Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

FLYING DUCKMAN zei:
Zo ook weer eens even melden hier, kom hier veel te weinig.

Ondertussen hoor ik links en rechts nog van wat leuke auto's. Ik ga een dezer dagen eens bij een vroege Metro kijken.

Als dat een grijze in het Oost'n des lands is, bespaar jezelf dan de moeite. De koper van mijn Metro heeft dat exemplaar bezichtigd en kwam gedesillusioneerd terug.

75pacer zei:
Nou, ik lees een en ander en moet daar toch op reageren......ja ik ben ook secretaris van een Amerikaanse auto club van wagens voor 1964.....mijn cadillac 1963 is langlopend restauratie project en daarom eerst de Pacer maar afgemaakt. In de club rijdt ook een Studebaker Avanti (een 1963 R1 model om exact te zijn) en we hadden een voorjaarsrit georganiseerd door noord-holland. De dag ervoor heeft de stude mee gereden door de bollenstreek (en ik met Pacer door de bollenstreek in de Noord-Oost-Polder) en afgelopen zondag met elkaar gereden......

Na de lunch ( bij de museum molen) kwamen daar een stuk of 5 Cappucino's aan rijden. Later op de middag kwamen wij ze nog eens tegen, bij de van der Valk in Purmerend. Ook erg EMW!

Dus, het is dezelfde Pacer van Vijfhuizen en op de foto......

Leuk, welkom ook hier op AW!! We hebben elkaar gesproken op de stand van EMW laatst in Vijfhuizen, daar was je samen met je partner.

Euverigens: ik heb gisteren wat gekocht...
img1490206666.jpeg

img1490206684.jpeg

Geen idee wat ik er verder mee moet :) maar hij is weer van de export gered. Ook een halve auto aan onderdelen heb ik hiermee weer terug. Terug, want voor de meesten van jullie is deze Charmant natuurlijk een oude bekende. Eerst maar eens kijken of er een beetje makkelijk weer een APK op kan.

@VW1200 Rond Koninginnedag worden weer lintjes uitgedeeld, maar ik ben geloof ik al te laat met aanvragen.
Gefeliciteerd. Sommige auto's laten je nooit los.

Gefeliciteerd met het redden, Sander! (y)

Over die rode Cappuchino: die rijdt bij mij een dorp verderop volgens mij. Rijdt redelijk sportief, werd pas op een klein weggetjes door 'm ingehaald.

VW 1200 zei:
75pacer zei:
Nou, ik lees een en ander en moet daar toch op reageren......ja ik ben ook secretaris van een Amerikaanse auto club van wagens voor 1964.....mijn cadillac 1963 is langlopend restauratie project en daarom eerst de Pacer maar afgemaakt. In de club rijdt ook een Studebaker Avanti (een 1963 R1 model om exact te zijn) en we hadden een voorjaarsrit georganiseerd door noord-holland. De dag ervoor heeft de stude mee gereden door de bollenstreek (en ik met Pacer door de bollenstreek in de Noord-Oost-Polder) en afgelopen zondag met elkaar gereden......

Na de lunch ( bij de museum molen) kwamen daar een stuk of 5 Cappucino's aan rijden. Later op de middag kwamen wij ze nog eens tegen, bij de van der Valk in Purmerend. Ook erg EMW!

Dus, het is dezelfde Pacer van Vijfhuizen en op de foto......

Leuk, welkom ook hier op AW!! We hebben elkaar gesproken op de stand van EMW laatst in Vijfhuizen, daar was je samen met je partner.

Euverigens: ik heb gisteren wat gekocht...
img1490206666.jpeg

img1490206684.jpeg

Geen idee wat ik er verder mee moet :) maar hij is weer van de export gered. Ook een halve auto aan onderdelen heb ik hiermee weer terug. Terug, want voor de meesten van jullie is deze Charmant natuurlijk een oude bekende. Eerst maar eens kijken of er een beetje makkelijk weer een APK op kan.

