Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, zelfs een Ferrari Enzo had geen 20". Enkel een Cayenne turbo had af-fabriek zulke jetsers.toen 'ie nieuw was moeten dat echt buitenaards grote wielen geweest zijn, lijkt me
Moderator
Ik weet nog wel dat deze uitvoering/facelift getoond werd. Die velgen waren toen inderdaad buitenaards.het is tegenwoordig redelijk veelvoorkomend maar toen 'ie nieuw was moeten dat echt buitenaards grote wielen geweest zijn, lijkt me. Staat 'm onwijs goed!
Voor mijn gevoel was de standtijd van de 476s aanmerkelijk korter dan wat ik van de 915 gewend was. Nu zag ik dat de 915 niet helemaal op was dus om de proef op de som te nemen heb ik vandaag de bestuurderskant van de MG voorzien van een laag 915 en de passagierskant 476s. Ik ben heel benieuwd of ik een verschil ga waarnemen.Dat zelfde geldt voor de wax, de collinite 915 was op en heb nu 476s gebruikt. Beading/sheeting is in ieder geval dik in orde maar ik hoop dat de standtijd iets langer is dan van de 915.
Dat kwam ook bij mij naar boven als eerste gedachte. Heb het zelf met een van de Renaults meegemaakt. Al ging de nieuwe toen wel binnen twee weken kapot.Was dat wiellager wel goed toen het erop ging?
Ik was er niet bij maar ik vermoed dat wanneer dat niet het geval was dat ik wel eerder klachten zou hebben gehad.Was dat wiellager wel goed toen het erop ging?
Een 300 zonder schuifdak. Met mijn 1.73 had dat waarschijnlijk nog wel gepast maar ik krijg die stoel maar niet goed ingesteld.Was die XJ een 40/300/308 met een schuifdakje? De 308 die ik had heb ik gekozen vanwege het ontbreken van het schuifdak omdat die 2cm verschil in hoofdruimte precies het verschil maakte tussen fatsoenlijk kunnen zitten en precies net niet.
Nog maar weer wat werk aan de MG. Ditmaal naar aanleiding van eigen toedoen. Eerst was er het audiosysteem, de versterker schoot in een beveiligingsmodus wanneer er enige vorm van power werd gevraagd (als in luider dan fluisteren), andere versterker geprobeerd; zelfde issue. Tijdens het veiligstellen een klein bevestigingspuntje van de zekering kwijtgeraakt dus daar moest meteen een nieuwe kast in. Oorzaak was gelukkig snel gevonden; aarding was niet in orde. En om eerlijk te zijn was het ook gewoon geen goed idee om dit te aarden tussen de stoelrail en de bodem. Dus nieuw aardingspunt gevonden en het werkt weer naar behoren.
Andere klus waren de remmen voor. Recentelijk nog vervangen maar met de rijstijl behorend bij een fun auto gaat het gewoon wat sneller. Ik check de diktes met enige regelmaat maar niet regelmatig genoeg. Tijdens een rondje op de Nordschleife was het in een keer klaar, dat was even schrikken. De dagen ervoor en ook de eerste twee rondes geen vooraankondiging gehad dat het er aan zat te komen. Dus heel rustig naar huis gereden en nieuwe schijven en blokken voor gekocht.
![]()
Leuk vergelijk; verschil in grootte met de schijven van de XKR
![]()
Oud en nieuw; voortaan iets eerder vervangen is het devies
![]()
En het zit weer in elkaar.
Montage ging helaas niet vlekkeloos. Een van de schroefjes die schijf aan naaf verbind ging dol met een schroevendraaier zonder dat er kracht op werd gezet. Dat werd een kwestie van uitboren en opnieuw tappen. Daarnaast heb ik zelf eigenlijk meer ervaring met Brembo systemen waarbij ik de zuigers gemakkelijk met de hand kon terugduwen wanneer het nippeltje open werd gedraait, dat ging hier niet. Snel opgelost door het juiste gereedschap even te halen maar had het liever van te voren bedacht.
Dat is het zeker. Dan ben ik maar wat blij dat ik meer dan 1 auto heb zodat ik het gemakkelijk kan halen.Wat een geklooi is dat als je halverwege een klus die je af moet maken er achter komt dat je essentieel gereedschap mist.
Via-via een andere softtop gevonden. Ga ik binnenkort ophalen.n van de naden van de softtop het begeven. [...] Het is wel te repareren maar dat is eigenlijk niet meer de moeite waard omdat de rest van de kap z'n beste tijd wel ook wel heeft gehad.
Dank! Dat de kentekens dicht bij elkaar zitten was voor mij wel een teken dat van de MG's die ik voorbij had zien komen deze het zou moeten worden.Mooie foto's! Kentekens van de Jaguar en MG zitten dicht bij elkaar zeg
Het is inderdaad een mooi voorbeeld hoe obees moderne auto's zijn. En dan is deze Mini nog een flinke slag kleiner dan bijvoorbeeld de nieuwe Renault 5.Ze noemen hem Mini, maar hier lijkt hij wel de grootste. Mooi trio.
Even gequote uit Elco's topic om die niet te kapen; die persoon hoorde inderdaad bij de club. Ik was zelf op dat moment al weg dus heb het niet gezien maar navraag leert dat meerdere personen binnen de club ook niet bepaald onder de indruk waren van de capriolen van deze individu. Dit gaat binnen de club geëscaleerd worden.Ah leuk! Daar stonden mooie auto's. Maar die kale in die elektrisch MG, die hoorde ook bij jullie? Die reed echt als een halve zool tussen de mensen. Volgens mij is die ook door de marshals aangesproken. Geeft geen goede uitstraling naar de club.
I know... Ik kan gewoon fysiek die beweging niet maken en al zou ik het kunnen dan niet in deze auto omdat mijn knie domweg klem zit tegen het stuur. Ik moet derhalve ook met grote regelmaat overpakken wat natuurlijk ook niet de bedoeling is op het circuit.Volgende keer wel even (heel-and-toe) rev-matchen bij het terugschakelen hoor, scheelt weer shiftlock op je achterwielen.![]()