DS N°8

Dans la rue:

oRVXjft.jpg

https://www.caradisiac.com/la-fameuse-ds-n-8-deja-dans-la-rue-fait-parler-d-elle-213125.htm

Die zwarte is wel erg mooi!

Eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat dit een heel groot succes gaat worden, we gaan het zien, de prijsstelling is in ieder geval niet verkeerd, hoewel het altijd goedkoper mag :).
Laten we daarnaast allemaal hopen dat het wel een succes wordt!! Altijd maar dat geklaag over dat auto's witgoed zijn/worden, maar telkens als er een aparter model uitkomt, is het ook weer niet goed.

Altijd maar dat geklaag over dat auto's witgoed zijn/worden, maar telkens als er een aparter model uitkomt, is het ook weer niet goed.

Inderdaad, zie ook de reacties op de FP over de Ioniq 6. Ziet het er lekker anders uit en dan wordt het grotendeels afgekraakt. Maar ja ook merken die technisch dingen anders doen krijgen de wind van voren. Mensen wíllen gewoon witgoed

• Leuk
Waarderingen: iDS
Als nog maar 10% van alles wat in Frankrijk "Directeur" is of "Directeur adjoint" of "Directeur adjoint du adjoint Directeur" gaan ze de bestellingen daar niet kunnen bolwerken!
("Everybody is Directeur" in dat maffe land). :LOL:

Ik vond de DS N8 op De Salon van Brussel best wel een fraai ogende auto.

Er gaat er alvast eentje naar Emmanuel Macron...

emmanuel-macron-dsn8.jpg

On May 8, Emmanuel Macron will drive up the Champs-Élysées in his new presidential car. An electric, armored, top-of-the-range vehicle... a perfect illustration of the paradoxes of the European automotive industry. Because if the President wants to send out a strong signal in favor of "made in France", the car in question, a DS N°8, is... made in Italy!

(bron: italpassion.fr)

Ik vind het wel schattig deze positieve reacties. Maar even erop ingaand, wat vind je er precies zo prachtig aan? Ik zie een vrij lomp rechthoekig vlak met generieke smalle koplampen.
Over smaak valt niet te twisten maar de DS koplampen 'generiek' noemen... Ik kan niet zo snel een merk noemen die zo'n scherpe hoek in de neus van een productiemodel verwerkt als deze. Dat kan je mooi vinden of niet maar opvallend het wel. Dit is meer een niche product voor de liefhebber. Anderen kopen maar een Volkswagen.

Een niceproduct voor de liefhebber, sure, strllantis hoopt gewoon dat dit een succes wordt, die maken geen niceproducten maar voor de massa, daarom zal ds ook niet lang meer bestaan denk ik zo.

Een niceproduct voor de liefhebber, sure, strllantis hoopt gewoon dat dit een succes wordt, die maken geen niceproducten maar voor de massa, daarom zal ds ook niet lang meer bestaan denk ik zo.
Een product dat als een luxe merk word gepositioneerd is voor de massa? Lijkt me sterk. Zuid-Europese limousines zijn meestal voor de fijnproevers. Dus waarom aan het bestaansrecht twijfelen?

Laatst bewerkt:
EZ-60, EV4, iX, i7, ES, Ariya etc etc. Er zijn zoveel strakke koplampen, dan wel dagrijverlichting. Ieder ontwerpt het weer net wat anders.

:ROFLMAO:
Ik doelde op de puntige uitstekende dagrijverlichting. Die zie ik op geen van de genoemde modellen.

Opvallend vind ik 'm als two-tone wel. Zonder de two-tone, zoals bovenaan deze pagina lijkt het mij wat veel op een plompe C4-X.

Ik doelde op de puntige uitstekende dagrijverlichting. Die zie ik op geen van de genoemde modellen.

Dat zijn geen koplampen dus. Overdreven dagrijverlichting in de bumper is sowieso een typisch Frans dingetje. Doen Peugeot en Renault ook al. Het idee van de voor- en achterlampunits kennen we trouwens al van Toyota en Lexus :)

Een product dat als een luxe merk word gepositioneerd is voor de massa?
Ja natuurlijk, bmw en Mercedes zijn toch ook massa producten? Je kan geen fabriek in stand houden voor een handvol autos per maand, tenzij je farrari bent oid.

De nieuwe ceo zal hier echt in moeten gaan snijden, al lijkt koppigheid en trots ook veel van het beleid uit te maken.

Ja natuurlijk, bmw en Mercedes zijn toch ook massa producten? Je kan geen fabriek in stand houden voor een handvol autos per maand, tenzij je farrari bent oid.

De nieuwe ceo zal hier echt in moeten gaan snijden, al lijkt koppigheid en trots ook veel van het beleid uit te maken.
Zolang DS winst maakt, zou ik er gewoon mee verder gaan.
De fabriek in Melfi produceert voor meerdere merken, dat is nu net het voordeel van een gedeeld platform ;)

Natuurlijk hoopt Stellantis dat dit een succes wordt. Alleen weten wij niet wat het businessplan van Stellantis is voor DS, vanaf wanneer deze wagen voor het merk een succes is.
En leuk dat je het een nice product vindt :ROFLMAO:

Geinig Duits filmpje.

Leuke auto lijkt me.

Alleen is DS helaas al niet in staat om de huidige wagens goed in de leasemarkt te positioneren, dus ik vrees het ergste voor deze N°8
Van de particuliere markt kan je onmogelijk leven, of zie ik dat verkeerd?

Voor Nederland moeilijk inderdaad. Voor de rest van de wereld ben ik minder op de hoogte hoe men over het algemeen zijn auto financieert. Ik geloof dat in de UK en de VS het particulier financen dmv een lening of lease ook heel populair is. Maar of dat dan landen zijn waar DS het goed zal doen..

• Leuk
Waarderingen: ENTE
The Head of State of France, Emmanuel Macron, took part in the 8 May 1945 Armistice remembrance in the PRESIDENTIAL DS N°8.

presidentialdsn8_av_ouvert_0965bd-681cd75acffa6.jpg

presidentialdsn8_arr_01551ouvertbd-681cd75ac83e8.jpg

presidentialdsn8_grand_interieur_0030bd-681cd75ad4e63.jpg

presidentialdsn8_pleine_arr_0153bd-681cd75ad9288.jpg

Best geslaagd zo schuin van voren, verder een model die je in het echt moet zien denk ik.

Wat ik de grootste misser vind is dat die geen achterwielaandrijving heeft. Als ik er voor in de markt zou zijn, zou dat voor mij een dealbreaker zijn.

Terug
Bovenaan