Damian's BMW M3 en VW up! TSI

Damianw26 zei:
@elco

Je mag gerust van een flop spreken, de up gti is absoluut geen gti en het label onwaardig vind ik. Het is eigenlijk een up tsi met gti logo”s en spoiler, en met nog iets meer polo onderdelen (motor+bak ipv enkel de motor) dan de standaard tsi. En standaard marginaal ietsje extra uitgerust, maar ja..

True true, heb het gevoel dat ze meer met het design hebben gekeken dan echt de motor/prestaties, helaas is de VW Lupo echt de laatste GTI met de 1.6 met 125 PK en een top van iets boven de 200. Wou zo een auto halen, alleen tja kosten en helaas allemaal echt misbruikt... staat er nu een op MP die echt origineel is met maar 150K (net ingelopen) zal wel wat kosten maar heb je ook wat leuks :D .

Lupi gti was echt iets bijzonders, vrij duur ook destijds maar ja die was dan ook echt anders dan een lupo 1.4. Als je de kans hebt zeker een leuke bijwagen, licht en veel vermogen blijft in mijn ogen het leukste om mee te rijden!

Barri,
Ja, was benieuwd of er genoeg in zat. Maar ja de olie is niet eens zwart en redelijk op pijl, dus misschien moeten de kleppen gesteld worden oid. Maar ja niet mijn auto, niet mijn probleem.

Tof dat je 'm weer terug hebt (y) En bij de volgende storm, for the love of God, zet hem even een nachtje in een parkeergarage ipv onder een boom ;)

Geen kleurverschil! Wel een kettingzaag toegevoegd aan de standaarduitrusting, voor als ik naast een boom moet parkeren:T

Damianw26 zei:
Lupi gti was echt iets bijzonders, vrij duur ook destijds maar ja die was dan ook echt anders dan een lupo 1.4. Als je de kans hebt zeker een leuke bijwagen, licht en veel vermogen blijft in mijn ogen het leukste om mee te rijden!

Barri,
Ja, was benieuwd of er genoeg in zat. Maar ja de olie is niet eens zwart en redelijk op pijl, dus misschien moeten de kleppen gesteld worden oid. Maar ja niet mijn auto, niet mijn probleem.
Lupo GTIwas dan ook meer een cupcar voor op de openbareweg. Volledig doorgelast voor meer stijfheid en de accu achterin voor een betere gewichtsverdeling.

Is absoluut niets meer van te zien in de volle zon, dus ik ben zeer tevreden over het herstel, daarom ook voor deze reparateur gekozen. Bij mijn vorige up is de voorbumper gespoten door een ander bedrijf, en die hebben hem dezelfde dag nog door de wasstraat getrokken, dit zag er niet uit!

Dat heeft toch niets met kleurverschil te maken?

Fijn dat hij weer is gemaakt Damian! Kun je weer met een fijn gevoel rijden.

Bedankt, er mankeert nog steeds niets aan het spuitwerk uiteraard;) :T . Overigens heb ik vanavond de led lampen weer eruit gehaald, deze gaan terug gezien 1 lamp begon te knipperen. Het is garantie dus ergens deze week ontvang ik dan weer een nieuwe set. Overigens is lampen wisselen bij de up tsi echt een crime, er is zo ontzettend weinig ruimte, in het instructie boekje raadt men ook aan om de verlichting kosteloos door een vw service partner te laten vervangen gezien de geringe ruimteo_O

Helaas bericht gekregen dat de milltek pas volgende week vrijdag komt, wel jammer want was wel benieuwd wat de up met chip+milltek zou leveren aan vermogen. Wanneer die eronder komt is nog even afwachten.

