Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Jammer dat je niet komt, maar ik hoop dat de organisatie al eerder op de hoogte was. Veel plezier met de Mazda Classics!

Zo, ik kruip ook weer eens uit mijn schulp, na een overdosis werk en een weekje prachtig Schotland (nee, geen auto gekocht). Zaterdag ben ik present, met een Citroën CX en een uit de UK meegenomen boekje over 101 Naft Motors oftewel typische EMWagens. Verder heeft de dorpellijn van mijn tronie een beschermende laag tegen de elementen gekregen (cryptischer kan ik het niet omschrijven).

Edit: ik heb de EMW-ling! Met zorg voor jullie geselecteerd uit mijn Britse boekje...

640px-Daihatsu_Bee_1951.jpg

De Daihatsu Bee. Voor een prikkelende rijervaring.

Welkom terug! Je hebt meteen de EMW-ling te pakken. Goed dat je ons waarschuwt, want ik weet niet of ik anders wel tegen een Reinout Oerlemansje bestand was geweest. Ik weet overigens ook niet of ik het nu wel ben. Je hebt trouwens nog een hele dag om die harige tectyl te verwijderen!

De BX is weer rijdbaar (er was een veerbol kapot, en één hoek zonder vering rijdt naar en is slecht voor de auto), dus met strakke planning kan ik morgen naar mijn ouders en zaterdag gewoon op tijd bollen kijken. Heb er zin in!

Leuk!(y) Ik ga morgen mijn Passat optisch voorbereiden voor de rit. Die is na een lange winterslaap en dito verblijf bij de buurtgarage klaar voor een nieuw seizoen.
@Alle EMW-ers: kijk eens in 'Foto's uit de oude doos'! Misschien moeten we die betreffende familie maar vragen als Beschermfamilie voor EMW!

Phoenixrood74 zei:
Leuk!(y) Ik ga morgen mijn Passat optisch voorbereiden voor de rit. Die is na een lange winterslaap en dito verblijf bij de buurtgarage klaar voor een nieuw seizoen.

Morgen vóór het evenement nog? :eek: Dan moet je heel vroeg op PR74. En da's niet je sterkste punt! :D
Een buurtgarage? Wij EMW-ers hebben iets met buurten. Toch maar een buurtfeest houden in 2013?:T

Jullie hebben er wel rekening mee gehouden dat er morgen bloemencorso is van Noordwijk naar Haarlem?

Hier de route incl. tijden.

Ik wou morgen nog even langskomen om de bonte verzameling te zien, maar dat gaat helaas toch niet lukken :(. Ik wens jullie natuurlijk wel veel plezier ;).

simca1006 zei:
Phoenixrood74 zei:

Morgen vóór het evenement nog? :eek: Dan moet je heel vroeg op PR74. En da's niet je sterkste punt! :D
Een buurtgarage? Wij EMW-ers hebben iets met buurten. Toch maar een buurtfeest houden in 2013?:T
Scherp gezien, jungske! Inderdaad niet mijn sterkste punt, maar ik was afgelopen weekend toch maar mooi twee keer heel vroeg op de beurs.

Phoenixrood74 zei:
simca1006 zei:
Phoenixrood74 zei:

Scherp gezien, jungske! Inderdaad niet mijn sterkste punt, maar ik was afgelopen weekend toch maar mooi twee keer heel vroeg op de beurs.

Zo zo een hele prestatie! Overigens was ik er zaterdag ruim een half uur eerder en moest verder rijden. Ben jij morgen eerder? :D

Ik heb voor jou een glimmend gepoetste oranje Passat B1 in de aanbieding (alleen om te fotograferen, natuurlijk).

Ik doelde op kleinere bolletjes, maar het rectale onderzoek laat ik graag aan iemand anders over. Lijkt me nou echt een taak voor onze voorzitter, om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen.

Veel plezier vandaag! Ik zie de foto's wel verschijnen hier in Sint-Petersburg. De bollen!

