der Magistrat: Honda H-RV

Na een zoektocht van ruim een maand heb ik nieuws! Er is inmiddels een mondeling akkoord over de aanschaf van...
Meer hierover lezen jullie binnenkort in 'De Avonturen van der Magistrat'. :)

Oeh Oeh, ben benieuwd!! Je shortlist was dusdanig tof dat je geen foute keuze kon maken! Iemand vroeg me nog advies, zijn nummer 1 was ook de mijne.. Is het die??

Inmiddels al een ruime 400 kilometer in de nieuwe aanwinst gereden. Sterker nog, mijn nieuwste trots heeft al een kleine forummeeting gehad, de vuurdoop zou je kunnen zeggen.
Aangezien ik nu eerst maar eens een hapje ga eten en de foto's nog op mijn camera staan, houd de spanning er nog even in.
Tot zo.

Terwijl de pan op het vuur staat heb ik speciaal voor JW01 even mijn camera aan de pc gekoppeld.

Met als resultaat....

DSCN07961_zps0girzfv4.jpg

Een heuse Regata 70!

Echt een geweldig ding is het, in heel behoorlijke staat. Ik heb 'm vanmiddag gezien en hij viel me alles mee. Heel erg net interieur ook. Over de witte wieldoppen was iedereen het wel eens op de 'meeting', maar ergens stoort het ook niet. Je hebt een tijdje achter me gereden vanmiddag, en dat was echt een heel leuk zicht. Het viel me ook op hoe veel mensen er naar omkijken. Naar jou ja, ondanks mijn knaloranje Volvo....

En dan was het misschien niet eens de oranje kleur waar iedereen deed omkijken Rob. ;)

Nogmaals gefeliciteerd. ;) (y)

Wauw. Dank voor alle enthousiaste reacties!

Eerlijk is eerlijk, op deze foto lijkt de auto iets mooier dan die is, maar hij is zeker nog in goede staat. Dat interieur is wellicht nog het meest indrukwekkend, zelfs met 100.000km op de teller ziet dat er (op een versleten mat na), nog als nieuw uit.
Leuk ook van de reacties op straat, een heel verschil met de 309.

Ik heb nog even niet meer foto's en toegang tot de advertentie heb ik niet meer, maar neem alvast maar van me aan dat deze Regata ook die optionele grille heeft die D'oh ook had (zie: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5367423,page=4).

Het is dus een Regata 70, afkomstig uit 1988. 70pk uit een 1.3, met nog een carburateur. Stuurbekrachtiging zit er ook niet op, maar dat had de 309 ook niet. Nee, de auto is in veel opzichten best vergelijkbaar met laatstgenoemde. Hoewel dat natuurlijk een hatchback is en dit een sedan.

Om nog even op de auto's die ik ter vergelijking had bekeken terug te komen:
- Fiat Uno - €549 en daarom al snel erg aantrekkelijk (de andere drie kostten meer dan duizend euro). Helaas vond ik de auto verder nog iets missen en de wat eigenaardige versnellingsbak overtuigde ook niet meteen
- VW Passat Hatchback '83 - Gaaf model met lekker fout/kek blauw interieur (Linkje: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...-1-6-gl-ll-lpg-bij-148000-riem-vervangen.html). Helaas had de auto wel vrij veel roest, was de auto toch wel wat groot en qua prijs ook wel wat aan de dure kant (zeker voor LPG, wat de auto in Nederland wel erg lastig verkoopbaar maakt).
- Citroën BX '92 - Leuke auto, ik heb nog steeds wel een zwak voor de BX. Ik merkte direct dat de auto nieuwer was, hoewel de auto van oorsprong niet eens erg veel nieuwer is, maar deze faceliftversie voelde wel meer solide aan: stiller, luxer, modernere motor. Je zou zeggen: dit wordt hem! Toch niet, ik had er gek genoeg wat minder mee. Dus nee, het moest de (overigens als eerste bezochte) Regata worden.

De Regata is van een Fiat-liefhebber die zelf nog menig ander snoepje in zijn garage heeft staan, waaronder een nagenoeg identieke Regata 70 met ruim 300.000km op de teller die nog bijna dagelijks rijdt. Zijn collectie was toch eigenlijk wat te groot geworden en zodoende rijdt der Magistrat nu rond in een Regata.

