantie in ieder geval een lekker weekje van op vakantie gekund. :T

Sketcher zei:
Mooi dat het gevonden is. Ik heb bij de Land Rover een reserve in de auto liggen aangezien dit de enige sensor is die bij mijn motor de boel stil kan leggen en je er niet mee kunt doorrijden als je hem er uit trekt.

Haha dat is ook een optie, maar hopelijk houdt deze nieuwe sensor het de komende jaren wel vol. Ik zou ook niet eens weten hoe ik de sensor überhaupt moet vervangen. ;)

Dat was even schrikken maar gelukkig geen serieus probleem (y) wel jammer dat zo'n sensor heel de motor platlegt, maar zo kun je in elk geval geen extra schade aanrichten.

500E heeft misschien wel gelijk, maar het voelt als een trap na geven. Het siert Harmen dat hij zelf op pad is gegaan om de ultieme Benz te vinden. Daarnaast is hij in alle eerlijkheid ook nog zo ingesteld om het probleem met zijn auto hier te vermelden. Gelukkig eindigd het avontuur van deze AMG hier niet, en is Harmen zelfs bereid geweest om zijn eventuele herstvakantie hiervoor op te offeren. Chapeau, officieel een autoliefhebber in hart en nieren!

Tja, shit happens. In elk geval klinkt het als een zeer aannemelijke verdachte, krukassensor en nokkenassensor doen grotendeels hetzelfde met dezelfde gevolgen als het niet werkt. Sensor an sich is niet duur, probleem is doorgaans vooral dat het nogal een klus is om erbij te komen. Ik vraag me trouwens af of zoiets als dit zomaar onder de garantie was gevallen. Al te vaak gezien dat er de clausule "draaiende delen" bij staat en dan is het uiteindelijk gewoon een wassen neus. Dat betreft maar een heel beperkt aantal motordelen.

s velthuis zei:
Tja, shit happens. In elk geval klinkt het als een zeer aannemelijke verdachte, krukassensor en nokkenassensor doen grotendeels hetzelfde met dezelfde gevolgen als het niet werkt. Sensor an sich is niet duur, probleem is doorgaans vooral dat het nogal een klus is om erbij te komen. Ik vraag me trouwens af of zoiets als dit zomaar onder de garantie was gevallen. Al te vaak gezien dat er de clausule "draaiende delen" bij staat en dan is het uiteindelijk gewoon een wassen neus. Dat betreft maar een heel beperkt aantal motordelen.
Een sensor is geen draaiend deel. Overigens zou ik bij een handelaar die alleen garantie op de niet draaiende delen geeft niet heel snel wat kopen.

Gullwing zei:
HarmenA zei:
500 E zei:
Met garantie had het je niks gekost.

Ik hoop dat dit als grapje is bedoeld, anders vind ik het vooral een erg zielige opmerking.

Hij toch gewoon gelijk?

Ja, als ik helemaal geen auto had gekocht had het me nog véél minder gekost.

Ik vind het een verschil of je gelijk hebt of dat je je gelijk wilt halen. De opmerking van 500 E komt op mij over als het laatste.

En zondag gezellig bij 500E op de koffie? Kom op HarmenA, neem het niet zo hoog op. Volgens mij is de opmerking niet zo bedoeld als jij hem nu opvat.

het zijn van die persoonlijke afwegingen, kun je onverwachte tegenvallers goed opvangen kun je gerust een gokje wagen.
Garantie is ook zeer zeker niet gratis, wel een stukje zekerheid waar ik persoonlijk zelf heel blij van wordt.

Een Mercedes kopen is 1, Mercedes rijden -en zeker een AMG- is toch iets anders. Dat vereist uiteindelijk diepe zakken. Ik vermoed dat ie de auto niet meer heeft.

Ok, ik zeg ook maar wat om een reaktie uit te lokken. Raar dat ie niet meer reageert terwijl wij eerst actief bij het (koop)proces werden betrokken.

Hij heeft al 9 maanden niet meer gereageerd. Zijn laatste bericht hier was ook echt zijn laatste bericht. Jammer was wel benieuwd hoe het met de C gaat.

Nog even terug gelezen. Serieus mooie auto lijkt t hiervandaan, alleen dat gedoe met die uitlaten is niet mijn ding. Ben ook wel benieuwd naar zijn ervaringen tot nu toe. Ook of ie nog bij Andre Boer geweest is ( je weet niet wat je ziet daar in Wezep, ongelofelijk!!).

Allereerst, excuses voor de lange afwezigheid, in de tussentijd een andere baan, andere hobby's en de sfeer hier op het AutoWeek-forum vond ik ook minder worden.