Veel plezier vandaag. Ik denk dat jullie het net droog houden.

https://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/lancia-lancia-trevi-classique-en-tres-bon-etat-63522227.htm
1922395339.jpg

Leuk om een keer met jullie gesproken te hebben. (y)

Geen foto's gemaakt, want de batterijen waren leeg. o_O

Ik ben ook weer veilig thuis gekomen. In totaal heeft de Cuore ruim 400 km gereden, maar ik heb VW1200 in mijn Cuore de bollenrit laten rijden. Mijn rug voel ik wel evenals mijn zitvlak. Het vermoeiende is vooral de extra aandacht die je op de weg moet houden omdat je de zwakste schakel bent.

Het was een geslaagde dag met een mooi stukje geschiedenis van Ford. Dank aan Wouter82 voor het uitzetten van de bollenrit. Volgens mij hebben we elk veld gehad.

Zo hehe, dat was mij het dagje wel weer! Na een somber en regenachtig begin werd het een zonovergoten dag waarbij het corso wel enige invloed had maar we toch allemaal goed terecht kwamen. Mooie opkomst, mooie auto's en weer een leuk en gezellig samenzijn!

21apr12cuorecharmant.jpg

Was weer een heel leuk EMWevenement, met dank aan Wouter82 voor de puike organisatie en aan alle deelnemers en introducés (m/v/hond) voor de gezelligheid!(y) Ben nu te moe voor verder commentaar en om foto's te posten; bovendien wacht morgen de volgende meeting die ik zelf (mede)organiseer.

Ook ik ben inmiddels weer thuis. Genoten, moe maar heel voldaan! Een geslaagde en gezellige dag. Wouter82 bedankt voor je inzet als organisatie(y)

Het was een bijzondere dag, in de stromende regen naar Hillegom gereden en 's middag in de zon op de boulevard in Zandvoort.
Prima geregeld Wouter (y)

De ambulance in het Ford museum had toch een wat lugubere inhoud o_O

WP_000217.jpg

Buiten Ford's kon je ook nog "brommers kiek'n"

WP_000219.jpg

Zeer bijzonder was ook de evangelist met de Panda en de oud-ijzerwinkel (moet die niet opgegeven worden voor "mijn leven in puin"?)

WP_000220.jpg

Spike de Boldog

WP_000224.jpg

Inmiddels het huis weer veilig en meer dan tevreden bereikt :cool:

WP_000225.jpg

Ach ja, die evangelist! Daar had ik nog bijna een vraag over opgenomen maar ik had zo'n idee dat zijn uitstalling per dag kon verschillen :D

Mooi dat jullie het naar je zin hebben gehad! (y)

Ik heb genoten vandaag! Lekker achter een phoenixrode '74er aanhobbelen, omdraaien samen met de PR, weer een stukje rijden, weer draaien... :) Nee, zonder gein, bedankt PR74 dat ik zomaar achter je aan mocht rijden, en dat je me zelfs op kwam halen toen de BX het even te warm kreeg van die geile phoenixrode Duitser voor haar. ;) In het begin navigeerde ik even zelf, maar ik ontdekte al snel dat dat gezien de drukte niet verstandig was, wilde ik niet met een Japanse en/of bejaarde bollenfietser op de motorkap eindigen... En Wouter bedankt voor de organisatie! De omstandigheden nodigden eventjes tot improvisatie, maar dat is allemaal prima verlopen. (y)

De felle zon (ja echt, toen wij in het museum waren regende het, maar 's middags was het heerlijk weer!) is een groot obstakel voor een gsm-telefoon, maar toch nog één foto waarop je wat kleur ziet. Blijkt de BX toch een schutkleur te hebben...

