Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Gaaf een echte liefhebbers-Seat Ritmo! (y) Groeten terug Repelsteeltje! :cool:

En die 127 is inderdaad erg geslaagd, hoop dat ze het lef hebben!

EMW-ling! Ter compensatie van het feit dat ik zondag niet met de Zastava kom, deze foto die ik vond op www.wallpaperspictures.net

zastava-yugo-101-wallpaper-for-640x480-mobile-2383-41.jpg

Gloeiende gloeiende gloeiende wil je van je bloedeigen auto een plaatje plaatsen dat door één of andere obscure website is gejat van EMW en dan krijg je een melding dat je het plaatje steelt!!! :(:eek:

Het moet niet gekker worden...

Ter compensatie:

main.php

Idranor: waarom kom je niet met de Zastava? En sta je nu met een andere auto op onze stand of ga je op een andere manier deelnemen?

Phoenixrood74 zei:
Idranor: waarom kom je niet met de Zastava? En sta je nu met een andere auto op onze stand of ga je op een andere manier deelnemen?

Als het goed is met de 305.

Ja er is mij gevraagd met de 305 te komen dus dan doe ik dat gewoon heel braaf. :cool:

Zastava was wel een optie en heb even getwijfeld maar zoals ik al eerder aangaf heb ik gekozen voor comfort en lage kosten in plaats van zere rug en hogere brandstofkosten. De Zas neem ik wel weer eens mee als er wat dichterbij iets wordt georganiseerd. :)

Idranor zei:
Gloeiende gloeiende gloeiende wil je van je bloedeigen auto een plaatje plaatsen dat door één of andere obscure website is gejat van EMW en dan krijg je een melding dat je het plaatje steelt!!! :(:eek:

Het moet niet gekker worden...

Ter compensatie:

main.php

Nou steel je wéér een plaatje. Die foto heb ik destijds geschoten voor Klassiek & Techniek. :T

Gelukkig komt de Yugo 55L, met gespoten wielen, morgen naar Ulluft. Durashift heeft het voorrecht hem erheen te mogen sturen.

Het is nu zeker.

De Ital is niet meer EMW.
Het is een Car Icon. https://www.retrocaricons.com/article/Morris_Ital_110

Wat zal ik nu meenemen naar Ulft nu de Ital niet meer EMW is?

stoterstangen90 zei:
Het is nu zeker.

Neem hem toch maar mee, als soort van uitzwaaishow.

stoterstangen90 zei:
Het is nu zeker.

De Princess natuurlijk. Vanmiddag nog even het Rover-motortje erinhijsen en gaan met de banaan.

grensrijder zei:
stoterstangen90 zei:
Het is nu zeker.

De Princess natuurlijk. Vanmiddag nog even het Rover-motortje erinhijsen en gaan met de banaan.
Dat wordt volgend jaar een hele dure klant.
Nee die blijft de komende tien jaar in zijn hok.

Ok, ik heb de Montego nog geen 2 weken voor de deur, en heb er inmiddels al weer heel wat mee beleefd.
Eerst dacht ik afgelopen zaterdag even wat spullen weg te brengen naar de stort, doe ik een monitor ietwat onhandig in de laadbak, steekt er ineens een hoek door het achterzijruitje heen.......
Gelukkig had de firma Gaos in Emmeloord nog 3 Montego estates en een montego sedan staan, dus daar heb ik maar een ruitje uitgezaagd, en er zondag netjes ingelijmd.

Maandag was ie dus inorde om er mee naar het werk te rijden, want het is wel de bedoeling dat het de daagse auto gaat worden. Maar na één dag forenzen met de Montego, vond de dynamo het nodig de geest te geven.
Goed, vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken om die dynamo eruit te puzzelen.
zit dus tussen de aircopomp en de dieselpomp ingeklemd. Daar wordt je dus bepaald niet blij van.
dus onderbeplating eronderuit, motorkapslotvangerplaat eruit, radiator en aircocondensor scheiden. Radiator uitrbouwen, en dan kun je er een beetje bij........

De dynamo ruikt naar verbrand plastic, dus daar ie iets behoorlijk niet goed.
Overigens, die dynamo die ik nog had liggen, van een Jaguar, blijkt niet te passen. is in spiegelbeeld.....

Als er nog iemand een bruikbare dymano voor een Turbodiesel heeft liggen hoor ik het overigens graag.

