Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Dat is toch degene die oorspronkelijk met vrij slechte foto's op Speurders stond geadverteerd? Hoe dan ook, echt een geweldig ding(y)

EMW-Hi-ling:

ad_daihatsu_hijet_van_silver_1996.jpg

Dat moet 'm zijn D. Elzinga. Super ding, bijzonder dat het er nog is.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_particulier_zakelijk-particulier/f_kilometerstand-10.000%20-%2050.000%20km./f_geverifieerd_gebruiker-nee/page/4/zeldzame-daihatsu-55-wide-8-pers-bus-137732462.html?sr_ab=0

Wordt nog aardig geld voor geboden..
20 jaar stil gestaan:(

Geachte dames, heren,

Ik ben freelance medewerker van AutoWeek en AutoWeek Classics en voor dat laatste magazine wil ik graag een reportage gaan maken over een FSO voor de (nieuwe) rubriek Mindere Goden. Nu heb ik overal gezocht, maar het lijkt wel of alle FSO's inmiddels naar de eeuwige (Poolse?) roestvelden zijn vertrokken. Tja, en dan kom je vanzelf bij Elk Merk Waardig terecht! Wellicht dat iemand binnen uw gelederen een FSO (moet beslist van voor 1990 zijn) in bezit heeft? Er zullen vast wel leden zijn die zichzelf met hun inmiddels knap zeldzame FSO Polonez graag terugzien in ons klassiekermagazine, dus ik zie graag uw reactie tegemoet. Let wel: er zijn geen kosten voor u aan verbonden, hoogstens een kop koffie voor mij en mijn fotograaf.

Met vriendelijke groet,

Henrie Hemmink
freelance medewerker AutoWeek en AutoWeek Classics

Mindere goden. Leuk, nou daar zijn er bij ons genoeg van. Een paar jaar is zo te vullen!

Nou, in eerste instantie zoek ik dus een FSO (ben overigens ook op zoek naar een driewiel-Reliant; een Regal of Robin, bijvoorbeeld), maar ik hoor graag wat de forumleden in bezit hebben, mits van voor bouwjaar 1990. Wellicht kunnen we er wat mee. Laat mijn mailbox maar volstromen!

Kleine update van de inmiddels opgepikte felicia fun

-opgepikt in zutphen, toen terug naar het brabantse land, flink gepoetst want wat was ie vies, de sigarenpeuken zaten er in

-een dag later naar blyswijk om een erg unieke truckman cover op te pikken die na een middag klussen bij de eigenaar op de oprit van zijn huis naast zijn felicia fun van auto wisselde, bevestigings beugels moesten overgezet etc. Toen bleek die van hen gemodificeerde dakrails te hebben (korter) dus de mijne moesten er eerst af...ik ben op zoek naar een setje van een felicia combi (sloop iemand?) het liefste 2 sets om passend te maken. Eentje voor op het dakje en de andere set voor op de cover ;-)

-bij de verkoper ook nog een spoiler meegenomen want de mijne was erg ver heen....bij demontage ter plekke blijkt ook de hele klep wel erg gaar dus dat wordt klussen of andere klep vinden....de spoiler wordt ook onder handen genomen nu...ook mijn nieuw originele en onbekende achterhoofdsteunen kunnen ruilen met de originele grijs/gele.

-vervolgens gister naar dokkum gereden om een setje originele wielen met mooie bandjes (michelin) op te pikken en deze tot gisteravond laat te monteren....de krikpunten achter zijn flink roestig dus daar zit apk werk voor dit jaar...dus werd ff creatief krikken.

opvallend dat het ondanks tde zeldzaamheid toch net lukt om alles te vinden, de truckman cover is erg speciaal en eigen import vanuit de UK door vorige eigenaar....al met al is de auto u 8 dagen in bezit en is er ruim 1000km mee gereden naar volle tevredenheid, de 1.6 vw motor is een beetje logge lobbes maar de auto voelt toch opvallend degelijk aan en een rit van 240 km non stop ging ook boven verwachting makkelijk.

