De oudste/jongste van Nederland ( overzicht op 1e pagina)

XBXG zei:
De Peugeot 106 is geïntroduceerd op 12 september 1991 in Frankrijk.
Dit exemplaar is op kenteken gezet in Nederland op 2 januari 1992, maar is natuurlijk gemaakt in 1991.

Oftewel, dit móét wel een van de oudste 106'sen van Nederland zijn. ;)

*plaatje 106*

Deze is in elk geval ouder.;)

Tsja, op de openingspagina kon ik geen info vinden over de106, vandaar dat ik mijn witte 106 toch maar heb gepost...

bij ons in de buurt staat een Peugeot 307 met een GZ kenteken in het midden...dat zal ook een vd eerste zijn gok ik?
Ik zal als ik die tegen kom eens een foto van maken....

Ik zag vandaag een Audi A4 1.6 (type B5) met kenteken LX-HN-13, lijkt mij een erg vroege.

De 307 is er volgens mij vanaf GV of GX, de Audi A4 moet ook nog wel met JV te vinden zijn.

XBXG zei:
Dit lijkt me een van de allerlaatste 405 sedans:

5955770764_4ddf7fb46c_z.jpg

En dit is wellicht een van de jongste 405's an sich?

Audi A4 is allang aan bod gekomen een aantal pagina's terug, wellicht dat die met JV was?

Geinige 106, Paul! Waarschijnlijk een van de weinige 106 pick-ups, maar het model van voor de facelift was er ook met grijs kenteken.

Ik zag vanmiddag een bruine Renault Espace rijden met het kenteken LV-16-ZR. De alleroudste?

Tja, een rijdende auto vanaf de fiets gaat wat lastig en dan had ik ook nog met (drie lagen) handschoenen aan m'n camera uit m'n tas moeten halen die ik niet bij me had.o_O En het was al half donker. Maar er zwerft vast wel ergens een foto van die auto rond, daar is ie bijzonder genoeg voor.

Hoewel de apk over twee weken precies 10 jaar is verlopen, bestaat de Espace LT-31-HN ook nog.

GroteFoto-JUZO3BQX.jpg

929V6 zei:
Tja, een rijdende auto vanaf de fiets gaat wat lastig en dan had ik ook nog met (drie lagen) handschoenen aan m'n camera uit m'n tas moeten halen die ik niet bij me had.o_O En het was al half donker. Maar er zwerft vast wel ergens een foto van die auto rond, daar is ie bijzonder genoeg voor.

Smoesjes! :p

Gave foto, Fuego! Daar krijg ik het nou serieus warm van (y)

Ik zag vandaag (en gisteren en eergisteren o_O) een Polo 6N met JR-LJ-69. Da's ook een vroege. Ik heb ze ook wel eens met een JV kenteken gezien.

Ik reed zondagavond achter een Alfa 156 met SZ-kenteken, dus een behoorlijk vroege. Op gaspedaal.nl heeft de oudste SN.

Nog een duitje: ik zag een Honda Civic Hybrid met een SZ kenteken. Moet ook een vroege zijn.

Op Marktplaats staat nu een hele vroege Peugeot 205 van 28-10-1983, de KG-72-XS.

https://link.marktplaats.nl/522535822

Foto-TK7DAEQT.jpg

Wie gaat deze vroege 205 redden?

De openingspagina lijkt mij al een tijdje niet bijgewerkt. Daarom plaats ik bij deze de oudste Renault Laguna II:

GroteFoto-4MQ4IT7B.jpg

Wat ik verbazingwekkend vind is de februari 2012 verkooplijst op nummers 253 en 254:

1x Alfa Romeo 147 en
1x Audi 80(!!!)