Laatst bewerkt:
Hier nog even een unieke foto: de Regata naast de Matiz die binnenkort uit zijn lijden verlost gaat worden.
DSCN0797_edit_zpsbppf0p0m.jpg

Beide auto's zijn van mijn ouders, zij hebben wat meer met modernere auto's. Hoewel het ergens wel ironisch is dat de Matiz veel meer roest dan mijn Regata.

Het is inderdaad een erg leuke en zeldzame auto. Misschien geen esthetisch hoogstandje, daarvoor oogt het iets teveel als een Ritmo met kont, maar dat maakt 'm alleen maar leuker. Het plaatwerk zou denk ik behoorlijk kunnen opknappen van een grondige schoonmaakbeurt (polijsten/waxen), een vers Fiat-logo achterop en het verwijderen van de resten van de NL-sticker, want het plaatwerk lijkt verder heel netjes. Het interieur mag er zeker zijn en biedt veilig plaats aan drie personen ;)

D-C zei:
Het is inderdaad een erg leuke en zeldzame auto. Misschien geen esthetisch hoogstandje, daarvoor oogt het iets teveel als een Ritmo met kont, maar dat maakt 'm alleen maar leuker. Het plaatwerk zou denk ik behoorlijk kunnen opknappen van een grondige schoonmaakbeurt (polijsten/waxen), een vers Fiat-logo achterop en het verwijderen van de resten van de NL-sticker, want het plaatwerk lijkt verder heel netjes. Het interieur mag er zeker zijn en biedt veilig plaats aan drie personen ;)

Die ene gordel rechtsachter weigerde, toen jij in de AMG-taxi zat de andere kant uit, anders iedere dienst... :(

Heb je wel het gordelslot (zo noem je dat toch?) halve slag gedraaid? Ik zat ook al te kloten met die gordel achterin. :LOL:

Superleuk ding! Regata's zie je echt nooit meer 'in het wild' rijden, veel zeldzamer (en daarom ook leuker) dan een BX imho (y)

Wat is ie gaaf zeg! :D Erg mooie aanwinst, veel veilige EN leuke kilometers!! (y) Ik zou ook niet meer weten wanneer ik voor het laatst ééntje in het wild heb gezien!

Escher zei:
Superleuk ding! Regata's zie je echt nooit meer 'in het wild' rijden, veel zeldzamer (en daarom ook leuker) dan een BX imho (y)

Klopt. Hoewel je je ook kunt afvragen hoe dat komt, natuurlijk. :D

Nee, ik zit te dollen. De BX is zo'n beetje de redding van Citroën als merk geweest én (in Europa) nog langer geleverd.

Dank weer. Ik heb vandaag een tochtje in de buurt gemaakt en opnieuw kregen we weer wat aandacht. Blijkbaar kan je je een beetje beroemdheid wanen door een oudere auto te kopen. :)

Dank, Wouter!

Ik heb eens lekker zitten zoeken op Kapaza, Tweedehands, Marktplaats, Ebay en Leboncoin. Nog niet zo gek veel gevonden, maar bijv. wel al een rechterraam! Mooi, want er zitten helaas vreemde gaatjes/putjes in. Goed, wellicht niet prioritair, maar zeker als passagier zal dat al een heuse verbetering zijn.
Nog even zien hoe zoiets in godsnaam verzonden kan worden? Het raam is te vinden bij Marseille... Nee, ik ga binnenkort maar eens wat lokale sloperijen langs.

Gewoon een paar postzegels erop plakken. Wel even een kussentje onder je brievenbus leggen. ;)

Ik heb trouwens deze:
$_84.JPG

aansluitingen in mijn dashboard voor de radio. Beide radio's die ik erbij heb gekregen worden echter anders aangesloten. Ik heb het idee dat met beide 'knopjes' een modernere manier van aansluiten is? Oudere radio's lijken namelijk een andere aansluiting te hebben.