nu staat ie er zo bij:

Ik ben zelf verbaasd hoezeer ik de Felicia Fun begerenswaardig vind. Echt een leuk model en goede upgrades!

is denk ik ook wel uniek met deze cover in NL, dank voor de leuke reacties guys en pasvorm is perfect, vandaga es met de bank "open" gereden in de cover, maar geen wind of extreme herrie met die kap er op en ook met 140 op de tom tom blijft deze perfect zitten. Zie het als een pick up cover maar ook als een hardtop bij een cabrio ;-)

mocht iemand een felicia combi (station) spotten op de sloop, just give me a sign please ;-)

Ideaal die cover, zo kun je dus altijd 4 mensen meenemen! Wat een goed ding zeg. Die staat heel snel op een stand denk ik zo.

Bestaan we al weer vijf jaar????:eek:
Ongelooflijk. Ik was bij de eerste vergadering, toen ook de naam werd bedacht (ja ja).

Ik wil er zeker bij zijn. Nu mijn vrouw zo gek zien te krijgen, een barbecuetje gaat er wel in.
Als ze er niet bij wil zijn, wil ik graag een navigator voor de puzzelrit.:)

Soloman zei:
Ik wil er zeker bij zijn. Nu mijn vrouw zo gek zien te krijgen, een barbecuetje gaat er wel in.
Niet aankondigen, maar gewoon komen!;)

Ik vroeg me iets af: is er een sticker beschikbaar van alleen het logo op een doorzichtige achtergrond? Dat zou een mooie subtiele EMW-'uitdraging' zijn voor op de auto's van de leden.
12 april: hm, da's dichtbij! Eens kijken of ik dan kan. Die week erna ben ik ook in Amersfoort, vanwege een groot VW-luchtgekoeld evenement aldaar.

Barri zei:
Ik vroeg me iets af: is er een sticker beschikbaar van alleen het logo op een doorzichtige achtergrond? Dat zou een mooie subtiele EMW-'uitdraging' zijn voor op de auto's van de leden.

Daar hebben we de kentekenplaathouderstickers voor :)

Phoenixrood74 zei:
Soloman zei:
Niet aankondigen, maar gewoon komen!;)

Inderdaad, niet zeuren maar aanmelden en komen! :D

@Barri: ook jij, gewoon aanmelden en komen!:D

Durashift zei:
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_particulier_zakelijk-particulier/f_kilometerstand-10.000%20-%2050.000%20km./f_geverifieerd_gebruiker-nee/page/4/zeldzame-daihatsu-55-wide-8-pers-bus-137732462.html?sr_ab=0

Het busje heeft inmiddels wel gewoon 2 jaar APK, maar volgens mij zitten zelfs de originele banden er nog onder. De staat van de auto is super, maar de techniek moet volgens mij flink beetgepakt worden. Het kenteken deel III met "P87" achter de voorruit spreekt boekdelen.

VW 1200 zei:
Durashift zei:

Het busje heeft inmiddels wel gewoon 2 jaar APK, maar volgens mij zitten zelfs de originele banden er nog onder. De staat van de auto is super, maar de techniek moet volgens mij flink beetgepakt worden. Het kenteken deel III met "P87" achter de voorruit spreekt boekdelen.

voor zijn richtprijs verwacht ik dat de techniek ook is aangepakt.

wie gaat deze redden?

Hoogste bod is 80 euro, dat is ook niks. Die verdient het om gered te worden. Helemaal inspuiten met een reinigingsmiddel en dan schoonmaken met de hogedrukspuit. Moet toch lukken? Ben wel benieuwd wat er nog is voor de APK...

Anderhalf jaar geleden die Tredia nog gezien in originele gedaante. Zag er redelijk goed uit. Dit zou zonde zijn. Haarlem ligt niet om de hoek voor mij. Kan iemand effe gaan kijken die in de buurt woont en gewoon meteen aanbellen en 3 geeltjes geven en meenemen die Tredia. Ik hoor het graag.

