DS N°4 | Facelift

DS is premium hahahaha.
Goedkope ketting en kraaltjes bedoel je.
Wannabe premium voor wannabe mensen die denken zich te onderscheiden.
In werkelijkheid een bijzonder matig PSA product
Wat slecht verkoopt.

Erik van Trigt zei:
DS is premium hahahaha.
Goedkope ketting en kraaltjes bedoel je.
Wannabe premium voor wannabe mensen die denken zich te onderscheiden.
In werkelijkheid een bijzonder matig PSA product
Wat slecht verkoopt.

Kijk,

je hebt een ongelukkige ervaring gehad met een product van PSA.
Blijkbaar voldoende reden om wat gemeenplaatsen te strooien en een topic kapot te maken. Word je daar dan gelukkig van of sleep je graag mensen mee in je frustraties?

Ik rijd al 30 jaren in Citroëns. Nog nooit heb ik een wagen gehad met een afhangende deur, niet mijn wagens, noch een vervangwagen van de dealer en dat waren vaak C3s of C4s. Gewoon netjes in elkaar gezet.
Als je dan in een trieste regio vol maandagochtend PSA-producten woont, dan ben ik benieuwd om wat voorbeelden daarvan te zien. Die kunnen dan wel in het topic over Stellantis.
Hier gat het over de DS4.
Als je daarover niks zinnigs te vertellen hebt, ga dan effe van het mooie weer genieten.

IDS,

Ik geloof je graag hoor, ik reaguur enkel op trol Daniel de Dion met zijn vele namen.

Erik van Trigt zei:
IDS,

Ik geloof je graag hoor, ik reaguur enkel op trol Daniel de Dion met zijn vele namen.

Als je elkaar het leven lastig wilt maken doe dat dan via PB. Als je vindt dat het de spuigaten uitloopt -> melding.

Back to business.

Mooie detaillering:
2020-DS4-24.jpg

De handgreep om de deur te sluiten zit verwerkt in de overgang tussen de verschillende kleuren van de afwerking. Of het dan zo'n goed idee is om dat in wit leder uit te voeren?

De afmetingen van de wagen:
2020-DS4-20.jpg

Mooie bekleding en een klein minpuntje:
2020-DS4-14.jpg

In mijn C5 is de bekerhouder en het opbergvak afsluitbaar met een deksel in hetzelfde materiaal als de stoelbekleding, zo heb je een volwaardige armleuning als er geen drankje moet weggezet worden.

Het detail van de overgang dashboard/portier waar Passchier zich vragen bij stelde. Hier mooi in orde:
2020-DS4-13.jpg

Passchier zei:
iDS, volgens mij heb je een discussie met 1 persoon..

Daar denkt die ene persoon heel anders over. Ik maak me wel serieus zorgen over die persoon. Als je hele dagen tijd hebt om hier onder verschillende namen (en daar dus druk mee zijn!) te reageren, dan is het wel ernstig gesteld.

Dus stop met je onzin Daniel De Dion en je zult van mij geen last meer hebben.

iDS, wit staat de DS4 erg goed.
Geldt ook voor de nieuwe Qashqai
https://www.autoplus.fr/

Daniel de Dion zei:
iDS, wit staat de DS4 erg goed.
Geldt ook voor de nieuwe Qashqai
https://www.autoplus.fr/

(y) .. dat je de foto van de witte in het QQ topic hebt gezet.

Op deze foto zie je wel weer een matige aansluiting van de portierpanelen op het dashboard. Of zal de fotograaf toch weer zo slordig zijn geweest om de portieren niet goed dicht te trekken?

Ik snap de lompe ventilatieroosters ook niet zo. De rest ziet er apart, strak en goed uit, maar die goedkope roosters (met matige aansluiting dus) halen het hele interieur omlaag. Jammer, laat toch zien dat er nog wat gebrek aan ‘oog voor detail’ is bij DS. Dat doen de Duitse drie lachend beter...