Via Google kwam ik de eerste foto's van de auto weer tegen en zodoende kwam ik ook weer bij dit topic terecht. ;)

De Benz leeft nog! Ondertussen de nodige leuke dingen mee beleefd, al is de verste rit tot nu toe een bescheiden dagtrip naar Düsseldorf geweest.
Binnenkort tikt de Mercedes de 80.000 kilometer aan, kijken of ik dat nog kan vastleggen.

Ondertussen wel een aantal 'normale' onderhoudszaken gehad:
- Te lang doorgereden op zachte (achter)band, waardoor de wang kapot is gereden. Nieuwe Michelin Pilot Super Sport 245/35-ZR18 (november 2018);
- Twee keer xenonlamp vervangen (rechts en links) (november 2018 en augustus 2019);
- Stabilisatorstangrubber(s) links vervangen, kwam een hinderlijk getik uit de voortrein bij oneffen wegdek en drempels (april 2019)
- Eerste apk (in juni 2019). Afgezien van een kentekenplaatverlichtingslampje (jaja), glansrijk doorheen gekomen en de complimenten van de monteurs (y);
- Ruiterwisserbladen laten vervangen, gelijktijdig met de APK.

Afgezien van eenvoudige reparaties, laat ik nu al het onderhoud bij Wensink in Zwolle doen. Ik heb daar toch het meeste vertrouwen bij en ondanks dat Wensink een grote dealer is, krijg je er toch het gevoel van persoonlijke aandacht, medewerkers en monteurs met passie voor (snelle) Mercedessen en een eerlijke en goede behandeling.

Verder is dit qua vermogen en formaat toch wel de juiste auto voor mij gebleken. Het vermogen is altijd voorhanden, al hebben de zomerbanden er onder de 10 graden wel moeite mee! :D Het uitlaatgeluid is nog steeds erg opbeurend en inspirerend en er zit precies voldoende technologie op, maar ook weer niet teveel (gelukkig).

Het enige wat ik zou kunnen missen is een achterruitwisser en ik maak nu wat meer (zakelijke) snelwegkilometers, dus een zesde versnelling zou ook mooi zijn geweest.

Voor de komende tijd/maanden staat op de planning:
- Onderhoudsbeurt (groot/klein, wat Wensink nodig acht);
- Intensieve reiniging (binnen- en buitenkant) door een autoschoonmaakbedrijf;
- Een mooie tour richting Duitsland in het voorjaar.

Veel foto's heb ik niet gemaakt van de auto het laatste jaar, momenteel is die ook niet bepaald schoon. Wanneer het weer wat warmer is en de auto schoon, dan zal ik weer eens een paar foto's maken. :)

Godsamme Harmen, ons ruim een jaar laten wachten en dan geen foto's?!? En nog vies ook! Maargoed ding is gemaakt om te rijden natuurlijk en dat doet 'ie blijkbaar nog altijd naar behoren (y)

Welkom terug, mooi dat je nog van die heerlijke wagen kan genieten, nu wel wat vaker posten zodat wij (ik) ook mee kunnen (kan) genieten :D

Zadelsnuiver zei:
Godsamme Harmen, ons ruim een jaar laten wachten en dan geen foto's?!? En nog vies ook! Maargoed ding is gemaakt om te rijden natuurlijk en dat doet 'ie blijkbaar nog altijd naar behoren (y)

Welkom terug, mooi dat je nog van die heerlijke wagen kan genieten, nu wel wat vaker posten zodat wij (ik) ook mee kunnen (kan) genieten :D

Haha, ik verbaasde me er zelf ook over hoe lang het inmiddels was geleden hier en hoe lang ik er al geen echt goede foto's meer van heb gemaakt.
Dat terwijl ik toch altijd wel even omkijk wanneer ik de Benz geparkeerd heb. :p

En wanneer ik naar de auto toe loop, dan wil ik gewoon zo snel mogelijk de sleutel omdraaien in het contact om die heerlijke V8 te horen! :)

Het schoonhouden van de auto heeft nu ook wel echt de laagste prioriteit. De auto rijd nu (minimaal!) één keer per week en met dit weer/jaargetijde is het schoonhouden eigenlijk alleen maar tijd- en geldverspilling.

Snap helemaal wat je zegt over de auto schoon houden. Bij mij in de beurt zit een bedrijfje opgestart door een paar Syriërs die doen voor 20 Euro de auto met de hand wasen en drogen, dus elke week als ik boodschappen ga doen zit ik de BMW daar neer maar eigenlijk zonde van het geld want na 50 km is 'ie weer net zo vies. Ach goed tegen de pekel in elk geval :D

Mercedes heeft de jaarlijkse APK en beurt weer gehad, wel de nodige dingen aan vernieuwd/gedaan:
- Service A-beurt
- Luchtfilter vervangen
- Remvloeistof ververst
- 16(!) bougies vervangen
- Ruitenwisserbladen vervangen
- Batterijen van sleutel vervangen

Ik ben in ieder geval weer helemaal blij voor een jaar! 😊

En een paar foto's erbij:
IMG-20200622-135553234.jpg

IMG-20200622-135605933.jpg

Zwollywood, wederom zie ik. Daar was ik eens met mijn toenmalige leasekonijn. Een BMW f30. Man van de werkplaats vroeg me waar de auto geparkeerd stond. Ik zei:"op de taxistandplaats, tussen al die taxi's". Kon die man niet om lachen. Ik wel.