Dan ander nieuws, de Q3 gaat eruit en daar komt deze A3 e-tron voor terug. Wegens plaatsing van zonnepanelen is het om diverse redenen interessant om al die kleine stukjes die mijn ouders nu op benzine rijden ( 1 op5-7 gemiddeld.....) elektrisch te doen. Enige vereiste was dat het een hybride moet zijn van VAG en de golf gte vonden ze wat minder. Nou dan ben je snel klaar qua keuze. In Nederland zijn er geen facelift a3 e-tron's te krijgen, daarom komt ie uit Duitsland. Overigens is de bpm rond de 300 euro gezien de lage theoretische uitstoot :T

https://www.mobile.de/nl/Auto/Audi-A3-Sportback-e-tron-S-line-LED-Navi/vhc:car,cnt:de,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:1900_8_,frn:2017,prx:40000,ful:hybrid,exc:grey,dmg:false/pg:vipcar/256203619.html

Haha, nee dat nooit. Heb deze zomer ook een etron gereden en dat beviel eigenlijk heel goed, echt een stuk sneller op de tussenacceleratie dan de q3 en de kleine stukjes elektrisch, fijn ding

Mwah, A3 rijdt hoofdzakelijk op benzine met elektro ondersteuning. Je rijdt eigenlijk een turbo benzine met snelle dsg automaat met een “boost” van de elektromotor. Zo blijf je toch wat meer bij het rijden betrokken . Puur elektrisch lijkt me toch wat saai, buiten de acceleratie om dan. En de korte stukjes die alleen maar slecht zijn voor een brandstofmotor, kunnen vol elektrisch, dat scheelt.

Wat is er saai aan een volledig elektrische Tesla t.o.v een A3 e-Tron? Het enige wat je mist is het geluid, maar ik kan me niet voorstellen dat het geluid uit zo'n A3 heel spectaculair is. Hoe goed die auto verder ook is.

En Abt levert voor VAG toch de V8 geluidsmodule via de stereoinstallatie? De oplossing voor de inzittenden en niet hinderlijk voor de omgeving!

Ik zeg niet dat een tesla saai rijdt; geen idee. Maar een brandstofmotor vind ik nog steeds heel erg interessant en leuk om mee te rijden. Scheelt ook dat het geen Cvt automaat is, je kan nog steeds met flippertjes schakelen. De 1.4 maakt geen bijzonder geluid, maar wel een geluid ;)

Het was ook uit interesse hoor, niet als aanval ofzo. Ik vroeg me alleen af waar voor jou het verschil zit. Dat helemaal stille is ook wel grappig vind ik zelf, maar misschien is dat meer omdat het nog bijzonder is. Bij de flippers had ik nog niet stil gestaan, dat snap ik wel inderdaad.

Ik zou hem zelf niet kopen voor dit geld, dan liever een gebruikte rs3 met handbak ;)Ten opzichte van de q3 is het eigenlijk niets dan voordelen en upgrades, die heeft bijna geen opties en is ook niet echt een topper om mee te rijden, in een rechte lijn is het wel goed natuurlijk door de 2.0 turbo met quattro, dat was heel fijn! Overigens verwacht ik geen sportieve bochten aspiraties van de zware e-tron, maar het is beter dan de standaard hele hoge q3

https://www.mobile.de/nl/Auto/Audi-A3-Sportback-e-tron-1.4-TFSI-S-tronic/vhc:car/pg:vipcar/255422154.html

Inmiddels is deze A3 aangekocht! Zeer mooie uitvoering, ben erg benieuwd

Absoluut, kleur komt op de foto niet uit maar het is een Audi exclusief kleur van diverse s en rs modellen, daytona grau. Op papier zou de q3 sneller moeten zijn maar daar twijfel ik nog aan, totdat de accu leeg is natuurlijk ;)

https://youtu.be/aaJDBjinj9w

Nette wagen!

Ik vind een e-tron altijd zo lelijk hoog op zn wielen staan. Net als een GTE. Deze heeft dat ook zo op de foto’s te zien.

