Damian's BMW M3 en VW up! TSI

Dit is zuur zeg. Ook een beste deuk in de dakstijl! Succes met de afwikkeling van de schade.

Dank voor alle reacties. Even een update hier, inmiddels bij een top adresje geweest aldus de detailer: schade service groessen. Verzekering vindt alles oké en zal alles vergoeden, gezien het stormschade is zak ik niet in schadevrije jaren en is er geen eigen risico. Er is wel een nadeel, gezien er door de storm zo'n enorm aantal auto's is beschadigd in deze regio, kan ik 5 februari pas terecht. De schade is zo'n 3000 euro gezien een heel groot gedeelte van de auto opnieuw gespoten moet worden, en uitgedeukt uiteraard. Op de deuken in de stijlen rond de deuren komt de 'kooi' door de deuk heen, zo diep zit het.

Overigens is dit op het schoolterrein gebeurt door een grote tak, ik had dit niet kunnen voorkomen helaas :( Overigens was voor hetzelfde geld de hele auto of ikzelf totalloss door die omgevallen boom enkele cm's verder, dus alsnog een relatief geluk ;) Het is meer dat het plezier een beetje vergald is door de schade en met de hele rompslomp van regelen eromheen..

Daar word je niet gelukkig van...

Ik woon in Groningen en wij hadden (alweer) weinig last van de storm. Alleen een beetje wind. In jou geval is het echt zuur gelukkig ben je (neem ik aan) All risk verzekerd. Hopelijk word het goed opgelost. Gelukkig is je auto nieuw dus van kleurverschil zal geen sprake zijn

Hellracer zei:
Ik woon in Groningen en wij hadden (alweer) weinig last van de storm.

Jij hebt andere problemen :)

Maar 3.000 euro schade is wel serieus, dan is het dus nog een stuk erger dan op de foto's te zien is. Let er wel op dat ze het spuitwerk echt perfect uitvoeren, zonder stofjes en zakkers. Dat wil je natuurlijk nooit, maar zeker niet op je eigen, zelfbetaalde en gloednieuwe auto. Daar de meeste schadebedrijven te werk gaan volgens de 'er zit toch verf op?' leasemethode vrees ik meestal het ergste.

Elco zei:
Daar de meeste schadebedrijven te werk gaan volgens de 'er zit toch verf op?' leasemethode vrees ik meestal het ergste.

Je zou dan haast contact opnemen met Bofkont om een goed adres te vragen als dit echt het geval is. Voor schadeherstellers zou het toch juist een uitdaging moeten zijn een auto perfect af te leveren?

Verschrikkelijk Damian, succes met de afhandeling.

En zo te lezen heeft Damian zijn persoonlijk bofkont gevolgd naar een goed adres. ;)

Inderdaad beunen de meeste grote schadeherstellers snel door, ivm druk van de verzekeringsmaatschappijen. Ook de bumper van mijn vorige up was prima, maar niet perfect gespoten. Dit adres moet echt heel goed zijn aldus mijn detailer, ik heb er het volste vertrouwen in.

Overigens nu de glascoating niet door kon gaan heb ik de dumpvalve maar geïnstalleerd, wat een ontzettend kinderachtig, maar o zo leuk ding, zeer verslavend! Zeer binnenkort ga ik ook achter de milltek uitlaat aan, klinkt enorm goed moet ik zeggen!

https://youtu.be/D5fVNhJ1gWY

Boh, heftig zeg!

Wat zuur, het is natuurlijk altijd sneu, of je auto nu oud is of nieuw, duur of goedkoop. Maar als het je echt binnen een week na aanschaf gebeurd, das toch wel echt knaak zeg!

Leuk geluidje die dumpvalve!(y)

Lullige schade. Veel gedoe weer. Ik zou er idd scherp op zijn dat ze het goed herstellen en dat je een liefhebber bent die de auto met eigen geld gekocht hebt.
Overigens zou ik met zulk weer nooit op zo'n parkeerplaats parkeren. Dan maar een paar minuten verder lopen en 'm ergens buiten het terrein parkeren.

5 februari wordt ie hersteld, duurt nog eventjes helaas. Overigens niet echt rekening mee gehouden dat er een boom omvalt op wat auto”s met takken en alle gevolgen van dien, maar uiteraard achteraf hebben jullie gelijk.

Goed bedrijf wel Schadeservice Groessen. Ook even vermelden dat ze de auto niet na herstel nog even door de wasstraat jagen of überhaupt wassen, maar wellicht laten ze dat al wel. ;)

Oei das wel heel zuur. Hoe zuur ook als je auto buiten staat loop je altijd een zeker risico. Ben zo blij met mijn dubbele garage.

