Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Leuk dat de meningen over onze stand unaniem positief zijn!(y) We hebben gisteren wel een zeer prominente rol gespeeld, zeker als je bedenkt dat we 'gewoon maar' een van de standhouders waren.

Ik heb jou trouwens ook gemist, PR! Heb je Ro80 wel bewonderd! (y)

Weer even terzake v.w.b. EMW: een Kia Sephia hatchback
95PiNGOZkAD5VAa8MXFyvA==.jpg

Barri: jammer inderdaad! Ik ben na de opbouw ook nauwelijks op de EMW-stand geweest (schandalig eigenlijk), omdat er zoveel te zien en te fotograferen viel dat ik de tijd eigenlijk uit het oog verloor. Na de youngtimerweidefotosessie ben ik nog even kort langs geweest om te vragen of ik de stand nog mede moest bemannen, maar de bezetting was toen meer dan voldoende, waarna ik met een verse accu weer op pad ben gegaan.

Ziet er leuk uit dit evenement en zeker ook de bijdrage van EMW hieraan. Zal ooit eens de moeite nemen die zelf te bezoeken, wellicht mijn mijn eigen youngtimer..

(y)

Dinitrol is zo plakkerig dat je nog eens een leuke verrassing tegenkomt. Zo zag ik gisteren voor vertrek uit Ulft iets onder mijn auto hangen, vlak voor het rechterachterwiel. Het bleek de factsheet van een Citroën BX 19 GT te zijn. De rechtmatige eigenaar was 's middags al ontroostbaar, maar krijgt binnenkort zijn keurig schoongemaakte eigendom terug.;)

Hahahaha, daar was hij dus gebleven! :D Ik had nog gekeken of hij op de grond lag, maar blijkbaar ontsnapte het gebied enkele centimeters hoger aan mijn scherpe blik.

Overigens, 929V6 bedankt voor het maken van die sheets. (y) Ik ga hem voortaan (als ik hem terug heb) bij alle evenementen in de auto leggen.

Jammer dat ik er niet bij kon zijn, ik heb veel moois gemist zie ik. O.a een okergele RO80 ;). Volgend jaar weer een nieuwe kans!

Heren, mijn complimenten voor de stand van dit jaar!
Goed verzorgd en zeer uitgebreid, heb er veel lovende reacties over gehoord onder de mensen!

De EMW-stand was toch echt wel het leukste dit jaar, "gewoon" een hoop mooie(?) auto's bij elkaar die volgens mij iedereen die iets met auto's heeft leuk moet vinden, ook al hebben bepaalde types een eh..., nogal matige reputatie...:)

En wees eigenlijk maar blij dat jullie juist op die plek en niet in de bagger stonden zoals al die opgekalefaterde en tot aan het loopvlak van de banden gepoetste 205 GTi's! Een van die gasten komt geloof ik nooit meer als ik zijn gemeende negatieve commentaar op de Facebookpagina van het evenement moet geloven...

Ah, daar kende ik de naam van! Ik heb even een rondje over jullie stand gelopen, stonden leuke auto's tussen! Stukken leuker dan het rijtje 205 GTI's of het rijtje Golfjes, want die kennen we onderhand wel.

Voor mij was het een thuiswedstrijd, ik woon in de buurt, en vond het zeker de moeite waard! Is een Volvo 460 GLE Injection uit 1990 speciaal genoeg om lid te mogen worden van EMW?

Absoluut! Volgens mij hebben we nauwelijks Volvo's onder de gelederen dus alleen al om de diversiteit hoog te houden, maar natuurlijk is de 460 een leuke echte Hollandse wagen, naar mijn idee ook tamelijk verguisd, helemaal goed dus! (y)

Maar je hebt geen Elk MerkWaardige auto nodig om lid te worden hoor, de enige eis is dat je Elk MerkWaardige auto's een warm hart toedraagt. En zo niet, dan willen we ook nog wel uitzonderingen maken voor mensen die gewoon van gezellige evenementen met auto's houden. :cool:

De EMW-stand was inderdaad verreweg de meest gevariëerde, maar ook binnen in de hal was meer variatie dan vorig jaar. Mijn indruk van Forever Young is over het algemeen goed. Het betrekken van de bezoekende youngtimers gaf een extra dimensie vanwege het verrassingseffect. Op het DRU-terrein zelf heb ik wel heel veel clubs gemist die er vorige keer wel waren en wel vermeld staan op de site (Toyota, Volvo 480, BMW, Kadett C enz.). Dan wordt het wel een beetje een troosteloos terrein omdat de verbinding tussen de verschillende terreinen ook al niet optimaal is. Het is natuurlijk een oud industrieterrein wat je moet nemen zoals het is en waar iedere keer weer bouwontwikkelingen zijn. Grote kans dat het volgend jaar weer anders ingedeeld moet worden, alhoewel ik nergens een hint kan vinden naar een volgende editie.
Ik vind het sowieso opvallend stil vanuit de organisatie na het evenement.

