Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

@Ente: je weet toch dat EMW-auto's zich juist kenmerken door een achterlijk hoge tildrempel en een kruisverrekkend moeilijke instap achterin?

De EMW-ling:
110erd1.jpg

Vraag aan alle EMW'ers en andere meelezers: kent er iemand een bedrijf waarbij ik een oude dealersticker kan laten scannen en namaken? Zoals jullie wellicht hebben gezien wordt mijn Passat momenteel gerestaureerd. Hij zal binnenkort ook geheel opnieuw worden gespoten. Op de achterklep zit nog de dealersticker uit 1974. Na het overspuiten wil ik heel graag een nieuwe versie daarvan weer op de achterklep plakken, want het is een erg leuk detail dat (net als de inrijdsticker op de voorruit) de auto helemaal af maakt.

1620758_593982774006064_1672863049_n.jpg

Weinig garages waar je én een Tipo én een Tempra aan zult treffen (en een Sana in de showroom en een rotte in de voortuin).

Dit is het autobedrijf waar ooit in het verleden de Zastava Yugo 55 van Simca1006 is verkocht!! :D

Phoenixrood74 zei:
Vraag aan alle EMW'ers en andere meelezers: kent er iemand een bedrijf waarbij ik een oude dealersticker kan laten scannen en namaken? Zoals jullie wellicht hebben gezien wordt mijn Passat momenteel gerestaureerd. Hij zal binnenkort ook geheel opnieuw worden gespoten. Op de achterklep zit nog de dealersticker uit 1974. Na het overspuiten wil ik heel graag een nieuwe versie daarvan weer op de achterklep plakken, want het is een erg leuk detail dat (net als de inrijdsticker op de voorruit) de auto helemaal af maakt.

je hebt een pm.

ginkelvanmichiel zei:
Phoenixrood74 zei:

je hebt een pm.

Jij ook. :D

Phoenixrood74 zei:

Je kunt hem toch gewoon zelf inscannen, pdf'je van maken en door een lokale printshop als sticker laten uitprinten?

EMW ling?
Subaru_Vivio_T-top_002.JPG

Ik was op zoek naar een T-top voor een klassieke Amerikaan en toen produceerde Google ook dit groene snoepje.

zeg Escher, dat stickerbedrijf dat jouw kentekenplaathoudersticker voor de Pluriel gemaakt heeft, kunnen die ook andere formaten in een 'one off' maken, voor Phoenixrood74 zijn Passat restauratie?

Hier de link naar het bedrijf waarbij ik mijn sticker heb besteld: https://www.stickerland.nl/.

Ze bieden blijkbaar inderdaad de mogelijkheid aan om een volledig zelf ontworpen sticker (in dit geval VW-striping) te maken. Ze hebben een contactformulier op de website staan om de precieze mogelijkheden en het prijskaartje na te vragen ;)

Dank allemaal voor het meedenken en reageren tot nu toe, zowel op dit topic als via een pb.(y) Bijgaand een foto van de sticker. Zoals jullie zien is hij al flink verbleekt, en deze foto is ook nog eens vier jaar geleden genomen, kort na aankoop. Behalve scannen of fotograferen zou het benaderen van de dealer (Bruno Gepp in Cuxhaven) ook nog een optie kunnen zijn, want die zijn nog steeds dealer. Weliswaar van Seat en niet meer van Volkswagen, maar wie weet gebruiken ze nog dezelfde of vergelijkbare stickers.

11j6rte.jpg

Hoe vordert het eigenlijk met je Passat, wanneer verwacht je hem weer te kunnen ophalen?

Zo zoek ik eigenlijk een bedrijf dat een embleem kan namaken. Iemand een tip? :)

Zo, EMW leden kunnen straks met korting bij de Brezan shoppen?

;)

https://www.automobielmanagement.nl/nieuws/autoaccessoires-auto-onderdelen/nid18794-brezan-businesspartner-van-klassiekerclub-fehac.html

Bij ons op de zaak doen we veel one offs stickerwerk. Www.tmb.nl mail ff met je vragen naar info@tmb.nl en vraag naar luuk dan heb je de juiste man.

Hi AW Forummers en EMWers!

het is al weer een poosje geleden dat ik van me liet horen, de laatste keer showde ik mijn daily driver een echte EMW waardige Daihatsu charade sedan.....groot was ook de verbazing een tweede te zien afgelopen maandag bij de efteling ;-) (de voorste is van mij)

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik ben altijd op zoek naar iets aparts, om het lijstje aan te vullen, een greep uit de voormalige collectie die naast onderstaande auto's ook nog 2 cuore's waarvan 1 met ori body kit bevatte, een oude ford transit en renault trafic een Volvo v70 en s70 hebben ook nog bij mij gereden en ik vergeet er vast nog wel wat....:

(allen verkocht)
Opel Combo Tour (met achterbankje)

Suzuki Alto

Chrysler GRAND voyager Diesel (let niet op ontwerp stickers....betere foto had ik niet meer...sorry)

VW Polo Classic

Daihatsu Hijet

Seat Terra Diesel

Hyundai Trajet "full options korean style"met spiegelkappen, chroom strips etc meer was er niet,,,diesel

Honda Prelude 2.2 vtec automaat 4WS (4wielSTURING) geweldige snelle auto met race automaat, schakelen met plus en min en geweldige motor en licht beige interieur.

