Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Tja, als je zo nadrukkelijk te kennen geeft EMW-lid te willen worden ontkom je echt niet meer aan een flyer:

e450bec84c4232a95cba3fef3afedc37.JPG

Soloman, kan het zijn dat ik een mailtje van je heb gemist met de aanmelding of heb je een ander (nieuw) mailadres en niet doorgegeven.
Stuur me ff een mailtje.
Het eten wordt geen pannenkoekenrestaurant, maar een ander zeer geslaagd gebeuren. Daar vinden jullie vast ook wel het juiste beleg voor je vork.
Het EMWeekend wordt geen bivak maar een happening die ook jij niet wil missen!

Ik vroeg me al even af waar alle EMW-ers gebleven waren; het was hier de laatste dagen verdacht stil. Ik was al even bang dat er niemand meer over was om te beledigen.:p
@929V6: mooie spot. Goed om te zien dat onze Belgische leden zich zo voortvarend op de ledenwerving hebben gestort! En bij zo'n kenteken hoort natuurlijk een kentekenplaathoudersticker.

simca1006 zei:
Soloman, kan het zijn dat ik een mailtje van je heb gemist met de aanmelding of heb je een ander (nieuw) mailadres en niet doorgegeven.
Stuur me ff een mailtje.
Het eten wordt geen pannenkoekenrestaurant, maar een ander zeer geslaagd gebeuren. Daar vinden jullie vast ook wel het juiste beleg voor je vork.
Het EMWeekend wordt geen bivak maar een happening die ook jij niet wil missen!

ik ga even kijken in mijn mailbox

@PR74. Kweet niet of het een originele Toyota ruit is. Dan zou ik in de stalling even naar het merkje moeten zoeken.
Er waren bij Toyota dealers in den lande nog twee ruiten voorradig. 1 blauw getinte die de desbetreffende dealer 20 jaar in het magazijn had liggen, maar die de dag voor er door mijn dealer gebeld werd net verkocht was. En er is nog een brons getinte op voorraad in Limburg.
Eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit of het een orignele ruit is, zolang hij maar blauw getint is. Een originele Toyota ruit kost 390 euro excl. btw en exclusief montage. Gelukkig was mijn ruitje een stuk voordeliger (geen verzekeringszaak) Moet alleen nog wel even afwachten wat de montage kost......

Enfin de auto is er wel 1000 euro meer door waard geworden (nu nog een koper vinden o_O)

Joël D. zei:
Mannen, is er al bekend waar en hoe laat er een tussenstop is?

Er is niet echt sprake van een tussenstop. Rond 13 uur rijden we weg bij het Ford Museum in Hillegom voor de rondrit. Die eindigt ook weer in de buurt van het museum waarna we naar het restaurant rijden. De tijden daarvan weet ik nog niet; ik ga zaterdag de rit uitzetten en dan hoop ik beter te weten hoe laat we waar aankomen.

Da's leuk, er is om 13:00 ook een Ferrari-meeting bij het Ford museum, waar ik ook bij wilde zijn. :T

EDIT: Wacht, nvm. Dat is 15 april.

De nieuwste aanwinst binnen EMW...

Raymond1-kopie-1.jpg

Raymond2-kopie-1.jpg

Raymond3-kopie-1.jpg

Raymond4-kopie-1.jpg

Nee, ik ben niet voor de bijl gegaan, EMWebmaster en -lid Raymond heeft deze Reliant Scimitar GTE (SE5) Automatic uit 1970 gekocht. Hij kreeg vandaag gelijk zijn oldtimervuurdoop, want:

- De vorige eigenaar zat bij de NAVO en dat betekent een speciaal kenteken, dus geen Europese typegoedkeuring. Gehannes bij de RDW.
- Vlak bij mijn huis sneuvelde de koppakking, dus de auto staat nu maar even hier onder de carport gestald. Bij gebrek aan een sleepoog moesten we de auto maar achterstevoren aan zijn trekhaak slepen. Ook wel een apart avontuur.

Mooie aanwinst! Ik dacht trouwens dat een typegoedkeuring bij oldtimers van die leeftijd geen rol meer speelde?

Mooie aanwinst! Deze Reliant is toch een zogenaamde shooting break of niet?

Nou ja, een Scimitar met originele Wolfrace wielen. Zo zie je ze nooit, maar deze week twee keer 1 op de foto en 1 live in Rouveen bij een autohandel (dat was een witte met een Targa dak) Voor foto's kan gezorgd worden overigens.
Een kennis van mij heeft ook een groene Scimitar, maar dan van een type eerder (geen shooting break).
Heel aparte auto's en typisch Engels, dat dan weer wel......