Groeten Pytrik.

Nee, ik heb er geen garantie meer op.

Zo, de Yugo staat nu hier voor de deur.

Grensrijdster heeft de techniek nog wat aandacht gegeven, motortje loopt als een zonnetje zegt Grens. Hij heeft de velgen nog van een zilveren laagje voorzien, de Yugo staat er dus spic & span bij..

Ik heb er zin in.:cool:

@Martyn: Misschien moeten wij een (rode) colonne vormen op de A12 richting Arnhem?

9 uur aanwezig, ga half acht van huis. Het is vijf kwartier rijden vanaf Utrecht, zegt Routenet

Mijn rode auto heb ik zo goed als mogelijk maar wat opgeknapt voor a.s. zondag. Het is helaas niet gelukt met mijn Bluebird en aangezien mijn Cherry Turbo ook al niet rijdt is het mijn minst nette auto geworden... Jammer maar het is niet anders.

Heb wel zin in morgen!

Wiki over de Ital:

Already outdated by the time it was launched, and continually saddled with build quality problems, the Ital soon gained a very bad reputation. In July 2008, it ended up second in a poll of "the worst British car ever" conducted by The Sun,[4] ending narrowly behind the Austin Allegro. The Ital was said to have similar rust problems to its predecessor, the Morris Marina, and because of this surviving Itals are rare today, although the Morris Marina Owners Club and Morris Ital Register is making sure the few remaining examples survive.

Jammer, ik vind het een prachtig model!

Toch geen spijt Pytrik?

En een rode Cherry, oke dat is dan rood nummer 6 :)
De P100 staat beladen klaar voor vertrek en de Corvette is in handen van een inval-chauffeur (y)

Een rode colonne, ja leuk, ik ben benieuwd wie ik allemaal tegenkom zometeen onderweg :)

Cherry in cherry kleur, nou Rens dat heb je prima gedaan zo :)
In elk geval ben je erbij, dat telt ook, voor het vogeltje was het blijkbaar dus toch te vroeg vanmorgen :)

Zo leest ook weer mee
Die retro fiat 127 is mooi ,maar zag een x aantal weken terug dat autoweek een moderne versie had gemaakt van de oerpanda.
En die kon zo in productie gewoon de oude lijnen behouden ,met een moderne touch.
Van de week ook met de buuf op stap geweest voor een andere auto , deze is ook wel een beetje emw.
Het is namelijk een daihatsu grand move cx uit 1998 geworden.
Ik stond er van te kijken wat er allemaal op zat
Stoelen plat en de rugleuning achterover klappen en je hebt een bed
Bank voor over en leuning voorover en je hebt een balzaal zoveel ruimte.
Zijkanten bank kun je voorover klappen heb je een bekerhouder links of rechts.
Airco met economische stand zodat je hem alleen kunt gebruiken met een lopende motor of op de gewone stand zodat ie het ook op contact al werkt.
spiegels verwamd en electrisch
ramen ook allemaal electrisch en cv aanwezig
Stuurbekrachtiging
Startblokkering.
Verlichting in hoogte te verstellen en dashboard verlichting dimbaar.
interval voor en achter ruitewissers.
veel vakjes en opbergruimte.
Zelfs een originele 12v aansluiting in de kofferbak.
Deze extra,s zie je normaal haast nooit bij een auto die des tijds 15000 euri nieuw kosten.
Enigste nadeel is boven windkracht 5 dat ie dan wind gevoelig word.
en de blanke lak van dak en motorkap laten los.
Voor de rest een prima auto met toyota techniek onderhuids
Het is dezelfde kleur en spoiler alleen met wieldoppen die hier wel iets op lijken

Wat hadden we het met EMW goed voor elkaar in Ulft! Prachtige dag gehad, vooral dankzij de inzet van de vele EMW'ers! Bedankt allen (y)

Ik denk dat wij als EMW-club er echt met kop en schouders bovenuit zijn gestoken, wij hebben ons even op de kaart gezet met dat brede scala aan mooie bijzondere auto's zeg, en waar was de rest nou ?

Vandaag nagenieten van een schitterend zonnige dag met gezelligheid en mooie auto's. Met 21 auto's en nog meer EMW-ers was Forever Young 2013 zo'n beetje het grootste EMW feestje so far.

Allemaal bedankt voor jullie inzet en komst!

