DeeTwee
Kilometervreter
"Toon" jij dat "aan", ja? Door een beetje te gaan schelden?Ik toon vooral aan dat D2, net als jij maar wat uit de nek lult en inhoudelijk niet weet waarover hij het heeft.
Ik heb diverse Peugeots gereden (wie niet eigenlijk?), oude en nieuwe, van 107 t/m 508 (de vorige en de huidige), er staat hier een vorige generatie 208 voor de deur, en pas had ik nog een splinternieuwe 208 mee als vervangauto van de garage. Ook Citroens komen voorbij, zoals de C3 en de Cactus. Helaas geen DS kunnen uitproberen tot op heden.
Maar wat ik wel heel zeker weet: Peugeots zijn oprecht leuke en goed uitziende auto's, verschillende had ik graag willen hebben obv uiterlijk. Maar ze blijven altijd verrekte ondoordacht in elkaar zitten qua bediening. Dat is wat mij onder andere ervan weerhouden heeft de 308 of 508 te kiezen als leaseauto. Te weinig opbergruimte of te kleine vakken, knoppen die niet doen wat je verwacht, teveel en te trage bediening via touch screen, en last but not least, slecht infotainment. En ja iDS, dat is belangrijk, dat infotainment. Dat vindt niet slechts DeeTwee, kan ik je verzekeren. Ik kan hele epistels schrijven over wat er aan mankeert, maar het is steevast traag en niet-intuïtief. Die 208 van de garage ook weer laatst, ik kwam in een instellingenscherm uit, maar geen mogelijkheid om daar weer uit weg te swipen. Na heel lang zoeken bleek dat er onder het scherm, bovenop de fysieke schakelaartjes op de middenconsole tiptoetsjes zaten waarmee je dus kennelijk tussen de verschillende functies moet navigeren. Dus Peugeot stopt "alles" in het touch screen, maar je moet toch je hand weer weghalen van dat scherm om met andere niet-fysieke knopjes en quasi op goed geluk bij het juiste sub-scherm uit te komen.
Zomaar een voorbeeld. Ongetwijfeld ziet het systeem er in een DS anders uit, maar op basis van de basis
Maar terug on-topic en positiever: Ik vind deze No8 heel erg gaaf. Vooral met dat blauwe alcantara.