Je wederhelft is nu zeker schreiend weggerend? :p

Phoenixrood74 zei:
Zo lang er maar niet teveel moderne Citroëns staan, zoals C2's (ik noem maar een willekeurig voorbeeld).:p
Maak je daar maar geen zorgen over: vorig jaar heb ik 5 C2's geteld. :D

Hallo allemaal! Ik ben ook weer eens terug van weggeweest. Een hoop dinges gehad met m'n huurbaas. Ben na gezeur maar vertrokken en woon nu voorlopig in een caravan. Ja, een heuse Elk Merk Waardig Caravan. Een héééle grote Adria. Dat komt uit Joegoslavië of hoe dat tegenwoordig ook heet. Hij is wit en er zit een blauwe band op. Nou ja, blauw. Bijna wit nu, zo vaal! Een vriend van mij had dat ding nog in zijn tuin staan, net over de grens bij Venlo. Dus nou zit ik daar met m'n spullen. Ich bin jetzt ein Deutscher, unglaublich.

Wat een problemen met mijn Fiat Linea. Mooie auto, maar nu ging de versnellingsbak kaduuk. Dat kon Bruintje niet trekken! Ik heb dus afscheid moeten nemen en dat was zwaar. Er zat nog een financiering op, dus ik had maar een paar grijpstuivers voor iets anders. Ben toen aan de haal gegaan met een Lancia Dedra van 500 euro. Niet de mooiste (beetje dof en roestig) en hij hikt wat. Toch moet ik het er maar mee doen.

Hoe is het met jullie club? Veel leden al? Ik zag een Suzuki Cappuccino en een AMC Pacer. Twee uitersten, maar allebei net zo leuk! Lang geleden heb ik nog eens een maand of wat een Gremlin gehad. Die was voor de Pacer te koop, in de seventies. Eigenlijk een Hornet met een afgehakte bips. Een zescilinder, maar hij was niet vooruit te branden. En zo onzuinig dat ik de volgende pomp maar krap haalde. Nou woonde ik toen in Drenthe en daar had je niet zoveel pompstations. Dus altijd een reservetankje mee. Ik klapte op een slechte dag achterop een tractor. Toen leek hij ook niet op een Hornet meer. Misschien was ik wel niet zo'n goede chauffeur toen. Daarna had ik een Mercury Bobcat en daar gleed ik mee een sloot in toen het ijzelde. Ik had nog geluk dat de tank niet in de fik ging. Daar stonden die dingen om bekend. Ben toen maar Europees gaan rijden. Minder gewelddadig. Lichte wagentjes met kleine motoren en voorwielaandrijving. Toen daalde de verzekeringspremie.

Welkom terug en bedankt voor de EMW-column/almanak. Waar is de Linea nu naar toe?

@VW1200: Goed bezig! Enne.. beide gewoon houden. We hebben het er vanavanvond wel eventjes over.

Ja, beste leden vanavond worden we als Elk Merk Waardig waarschijnlijk toegelaten tot de FEHAC. Weer een mijlpaal voor onze jonge club. VW1200 gaat een praatje houden om onszelf te presenteren. Wij gaan ons goed voorbereiden...

Wat een verhaal FJ Binnemars, echt vervelend weer. Misschien kun je op 20 mei eens lanskomen tijdens het Youngtimerevent in Ulft. Kun je Dedra misschien eens goed te sporen geven daarheen.

simca1006 zei:
Ja, beste leden vanavond worden we als Elk Merk Waardig waarschijnlijk toegelaten tot de FEHAC. Weer een mijlpaal voor onze jonge club. VW1200 gaat een praatjepot houden om onszelf te presenteren. Van te voren gooi ik er wat drank in dus die gozer maakt er vast een overtuigend verhaal van.:D

De FEHAC leest wellicht ook mee op dit forum. :rolleyes:

@75Pacer: welkom bij de club! Misschien kun je je vriend met de Avanti ook eens als introducé meenemen. Het zou geweldig zijn als hij ook lid zou worden!(y)
@VW1200: briljante actie!(y)
@Wouter82: bedoel je dat VW1200 zijn Charmants moet inruilen voor twee Jetta's?o_O
@FJ Binnenmars: vervelend nieuws allemaal. Het enige voordeel zou nog kunnen zijn dat je Dedra ook erg EMW is.

