A
Anoniem
Guest
Hoe zou het met de Alfa, de Laro en Sketcher zijn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tydelyck zei:Hoe zou het met de Alfa, de Laro en Sketcher zijn?
Mezelf maar dan een jaar jonger zei:- Jaguar XF sedan (station vind ik maar niks) Ik woon immers in het VK, zijn hier heel betaalbaar en ik vind ze mooi.
- Saab 9-5 NG Aero (wat blijf ik dat een prachtig model vinden, en vaste prik in mijn ebay/autotrader zoekresultaten)
- Alfa Romeo 159 station, sorry sportswagon. Ik blijf het een mooie auto vinden dus waarom niet. Alleen niet zwart en in iets nettere staat, ook meer powerrrrr. Een Q4 met V6 zou bijvoorbeeld erg leuk zijn.
- Audi A8 D3
- Range Rover (need I say more)
- Discovery 4 (Sowieso als mijn huidige Discovery zo gaan hemelen)
Sketcher zei:(..) Maar goed: ik heb de auto kunnen kopen voor onder de prijs de alleen het interieur al waard is volgens sommige op ebay (niet dat ze dat er voor krijgen maar als ik hem in onderdelen verkoop krijg ik het geld zeker ruim terug). Kortom het is een gok maar er is veel financiële ruimte om er iets moois van te maken voor ik in de min sta bij eventuele verkoop. (..)
Sketcher zei:(..)
De bedoeling is om hem op te knappen, tijdje te rijden en weer te verkopen, (..)
(..)
Zadelsnuiver zei:... had je nog geprobeerd om met alle andere bouten los een stukje te rijden? Zo heb ik bij mijn eerste auto hetzelfde probleem een keer opgelost.
Nico GTR zei:Een heuse Volvo!! Mooi man ben benieuwd en wel ff de alfa fixen hè
A3 White zei:Pas complimenten als de Alfa het weer doet.
Bart81 zei:Haha, als ik het me goed herinner had je die Alfa toch ooit gekocht als opknap project? Of in elk geval zou het iets tijdelijks zijn.....
Hoeveel jaar geleden was dat?![]()
Barri zei:Haha inderdaad, het was toen een goedkoop projectje. Hij wordt wel steeds mooier zeg!
En wat een gedoe met die slotbout. Bizar!
Durashift zei:Nog niet zo lang geleden, 2016.
Uit de openingspost:
Sketcher zei:(..) Maar goed: ik heb de auto kunnen kopen voor onder de prijs de alleen het interieur al waard is volgens sommige op ebay (niet dat ze dat er voor krijgen maar als ik hem in onderdelen verkoop krijg ik het geld zeker ruim terug). Kortom het is een gok maar er is veel financiële ruimte om er iets moois van te maken voor ik in de min sta bij eventuele verkoop. (..)
Sketcher zei:(..)
De bedoeling is om hem op te knappen, tijdje te rijden en weer te verkopen, (..)
(..)
.. is dus opknappen, tijdje rijden, (onderhouden) en weer opknappen geworden.. :T
Maar, leuk om bij te lezen.
Sterkte daarzo, met alle ontwikkelingen in dat land / de wereld.
Ralph V zei:Leuk geschreven Sketcher,
Wat een gedoe met de Alfa 159, Maar wat een mooie auto !
Een Volvo XC 90 is niet verkeerd ! Een Range Rover is voor mensen die van monteren houden, dat was aan jou wel besteed. Denk dat de Volvo toch de betere auto is.
Maar niks gaat boven een mooi opgebouwde oud model Defender. Maar dan ga je heel diep in je portomonaie.
Anyway , hoop niet voor een volledige" Lockdown" voor de U.K. Wij zijn volledig afgesloten, dat is aan de ene kant goed, aan de andere kant zijn de financele gevolgen, nog niet te overzien.
( Ik zit Frankrijk, weet je nog ? )
Sketcher zei:
Deze XC90 is in 2008 in elkaar ge-ikeaat en de eerste facelift was eind 2006 dacht ik. In 2009 kreeg hij die letters na nog een kleine update. In 2012 werd LED verlichting achter een optie.Barri zei:Leuk, zo'n XC90! Gezien het front is dit ook een facelift model of niet?
Barri zei:En je hebt nu twee keer Volvo achterop staan zie ik?
Barri zei:Die laatste foto, wat tof!![]()
Engineer2 zei:Slotbouten wil ik nooit op mijn auto's hebben eigenlijk. Alleen bij mijn Volvo toen niet de moeite genomen ze te vervangen.
Als monteur vaak genoeg problemen gezien ermee.
Die centrale moer kan inderdaad goed vastzitten. Niet alleen bij Alfa's trouwens. Zeker weten dat je de goede kant op draait trouwens?
Ik heb de laatste keer nieuwe moeren gekocht en met een dremel net zo lang op een flank van de moer ingewerkt totdat deze iets minder strak kwam te zitten.
uwbuurman zei:Hahahaha, lekker dan, vanuit Fryslân....
Welkom in het Land, Sketch!
Nico GTR zei:Omgeving utrecht was het toch? Mocht je in Eindhoven terecht komen ff berichtje doen.Ondanks de minder goede reden dat je hier bent natuurlijk....
uwbuurman zei:Dinsdag ben ik weer in Utrecht, haha, zal opletten.
Durashift zei:Top om weer even bij te lezen.
XC90 bumper en uitlaatstuk ziet er chique uit.![]()
Barri zei:Wauw zelf even de versnellingsbak uit elkaar halen. Gaaf hoor!
EVV zei:Is dit de beruchte M32 bak? Knap dat je het eventjes zelf doet!
uwbuurman zei:Heerlijk verslag, van de werkzaamheden aan jouw auto-van-een-paar-pond-die niet-lang-blijft.
Prachtig om te zien hoe je zelf dingen aanpakt, ik hou er van. En dat lager, dat was inderdaad klaar. Mooi geluk dat je daar niet nog 10.000 kilometers mee moest maken, dan had je de bak kunnen vervangen.
Zadelsnuiver zei:Ziet er wel cosy uit zo sleutelen onder een dekentjenee gekheid natuurlijk, keiharde bikkel!
Echt tof om te zien hoe je dit gewoon even oppakt, zelfs wanneer letterlijk alles tegen zit in het begin.
Interessante buurman ook wel zulke mensen kom je ook niet elke dag tegen maar bij jouw in de straat wonen dus 2 automotive ontwerpers, kleine wereld!
Durashift zei:^^^ maar, je gaat dat automotive hart dus verlaten.. met de verhuizing volgende week?