Vandaag de Fiat verder opgebouwd, het begint al ergens op te lijken.

547521_264014470359784_100002536983153_560750_562508949_n.jpg

Overigens is die olie op de vloer niet van de Camry, noch van de 850 maar van een oud Leger Dafje wat er eerder een oliebron stond te scheppen.

Is die Lancia die ernaast staat en waarvan de afdekhoes zo pesterig is weggeslagen ook van jou?:eek: En wat is het precies? Een Flaminia coupé?
Jouw Fiat is trouwens geweldig!(y)

Yes PR74 een Flaminia Coupe (en onder die andere doek staat een Giulia Super in concoursconditie)
De Lancia is van een goede kennis van mij. En ja beetje flauw van die hoes, maar ik wist wie zou reageren :D

Ben ik zo voorspelbaar of wist je dat ik gek ben op oude Lancia's?

Nou PR74 we hebben min of meer dezelfde autosmaak. K70, Camry, Ro 80, oude Fiat's en dus ook Lancia's ja mijn innige liefde met mijn Prius deel jij zelfs door een Auris Hybride te ambieëren (y)

Ik kan alleen maar zeggen dat ik vind dat je een uitermate goede smaak hebt.:D

ZDRIE zei:
Nou ja, een Scimitar met originele Wolfrace wielen. Zo zie je ze nooit, maar deze week twee keer 1 op de foto en 1 live in Rouveen bij een autohandel (dat was een witte met een Targa dak) Voor foto's kan gezorgd worden overigens.
Een kennis van mij heeft ook een groene Scimitar, maar dan van een type eerder (geen shooting break).
Heel aparte auto's en typisch Engels, dat dan weer wel......

Heeft die kennis als initialen W.D. en woont hij in Driebergen?

Yep Grensrijder en hij was de vorige eigenaar van mijn Fiat 1500 Confort

001.jpg

Op deze foto zie het bewuste voertuig in een estafette wedstrijd op Omloop Terlaemen (ofwel circuit Zolder). Het estafette stokje heeft plaats moeten maken voor Gummie Annie hetgeen hilarische beelden opleverde in de TVR cabrio's als Annie met open mond op de bijrijdersplaats, luchtig voorbij kwam daveren :)

Vandaag samen met grensrijder naar 't Noorden van NL geweest, om de regio Emmen te inspecteren. De voorbereidingen voor het EMWeekend zijn 'pending'.
Onze eerste bestemming was de groepsaccommodatie te Noord Sleen. Gezellig en gastvrij ontvangst.
Ook kennis gemaakt met mensen, het bedrijf en daarmee ook de voorraad van een autobedrijf alwaar wij op de zondag welkom zijn voor de lunch.
Het programma staat inmiddels voor een groot deel en waar er nog vraagtekens zijn is er nog gelegenheid deze op te vullen.

Tijdens de terugreis ook nog even het epicentrum der Taunus en Granadagebeuren aangedaan, grensrijder had ruitjes gekocht voor z'n Dorchester.
Gezellige boel daar met veel curieus blik. Zo kom je nog eens ergens...

Drukke en volle dag, veel indrukken, nu eten en een Duveltje, hmmm!:T

Ja hoor, zijn ze in Nieuwleusen geweest. Volgende keer welkom in Hattem hoor :D
Kun je ook een pintje vatten (maar wel Grolsch om vage redenen)

Ik denk dat Grensrijder bedoelt dat ze wel in Nieuwleusen zijn geweest, maar daar niet welkom waren.

Ik vind het wel grappig dat er in Nederland een soort van Ford-Mekka is daar in Overijssel. Was er geen belangstelling voor de Dorchester in die hoek?

Nou, het zat anders: ik heb daar een paar reservezijruiten voor mijn Dorchester gehaald (een mooie kans, want die liggen niet bepaald voor het oprapen), afkomstig van een rotte Grosvenor die in de banger gaat eindigen (en bij dat exemplaar kan ik dat niet heel zonde noemen).

Die stripteasedame is tijdelijk op non-actief gesteld, nadat ze in Hattem is geweest... :D:confused::D

simca1006 zei:
Vandaag samen met grensrijder naar 't Noorden van NL geweest, om de regio Emmen te inspecteren. De voorbereidingen voor het EMWeekend zijn 'pending'.