Nog wat plaatjes van de zeer geslaagde Bollenrit van afgelopen zaterdag:

'Eigenlijk is vijf auto's veel te weinig. Weet je wat? Ik breng een bod uit op deze Cuore!'
2epswer.jpg

De cylinderinhoud van de Cuore: 547 hele cc's
1f8fbb.jpg

Erg EMW: arriveren met gesmolten Charmant-zolen
303dzpl.jpg

Altijd goed om te weten
30dhxzn.jpg

Auto, meisje, molen, mooi weer - wat wil je nog meer?
fyof42.jpg

Passat, BX en bollen (1)
33aqo8k.jpg

Passat, BX en bollen (2)
2nscaco.jpg

Tijd om naar De Bolle Olifant te gaan!
2cwvp6p.jpg

Sinds zaterdag ben ik fan van Spike. We delen een passie voor slagroom
f2omqo.jpg

Pas maar op, als de boer z'n stuk grond en 't paaltje herkend en meeleest... ;)

Mechanix zei:
Prachtig, die Pacer! Het antwoord van de Yanks op de compacte auto's uit het verre oosten. Als ze de plank niet volledig hadden misgeslagen, was het vast niet zo'n grappige auto geworden!(y)
Ik koester mijn Corgi-modelauto van de Pacer al sinds de jaren '70, is ook een van de weinige modellen van deze auto.

Suzuki Cappucino, ook erg leuk! Ik zag afgelopen weekend nog een gele, in Nieuwegein.

Zojuist bekend geworden: Elk Merk Waardig is voortaan officieel lid van de FEHAC! (y)

En ja hoor: Elk Merk Waardig is zojuist officieel toegelaten als lid van de FEHAC!! Een gedenkwaardig moment, dat EMW nog net even professioneler maakt dan we al waren :D

Ik hield een kort introductieverhaal over EMW, het bestuur had een leuke powerpointplaat verzorgd voor de achtergrond. De zaal en bestuur reageerden erg leuk op EMW. Mijn opmerking dat onze leden vrijwel allemaal tussen 20 en 45 jaar zijn zorgde voor hilariteit onder de overwegend 55+ heren in de zaal. We hebben direct verzoeken gekregen om te fuseren, want alle clubs kampen met ernstige vergrijzing :D

Gaan we maar niet doen. Die accepteren dat gouden trainingspak van de voorzitter nooit.

Gefeliciteerd met dit goede nieuws! VW1200: ik hoor binnenkort graag het hele verhaal, klinkt interessant.

Ik vind dat we er best trots op mogen zijn, als je ziet wat we in drie jaar hebben bereikt(y).

Zonder gekheid, als je in korte tijd de club zo serieus hebt gemaakt dat je een serieuze plek verovert dat zelfs de FEHAC je binnen wilt hebben dan heeft het bestuur en de leden het echt super goed gedaan! Daar mogen we met elkaar best trots op zijn!

FLYING DUCKMAN zei:
Zonder gekheid, als je in korte tijd de club zo serieus hebt gemaakt dat je een serieuze plek verovert dat zelfs de FEHAC je binnen wilt hebben dan heeft het bestuur en de leden het echt super goed gedaan! Daar mogen we met elkaar best trots op zijn!

Second that! Gefeliciteerd allemaal! :D

Bah, wat een eensgezindheid hierboven. Ik vind het heel vervelend dat we lid zijn geworden van de FEHAC.

Gefeliciteerd met het lidmaatschap van de FEHAC. Weer een mijlpaal!

Sla ik de nieuwe Auto Motor Klassiek open zie ik een auto die de "die-hards" zich vast nog wel herinneren van de Oldtimerbeurs in Bleiswijk, op 26 en 27 september 2009, toen Elk Merk Waardig voor het eerst officieel zijn gezicht liet zien aan de buitenwereld. Tussen alle geijkte klassiekers sprongen ze vanzelf in het oog, de Austin Maestro, Nissan Cherry en Mazda 323 op de stand van EMW.

En jawel mijn Maestro is vijf pagina's lang en zelfs op de voorpagina van AMK afgebeeld!

Het merkwaardige is dat ik zelf geen enkel idee had dat dit zou gaan gebeuren. Het artikel herken ik gedeeltelijk uit een ander magazine, waarin mijn trots eerder was verschenen. De naam van de schrijver (ik vermoed een pseudsoniem) was mij niet bekend. Hoe dan ook, ik was aangenaam verrast!

