Design Driven
Wegverkenner
Durashift zei:Succes bij poging 2.![]()
Dank
Nico GTR zei:Gewoon filmen, en als je er niet in praat maakt dat ook niet uit. Soms helpt het al om het te zien.![]()
Als ik het doe dan doe ik het goed of niet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Durashift zei:Succes bij poging 2.![]()
Nico GTR zei:Gewoon filmen, en als je er niet in praat maakt dat ook niet uit. Soms helpt het al om het te zien.![]()
Sketcher zei:Wel erg vervelend dat een zogenaamd geteste kop dan dus toch een probleem heeft
cirKel zei:Sketcher zei:Wel erg vervelend dat een zogenaamd geteste kop dan dus toch een probleem heeft
Weet je ook wat dat 'testen' precies inhoudt? En dus ook wat ze evt. met jouw kop (nou ja, die van je motor) zouden doen?
Sketcher zei:s velthuis zei:Je hebt de distributieketting gewoon laten zitten, inclusief nokkenastandwiel. Hoe gaat dat qua timing? Geen risico op verlopen onder bij de krukas?
Ja volgens de workshop moest het zo en eigenlijk is dat wel slim. Zo weinig kans op het verschieten.
De kop is vastgezet met een timing pin (zichtbaar op een van de foto's en het onderblok is vastgezet met een andere timing pin in het vliegwiel. Zo zijn beide dus vast.
Op het nokkenastandwiel zit een teken en de ketting heeft 2 anders gekleurde schakels die tussen het teken moeten staan, zolang dat het geval is zit je goed.
Voor de kop los ging heb ik de kettingspanners losgemaakt en het tandwiel er af gehaald en voorzichtig op de ketting laten rusten. Toen eenmaal de de nieuwe kop er op zit heb ik ook daar ook daar de pin in de nokkenas gezet (die kan maar op één plek in de nokkenas en is dan dus in de juiste positie) vervolgens doe je het tandwiel terug. Aangezien het blok ook op slot zit kan die nooit zijn bewogen en zolang de 2 schakels tussen het teken staan zit je dus goed.
Vervolgens met de kop er weer op schroef je het nokkenastandwiel er losjes op, de kettingspanners doen de rest voordat je de schroeven op de tandwiel met loctite en de juiste nm weer vast zet. Overigens was de ketting ook zonder spanners nog snaar strak. Geen VAG wantoestanden hier.
Hopelijk is het duidelijk, met de timing pinnen is het dus redelijk fool proof.
Nico GTR zei:Wat voor waarde zit er nog in die oude kop dan?
Wel nette oplossing.
s velthuis zei:Dat injectorscheurtje is niet TIG te lassen zonder de kop weer te verwijderen?
Micha D. zei:Ai, dat is toch wel balen. Gelukkig blijf je er koel onder. Mooie leerschool meteen, dat is ook wat waard.
Ben erg benieuwd naar de foto's.
Sketcher zei:(..)
Eerste tegenvaller. De nieuwe kop bleek 3 afgebroken bouten te hebben die er eerst uit geboord moesten worden. Altijd riskant met een aluminium kop, voor je het weet zit je in de kop te boren. Kleine guide gemaakt die de boor in het midden houdt. Het dondert nooit zonder regen dus hield mijn boor er mee, op en toen de accu boor ookGeprobeerd te repareren helaas zonder succes. Nieuwe boor gekocht dus en toen kwamen ze er netjes uit met een extractor.
![]()
(..)
Durashift zei:Sketcher zei:(..)
Eerste tegenvaller. De nieuwe kop bleek 3 afgebroken bouten te hebben die er eerst uit geboord moesten worden. Altijd riskant met een aluminium kop, voor je het weet zit je in de kop te boren. Kleine guide gemaakt die de boor in het midden houdt. Het dondert nooit zonder regen dus hield mijn boor er mee, op en toen de accu boor ookGeprobeerd te repareren helaas zonder succes. Nieuwe boor gekocht dus en toen kwamen ze er netjes uit met een extractor.
![]()
(..)
Dat uitboren kan de scheur niet veroorzaakt hebben?
Het is achteraf 'lullen'.. maar qua tijd had het misschien zo gek niet geweest om je eigen kop te laten repareren?
Het adagium 'je weet wat je hebt, niet wat je krijgt' is hier misschien toch van toepassing, helaas??
Durashift zei:Leuke foto's.
Die Camaro had geen kentekenplaat voorop nodig?
~~~~
Durashift zei:Die Camaro had geen kentekenplaat voorop nodig?
cirKel zei:Durashift zei:Die Camaro had geen kentekenplaat voorop nodig?
Ik heb in de VS wel eens een huurauto gehad waarop zowel voor als achter geen kentekenplaat zat: de auto was net afgeleverd (mijlenstand: circa 10) en de platen waren er nog niet. Was geen probleem volgens de verhuurder. En inderdaad, nooit aan de kant gezet in die week...
omniradius zei:Heerlijk die USA road trip foto's!!
Je bent langs veel plekken gekomen waar wij ook (in de Mustang) langs zijn gereden. Heimwee, als ik die foto's zie.... Was echt geweldig mooi en imposant allemaal. En inderdaad kwa auto's (ook al ben ik niet zo'n goede spotter) rijdt er ontzettend veel mooi spul rond daar
![]()
Bofkont zei:Enorm gave baan Sketcher
Ik zal mijn bevindingen met de I8 tzt delen, lijkt me enorm gaaf.
Sketcher zei:Soms wel, soms niet. Ben zelf ongeveer 50% manager en 50% aan het ontwerpen.
Micha D. zei:Sketcher zei:Soms wel, soms niet. Ben zelf ongeveer 50% manager en 50% aan het ontwerpen.
Lijkt mij echt de ideale combinatie. Waar heb je eigenlijk gestudeerd als ik vragen mag?
Micha D. zei:Maar je hebt toch in Eindhoven op de TU ook een Industrieel Ontwerpen opleiding, daar zit ook wel wat techniek in dacht ik. Maar nu moet ik zeggen dat ik als Delftenaar niet helemaal het verschil tussen TU/e en Design Acadamy in m'n hoofd heb.
ONTOPIC: Goed bezig, ik zal voor je duimen.
Micha D. zei:Oké. Ja ik ben nooit echt in Eindhoven geweest om bij de opleiding te kijken. Ik weet alleen dat het veel vrijer is dan wat wij in Delft doen. Delft past veel meer bij mij, stuk meer techniek er ook omheen.
Ach, Inmotion, zullen we het daar maar niet over hebben :T.
uwbuurman zei:Mooi! Hopelijk is deze keer de kop dicht!! Dus ik kan met een gerust hart zeggen: sketcher, hou je kop dicht!:T
cirKel zei:Ben jij dat op dat smart bed op CES? Hahaha.
‘Elton and David were absolutely delighted with their decision to install a mirrored ceiling in the bedroom.’
“How do I tell him this is a bit weird?”
Left – Oh gosh, I’m dying with all this walking!
Right – I’m already dead!
Please don’t tell the wife.
New DCA dating app may need modifications !!!
BleuZ NL zei:Die zilveren velgen zijn wel ontzettend gaaf! Maar ik kan me voorstellen dat de huidige comfortabeler zijn, en dat lijkt me belangrijker![]()
Nico GTR zei:BleuZ NL zei:Die zilveren velgen zijn wel ontzettend gaaf! Maar ik kan me voorstellen dat de huidige comfortabeler zijn, en dat lijkt me belangrijker![]()
Ik denk dat je zelfs met 19 inch meer dan genoeg comfort overhoudt in de Disco.![]()