Volgens mij werd tussen de valse liedjes door, door de omroeper vanaf het podium aangegeven dat er volgend jaar in ieder geval weer een editie is en dat deze ook op 2e Pinksterdag wordt gehouden. Maar ik kan me vergissen.

Ik vond verder de organisatie erg relaxed, op zich prima maar soms neeg het wel naar laks.

Idranor zei:
Volgens mij werd tussen de valse liedjes door, door de omroeper vanaf het podium aangegeven dat er volgend jaar in ieder geval weer een editie is en dat deze ook op 2e Pinksterdag wordt gehouden. Maar ik kan me vergissen.

Ik vond verder de organisatie erg relaxed, op zich prima maar soms neeg het wel naar laks.

Ik bedoel natuurlijk 1e Pinksterdag.

Dat heb ik ook ergens gehoord of gelezen. Is in begin juni volgend jaar.

Wat mij verbaasde vwb de organisatie: bij het oprijden van de youngtimerweide kreeg je al snel het 'armbandje', zonder dat de medewerkers de toegangskaarten hebben gezien. Ook daarom verbaasde ik mij een beetje over de file voor dat terrein.

Ja zo waren er nog wel een paar dingen. Ik heb tijdens de barbeque ook mijn armbandje niet hoeven laten zien, had net zo goed niet kunnen betalen!

Het viel mij op dat bij het verlaten en weer binnenkomen van het evenemententerrein er wel naar mijn armbandje werd gegluurd. De Youngtimerparking was voor zover ik kon zien gewoon gratis te bezoeken.

Het evenement staat nog in de kinderschoenen, als het over een aantal jaar goed loopt zullen we aan deze tijd met plezier terugkijken. :cool:

Klopt maar er waren toch wel wat E30's. Op het parkeerterrein dan. Daar kon je inderdaad zo oplopen.

Idranor zei:
Op het parkeerterrein dan. Daar kon je inderdaad zo oplopen.

Vanaf het bruggetje, bij de Autovisie boog-tent?

Dan heb je kennelijk in de pauze van de (student) beveiligers naar dat terrein gelopen.. Ik heb mijn bandje wel moeten laten zien.
Vond juist dat daar wel streng op werd gelet, ook bij de ingang naast de Kassa bus, aan onze kant zeg maar..

Met bbq werd, aan het begin, ook op bandjes gecontroleerd.. Maar ja, zoveel mensen aten nu ook weer niet mee, dus bij gang 2,3 & 4 was er sprake van gezichtsherkenning ;)

Eddy C zei:
Grote kans dat het volgend jaar weer anders ingedeeld moet worden, alhoewel ik nergens een hint kan vinden naar een volgende editie. Ik vind het sowieso opvallend stil vanuit de organisatie na het evenement.

Er stond op de plattegrond die je van het evenement kon krijgen iets in de trant van "Volgend jaar weer, houd de eerste Pinksterdag 8 juni 2014 vrij in je agenda!". Maar ik ben het met je eens, er had wel een soort aftertalk kunnen plaats vinden op de officiële website. Je kunt het publiek bijvoorbeeld informeren over de bezoekersaantallen, aantal youngtimers die het evenement hebben bezocht etc. etc. Is voor adverteerders ook weer interessant lijkt mij.

Maar goed, de organisatoren van het event zullen vast wel her en der meelezen..;)

Zo was bijvoorbeeld de entree t.o.v. vorige jaar ook beter "beveiligd". Vorig jaar liep ik ongemerkt zo het terrein op, en geen enkele keer was het armbandje gecontroleerd. Dat was deze editie wel anders.

Volgens organisator Alberto Radstake, die ik na afloop sprak, is het volgend jaar inderdaad op 8 juni te doen. Wederom eerste pinksterdag.

Durashift zei:
Idranor zei:
Op het parkeerterrein dan. Daar kon je inderdaad zo oplopen.