Een hoop positieve reacties ontvangen via het Austin Morris Riley Wolseley forum, terwijl de Maestro daar natuurlijk ook niet de hoofdmoot vormt.

Je zou bijna gaan denken niet in een elkmerkwaardige auto te rijden... ;)

Op 11 mei zal ik waarschijnlijk niet in de Maestro arriveren, maar in mijn dagelijkse Peugeot 306 1.8 Cabriolet uit 2002. Een LPG versie met 215.000 km erop en een rood (ik heb nog nooit een 2de gezien) dakje daarom zelfs nog een beetje EMW ook!

Inderdaad Hein, een Maestro is EMW af. Het is een gewaardeerde klassieker geworden. Zo is inmiddels wel duidelijk.
Die 306 ben ik eigenlijk wel eens benieuwd naar. Hoe veel bagageruimte heb je nu nog over met die LPG tank ?

Ik heb nog steeds wel eens in mijn hoofd zo'n ding met een kapotte motor te kopen. (en er dan een fijne D9B in te hangen)

Ik heb mij prima vermaakt vandaag :)

autosmetemwbannerhoog.jpg

autosboogjagvoor.jpg

autosboogstellarvoor.jpg

autosachterkantenlaag.jpg

Het was een behoorlijke logistieke operatie die ook echt de halve dag duurde, maar het resultaat mag er zijn. Het is ook om een andere reden zeer bijzonder, want dit zijn een van de laatste foto's waarop de Station op de openbare weg staat. Die heb ik vanavond in een schuur gezet waar die voorlopig blijft staan. Zo meteen het kenteken schorsen en de verzekering opzeggen. Was een raar moment, dat wegzetten, maar wel het beste om te doen. En nu kan ik ook met gemeend zeggen: "gelukkig hebben we de foto's nog"!

Leuke serie Wouter(y)
Ik kan me voorstellen dat deze beelden enige logistieke inspanning gekost hebben, maar dan heb je ook wat:D.

Nee die staat echt opzij. Tzt, ooit, later, ergens in de toekomst zal de auto weer in nieuwstaat worden gebracht. Hoop ik.

Prachtig, Wouter. Het fotoresultaat mag er zijn. Afdrukken op canvas om dit nooit meer te vergeten.

Volgens mij is er een regendruppel op je lens gevallen, Wouter, maar wel gaaf dat je het wagenpark op deze manier vastlegt. Gaat mij waarschijnlijk nooit lukken.

Inderdaad een paar druppeltjes op de lens, het was echt baggerweer gisteren. Gelukkig was het tijdens de fotoshoot min of meer droog maar niet helemaal dus. Het verkleinen maakt de foto's ook niet beter. Afijn, ben blij dat het gelukt is. En er gaat er inderdaad ook wel een op canvas komen!

Anders plaats je een link naar de foto op groter formaat? Dit is inderdaad wel zonde van je prachtige shoot.

Gistermiddag nog even een flyer onder de ruitenwisser geplaatst van een Bordeaurode BX uit 1983 (16TRS).

Mooie plaatjes Wouter, goed werk! En die regendruppel... ik dacht dat het een rookpluimpje van de Custom was.:)

Nou, het ook echt een pluimpje kunnen zijn! Die Custom walmt echt stevig, lijkt mij niet normaal. Pas als die op temperatuur komt wordt het beter. Vriend die gisteren heeft geholpen dacht al aan de koppakking, dus binnenkort maar eens kijken of er mayonaise is te vinden...

Wouter82 zei:
Nou, het ook echt een pluimpje kunnen zijn! Die Custom walmt echt stevig, lijkt mij niet normaal. Pas als die op temperatuur komt wordt het beter. Vriend die gisteren heeft geholpen dacht al aan de koppakking, dus binnenkort maar eens kijken of er mayonaise is te vinden...

Hopelijk valt het mee... Die station staat nu inmiddels gestald dus, mooi, weer een zorg minder denk ik! Is de Stellar helemaal naar wens hersteld?

Terug
Bovenaan