Classicweissw124 Mercedes-Benz C55 AMG | In nieuwe liefhebbershanden!

Sport Leicht zei:
HarmenA zei:
Hoe moet dat nou als ik deze C55 ooit nog voor iets 'beters' willen verruilen..? :confused:

Heerlijk apparaat! Maar als er dan toch eens iets anders moet komen dan is een W204 Mopf C63 AMG toch ook niet te versmaden?

https://i.imgur.com/yaonTdX.jpg

Zou zeker een/de logische opvolger zijn, maar denk dat ik dan toch liever weer even 'helemaal' wat anders wil. Denk dat een C63 AMG dan namelijk al te snel gewoontjes wordt.

Bovendien is die C63 AMG veel opzichtiger. Vind jou (erg cleane!) C55 AMG geweldig. Zo zou ik ook wel een AMG willen hebben. Niet zo'n tupperware bak van nu....

Blijft een topding! Wat was er ook alweer met die neus? Is een CLK neus toch? Wil zelf nog eens een C63 AMG van de generatie erna hebben. Super geluid.

Ibud zei:
Blijft een topding! Wat was er ook alweer met die neus? Is een CLK neus toch? Wil zelf nog eens een C63 AMG van de generatie erna hebben. Super geluid.

Klopt inderdaad, zit de neus van een CLK op om de V8 passend te krijgen, daardoor is die ook 8 centimeter langer dan een reguliere W203 en het geeft de C55 ook net een wat bijzondere uitstraling.

Deze foto van afgelopen week vind ik wel geslaagd. :)
IMGP8819.jpg

Deze maand de 85.000 kilometer aangetikt, op naar de 90.000! :p De banden worden wel kaler, dat zal ergens eind juni wel twee of vier nieuwe banden worden. Verder bevalt de C nog uitstekend! :LOL:

Oef, wat een mooie zeg. Ik had dit topic nog niet eerder gezien!

Met die gigantische units van remschijven wordt het al snel duidelijk dat dit geen huis-tuin-en-keuken uitvoering is, maar in het zwart en met de originele velgen is 'ie toch erg chique uitgevoerd en komt 'ie absoluut niet fout over. Ik ben fan!

Erg gaaf trouwens, dat CLK front op de C-klasse koets. Ik weet niet waarom, maar in vergelijking laat dat de "gewone" C-klasse toch een beetje suf ogen.

Bedankt Pietzoveel en BleuzNL.

De remschijven geven het inderdaad wel een beetje weg, vooral het geperforeerde vind ik zelf erg fraai staan. En anders zien en horen ze het wel aan de achterkant, als ik langs kom gereden. :rolleyes:

Het is wel bijzonder wat een lagere en langere neus kan doen. Oogt mijn inziens daardoor veel klassieker, sportiever en vooral ook tijdlozer. Zeker in combinatie met de heldere xenon koplampen.

Blijft een geweldige wagen die nooit gaat vervelen :cool:
Nooit meer weg doen, dit soort nog echte auto's is uitstervend ras.

Ik vind het ook echt een geweldig ding. Uniek. Perfecte mix tussen ingetogen en sjiek maar vele details maken het wel gewoon een dikke bak om te zien. De kenner weet het uiteraard al gelijk wat dit is.

Vandaag wezen rijden in een Lexus IS-F uit 2008. Qua uitvoering en auto kon dit voor mijn gevoel echt de opvolger voor de C55 AMG worden. Ook een atmosferische V8, iets nieuwer en exclusiever, zelfde 'insteek' qua comfort en uitrusting.
lexus-is-is-f-423-pk-schuifdak-mark-levinson-camera-lederf.jpg

lexus-is-is-f-423-pk-schuifdak-mark-levinson-camera-lederf.jpg

Het verschil tijdens de proefrit kon voor mijn gevoel echter niet groter. De Lexus voelt veel logger, ondanks dat die 'slechts' 100 kilo zwaarder is en veel minder communicatief aan. Waar je bij de Mercedes echt het gevoel hebt dat je met de auto verbonden bent via het stuur en de pedalen, is dat bij de Lexus veel minder. De gasrespons vond ik heel matig, ondanks dat ik in 'Sport-MODE' reed en alles voelt veel afstandelijker. De zitpositie in de Lexus maakt het ook al niet beter, want voor je gevoel zit je heel hoog en de auto is wel erg 'goed' geïsoleerd. Hierdoor rij je wel snel, maar heb je dat gevoel helemaal niet.

