Wauw. Dank voor alle enthousiaste reacties!
Eerlijk is eerlijk, op deze foto lijkt de auto iets mooier dan die is, maar hij is zeker nog in goede staat. Dat interieur is wellicht nog het meest indrukwekkend, zelfs met 100.000km op de teller ziet dat er (op een versleten mat na), nog als nieuw uit.
Leuk ook van de reacties op straat, een heel verschil met de 309.
Ik heb nog even niet meer foto's en toegang tot de advertentie heb ik niet meer, maar neem alvast maar van me aan dat deze Regata ook die optionele grille heeft die D'oh ook had (zie:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5367423,page=4).
Het is dus een Regata 70, afkomstig uit 1988. 70pk uit een 1.3, met nog een carburateur. Stuurbekrachtiging zit er ook niet op, maar dat had de 309 ook niet. Nee, de auto is in veel opzichten best vergelijkbaar met laatstgenoemde. Hoewel dat natuurlijk een hatchback is en dit een sedan.
Om nog even op de auto's die ik ter vergelijking had bekeken terug te komen:
- Fiat Uno - €549 en daarom al snel erg aantrekkelijk (de andere drie kostten meer dan duizend euro). Helaas vond ik de auto verder nog iets missen en de wat eigenaardige versnellingsbak overtuigde ook niet meteen
- VW Passat Hatchback '83 - Gaaf model met lekker fout/kek blauw interieur (Linkje:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...-1-6-gl-ll-lpg-bij-148000-riem-vervangen.html). Helaas had de auto wel vrij veel roest, was de auto toch wel wat groot en qua prijs ook wel wat aan de dure kant (zeker voor LPG, wat de auto in Nederland wel erg lastig verkoopbaar maakt).
- Citroën BX '92 - Leuke auto, ik heb nog steeds wel een zwak voor de BX. Ik merkte direct dat de auto nieuwer was, hoewel de auto van oorsprong niet eens erg veel nieuwer is, maar deze faceliftversie voelde wel meer solide aan: stiller, luxer, modernere motor. Je zou zeggen: dit wordt hem! Toch niet, ik had er gek genoeg wat minder mee. Dus nee, het moest de (overigens als eerste bezochte) Regata worden.
De Regata is van een Fiat-liefhebber die zelf nog menig ander
snoepje in zijn garage heeft staan, waaronder een nagenoeg identieke Regata 70 met ruim 300.000km op de teller die nog bijna dagelijks rijdt. Zijn collectie was toch eigenlijk wat te groot geworden en zodoende rijdt der Magistrat nu rond in een Regata.