Ik denk dat iedereen het erg naar zijn zin heeft gehad, zijn er nog nieuwe leden/ prospects uit voortgekomen? Volgens mij was er best wel wat interesse bij de voorbijgangers.

Wat wij als vereniging denk ik heel goed doen, is dat we deze presentatie beschouwen en richting de leden communiceren als een eigen evenement. Dat vergroot de opkomst enorm. Iedereen verwacht en krijgt een heerlijk dagje lachen en over bijzondere auto's keuvelen. Voor volgend jaar zouden we eens kunnen nadenken over een groter EMW-evenement binnen Forever Young, waarbij we honderden onbekende en miskende auto's uitnodigen - dus ook van niet-leden - om met elkaar één groot EMW-veld te vormen. Gegarandeerd dat dat ons een hoop naamsbekendheid en nieuwe leden oplevert.

Ja dat zou zeker een leuke optie zijn denk ik, Uverhaupt om er op het terrein zelf wat meer diversiteit en activiteit in te krijgen zou dat al goed zijn.
Lege ruimtes opvullen, en andere merk clubs aanschrijven, al komen er per club maar 2 of 3 auto's, dat kan al een leuke aanvulling zijn.

Dit was mijn eerste actieve deelname aan een EMW evenement, als we het laatste schuurfeestje niet meetellen. Man, wat veel reacties en wat is mijn bellamacchina veel bekeken. Uiteraard heb ik genoten van veel prachtige auto's, de Capri die binnen stond, waanzinnig, maar zo stond er zoveel. Graag zou ik ook met de Skoda huiswaarts gekeerd zijn, lekker authentiek, goede kleur en uitvoering, fantastisch. Uiteraard wil ik niemand tekort doen, ik vind het geweldig dat er mensen zijn die proberen om gewone auto's uit vervlogen tijden op de weg te houden, daar doe ik graag aan mee!

Een linkje voor martijn83r(en alle anderen natuurlijk)

https://www.123website.nl/classicmoviecars/49816164

Er komt een moment dat ik met deze franse ga flirten.............

Mooi dat het een geslaagde dag geworden is, gefeliciteerd met dit sukses en iedereen bedankt voor de geweldige inzet!

Wat ik mis tussen de bovenstaande foto's, is een prominente plaat van de Yugo, ik heb deze auto nog niet gezien (behalve hierboven op afstand via een doorkijkje), dus wie plaatst er een foto??

Als niet EMW-er durf ik ook wel te zeggen dat jullie de leukste en, bijna vanzelfsprekend, meest diverse stand hadden in Ulft. Erg leuk, omdat je dan ook echt de moeite neemt om het verhaal van elke auto te lezen (althans, ik wel). Bij de Audi's, hoe mooi ze er ook bij stonden, sloeg ik dat na een aantal toch al snel over. Goed gedaan (y)

Wellicht dat jullie dit ook nog wel leuk vinden om te weten:

1: bij het uitrijden van Ulft kwam ik een Ford P100 tegen. Zonder huif, in het paars. Op het blaadje achter de ruitenwisser stond dat ze zeldzaam waren ;)
2: op de terug kwam ik in Eibergen een NSU Ro80 tegen :eek: Nog nooit in het wild zien rijden volgens mij en dan gisteren een 'tamme' en 'wilde' gespot. Het was overigens een lichtblauw exemplaar.

grensrijder zei:
Voor volgend jaar zouden we eens kunnen nadenken over een groter EMW-evenement binnen Forever Young, waarbij we honderden onbekende en miskende auto's uitnodigen - dus ook van niet-leden - om met elkaar één groot EMW-veld te vormen. Gegarandeerd dat dat ons een hoop naamsbekendheid en nieuwe leden oplevert.

Goed plan! Mag ook los van Forever Young. Ik heb namelijk nog een hoop auto's gemist gisteren.

