Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

MaestroHLS zei:
stoterstangen90 zei:
MaestroHLS zei:
Doet de airco het nog? Jij hebt nu toch de enige Montego (ooit?) met airco?
ik geloof niet dat ik een airco heb zien zitten.

De bronnen binnen het Austin Morris Riley Wolseley Register zijn al niet veel betrouwbaarder dan de auto's zelf lijkt het.
Toch betrouwbaarder dan je zou denken.

Vandaag inderdaad de Aircoanlage gespot, zowel onder de kap alswel op het dashboard.
Echt koude lucht komt er echter niet meer uit.

stoterstangen90 zei:
MaestroHLS zei:
stoterstangen90 zei:
MaestroHLS zei:
Doet de airco het nog? Jij hebt nu toch de enige Montego (ooit?) met airco?
ik geloof niet dat ik een airco heb zien zitten.

De bronnen binnen het Austin Morris Riley Wolseley Register zijn al niet veel betrouwbaarder dan de auto's zelf lijkt het.
Toch betrouwbaarder dan je zou denken.

Vandaag inderdaad de Aircoanlage gespot, zowel onder de kap alswel op het dashboard.
Echt koude lucht komt er echter niet meer uit.

Luxe hoor (als de airco is bijgevuld). Is dat groen Brittish Racing Green?

images

Wouter82 zei:
Idranor zei:
Waren er hier nou ook nog mensen die wilden meedoen met de Nacht van Weesp? Ik heb er in de Lier met iemand over gesproken maar wie was dat nou... :rolleyes:

Dat was ik! Maar ik vrees dat het niet meer gaat lukken, ook omdat ik er vanuit ging dat de inschrijving e.d. al lang was gesloten. En ook omdat ik zondag al andere plannen heb.

Dat red je nog wel hoor, je bent met de Nacht van Weesp al rond 06.00 uur klaar. :)

Hmmm ik moet om 11 uur in Brugge zijn dus dat gaat hem niet worden :D
Zullen we het volgend jaar iets gestructureerder aanpakken en dan met team EMWeesp aan de start verschijnen? :)

:)

Goed idee! Ik ben helemaal voor, zal rond januari (als de inschrijving opent) wel even een balletje opgooien!

Eddy C zei:
Leuk om gespot te zijn op weg naar Biddinghuizen. Auto's zijn er om te rijden en gezien te worden als ze zeldzaam zijn. Helaas lukt het mij niet om scherpe foto's te maken al rijdend achter het stuur van de tweepitter. Een dashcam heeft geen zin in deze auto. Gelukkig zijn de stoelen redelijk en niet van die campingstoelen zoals een Panda.
Niets mis met de stoelen van een Panda :(. Overigens lijkt me een Panda 30 ook nog wel eens leuk, heeft ook een 2 cilinder (y).

Idranor zei:
Waren er hier nou ook nog mensen die wilden meedoen met de Nacht van Weesp? Ik heb er in de Lier met iemand over gesproken maar wie was dat nou... :rolleyes:

Gisteren was de instructieavond, als je die gemist hebt is het wel iets lastiger maar je kunt nog inschrijven! Nacht van Weesp

Houd er wel rekening mee dat je dan zondag niet veel waard bent voor je moeder.

Moeders begrijpen dat. (y)

Afgelopen zondag ben ik, bij wijze van generale repetitie voor Ulft, naar het Youngtimer Vestival (zo schrijf je het echt) in Herten bij Gelsenkirchen geweest. Dat was echt enorm de moeite waard: enkele duizenden auto's, goede sfeer, fijne Duitse catering en billijke prijzen. De omgeving maakte het extra bijzonder, want alles speelde zich af rond een oude kolenmijn. Die was in oude (vervallen) staat gelaten, maar eromheen was een park gemaakt met onder andere een heuvel die met een trap kon worden beklommen, van waaruit het hele terrein kon worden overzien. Bij dit festival werd de periode 1972-1992 gehanteerd voor youngtimers, al werden op de site ook oudere auto's uitdrukkelijk uitgenodigd. Bij het terrein werden deelnemers en bezoekers op auto gescheiden (aanmelden was niet nodig) en ik kan me voorstellen dat daar niet moeilijk werd gedaan als een auto iets jonger was dan 1992. Alles verliep namelijk erg gemoedelijk.
Het grote verschil met Ulft (en andere algemene Nederlandse evenementen) was dat er veel minder variatie in het aanbod was: natuurlijk veel Duits, verrassend veel Amerikanen, maar nauwelijks Franse en Italiaanse auto's. Hoe dan ook, er was bijzonder veel te zien en dit Vestival staat vanaf nu vast in mijn agenda. Voor de liefhebbers: er is dit jaar nog een editie, op zondag 8 september. Bijgaand een selectie van auto's die wel in dit topic passen:

Dodge Shadow ES
9ux1ex.jpg

Audi 50. Jarenlang op zitten loeren en nu stond er een handvol
2hfl8nk.jpg

Eindelijk, eindelijk, eindelijk eens voor de lens. In Duitsland heette hij blijkbaar Galant
adglet.jpg

Speciaal voor Wouter82
2ypdwqw.jpg

Duitse humor: Spider Aerodynamica in jaren 50-stijl
dn12xf.jpg

Prachtige Camry. Toyota was trouwens goed vertegenwoordigd
2whnymx.jpg

Karakteristiek model in mooie kleurencombinatie
2zdr62p.jpg

Een van mijn favorieten van de dag: Ford FK 4500 uit 1957 met logo van Ford Köln en een tweetakt diesel onder de motorkap!
281y8ib.jpg

Leuk om deze eens in het rood te zien
344388l.jpg

Geniale hut met optimistische naam. Ik zie Grensrijder hier wel mee driften op weg naar de camping
2bvcio.jpg

Deze was te koop, maar ik kon me beheersen
3026il5.jpg

Er waren ook redelijk wat Nederlandse deelnemers en bezoekers
20gk1s1.jpg

Prachtige Starion
30d8k5c.jpg

De eigenaar van deze Chevette vertrok net, maar wachtte zodat ik nog een paar foto's kon maken
24vmff7.jpg

Voor deze foto moest ik hinderlijk in de weg staan. De bestuurder vond het gelukkig niet erg
16i4wy.jpg

Luxemburgse Orion
xp6dtu.jpg

Kadett met vijftigduizend op de teller
34gk4l0.jpg

Dit lijkt me iets voor Stoterstangen. Wat een briljant ding!
14cz38l.jpg

91h4x5.jpg

Gelukkig aan het einde van de middag ook nog een Ritmo!
2hfrho9.jpg

Tot slot nog een tamelijk ruime Amerikaan
6enghz.jpg

Leuke sfeerimpressie, PR74. 8 september kan ik niet, jammer, dan ben ik in zuidelijk Europa. Vakantie dus.

Toevallig zag ik vandaag zo'n Mazda 323 Formula 4 in Eindhoven geparkeerd staan.

Die Sportscoach (camper) is echt hemels! :eek:

Dat Vestival ziet er geweldig uit! Had ook gewild maar het agendatechnisch niet lekker uit. Ook 8 september wordt lastig :(

Iemand behoefte aan ruimte en zin om als reddende engel op te treden? Met export bedreigd klusobject:

UDV4DLRUGvHMttRNmePWCg==.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/nissan/m674205432-nissan-bluebird-2-0-gl-nissan-blue-bird-laatste-nl-export.html

Een late 924 is ook EMW. Leuke auto. "Doen!"

Op de stand van Elk Merk Waardig tijdens Forever Young is een bonte verzameling aan youngtimers te zien, zo heb ik begrepen bij monde van VW1200.
Net nog een nieuwbakken clublid aan de lijn gehad en gaat er over na denken om ook te komen met 1 van zijn toppertjes.
Wat?

Tja.....

@PR74: Leuke foto's PR74! Daar zitten een paar hele gave bakkies bij. Vooral die FK 4500, Jazz, 323 en Camry zien er goed uit. Ik zet voorlopig 8 september ook even in mijn agenda.

Phoenixrood74 zei:
Voor deze foto moest ik hinderlijk in de weg staan. De bestuurder vond het gelukkig niet erg
16i4wy.jpg

Gave foto!