Van een 147 kan ik me nog voorstellen dat er een in een hoekje van een garage stond die eindelijk op kenteken is gezet. Maar een Audi 80?? Weet iemand hoe dit zit? Ik kan me voorstellen dat beide de laatste zijn die op kenteken zijn gezet in Nederland.

ik kwam net op de snelweg ik denk een vd eerste Renault Megane Scenic 1 tegen...de PP-PV-11

Is de oudste Astra F hier al gepost? Bij mij in de buurt staat er eentje waarvan het kenteken begint met DF. Dat moet toch wel een van de vroegste zijn.

Fuego 81 zei:
Vandaag gezien:
Vroege VW Jetta 2 1.3 C 2d van 5-7-84, de LG-62-PH

GroteFoto-KRNM4XXM.jpg

Dit is echt een van de eerste Jetta's II. Het was een 1.6 CL. Deze mocht ik destijds (1984) een dagje lenen van de VW dealer. "Test de nieuwe Jetta!" staat er op de zijkant.

Jetta.jpg

Grappig, wij hadden een Golf II met kenteken KT-96-VJ. Die was uit maart/april 1984, als ik me niet vergis.

ik had een vd laatste VW Golf Lx type 1...met kenteken: KV-24-TK

Phoenixrood74 zei:
Is de oudste Astra F hier al gepost? Bij mij in de buurt staat er eentje waarvan het kenteken begint met DF. Dat moet toch wel een van de vroegste zijn.

En origineel Nederlands? De cabrio is nog wel tot (en met) de eeuwwisseling verkocht.

Vandaag een Audi A8 met JS gezien. Ze waren er volgens mij ook met HZ, maar die heb ik nog niet gezien.

Vandaag een VW Vento met het kenteken FL-NL-32 gezien,terwijl ik laatst een Jetta met het kenteken FB-ZD-86 heb gezien.

Dan vind ik die Jetta meer bijzonder. De Vento was er al met D-kenteken. Hij is geloof ik al aan bod gekomen dus je kunt eens kijken.

Foto is gemaakt door dhr A. Brandhorst.
sdc16256w.jpg

Zoals Rob076 al zei, zou dit de oudste 19 kunnen zijn.

gearhead zei:
Ik zag net een Smart met XH-ZZ-62

Ik weet zeker dat de Smart al 1) hier voorbij is gekomen en 2) ouder is. Volgens mij waren ze er zelfs met TZ-kenteken. Of ze nog rondrijden is een tweede, want mijn God wat was de kwaliteit ervan belabberd.

Weet niet of de Avensis van mn opa en oma kans maakt? Was besteld op een kennismakingsdag van dat model:
21-LS-NR.

Vanmorgen een hele vroege AX gespot bij de Waarbeek in Hengelo, een blauw-turquoise uit maart 1987 met kenteken beginnend met RV-

Auto-fan zei:
Weet niet of de Avensis van mn opa en oma kans maakt? Was besteld op een kennismakingsdag van dat model:
21-LS-NR.

Gelukkig zijn er maar drie modellen, en per model twee noemenswaardige facelifts, geweest....

Anne Jan zei:
Vanmorgen een hele vroege AX gespot bij de Waarbeek in Hengelo, een blauw-turquoise uit maart 1987 met kenteken beginnend met RV-

De eigenaar van die AX zit op het Citroën-Forum. Volgens mij bezit hij ook nog een DS.
Hij is zelf ook op zoek naar de oudste AX. Ik zal 'm eens opsporen en vragen wat volgens hem de oudste AX van Nederland zou kunnen zijn.

Rob076 zei:
Auto-fan zei:
21-LS-NR.

Gelukkig zijn er maar drie modellen, en per model twee noemenswaardige facelifts, geweest....
Gaat om het 2003 model:
Toyota-Avensis-2002-2007.jpeg

Leuk! De Express is geleverd vanaf april 1986, dus grote kans dat dit idd de oudste van NL is. En misschien ook wel wereldwijd, zoveel zullen er niet meer rondrijden, ook niet in Frankrijk

Terug
Bovenaan