Het was gisteren een geweldige dag en we hebben als vereniging onszelf wederom op de kaart gezet, nu misschien wel professioneler dan ooit met een grote, gevarieerde en goedverzorgde stand. Los van de grootte van onze stand en onze steeds grotere ervaring bij dit soort evenementen slagen we er steeds in om ons karakter te behouden: autoliefde zonder pretenties, maar met veel zelfspot en gezelligheid. Ik denk dat we inderdaad het hoogtepunt waren van het georganiseerde gedeelte van Forever Young. Zoals Idranor terecht opmerkte toen we naar de barbecue terug naar de auto's liepen: het is een vereniging om trots op te zijn (of soortgelijke bewoordingen)!(y)

Ik sluit mij graag aan bij de feedback over de dag van gisteren. Leuk om er weer eens bij te zijn. :)

De Yugo heeft probleemloos ruim 250 kilometer gereden en ik heb geen centje rugpijn gehad.(y) Bedankt Grensrijder/Simca1006 voor het gebruik ervan.

rzasa zei:
grensrijder zei:
Voor volgend jaar zouden we eens kunnen nadenken over een groter EMW-evenement binnen Forever Young, waarbij we honderden onbekende en miskende auto's uitnodigen - dus ook van niet-leden - om met elkaar één groot EMW-veld te vormen. Gegarandeerd dat dat ons een hoop naamsbekendheid en nieuwe leden oplevert.

Goed plan! Mag ook los van Forever Young. Ik heb namelijk nog een hoop auto's gemist gisteren.

De kracht van FY is juist dat het publiek voor ons 'trekt'. Het leuke aan onze club is nu juist dat onze leden, in een ongedwongen sfeer, het evenement over struinen en niet bij de eigen auto's blijven.. Als je naar andere clubs om ons heen keek, dan zetten die hun auto's neer en ploffen in de stoel voor de rest van de dag.. Bij ons zijn de stoelen tot ver in de middag niet bezet geweest.. Dat maakt het levendig én legt de verbinding tussen liefhebbers.

Het is wellicht een gezonde ambitie voor EMW om volgend jaar, tijdens FY, het gehele terrein (waarop wij nu voor een deel stonden) te vullen met EMW auto's van leden & introducees. Moeten wij bij de ingang(en) wel duidelijk laten weten dát wij er zijn en wáár wij staan, routing is belangrijk.

Om introducees te trekken bouwen wij ook gewoon een podium waarop je je auto kan (laten) fotograferen & bouwen aansluitend een behendigheidscircuitje. Maakt de beleving groter.
Vergeet niet om de aanpalende beeldhouwer op tijd in te lichten....

Klopt, iets dergelijk zei ik en zo voelde het ook echt, wat een prachtige stand hadden we, het was een eer om daar deel van te mogen zijn.

Verder vond ik het een leuk evenement, helemaal niet zoveel Duits als ik had gevreesd (er waren haast meer Visa's dan Mercedessen), lekker veel variatie (al waren er wel erg veel Visa's). Ondanks dat ik met de 305 was gekomen was er toch een Zastava! En natuurlijk de Yugo, die bijna meer aandacht trok dan de 131. Volgend jaar niet zo veel Visa's maar verder was het weer een prachtig evenement!

grensrijder zei:
Nou steel je wéér een plaatje. Die foto heb ik destijds geschoten voor Klassiek & Techniek. :T

Ja ja het is wel goed, een foto van de EMW-site halen om in het EMW-topic te plaatsen kun je toch geen stelen noemen! :p

isla zei:
Wat ik mis tussen de bovenstaande foto's, is een prominente plaat van de Yugo, ik heb deze auto nog niet gezien (behalve hierboven op afstand via een doorkijkje), dus wie plaatst er een foto??

Speciaal voor jou :)

19mei13yugo.jpg

En de rest:

De EMWatermannen
19mei1301opbouw1.jpg

Het EMWindscherm, o nee, ons reclamedoek
19mei1302opbouw2.jpg

EMWeids overzicht van de stand
19mei1303opbouw3.jpg

Nee, geen EMWorkshop
19mei1308stand.jpg

EMWow wat rood!
19mei1309bx.jpg

EMWonder op wielen
19mei1310pacer.jpg

"Hmmm EMWellicht is dit wel interessant voor mij"
19mei1311ranchero.jpg

En de rest vat ik samen met "EMWat hadden we het gigagoed voor elkaar met z'n allen" (y)
19mei1312stand2.jpg

19mei1313stand3.jpg

19mei1314stand4.jpg

19mei1315italp100.jpg

19mei1316p100zx.jpg

Was het gezellig? EMWis en waarachtig!
19mei1307bbq.jpg

De prachtige "triple white" Corvette 35th Anniversary die helaas slechts 3e werd op het Concours
19mei1317corvette35denn.jpg

Terug
Bovenaan