@Rob: Zo groot is mijn brievenbus niet hoor. :D

Zwarte en bruine stekker zijn standaard iso stekkers. Vrijwel iedere aftermarket radio moet hierop passen, er zit wel vak ook een kabelboom tussen de radio en de iso stekkers. De radiokant heeft 1 stekker , de autokant 2 stekkers. Kan goed dat die kabels missen.

Excuses aanvaard. ;)

Maar geweldig hoor! Echt een heel mooie auto en de auto is erg opgeknapt van de wasbeurt. Dat heb je erg goed gedaan. (y)

Zo, de foto's zijn als het goed is nu alle verkleind.
Hierbij nog een extra foto:
DSCN0819_zpspm3xpv4r.jpg

Ik was dit weekend overigens op familiebezoek, toen de buurtkat besloot enkele rondjes over zo'n leuke Regata te wandelen. Met als gevolg dat mijn schone auto inmiddels voorzien is van talloze modderige kattenvoetafdrukken.

Het vinden van onderdelen blijkt vooralsnog geen sinecure. Ik heb tot nu toe zo'n 10-15 sloopbedrijven gebeld, die reageren steevast vrij verwonderd als ik 'Regata' zeg. Zelfs 'Ritmo' leidt tot een stellige 'neen'. Ik geef echter nog niet op!
Er is overigens ook geen haast bij, hoewel nieuwe wieldoppen welgekomen zijn.

https://www.ebay.nl/itm/4-RADKAPPEN-FUR-FIAT-UNO-13-ZOLL-A-MODELL-/251065615619?hash=item3a74ad4503:m:msivL87mdWSV0lb4PX5a-pw

$_12.JPG

Deze verkoper heeft nog veel meer aanbod in Fiat-imitatiewieldoppen.
Heb er voor een jaartje terug voor de Croma mooie wieldoppen besteld.

Ik zal eens kijken, dank rzasa!

Dank ook Pjötr. Wat een droevig zicht zeg. :( De wieldoppen én spatborden zien er wel nog oké uit. Staat die bij jou in de buurt?
Hoe is de grille er aan toe? O en enkele ramen zou ik ook nog wel kunnen gebruiken. :p

der Magistrat zei:
Hoe is de grille er aan toe?

Zoals ik die foto interpreteer is er wellicht zelfs geen sprake meer van een grille... de voorkant lijkt me enigszins verfrommeld (of ik moet misleid worden door die zwarte spiegel die het vrij zicht op de Regata enigszins belemmert) ;)

British Racing Green zei:
der Magistrat zei:
Hoe is de grille er aan toe?

Zoals ik die foto interpreteer is er wellicht zelfs geen sprake meer van een grille... de voorkant lijkt me enigszins verfrommeld (of ik moet misleid worden door die zwarte spiegel die het vrij zicht op de Regata enigszins belemmert) ;)

Tja, da's een interpretatie. Ik snap je wel hoor, maar het kan ook zijn dat bijv. enkel de koplamp beschadigd is, maar de auto lijkt inderdaad een aanrijding te hebben gehad.

Goed om te zien dat deze Regatta niet eindigt zoals onderstaand exemplaar.....

https://flic.kr/p/xfFSJQ

https://flic.kr/p/xV79QA

Alleen in Zweden en Zuid-Amerika was het Regatta. Hier is het gewoon Regata.

Leuk te zien dat je hem goed verzorgt der Magistrat :)

Die grijze regata staat bij MW in emmercompascuum, maar is nog best te redden. Een scherm, draagarm en stabilisatorstang (waar vind je die laatste..) Dan moet die weer rijden, en inmiddels de remmen ook...Ik denk niet dat die in onderdelen mag. Omdat die niet zo slecht is want hij was best hard twee jaar geleden, moest hij in zn geheel naar iemand die hem ging fixen was het antwoord.
Indien toch, eerste serie deuren en ruiten zij totaal anders dan tweede serie..

Klopt, daar staat ie inderdaad.
ECHTER, mij is verteld dat ie tussen de onderdelen auto's staat... Vandaar dat ik hem ook kenbaar maakte.

Volgens mij was er nog een Regata, maar ik twijfel. Sowieso is een belletje naar hun de moeite waard, ze kunnen volgens eigen woorden aan zo goed als alles komen!
De voorkant was ook nog netjes, geloof ik.

Terug
Bovenaan