Naast de rode Daihatsu charade sedan is ook nog in de collectie de erg zeldzame G10 runabout coupe daimatic ;-)

maar de nieuwe aanwinst....
EN NU DE MEEST EMW Waardige auto die ik ooit gehad heb....gekocht voor erbij als "rijdbaar projectje" want helemaal foutloos is ie niet en flink vuil etc...en ook roest is bekend euvel maar dat moet nog blijken.....zit zelf in de oldtimer brommer hobby en de prijs van deze skoda was zowat scherper dan die voor een opknap zundapp...dus de gokt gewaagd.....van een Turkse "handelaar" en met flink wat handje klap voor 1500 euro gewisseld van eigenaar.....zaterdag halen we hem op.....;-)

Mocht iemand nog ergens specifieke delen of een sloper weten dan hoor ik het graag...zeker in de Uk is dit een cultgebakje aan het worden zeg....diverse hood covers, andere interieurs (NOG GELER...) cabrio kappen....maar ook mooie afsluitbare zijbakken voor achterin bij de passagiers etc etc maar ja in NL niets te vinden en de Engelsen hebben slechts zelden een sloper want ondanks de roest blijven ze aan de andere kant van de plas de boel rijdbaar houden ivm de zeldzaamheid ;-) check de vele varianten en verschillen maar es op google:
https://www.google.nl/search?q=skoda+felicia+fun&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Z44XU53DH-f8ywPjwIGYDg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1440&bih=805

Reacties meer dan welkom ;-)

Reacties altijd welkom, de originele gele wielen zijn we al op het spoor....;-)

ook nog 2 cuore's waarvan 1 met ori body kit bevatte
Bedoel je niet Alto? Je had toch zo'n Fortissimo?

Die Felicia Fun vind ik geweldig!! In Zaandam is er een tankstation waar ik er eens 2 heb zien staan.
Fantastische aankoop! De achterbank werkt ook nog goed?

Achterbank werkt nog wel maar auto is wat viezig en heeft wat roest en werk overal maar komt goed, nee geen alto maar twee cuores van 2001 gehad, eentje met zo'n wrc bumper af fabriek ;-) dit model zonder de strepen..

image5.jpg

een setje ori wielen voor de skoda is al gereserveerd en zojuist dook er een een truckman cover op in nl (!) dan kun je in de winter ook "buiten" zitten dus zit er al achter aan ;-)

die zag ik staan idd maar is al gereserveerd, zie je wel die mooie bakken voor de wielkast?, en de "bescherming" over de lak in de bak en wielkasten etc...als ik die van een sloper zou kunnen draaien....

interieur etc is ook geheel volgens UK specs en anders dan die van andere in NL...

@Kiamen: gefeliciteerd met de Skoda en bedankt voor de tip wat betreft de sticker!(y)

@guusleferink: ik ben verder niet meer bezig geweest met de bumpers. Binnenkort ga ik me oriënteren op het eventuele verchromen en op alle acties aan de Passat die moeten worden uitbesteed.

@Wouter82: het gaat goed. Het laswerk is klaar en het schuren en plamuren is begonnen (zie het B1-topic voor een uitgebreid verslag vanaf begin januari). Zondag ga ik de auto weer eens bekijken.

Eddy C zei:
Doet EMW ook mee met de evenementenregeling?
link

Binnen het bestuur zijn we er van op de hoogte. Maar voor onze relatief kleine schaal moeten we eerst bespreken of het de administratieve rompslomp richting de Belastingdienst waard is.

We hebben wel over deze regeling gecorrespondeerd met de organisatie van grote landelijke evenementen als Forever Young op 15 juni en Japan Classic Sunday op 6 juli. Zij zijn voorbereidingen aan het treffen om bezoekers aan het evenement de regeling te kunnen aanbieden.

Die Skoda is Funtastisch! Leuk weetje: de Zeehondencrèche van Lenie 't Hart had er ook één :)

@Rzasa: voor die vraagprijs met redelijk recent vernieuwde distributie en goede banden? Doen!(y)

Mooie Tempra, heb ik altijd al een zwak voor gehad. Maar het is bij Tipo's gebleven. Ooit wel bijna een rode Turbodiesel gekocht met een achter ruitenwisser (op een sedan) maar de functionaliteit van de Tipo heeft altijd de doorslag gegeven.

Deze Sky uitvoering lijkt mij erg geschikt, mooi ook met de originele wielen.

Eddy C, wat doe je nou :confused:

rzasa zei:
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/f_particulier_zakelijk-particulier%2Czakelijk/f_bouwjaar-voor%201995%2C1995%20tot%201997/honda-legend-1996-jdm-lage-km-stand-139561203.html?sr_ab=0
139561203_5_big.jpg

Uitverkoop...
Ik ben er wel in getrouwd, maar niet mee getrouwd. Een iets goedkopere kostganger als tweede auto is beter. Veel belangstelling verwacht ik er niet voor.

Ik dacht die Legend al te herkennen idd. Wel jammer hoor!

@Felicia Fun: gaaf ding he, ik vind 'm leuk. Wat een raar verlengstuk op de pook trouwens. Niet gek dat de schakelstang het heeft begeven als ik het zo zie...

VW1200 heeft gisteren op FB foto's geplaatst waar ik zowaar onrustig van heb geslapen, maar dan moet er wel plaats worden gemaakt.

Eddy C zei:
VW1200 heeft gisteren op FB foto's geplaatst waar ik zowaar onrustig van heb geslapen, maar dan moet er wel plaats worden gemaakt.

Die Daihatsu 55 Wide Minibus High Roof! :D Ja die moet eigenlijk wel gered worden. Wellicht wil de verkoper jouw Legend er voor terug nemen? Het is gewoon een occasionhandel.

Terug
Bovenaan