Fotos-0020.jpg

Wat foto's van gister:

Eighties Jappies:
sdc15055.jpg

Vice voorzitter aan de slinger:
sdc15066g.jpg

"Kunt U mijn Ford Orion even uitlezen, meneer?"
sdc15074.jpg

Een P100 als lunchtrommel.
sdc15089.jpg

Voor dit duo stopte zels een bloemencorsotoerist ( mooi woord voor scrabble! )
sdc15095.jpg

Er wordt weleens gezegd dat Elk Merk Waardig op een 'ziekte of aandoening' lijkt. Je kan er voor behandeld worden zo getuige de foto!
sdc15092.jpg

Gelukkig keek PR74 weer eens normaal. Al die rare bekken trekken dat heeft zo'n jongen toch niet nodig!
sdc15100a.jpg

Eddy C zei:
Ik ben ook weer veilig thuis gekomen. In totaal heeft de Cuore ruim 400 km gereden, maar ik heb VW1200 in mijn Cuore de bollenrit laten rijden. Mijn rug voel ik wel evenals mijn zitvlak. Het vermoeiende is vooral de extra aandacht die je op de weg moet houden omdat je de zwakste schakel bent.

Het was een geslaagde dag met een mooi stukje geschiedenis van Ford. Dank aan Wouter82 voor het uitzetten van de bollenrit. Volgens mij hebben we elk veld gehad.

Bedankt dat ik jouw Cuore mocht besturen! Echt een charmant autootje. Ik begrijp wel wat je bedoelde, want ik had gisteren toch ook een behoorlijk beurs zitvlak en dat 2cilinder roffeltje hoorde ik 's avonds nog!

Wouter: bedankt voor het opzetten van een mooie rit! Ik woon er niet ver uit de buurt (sterker nog, ik werk in de bollenstreek...) maar ben op plekken geweest die ik nog nooit gezien had!

Jammer, ik nog wel even langs willen komen, maar had al een andere meeting :p. Ziet er gezellig uit, en die Cuore is toch wel heeeuuuuul leuk (y)!

Jammer dat de eigenaar wat moeite heeft met parkeren. Zo'n groot parkeervak voor zo'n klein autootje.

:p

Leuke foto's! MWH: graag gedaan.:) Het was leuk om de hele tijd zo'n mooie BX in de binnenspiegel te zien.

VW 1200 zei:
Eddy C zei:

Bedankt dat ik jouw Cuore mocht besturen! Echt een charmant autootje. Ik begrijp wel wat je bedoelde, want ik had gisteren toch ook een behoorlijk beurs zitvlak en dat 2cilinder roffeltje hoorde ik 's avonds nog!

Wouter: bedankt voor het opzetten van een mooie rit! Ik woon er niet ver uit de buurt (sterker nog, ik werk in de bollenstreek...) maar ben op plekken geweest die ik nog nooit gezien had!

Goed dat je over die roffel begint. Die zat ook nog heel lang in mijn hoofd zodat het even duurde voordat ik kon slapen.

Ochochoch, ik heb wat gemist hoor zo te zien! Ter compensatie heb ik hier in Rusland maar wat EMWaardevols gekocht: een Russisch autojaarboek dat pretendeert alle auto's van de wereld te presenteren. Dus staan alle carrosserievarianten van de Lada's erin, maar ook een berg Chinese prullaria en Indiase vehikels. De autosmaak van de Rus is ook mooi af te lezen: er staan bij elke auto catalogusprijzen, ook bij de niet in Rusland leverbare modellen, maar dan in de lokale valuta. Zo staat dus bij elke Jaguar, Lamborghini en Ferrari een prijs in roebels, maar Fiat 500 moet het doen met een prijs in euro's. Niet direct leverbaar dus, al toont het straatbeeld hier veel grijze import aan, met name uit de VS en Japan.

Echt jammer dat ik het op het laatst niet voor elkaar kreeg... :(

Vrijdagmiddag geheel onverwacht een huis gekocht en zaterdag had ik een aantal afspraken waarbij het precies goed zou moeten komen, precies genoeg tijd om naar de meeting toe te komen. Helaas bleek opweg naar de meeting dat ik de tocht niet eens zou halen dus maar weer omgekeerd bij Beverwijk op de snelweg... Jammer:(

Terug
Bovenaan