Volgens mij is dat dashboard in de ds4 een verwijzing naar het id/ds dashboard?

iddashboard.jpeg

929V6 zei:
Op deze foto zie je wel weer een matige aansluiting van de portierpanelen op het dashboard. Of zal de fotograaf toch weer zo slordig zijn geweest om de portieren niet goed dicht te trekken?

Erg waarschijnlijk dat het hetzelfde exemplaar is waarvan die eerdere foto gemaakt is, nog een aandachtspuntje tot de lancering. Tot nader order krijgen we lleen voorseriemodellen te zien.
Als je bekijkt hoeveel aandacht en overleg met productie-ingenieurs er is besteed aan het afwerkingsniveau, dan zou het me verwonderen als dat probleem zo-zo gelaten wordt.
Wat er zo lomp zou moeten zijn aan die radiatorrooster, dat zie ik helemaal niet: ze zijn vrij discreet met hun zwarte kleur.
Zoals Passchier schrijft: het geheel zou inderdaad goed naar de ID kunnen verwijzen.

Voedt hem nou niet.. zit topic weer vol met allerlei onnodige extra foto's :) Overigens zie ik wel heel vaag, misschien beter op deze foto te zien: https://s36.wheelsage.org/format/picture/picture-preview-large/citroen/ds/autowp.ru_citroen_ds_21_pallas_7.jpg Zeg maar die boogvorm

MCW zei:
Voedt hem nou niet.. zit topic weer vol met allerlei onnodige extra foto's :) Overigens zie ik wel heel vaag, misschien beter op deze foto te zien: https://s36.wheelsage.org/format/picture/picture-preview-large/citroen/ds/autowp.ru_citroen_ds_21_pallas_7.jpg Zeg maar die boogvorm

iDS heeft op dat punt toch gelijk, want het dashboard dat jij toont is niet dat uit 1955. Ik zie best overeenkomsten.

DS19:

tableau%20Jan57.jpg

ID19:

marron%20glace%20rouille%205.jpg

En dat van de DS 4 maar weer voor de vergelijking:

ds4perfo130.jpg

iDS heeft op dat punt toch gelijk, want het dashboard dat jij toont is niet dat uit 1955. Ik zie best overeenkomsten.

Ik benoem die boogvorm toch ook? Daarnaast heeft dat dashboard die ik toon dat ook. Dus ik snap de meerwaarde niet om nog meer DS foto's te posten, maar ja.

Gelukkig ook intelligente mensen op dit forum zoals 929V6 die de juiste informatie weet te vinden (die wordt zeker géén autojournalist :) ).
Ofwel is hij in tegenstelling tot de andere reageerders niet in de alcohol en drugs gedoken op zondag?;)
Er is bij dat oorspronkelijke dashboard méér dan de boogvorm: ook de positie en vorm van de ventilatieroosters en de beperkte grootte van het instrumentencluster, de strip waarin de knoppen zijn opgenomen zijn duidelijke, al dan niet toevallige, gelijkenissen.
Ik vermoed echter dat Passchier de nael op de kop slaat en dat het inderdaad een inspiratiebron is geweest.

Echt pokke-irritant, al die offtopic opmerkingen over hoeveel foto's je ergens van mag plaatsen :T

Ach ja dat DS4 dashboard staat er ook al 3x. Oude DS moet blijkbaar 4x geplaatst worden. Vind ik dan weer rete-irritant. Als je dat allemaal nodig hebt om je punt te verduidelijken.

DeeTwee zei:
Echt pokke-irritant, al die offtopic opmerkingen over hoeveel foto's je ergens van mag plaatsen :T
Forumregel 14: als MCW een foto geplaatst heeft, is het welletjes geweest :T

Want wie bekijkt er nu graag foto's...
maar o wee als je je punt maakt met enkele woorden teveel, ook dan krijg je de forumpolitie op je dak :confused:

Leven en laten leven zou ik zeggen.