Vanaf het bruggetje, bij de Autovisie boog-tent?

Dan heb je kennelijk in de pauze van de (student) beveiligers naar dat terrein gelopen.. Ik heb mijn bandje wel moeten laten zien.
Vond juist dat daar wel streng op werd gelet, ook bij de ingang naast de Kassa bus, aan onze kant zeg maar..

Met bbq werd, aan het begin, ook op bandjes gecontroleerd.. Maar ja, zoveel mensen aten nu ook weer niet mee, dus bij gang 2,3 & 4 was er sprake van gezichtsherkenning ;)

Voor wat betreft de toegang bij de Autovisietent ga ik nu twijfelen. Maar anders stapte je iets verder over het hekje of vanaf de andere kant. En ik kwam pas bij de barbequa bij de tweede ronde dus vandaar dat er niet meer werd gecontroleerd. Maar ik geloof ook niet dat daarvan misbruik werd gemaakt dus het geeft ook niet. Het was wat dat betreft vrij gemoedelijk.

Ik las ergens hierboven iets over meer Volvo's bij EMW.

Nou Grensrijder dit is je kans :D

WP_002299.jpg

Langer dan deze 766 wordt het niet, en om je niet te veel te hoeven laten wennen was het schip nog rechts gestuurd ook.

Ik heb een kennis van mij een paar jaar terug aan een verlengde 760 (RHD) geholpen. Aangezien ik geen anderen wil na-apen, trek ik verder mijn eigen plan. :D

Ik ben ook wel benieuwd :)

Vanwege de aanstaande reportage heb ik besloten om de Stellar weer op z'n originele wielen te zetten. Vanavond kan ik nieuwe banden ophalen, maar het is mij nog niet gelukt simpele stalen velgen te vinden :confused:

13 inch, 4x110. Heb Marktplaats al afgestruind en een paar mailtjes uitgezet maar tot nu toe geen succes. Ik heb de verchroomde sierdeksels er los bijgekregen destijds.

Naafdiameter 56,1? Volgens www.welkesteek.nl zit die ook onder de Daihatsu Cuore en de Daihatsu Gran Move. Ook de Mazda RX-7 heeft 4x110 zie ik. Die zouden toch wel ergens te vinden zijn? Ik kan me voorstellen dat een sloper de wielen van een Gran Move niet gaat bewaren ofzo.

^^ Als ik daar op zoek kom ik 12 of 14 inch tegen...
Naafdiameter is ook zo iets ja, misschien rijd ik vanavond even langs een bandenhandel voor een goede meting en advies.

Gister nog iets merkwaardigs gezien....voor maar €600,-

Picture.ashx

Picture.ashx

Met een 'er is hoop dat ik 'm verkoop' sticker! Jawel:D

Het meest merkwaardig was dat er ook een Sunny Diesel staat uit het jaar kruik met slechts 30.000km op de teller:eek:
Helaas geen foto's daarvan....

Zeker EMW zo'n Sunny. Bij x-trailrijder zitten nog wel wat hiaten in de verzameling.;)

stoterstangen90 zei:
Is het niet 4x108, een Ford maat? Dat zou historisch niet vreemd zijn.

Grmbl o_O Volgens verschillende sites moet je steekmaat zo opmeten:

steek_4x100_groot.jpg

En dan kom ik dus uit op 110. Maar nu was ik net bij een bandenhandel en die mat dus rechtstreeks van bout naar bout... en komt dan uit op 108 :(

Je moet inderdaad meten van het midden van het gat. Overigens is een verschil van 2mm nog wel op te lossen met schuifbouten.

Wouter82 zei:
stoterstangen90 zei:
Is het niet 4x108, een Ford maat? Dat zou historisch niet vreemd zijn.

Grmbl o_O Volgens verschillende sites moet je steekmaat zo opmeten:

En dan kom ik dus uit op 110. Maar nu was ik net bij een bandenhandel en die mat dus rechtstreeks van bout naar bout... en komt dan uit op 108 :(

Ik kwam dit lijstje nog tegen: https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/347387137.htm?ca=19_s

Nou het is gelukt, ik heb vier velgen. Misschien niet helemaal de goede naafdiameter maar volgens de mensen van een demontagebedrijf zou dat geen probleem hoeven te zijn. Nu de komende week nog een garage vinden om de boel onder de auto te knutselen :)

Morgen Feestje der Sedannen (y)

Terug
Bovenaan