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, en een milltek uitlaat besteld! Grote wens voor onder de tsi, gezien deze logischerwijs toch wel een heel stuk stiller is dan de mpi up. Het is de milltek catback resonated geworden, met standaard zilver oem look sierstuk. Hij wordt 13/14feb geleverd, dan hoop ik met een oog op de voorjaarsvakanie dat ie er binnen een week dan ook onder zit na levering. Kan niet wachten! Rond die tijd staat de teller ook om en nabij de 5000km, wellicht dan direct chippen.

Oja zo klinkt hij als de uitlaat nog tam is. Moet een 500-1000km hebben om los te komen, en maximaal geluid te produceren:

https://youtu.be/0GCb9OavhAA

Zo'n uitlaatsysteem onder een Up vind ik persoonlijk nogal lachwekkend.
Ben sowieso meer van een stillere auto's, kan mij niet stil genoeg zijn, een klep in het uitlaatsysteem zou ik nog wel kunnen waarderen dan kan je in ieder geval kiezen tussen stil en 'sportief'geluid.

Het is geen goedkoop gebrul zoals vaak, hij klinkt een stuk beter en wat luider. Maar als je stille auto’s fijn vindt, dan is dit niks, net als heel vag in jouw optiek.

Een Mercedes A45 AMG vind ik ook niets, uit een 4 cilinder komt geen mooi geluid, dan is een 3 cilindertje nog wel grappig om aan te horen.

Bedankt, veren komen er februari nog ergens over, ligt aan de leverancier, pakket komt binnenkort binnen.

Pietzoveel zei:
Hebben ze van Abt geen geluidsmodule? Nu krijgt je omgeving 'gratis' je wens voor meer herrie....

.....

Die zijn er absoluut in overvloed, maar ja ieder zijn smaak natuurlijk. Zo is mijn lievelingsmotor een 5 cilinder, kan echt niks tegenop m.i

Nee die duplex is niks naar mijn mening, ogen dicht en het klinkt als een trompet :T De turbo loze up klinkt standaard al luid zat, met zo”n systeem wordt het ordinair.

Deze is het wel:

https://youtu.be/0GCb9OavhAA

Dank voor het delen van mijn filmpje. Dat is mijn auto in het filmpje. Up! TSI met 140pk. Zal hier eens een topic openen. Donders fijn karretje. :D

Prima geluidje! Biermagnaat heeft z'n vrouw met de camera buiten de auto gezet in de kou? :D

Prachtige kleur trouwens! Had je ook kunnen kopen ipv zwart Damian! Ik snap nooit dat mensen vrijwillig een nieuwe zwarte auto kopen, terwijl je voor hetzelfde geld zoveel mooie kleuren hebt.

(y)

Wat heb je toch tegen metallic zwart barri, zoveelste keer dat je erover begint :T Maar ja dat is dus smaak, zo begrijp ik niet waarom iemand op staal/doppen rond rijdt, zo enorm lelijk en knijperig ;)

Overigens beslist een mooie kleur dat blauw, lievelingskleur is zelfs rood maar dat vind ik het net niet op een normale up

Ik zou bij een up! moeilijk kunnen kiezen. Dat blauw, of zelfs donkerblauw. Of dat geel/goud, of meer de oranje tint. Prachtig allemaal!

Even een kleine update hier:

A.s zaterdag gaat de auto naar het reparatiebedrijf, die zullen er voor onbepaalde tijd mee bezig zijn. Kan echt niet wachten tot ie terug is zonder de deuken en krassen, echt geen gezicht en helemaal klaar mee.
Dan het leukere, 14 feb komt de milltek binnen, die gaat er de 20e onder en ben zeeeeer benieuwd.
En de 23e breng ik de auto naar vagtechniek voor een stage 1 chip op maat, dat gaat dan rond de 140 pk en 240nm worden, op 900 kilo niet heel verkeerd denk ik zo :T Tevens gaan diezelfde dag ook eindelijk de eibach veren en stugge draagarmrubbers eronder.

En dan is de up wel een heel eind naar mijn zin:)

Mooie plannen. Maar eerlijkheid gebiedt me dan toch te zeggen dat ik het niet begrijp dat je geen UP! GTI hebt gekocht. Volgens mij is de meerprijs gering en met alle aanpassingen die je nu doet kan deze nog weleens duurder zijn. Een GTI heeft toch iets speciaals wat een gewone nooit heeft. Plus die 6-bak zou me ook wel wat waard zijn en de aanpassingen aan het onderstel gaan verder bij de GTI dan een paar andere rubbertjes en andere veren.

Maar, desondanks wel een leuke wolf in schaapskleren straks met 140 pk! Mooi dat ie straks weer deukvrij is ook.