929V6 zei:
MCW zei:

DS19:

tableau%20Jan57.jpg

ID19:

marron%20glace%20rouille%205.jpg

En dat van de DS 4 maar weer voor de vergelijking:

ds4perfo130.jpg

Idd heeft iDS gelijk, waarbij de fantastische visuele ondersteuning - waar ik persoonlijk geen genoeg van krijg - (vrijwel) iedereen voor zijn argumenten wint. (y)

Ah, een nieuwe week een nieuwe nicknameo_O

De inspiratiebron is leuk, maar dat betekent niet dat het onooglijk hoeft. De ventilatieroosters detoneren in het verder strakke interieur. Ziet er goedkoop uit en laat zien dat ze qua finesse nog lang niet op het niveau van de Duitse drie zitten.

Ik vind die ventilatieroosters helemaal niet detoneren, zonder zou het wel een erg kale bedoening worden. En omdat het links én rechts op dezelfde manier niet helemaal netjes aansluit tussen deur en dashboard stoort dat mij ook niet. Al is dit zeker niet op Audiniveau (maar goed dat merk past het trucje van het in-de-deur-doorlopende-dashboard dan ook al decennia toe, was in de Audi 80 B3 al snaarstrak afgewerkt).

Ben ook geen fan van het Audi design, maar daar is de afwerking wél top. Liever dat dus.

Joop 5528328 zei:
Ziet er goedkoop uit en laat zien dat ze qua finesse nog lang niet op het niveau van de Duitse drie zitten.
Wat er vooral goedkoop uitziet is het dashboard van de A-klasse waar zoveel met (nep?)chroom is gestrooid dat het het effect heeft van een zesjarige die overdadig met mamie's lipstick aan het smeren is geweest.
Verder zien die ventilatieroosters er in niks minderwaardig uit dan hetgeen in de A3 of de 1-serie gemonteerd wordt.
Qua materiaalgebruik en uitvoeringskwaliteit kan DS hier gemakkelijk met de concurrentie mee, tot spijt van wie het benijdt.
Persoonlijk vond ik het dashboard van de A3 nu ook niet direct hoogstaand (behalve dan letterlijk de positie van de ventilatieroosters :) ).
Om het dan over de 'topafwerking' te hebben: de delen sluiten inderdaad perfect op elkaar aan, het middendeel is erg mooi gedaan. Maar tussen deurpaneel en dashboard gaapt een kilometersdiepe kloof. Dan is zeuren over de voeg bij de DS4 écht wel zeuren, mierenneuken, spijkers op laag water zoeken.

iDS zei:
Joop 5528328 zei:
Ziet er goedkoop uit en laat zien dat ze qua finesse nog lang niet op het niveau van de Duitse drie zitten.
Wat er vooral goedkoop uitziet is het dashboard van de A-klasse waar zoveel met (nep?)chroom is gestrooid dat het het effect heeft van een zesjarige die overdadig met mamie's lipstick aan het smeren is geweest.

Lol, je hebt er dus overduidelijk nog nooit gebruik van gemaakt.
Maar moet je nagaan, zelfs met die beschrijving is het niveau nog mijlenver boven dat van deze Citroën/DS. DS die aan Audi en/of Mercedes-Benz kan matchen qua kwaliteit. Keep on dreaming;) Gelukkig heeft DS er met jou in ieder geval een toegewijde koper bij, of toch niet?

Joop 5528328 zei:
Ben ook geen fan van het Audi design, maar daar is de afwerking wél top. Liever dat dus.

Lol. Die afwerking is tegenwoordig flink ondermaats: https://www.youtube.com/watch?v=I9db44oak7g . Kijk vooral die niet afgedekte bekerhouder met enorm kieren aan voor en achterzijde.
Vorige week nog in een Q8 gezeten. Ik ben echt negatief verrast door de gebruikte materialen. In zo'n klasse verwacht je gewoon beter.

