A
Anoniem
Guest
Oudste 406 Coupe? (foto komt van 'Trix')
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rob076 zei:En ook een A6 (C5) met SB-kenteken.
Klassiekerrijder zei:Die ziet er inderdaad goed uit! Een kennis van me had een van de eerste Astra's, die roestte binnen 5 jaar volkomen weg. Na drie jaar zaten er overal van die 'bloemkolen' onder de lak.
Maar tot mijn grote schrik / teleurstelling is deze slechts 3 dagen geleden ''Gedemonteerd'' erg jammer!!
Het is heel jammer dat de openingspost niet wordt bijgehouden, waarbij per merk en model het oudste en jongste exemplaar bij elkaar staan. Dat is lekker overzichtelijk en voorkomt veel zoekwerk. Dat zou een enorme meerwaarde aan dit topic geven. Ik ben te lui c.q. heb echt geen zin om 17 pagina's door te gaan bladeren...Rob076 zei:Volgens mij was de Twingo al eens voorbij gekomen, dus je kunt eens kijken wat de oudste tot nog toe is. Volgens mij weet ik er zo een staan met GR, dus dat is al een vroege.
929V6 zei:De 2CV is officieel na 1987 niet meer in Nederland geleverd, dus deze is waarschijnlijk door een particulier ingevoerd.
Phoenixrood74 zei:Het is heel jammer dat de openingspost niet wordt bijgehouden, waarbij per merk en model het oudste en jongste exemplaar bij elkaar staan. Dat is lekker overzichtelijk en voorkomt veel zoekwerk. Dat zou een enorme meerwaarde aan dit topic geven. Ik ben te lui c.q. heb echt geen zin om 17 pagina's door te gaan bladeren...Rob076 zei:Volgens mij was de Twingo al eens voorbij gekomen, dus je kunt eens kijken wat de oudste tot nog toe is. Volgens mij weet ik er zo een staan met GR, dus dat is al een vroege.
Klassiekerrijder zei:Ik meen dat er tot het laatste moment een parallel-import in Nederland is geweest. Ik heb namelijk in die tijd wel vaker nieuwe 2CVs gezien.
Dat heet toch grijze import. In ieder geval dus niet via de officiele importeur.§anitarium zei:Klassiekerrijder zei:Ik meen dat er tot het laatste moment een parallel-import in Nederland is geweest. Ik heb namelijk in die tijd wel vaker nieuwe 2CVs gezien.
Maar dat zijn dan eigenlijk wel origineel Nederlandse Eendjes, dus die horen wel in dit topic thuis, toch?
Klassiekerrijder zei:Voor mij is datum kenteken = datum eerste tenaamstelling een originele Nederlander.
Moderator
§anitarium zei:Klassiekerrijder zei:Voor mij is datum kenteken = datum eerste tenaamstelling een originele Nederlander.
Idd.
Originele Nederlandse auto's zijn er sowieso weinig: Carisma, paar Volvo's, Smarts, DAFs en wat Mitsu's. Daarmee houdt het op.
stoterstangen90 zei:Feitelijk niet.
Want zo kun je ook grijs geimoprteerde USA modellen originele Nederlanders noemen.
Phoenixrood74 zei:Het is heel jammer dat de openingspost niet wordt bijgehouden, waarbij per merk en model het oudste en jongste exemplaar bij elkaar staan. Dat is lekker overzichtelijk en voorkomt veel zoekwerk. Dat zou een enorme meerwaarde aan dit topic geven. Ik ben te lui c.q. heb echt geen zin om 17 pagina's door te gaan bladeren...Rob076 zei:Volgens mij was de Twingo al eens voorbij gekomen, dus je kunt eens kijken wat de oudste tot nog toe is. Volgens mij weet ik er zo een staan met GR, dus dat is al een vroege.
Maakt niet uit, het is een constatering, geen verwijt. Jouw bijdrage aan het forum is toch al bepaald niet gering.D. Elzinga zei:Phoenixrood74 zei:Het is heel jammer dat de openingspost niet wordt bijgehouden, waarbij per merk en model het oudste en jongste exemplaar bij elkaar staan. Dat is lekker overzichtelijk en voorkomt veel zoekwerk. Dat zou een enorme meerwaarde aan dit topic geven. Ik ben te lui c.q. heb echt geen zin om 17 pagina's door te gaan bladeren...Rob076 zei:Volgens mij was de Twingo al eens voorbij gekomen, dus je kunt eens kijken wat de oudste tot nog toe is. Volgens mij weet ik er zo een staan met GR, dus dat is al een vroege.
Weinig tijd momenteel om dat weer helemaal bij te werken, sorry![]()
929V6 zei:@D. Elzinga,
Als je wilt kan ik het wel van je overnemen. Dan gebruik ik mijn eerste post op pagina 1 daar wel voor.
Ik vind parallel geïmporteerde auto's voor dit topic eigenlijk niet zo relevant, ze vertellen immers weinig over de Nederlandse historie van het desbetreffende model. Wat is bijvoorbeeld interessanter: de laatste door Pon geïmporteerde kever in 1983 (?) of de Kevers die in 1996 nog zijn geïmporteerd en eigenlijk niet eens Volkswagen mogen heten?
N.Bosco zei:oudste Fiat Bravo/brava: LZ-ZZ-serie (bijv. LZ-ZZ-96); (heel veel; loopt door in NB-BB-serie)
jongste Fiat Tipo: PB-F?-?? (1.4S van 23 mei '96)
jongste DS/ID: ??-GE-?? (Stiens Frl.)
jongste Citroen AX: PV-ZZ-17
jongste volvo 960: XF-??-??
oudste volvo S40: ..-NZ-ZZ serie (bijv. 91-NZ-ZZ)
oudste volvo V40: RB-??-?? (komt nog..; staat verderop..)
jongste Toyota Yaris (wie weet dat?)
Wie volgt?