Vandaag Gisteren samen met een niet-EMW'er naar 't Westen van NL geweest, om de regio Hillegom te inspecteren. De voorbereidingen voor het EMW Voorjaarsevenement zijn 'pending' nagenoeg gereed. We hebben hier en daar wat bloemetjes geplant om de boel een beetje op te vrolijken.

stellarbollen5.jpg

stellarbollen1.jpg

stellarbollen3.jpg

stellarbollen4.jpg

stellarbollen2.jpg

:D

Ik denk eerder dat Wouter de laatste bolletjes geplant heeft... :)

Bij deze meld ik overigens nog een introducee aan voor de 21e. Naast mijn dochter zal ook de hond mij vergezellen (y)
Hij is zo veelvuldig als avatar in beeld, na de meeting mogen jullie besluiten of ik dochter of hond als avatar zal houden o_O
(ik neem aan dat hij voor een gereduceerd tarief mag meegenieten?)

Ik blijf Wouter's Hyundai overigens knap uniek vinden. Ben benieuwd hoe de wagen live is.

ZDRIE zei:
Ik blijf Wouter's Hyundai overigens knap uniek vinden. Ben benieuwd hoe de wagen live is.

Het zal je niet tegenvallen :) Het is trouwens maar de vraag of de Stellar meekomt de 21e... Ik heb er gisteren een flink stuk meegereden en het is echt een leuke auto. De klik die er maar niet kwam met de Croma heb ik zeker wel met deze Koreaanse cruiser. Het is een kloeke, solide auto met een aantal leuke eigenaardigheden. Ze rijdt ook verrassend goed en gaat ook zeer fatsoenlijk de hoek om ondanks dat het soms aanvoelt alsof je kapseist :D

Mooie foto's Wouter! En de befaamde sticker eindelijk op de Stellar (y)

Nog nooit eerder vertoond, maar had vandaag toch niets te doen, en de garage stond zo goed als leeg, ivm schilder werkzaamheden....

Ziehier mijn kwartetje :)

479404_302018636536255_100001843622918_778777_1976128542_o.jpg

Het is alsof we een terugblik in de parkeerkelder van Autopalace De Binckhorst krijgen! (y)

He, weerzien met een oude makker, de 626 hatchback. Zo'n eentje reed ik nieuw in 1986/87 ongeveer, ook een witte, maar dan 2 liter. Was een pittige auto, wel mooie bekleding, maar beetje kleine stoeltjes en achterin zat je slecht. De klokkendoos was wel indrukwekkend. Hij deed me wel de forsere Sierra missen, maar de 626 was kwalitatief beter.

Soloman zei:
He, weerzien met een oude makker, de 626 hatchback. Zo'n eentje reed ik nieuw in 1986/87 ongeveer, ook een witte, maar dan 2 liter. Was een pittige auto, wel mooie bekleding, maar beetje kleine stoeltjes en achterin zat je slecht. De klokkendoos was wel indrukwekkend. Hij deed me wel de forsere Sierra missen, maar de 626 was kwalitatief beter.

Deze witte 626 is ook van 1986, en ook een 2 liter, alleen dan injectie, 120pk :)
Sierra was een geduchte concurrent, met 1 nadeel: achterwielaandrijving :)

grensrijder zei:
Het is alsof we een terugblik in de parkeerkelder van Autopalace De Binckhorst krijgen! (y)

Ha ha, ja nu je het zegt, ben er ooit 1x geweest, alleen dan zou dit 20 jaar geleden zijn ongeveer, toen was de Xerxes er net.....

Mijn ervaring:

Sierra (bj 1983 1.6, 3 deurs laser)
+ fijn groot en ruim
+ comfortabele vering
+ destijds opvallend model
+ ruim achterin
+ achterwielaandrijving :p
- slechte stoel voorin
- windgevoeligheid
- veel interieurgeluid motor
- startte niet bij vrieskou (lpg)

626
+ rustig
+ fel
+ mooie klokken
+ afwerking
- kleine stoelen
- weinig ruimte achterin
- hoofdsteunen met gaten
- net ietsje te beperkt in ruimte

ZDRIE zei:
Bij deze meld ik overigens nog een introducee aan voor de 21e. Naast mijn dochter zal ook de hond mij vergezellen (y)
Hij is zo veelvuldig als avatar in beeld, na de meeting mogen jullie besluiten of ik dochter of hond als avatar zal houden o_O
(ik neem aan dat hij voor een gereduceerd tarief mag meegenieten?)
Ik vermoed dat ik je dochter liever als avatar zie. Hoe dan ook: EMW staat ook voor Elke Mopshond Waardig of Elk Mokkel Waardig.

Terug
Bovenaan