Wel een domper, want ik had echt het idee dat ik de Lexus mee naar huis ging nemen en we waren het ook al eens over de prijs, maar het mag niet zo zijn.
Niets dan lof overigens voor Wiggers Mastercars uit Enschede! Super service en erg vriendelijk en ze deden ook helemaal niet moeilijk over dat het voor mij toch niet was wat ik er van had verwacht.

Dus voorlopig blijft de Mercedes nog wel even! :)

Wel heel erg gaaf zo'n IS-F, al moet ik zeggen dat deze uitvoering met zwart op zwart op zwart niet erg elegant is. Jammer dat het niet is wat je verwachte, maar wel leuk dat de C dus nog even mag blijven :D. Heb je verder nog potentiële opvolgers op het oog?

Ik zag toevallig vandaag een hele nette zwarte C W203 staan met mooie velgen, en dan staat er toch wel echt een tijdloze auto!

Interessant! Bijzonder, dat verschil met de Benz.
Ik heb ook het idee dat de IS-F minder is aangeslagen dan men verwachtte.

Zo'n C AMG is een vrij unieke auto. Powesedans genoeg maar de combinatie van de C is toch wel vrij uniek. de enige echte opvolger is denk ik toch wel een W204 AMG

En toch is dat meer een "bewijsdrang"bak, dat Harmens huidige C. Die is veel geciviliceerder, ingetogener en daarmee unieker, wat mij betreft.

De band linksvoor (uit 2012) was over z'n houdbaarheidsdatum heen, met een scheurtje in de wang tot gevolg. Omdat met de APK de achterbanden ook al een aandachtspunt waren, besloten om alle vier de banden te laten vervangen + de remblokken voor. Wel een fijn gevoel ook met een tripje naar Limburg in het verschiet. :)

De Michelin Supersport banden achter bevallen erg goed, dus hiervan komen er nu vier onder. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Waarschijnlijk ook een reden om de C55 dan nog maar wat langer te houden. :p

Haha het is zonde om de auto weg te doen voordat je de helft van die sloffen hebt opgerookt :)

Vandaag een proefrit gemaakt in een metallic-rode BMW M235i Coupé uit 2014. Vooral in de zon komt de rode kleur prachtig uit en de auto zelf vind ik ook eigenlijk uniek in zijn soort, een soort hot-sedan-coupé!

Het rijden met de BMW beviel (ook) erg goed. De zitpositie is erg fijn, je zit echt in de auto en het wat dikkere stuur geeft veel vertrouwen, je hebt meteen het gevoel dat je de auto echt vastpakt.

De auto lijkt tijdens het rijden ook nog 'kleiner' te worden en hangt erg fijn aan het gas. De BMW daagt je uit om elke bocht net wat scherper te nemen en de versnelling die in de auto zit voelt erg fijn en mooi, met een rauw randje naar de hogere toeren toe.

De versnellingsbak doet, zeker in de Sport-stand, z'n werk erg goed en de flippers achter het sturen werken prettig. Al met al een erg prettige rij-ervaring. Zeker ook anders (beter..!?) dan de Mercedes, veel meer bedoeld voor het echte stuurwerk en de kleine weggetjes en N-wegen.

Of de BMW ook goed en bijzonder genoeg voor mij is om het prijsverschil te overbruggen en de C55 van de hand te doen, dat denk ik nog niet. Daarvoor is die machtige V8 in het vooronder me nu nog te dierbaar denk ik. :LOL:

In ieder geval ben ik blij verrast door de M235i en het vertrouwen dat de BMW je zo snel geeft, zonder saai of voorspelbaar te worden. Iets om over na te denken en een leuke ervaring rijker in ieder geval ook. :)
IMG-20210805-142635301-HDR-2.jpg

IMG-20210805-142622665-HDR-2.jpg

Zo'n 2-serie, zeker in de hoedanigheid als jij hem gereden hebt, is een erg gave auto. Maar vergeleken met jouw Mercedes valt hij wel een beetje in het niet. Dat is echt wel een stapje terug in vele opzichten. Tenzij je moet, zou ik dat niet doen.