Dat is vrij lelijk inderdaad, alleen krijg ik in geen 100 jaar mijn ouders om om te verlagen, die vonden het hoge aan de q3 juist heel erg fijn lol

Maar een e-tron en een GTE hadden toch juist een extra verlaagd onderstel voor de aerodynamica?

En Damian, gewoon doen. ;) Ze merken het toch niet. :T

Geen idee, maar hij staat alsnog vrij hoog. Maar ja het is niet mijn auto ik vind het goed. Wel leuk dat er weer eens wat anders staat met veel speeltjes erop, fijne auto met nieuwwaarde van 56K :T

Hahaha ja dat zou wel een stunt zijn! Even een paar H&R veertjes eronder knallen wanneer ze niet thuis zijn :D

Ik vind het een mooie auto, alleen die moderne Audi interieuren doen me echt helemaal niets. Navigatiescherm is nog wel de grootste doorn in het oog maar eerlijk gezegd vind ik de meeste moderne interieuren niet veel soeps.

Hoop dat e E-tron snel op de oprit staat (y)

Hahaha, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat zij het dan ook betalen:T:T Interieur vind ik saai maar wel heel erg mooi en goed in elkaar geschroefd, het is geen spannende auto absoluut niet. Dat scherm in het midden had niet gehoeven(klapt automatisch ook in naar wens) gezien de virtual cockpit, dat is werkt zo geweldig mooi. Net als alle lampen, het zit hem in de details https://youtu.be/g9PQXyenaJ8

Even wat updates!

De up is inmiddels in Nuenen voor het chippen en verlagen, morgen einde van de middag ophalen ben heeeeeeel erg benieuwd :). Tevens gaat de q3 eruit wegens plaatsing van zonnepanelen en de opvolger staat al voor de deur, een full option a3 e-tron!
Etron by Damian Willemsen, on Flickr

En de milltek is wederom geannuleerd, eind volgende week moet hij echt in nl zijn!

Pfoe wat een verschil zeg! Het lijkt wel of het een twin turbo is geworden voor het gevoel, meer dan geweldig!! De up is van 90 naar 135,5 paarden gegaan, maar belangrijker is het koppel van 160 naar 230 nm, en wat trekt hij zo enorm veel mooier door dan standaard, zeer verslavend dit. Met name op de snelweg is hij ronduit snel nu, invoegen inhalen etc geen centje pijn.

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Verder staat ie eindelijk mooi op de velgen met de eibach set, stuurt ook weer een stuk beter zonder rol in de koets, puur genieten wederom.

Voor de verlaging:
by Damian Willemsen, on Flickr

Na:
by Damian Willemsen, on Flickr by Damian Willemsen, on Flickr

Overigens was het inderdaad de bedoeling dat de uitlaat er al onder zat, echter is deze nu 2x verlaat door milltek waardoor het anders is gelopen, hij komt eind volgende week pas binnen

Total Loss zei:
Wow, vermogenstoename van dik 50% vergeleken met het origineel, benieuwd hoe lang dit allemaal heel blijft.

Dit...

En binnenkort naar het RDW om de papieren aan te passen?
Zijn je standaard remmen wel toerijkend?

Hij is nu beter dan een up! GTI. Heel gaaf! Ik zou voor dit geld haast een Polo kopen, maar jouw up! is wel heel gaaf zo! (y)

De up gti kan het schudden nu:T Levensduur ben ik niet bang voor, gezien ik doordeweeks toch erg rustig rij in de spits en ik toch zelden de koppeling en bak molesteer door altijd als eerste bij het stoplicht weg te zijn, rijd het blok ook met beleid warm altijd. Maar bovendien is de tsi90 een tsi115pk en 200nm, enkel terug getuned naar 90pk en 160nm, maar met precies dezelfde internals en turbo als de 115pk motor. Wel is het koppel begrensd op 230nm en spoelt de turbo in 1,2,3 minder fel op, met de gti 6 bak is 260nm mogelijk gezien de koppeling en bak marginaal sterker zijn.

Terug
Bovenaan