Ik heb nog wat EMW gereedschap gekocht namelijk een EMWagenheber

Ofwel een oostduitse kantelconstructie voor onder de Skoda's

hier een voorbeeld voor een Wartburg

T2eC16ZHJF8FFqJKc1LoBRjLGRFnm60_85_zpsd693f4d1.jpg

Natuurlijk, verplichte kost in de opvoeding! Ik heb ze uiteraard ook allemaal verslonden.

grensrijder zei:
Barri zei:
Is een vroege 924 EMW genoeg? Ik twijfel namelijk over eentje :D :T

Zeker! Porsche-liefhebbers pissen erop, dus vinden wij hem top!

Ook die beginnen steeds meer waardering te krijgen voor de 924, zijn voorganger de 914 heeft inmiddels al de status van 'echte Porsche' gekregen. Ik kreeg op Porsche-meetings veel leuke reacties op mijn 924.

Die liftconstructie vind ik er maar onveilig uit zien!

924: hij is niet verzinkt en roest dus wat. Lijkt technisch wel in orde. Ik vermoed dat ik weet voor hoeveel de huidige eigenaar m pas gekocht heeft, voor die prijs overweeg ik het ook zeker wel!

Klassiekerrijder zei:
grensrijder zei:
Barri zei:

Ook die beginnen steeds meer waardering te krijgen voor de 924, zijn voorganger de 914 heeft inmiddels al de status van 'echte Porsche' gekregen. Ik kreeg op Porsche-meetings veel leuke reacties op mijn 924.

Het zou eens tijd worden. Ik heb een bloedhekel aan dat conservatieve, eenkennige 911-volk, dat een initieel waardeloos concept loopt te verheerlijken. Pas na een halve eeuw en zeer extreme ingrepen begint het een beetje een handelbare sportwagen te worden.

Ik heb iets met grote bussen in Ulft! Kom je helemaal tot rust... :)

Geniale hut met optimistische naam. Ik zie Grensrijder hier wel mee driften op weg naar de camping
2bvcio.jpg

Er komt een Engelstalige film over de Heineken ontvoering. Misschien zoeken ze weer geschikte achtergrond auto's?

grensrijder zei:
Het zou eens tijd worden. Ik heb een bloedhekel aan dat conservatieve, eenkennige 911-volk, dat een initieel waardeloos concept loopt te verheerlijken.

Niet dat de concepten van Citroëns DS en 2cv waardeloos zijn maar tijdens evenementen als Citromobile worden zel wel verheerlijkt, krek eender dus. ;)

@Tagora; die bus, heb je al gevraagd bij de organisatie of die er weer staat? Zo'n "Fly me to the moon"massage lijkt mij ook wel wat.

grensrijder zei:
Klassiekerrijder zei:
grensrijder zei:
Barri zei:

Het zou eens tijd worden. Ik heb een bloedhekel aan dat conservatieve, eenkennige 911-volk, dat een initieel waardeloos concept loopt te verheerlijken. Pas na een halve eeuw en zeer extreme ingrepen begint het een beetje een handelbare sportwagen te worden.
:D :D

Het 924-verhaal gaat trouwens niet door: gezien de roestplekken zoek en spaar ik verder voor een iets later exemplaar (verzinkte carrosserie). Ik heb de verkoper gemeld hoeveel ik wel voor dit exemplaar over heb, maar daar zit ongeveer 50% tussen, dus dat wordt 'm niet :D
Nu blijf ik dus heel mainstream met een 14% bijteller in de lease en privé een Golf en een Kever...
Toch ga ik mij binnenkort eens aanmelden als lid, maar het zou het mooist zijn als ik daar ook nog eens de auto voor heb!

@PR74: Leuke foto's, met heel terecht een fraaie Ritmo! Er zit in Duitsland een vrij fanatieke groep Ritmo-liefhebbers. Als je wat vaker een rode Jazz wilt zien dan moet je binnenkort toch maar weer eens langskomen want hier in de straat staat er altijd eentje. Ik heb m in ieder geval nog nooit zien rijden (maar eens per maand staatie wel anders geprakeerd).

@SST90: Handig apparaat en geheel in stijl! Interessant idee om zo'n ding op de stand te gebruiken: EMWankelaar.

Terug
Bovenaan