Het is gewoon een andere auto, bovenden een stuk moderner. Niet te vergelijken.

in sommige situaties zal de BMW leuker zijn, ander momenten de mercedes. De benz is wel een stuk unieker in zijn soort .

het is dat ik de ruimte en geld nu niet heb, maar zou zo'n (deze) benz er best bij willen hebben eigenlijk :)

Twix zei:
Zo'n 2-serie, zeker in de hoedanigheid als jij hem gereden hebt, is een erg gave auto. Maar vergeleken met jouw Mercedes valt hij wel een beetje in het niet. Dat is echt wel een stapje terug in vele opzichten. Tenzij je moet, zou ik dat niet doen.

Ik vind zeker niet dat de BMW in het niet valt bij de Mercedes, qua pk/gewichtsverhouding is het zelfs bijna gelijkwaardig en de rijbeleving is erg goed.

Voor mij is het echt de motor, met het geluid en het vermogen, in combinatie met de 'compacte' sedanvorm, wat mij bij de C55 houdt nu. En na 3 jaar bouw je ook wel een band op met een auto.

Gelukkig hoeft de Mercedes zeker niet weg. :p

Leuke auto zo'n 235, die koop je voor de motor alleen eigenlijk al (y). Echter lijkt me de c55 veel specialer (en inmiddels ook waardevast?). Tevens staat deze rode import 235 ook al bijna 1,5 jaar te koop en heeft sinds 2014 slechts 2 beurtjes gehad.. Wellicht eens een M2 of M140i proberen hierna ;)

Ik reageer niet vaak op autoforum maar voor deze mooie C55 maak ik een uitzondering, wat een mooie tijdloze auto. Lijkt me ook geweldig rijden.

zo'n 235i lijkt me een feest om te rijden maar op alle vlakken zou ik echt 100% zeker de C55 prefereren. Tijdloze schoonheid, nog een tikje understated.. Zo'n knalrode BMW coupe kun je nooit rustig rijden zonder opgejaagd te worden denk ik.
Kan me nog een oude aflevering van blik op de weg oid herinneren, beste man die werd aangehouden had een rode BMW, in zijn woorden was zijn BMW voor de politie ongeveer hetzelfde als een rood doek voor een stier :D

Dank allen voor de leuke en aardig reacties! (y)

Het blijft ook zo dat elke keer dat ik de Mercedes wegzet, ik nog even achterom kijk en ook nog steeds denk wat een fijne en gave wagen het toch eigenlijk is.

Het zal dan ook niet makkelijk worden om 'ooit' een geschikte opvolger te vinden voor de C55, want die gaat er uiteindelijk toch wel komen.

Eerst deze week nog maar eens richting de Duitse grens rijden en een stukje van de 31 meepakken. :LOL:

Mwah, ik vind zo'n 2 Serie een aandoenlijk, bescheiden, misschien zelfs een tikkie lullig coupeetje in de positieve zin van het woord. Zelfs in de 235-trim laat hij niet meteen zien wat hij in huis heeft, terwijl dat heel wat is! Toch, die zescilinder met turbo komt niet in de buurt van een atmosferische V8 als het gaat om beleving. Dan is het net een stofzuiger. Ik begrijp wel dat dit 'm niet geworden is.

Al eens gekeken naar een Alpina?.
Een B3 of B5 lijkt me toch een leuke opvolger.
https://m.mobile.de/auto-inserat/alpina-b3-biturbo-allrad-tour-navi-prof-sperrdiff-schmidgaden/328344345.html

Gullwing zei:
Al eens gekeken naar een Alpina?.
Een B3 of B5 lijkt me toch een leuke opvolger.
https://m.mobile.de/auto-inserat/alpina-b3-biturbo-allrad-tour-navi-prof-sperrdiff-schmidgaden/328344345.html

Bedankt voor de tip, maar een Alpina heeft me op de één of andere manier nooit erg getrokken.