Hoi Damian,

Persoonlijk vond ik in de begin jaren de UP niet echt iets van goh.. maar die van jou is echt nice man (mag wel blij zijn met zulke grootouders).
Ben benieuwd wat de 140pk gaat brengen, is het dan nog wel relaxt rijden? Had laatst juist een test in Duitsland gezien van de nieuwe UP GTI en na de 160km per uur was het toch niet zo relaxt meer.
Lijkt me ook wel mooi als je een rollerbank test hier op zet van de overgang van de 75PK naar 140PK, ben benieuwd.

En balen van de schade, makkelijk gezegd nu maar beter dat de auto schade heeft dan dat jij in de auto zat toen het gebeurde.

Barri zei:
Ik zou bij een up! moeilijk kunnen kiezen. Dat blauw, of zelfs donkerblauw. Of dat geel/goud, of meer de oranje tint. Prachtig allemaal!

Ik begrijp de keuze voor zwart juist wel. Het concept van zo'n klein premium-doosje (want dat is het in deze uitvoeringl) komt een stuk beter tot zijn recht in een serieuze kleur. Net als een Smart, dat premium stadsauto-concept werkt ook niet in de lachwekkende tinten waarin de auto's soms gespoten worden.

Kristian zei:
Mooie plannen. Maar eerlijkheid gebiedt me dan toch te zeggen dat ik het niet begrijp dat je geen UP! GTI hebt gekocht. Volgens mij is de meerprijs gering en met alle aanpassingen die je nu doet kan deze nog weleens duurder zijn. Een GTI heeft toch iets speciaals wat een gewone nooit heeft. Plus die 6-bak zou me ook wel wat waard zijn en de aanpassingen aan het onderstel gaan verder bij de GTI dan een paar andere rubbertjes en andere veren.

Meestal wel, maar bij de Up! heb ik mijn twijfels. Die van Damian is straks een GTI, zonder de GTI-pretenties. Misschien nog wel beter.

@kristian

Je hebt opzicht gelijk, Tuurlijk had ik liever de gti gehad als geld geen rol meer speelt. Alleen is een up gti die precies samengesteld is als mijn tsi al even 22500 euro ipv 18900 wat de catalogus waarde van de tsi is. Overigens heb ik dat laatste ook lang niet betaald ivm met de situatie van de koppeling situatie van mijn “oude” up. Daarbij zou de gti enkel de 6 bak en het onderstel hebben voor die flinke meerprijs, ruitjesbekleding zou ik niet willen, leer is mooier. En met de gti, dan nog steeds een milltek uitlaat eronder, en alsnog chippen naar de 140pk. Enige wat ik dan zou besparen is de 400 euro afgerond wat de eibachs kosten inclusief plaatsen, en de gti is standaard aardig soft ;) Maar goed ben zeer content met de tsi, en eenmaal af lacht ie de gti uit ook nog eens :T

@theocc
Leuke reactie, ben zelf ook heel erg benieuwd naar de gechipte staat van de auto. Hij is voor een A segmenter vrij stabiel op hoge snelheid, alleen zal het nooit beter zijn dan een beetje bmw etc, daarnaast rij ik zelden de topsnelheid :p . Hij heeft door het flinke koppel juist een relaxt karakter, en tegelijkertijd als je wilt daardoor erg snel vermoedelijk. Er zit bij het chippen een rollerbank meting in, dus dat is wel interessant!
En inderdaad, het leven zelf gaat voor al het materiële!!

@elco

Je mag gerust van een flop spreken, de up gti is absoluut geen gti en het label onwaardig vind ik. Het is eigenlijk een up tsi met gti logo”s en spoiler, en met nog iets meer polo onderdelen (motor+bak ipv enkel de motor) dan de standaard tsi. En standaard marginaal ietsje extra uitgerust, maar ja..

Inmiddels de up weggebracht, men verwacht er een week zoet mee te zijn, gaat een lange week worden.

Ik heb een picanto meegekregen, interessant want samen met de up is het de top van het A segment. Deze heeft een ton gelopen en dat merk je helaas ook wel, het koppelingspedaal piept en zit wat los. En het dashboard bij de a stijlen kraakt, en de motor tikt alsof er nog nooit nieuwe olie in is gekomen. Rationeel gezien is zo'n picanto stukken beter dan een up, 7 jaar garantie, veel voor 'weinig' als je in de opties duikt. Alleen het rijden is compleet inspiratieloos, motor geeft niet echt thuis onder de 4000 toeren en bouwt bijna niet op aan vermogen, stuk trager nog dan de turbo loze up voor het gevoel. Ook het stuur heeft helemaal geen gevoel, lijkt wel een amerikaan zo raar licht werkt hij, en je voelt niets van wat er gebeurt. Koppeling zal al wel onderheven zijn aan een ton van mishandeling, want hij komt op een mini gebiedje van het pedaal op. Maar ja typisch hollands al dat geklaag, hij heeft wel een geinige kleur om positief af te sluiten:T

Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr

Terug
Bovenaan