Maar fijn dat de c55 weer een jaar vooruit mag!

De Mercedes doet het nog steeds uitstekend. Maakt nu wel (nog) minder kilometers omdat ik al meer dan een half jaar bijna volledig thuiswerk. Inmiddels heeft de kilometerstand net de 83.000 gepasseerd. We gaan met goede moed de koude maanden in. :) Een paar nieuwe foto's:
IMGP8431.jpg

IMGP8446.jpg

IMGP8453.jpg

Bruut apparaat zo'n AMG hoor, poeh. :LOL:
En erg herkenbaar van het minimale aan km's maken. Hier nog zo een die al ruim een half jaar praktisch 100% thuis werkt... Voordeel is dat je km stand (die al behoorlijk laag is) niet zo hard oploopt ;)

Bedankt allemaal voor de aardige woorden! :)

Zo langzamerhand begint mij wel de 'angst' te bekruipen dat ik de perfecte auto voor mijzelf nu heb gekocht.
Dan bedoel ik daarmee qua vermogen, afmetingen, comfort, in alles is het precies wat ik zoek in een auto.
Hoe moet dat nou als ik deze C55 ooit nog voor iets 'beters' willen verruilen..? :confused:

Dit is gewoon zo'n auto die je moet proberen zo lang mogelijk (of zelfs voor altijd) te houden. Ooit komen er kinderen, of een hond, of een hobby waar je een grotere auto voor nodig hebt, of dat je opeens veel kilometers moet maken.. maar dan koop je gewoon een wegwerp hok voor erbij en zal de appreciatie voor de AMG alleen maar toenemen. Ik merk dat ook bij mijn 530i, staat natuurlijk lang niet op hetzelfde plan als jouw AMG maar als ik weer een keer met de Prius heb gereden prijs ik mezelf echt heel gelukkig dat ik gewoon nog een ordinaire tikkeltje foute dikke BMW in de garage heb staan.

De C55 is ook een auto die mooi oud gaat worden, en wanneer straks de allerdikste C AMG een 4 cilinder hybride aandrijflijn onder de kap heeft zullen velen met weemoed terug denken aan de dagen dat we nog een "echte" auto konden kopen. Jij lacht dan in je vuistje en draait de sleutel om in het contact om die brute achtcilinder tot leven te horen komen met een grijns van oor tot oor. Nooit wegdoen die auto (y)

De combinatie van een compacte auto met een dikke motor pakt heel vaak heel fijn uit. Daarbij is een V8 een perfecte powerunit. Een echte old-school verwenauto waar je iedere keer dat je 'm start blij van wordt.

HarmenA zei:
Hoe moet dat nou als ik deze C55 ooit nog voor iets 'beters' willen verruilen..? :confused:

Heerlijk apparaat! Maar als er dan toch eens iets anders moet komen dan is een W204 Mopf C63 AMG toch ook niet te versmaden?

yaonTdX.jpg

Een auto voor heel lang houden is niet aan mij besteed, daarvoor vind ik teveel verschillende auto's mooi. De auto blijft nog wel minimaal één jaar, maar daarna komen er toch waarschijnlijk auto's binnen bereik die ook wel erg begerenswaardig zijn.

Het is voor mij ook echt niet dat de auto in topconditie hoeft te zijn van buiten (en van binnen), hij gaat gewoon door de wasstraat en staat altijd buiten, maar technisch/motorisch moet die gewoon helemaal goed zijn en hij moet er netjes uitzien, dus zo min mogelijk onder bomen en voorzichtig bij stoepranden. Het is wel een auto die ook snel fout kan worden, dat zie je snel bij de 'normale' uitvoeringen van de W203.

Het interieur komt qua ontwerp niet uit de sterkste jaren van Mercedes, maar met de zwarte lederen bekleding, de (echte) aluminium afwerking en de bouwkwaliteit, zit ik toch altijd prinsheerlijk. 😊

Maar het starten en rijden van de AMG blijft het grootste genieten. Op de snelweg met 120 op de cruise control is helemaal goed, maar dan wel afgewisseld met af en toe terugschakelen, een snelwegoprit even wat sneller nemen of een klein stoplichtsprintje. Toevallig kwam er gisteren een jongen in een Passat CC naast me staan bij het stoplicht die z'n raam omlaag deed en zei: "Zo hoort een AMG te klinken." Is toch leuk om te horen dan.

Terug
Bovenaan