Ik kijk er wel naar als ik er één zie en waardeer ook zeker het 'merk', maar het doet me verder niet veel. Dan zou een BMW M2 of M3 mijn voorkeur hebben. :)

Foto van laatst in Zuid-Limburg met de Mercedes had ik nog niet geplaatst bedenk ik me nu.
IMG-20210722-100615599-HDR-2.jpg

IMG-20210722-100440925-HDR-2.jpg

Zo'n BMW is natuurlijk hardstikke leuk maar het is even een andere klasse dan deze V8 met drukvulling. Staat er prachtig bij(y)

NVE87 zei:
Volgens mij heeft deze V8 geen drukvulling.

Prachtige auto !

De C55 heeft (samen met de SLK55 en CLK55 AMG) inderdaad de variant zonder de kompressor.

De E55/CL(S)55/S(L)55 AMG hebben wél de kompressor erop en daarmee ook meteen 100 pk extra.

Je C55 staat er prachtig bij zo. Leuk om te lezen, je ervaringen met een BMW. Ik vind die rode M235 wel gaaf hoor, maar ik snap goed dat je daar je eigen auto niet zomaar voor aan de kant schuift. Ben benieuwd wat de opvolger uiteindelijk wordt.

Misschien voor een opvolger eens een balletje opgooien bij John v.d. Rijt in Uden. Ik volg hem al een tijdje op YouTube, en hij heeft altijd wel wat leuks staan

M2 Competition?.

Een M2 Competition is leuk, maar niet 60.000 euro leuk.

Dan loop ik liever tegen een 'normale' M2 aan ergens. Die vind ik dan stiekem nog leuker omdat die er origineler uitziet voor mij, met minder opsmuk.

Vanmiddag proefgereden in een Mini Clubman John Cooper Works uit 2016 en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben. De rij-beleving is erg levendig en uitdagend, daar helpt de Remus-uitlaat met z'n 'pops and bangs' ook aan mee, maar toch rijdt deze Mini Clubman ook erg volwassen en zit je ook heerlijk 'in' de auto echt.

Ook het model en de uitvoering spreken mij erg aan en, niet onbelangrijk, de verkoper lijkt zelf ook een echte liefhebber.
IMG-20211021-150401415-HDR-2.jpg

IMG-20211021-150350158-HDR-2.jpg

Maar eens rustig over nadenken en het (aan)bod afwachten.. :)

Leuk! Heb ook eens zo'n ding gereden. Rijdt goed. Styling, ook en vooral het interieur, moet je ding zijn.

Als bij-auto wel leuk, maar niet om altijd mee rond te rijden. Op een gegeven moment ben je ook te oud voor zo'n soort auto.

FH163500 zei:
Als bij-auto wel leuk, maar niet om altijd mee rond te rijden. Op een gegeven moment ben je ook te oud voor zo'n soort auto.

Een 'bij-auto' zit er voor mij niet in, dus dit zou wel echt mijn enige auto worden.

Ik ben 33, maar zou niet weten waarom ik hier te oud voor zou zijn. Ik wil ook graag jong blijven, heb (nog) geen vrouw/gezin om me volwassen bij te moeten gedragen en vind dit juist ook wel een volwassen auto om te zien, afgezien van de striping misschien.

Damianw26 zei:
Lijkt me een erg leuke auto, maar zou je niet toch een M140i proberen voordat je de koop sluit ;) ?

Bedankt voor de tip, misschien ga ik morgen ook nog wel kijken bij een M140i in Apeldoorn. Ik heb natuurlijk al wel gereden in een M235i en vind het zeker een hele goede auto, maar het model spreekt me niet zo aan op de één of andere manier. Dan zou ik door moeten sparen voor een M2.. ;)

Maar als je de ruimte nu nog niet nodig hebt waarom dan nu niet, zolang het nog kan, een lekker dikke Coupe? Die stationwagen ( want Ja dat is het ) kan, of misschien zelfs moet, later ook nog wel ;)

Terug
Bovenaan