Joop, heerlijk die arrogantie! Je mist het waarschijnlijk niet dat de horeca gesloten is.... "Mijlenver", hoe kom je erop! Is dat standaard bij MB? Een mijlenteller? Je vroeg je ook al af of MB het gat met Audi kon dichten... of was dat andersom? En dat aan de hand van een foto van een grilletje met glitters. Ga zo door!

Joop 5528328 zei:
Lol, je hebt er dus overduidelijk nog nooit gebruik van gemaakt.
Maar moet je nagaan, zelfs met die beschrijving is het niveau nog mijlenver boven dat van deze Citroën/DS. DS die aan Audi en/of Mercedes-Benz kan matchen qua kwaliteit. Keep on dreaming;) Gelukkig heeft DS er met jou in ieder geval een toegewijde koper bij, of toch niet?

Het spijt me zeer dat ik je pret moet bederven. Een vriend van mij heeft A-klasse gereden. Klasse was het materiaalgebruik alleszins niet. Assemblage: OK. Uitzicht: bwa.
Het getuigt natuurlijk ook niet onmiddellijk van kennis om DS en Citroën hier op één hop te gooien.
Ik vermoed dat DS zo ongeveer op het moment van jouw geboorte een zelfstandig merk is geworden.

En ondertussen blijft die kloof tussen das en deurpaneel in de A3 maar gapen: je gelach krijgt er bijna een een echo door:)

Joop 5528328 zei:
iDS zei:
Een vriend van mij heeft A-klasse gereden.

Ah okay, van het niveau 'de zus van de neef van de buurvrouw van mijn moeder' dus. Betrouwbaar;)

Nee, niet jouw niveau, zo laag val ik niet met mijn commentaren.
Lezen is blijkbaar niet je sterkste punt (welk wel...?)
De ervaring betreft een close vriend waarmee ik enkele ritten met zijn wagen heb kunnen maken.
Welke die ervaringen waren: zie hoger.

Ah, je gaat maar over op beledigen;)
Aangezien je Ds zo hoog hebt zitten komt het niet bepaald over of je kennis van zaken hebt. Integendeel. De kier tussen dat rooster in de deur en de rest kan je je hand in kwijt. Ook zitten de naden en aansluiting nog eens scheef. Dat is alles behalve hoge kwaliteit. Jammer, want DS zal zich toch moeten onderscheiden, om als 'Citroen+' de concurrentie met de Duitse merken aan te kunnen. Zo gaat het niet lukken, hoe leuk de DS 4 er ook uitziet.

iDS zei:
Gelukkig ook intelligente mensen op dit forum zoals 929V6 die de juiste informatie weet te vinden (die wordt zeker géén autojournalist :) ).
Ofwel is hij in tegenstelling tot de andere reageerders niet in de alcohol en drugs gedoken op zondag?

Ik weet niet wat voor Franse paddo's jij achter de kiezen hebt, maar dit natuurlijk ook weer een hele fijne bijdrage aan dit topic.

Slaat sowieso nergens op want mijn fotolink (passchier trouwens ook maar zijn afbeelding is niet aut. zichtbaar) toonde dat ook al. Maar goed, zal allemaal wel. Heb een k*tdagje dus sorry voor mijn overdreven reacties.

MCW zei:
Slaat sowieso nergens op want mijn fotolink (passchier trouwens ook maar zijn afbeelding is niet aut. zichtbaar) toonde dat ook al. Maar goed, zal allemaal wel. Heb een k*tdagje dus sorry voor mijn overdreven reacties.

(y)

Wouter82 zei:
iDS zei:
Ofwel is hij in tegenstelling tot de andere reageerders niet in de alcohol en drugs gedoken op zondag?

Ik weet niet wat voor Franse paddo's jij achter de kiezen hebt, maar dit natuurlijk ook weer een hele fijne bijdrage aan dit topic.
Foutje...
Klein ecorrectie met smiley toegevoegd zodat het belang van de zin iets verduidelijkt/gerelativeerd wordt ;).

Terug
Bovenaan