Mits die verftroep er af te halen is uiteraard.

simca1006 zei:
Anderhalf jaar geleden die Tredia nog gezien in originele gedaante. Zag er redelijk goed uit. Dit zou zonde zijn. Haarlem ligt niet om de hoek voor mij. Kan iemand effe gaan kijken die in de buurt woont en gewoon meteen aanbellen en 3 geeltjes geven en meenemen die Tredia. Ik hoor het graag.

Mits die verftroep er af te halen is uiteraard.
Is dit die Tredia die bij de Witte Bergen in Eemnes stond? Ik wil wel een financiële bijdrage leveren. Voor mij is gezamenlijk bezit samen met jou ook wel bespreekbaar. Ik vind dat we het anno 2014 niet kunnen laten gebeuren om een Trevia naar de sloop te laten gaan.

Edit: het is inderdaad dezelfde Tredia. Hij zag er toen zo uit:
126bfnp.jpg

vnjo6b.jpg

Zelfs ik overweeg 'm te redden. Als het waterverf is, is het redelijk te verwijderen. Maar ze moeten niet met iets hards hebben geverfd, want dan heb je sowieso krassen...

edit: wel snel die gasinstallatie eruit, anders ben je de aankoopprijs nog eens per maand kwijt aan wegenbelasting...

Goed om te horen dat er aan mijn oproep gehoor is gegeven. Gezamenlijk kunnen er mooie dingen ontstaan.
Die Tercel is ook briljant maar een beetje duur. Bizar dat daar anno 1996 nog een vierbak inzat.

Zonde dat die Tredia in een soort carnavalswagen is veranderd. Toen ik hem bij de Witte Bergen spotte had ik de indruk dat het een vrij nette auto was. Hoe dan ook, ik wil ook best een bijdrage leveren...

Ik heb net gebeld. De auto is helaas verkocht. Wel aan een kunstenaar die er 100 Euro voor heeft betaald. Hij schijnt geen cent te makken te hebben en ik heb een telefoonnummer van die man. Misschien is hij bereid om hem te verkopen voor 150 of 200 Euro, maar ik weet niet of jullie daar zoveel voor willen betalen.

Aangezien ie op LPG rijdt, zal ie dus vast niet opnieuw gekeurd worden, maar zal ie ergens geschorst 'kunst' staan wezen...

Totdat de belastingaanslag binnen komt. Zelf heeft de verkoper er ook nog in gereden met verlopen apk (gespot op Facebook)
Ik heb wel een oude roestige onbeschilderde kruiwagen te ruil.

Uhm.... ik bel morgenmiddag even. Ik kan nu niet meer bellen.... Sorry.

Ik kan evt. iemand wel het nummer PB'en dat diegene kan bellen.

Nog Tredia nieuws?

Ik wil best bellen Joël maar die Tredia moet nog wel bekeken worden, ik verwacht dat ie eerder in de buurt bij jouw staat, dus als je wil. Heel graag.

Ik heb net gebeld, hij wil hem niet verkopen. Ik heb hem wel gewezen op het bestaan van EMW, dus wellicht zien we hem nog een keer verschijnen.

ongelofelijk, wat iemand bedenkt om zo'n klassieker te 'verfraaien'

Mooi voorbeeld, die 2 foto's van dezelfde auto, hoe 'niet kenners' een zeldzame, onbekende, auto beoordelen..:(

Durashift zei:
ongelofelijk, wat iemand bedenkt om zo'n klassieker te 'verfraaien'

Mooi voorbeeld, die 2 foto's van dezelfde auto, hoe 'niet kenners' een zeldzame, onbekende, auto beoordelen..:(
Beschrijving:

vorig jaar nog wegenbelasting vrij. Nu 85 euro per maand. Ik rijd hier te weinig voor en heb dus een goedkopere (smart) gekocht. De mits heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik heb er 60.000 km mee gereden. Hij rijd 1 op 10 op lpg en is als old-timer te verzekeren à 100 euro per jaar.

De "kleurigheid" is gevolg van de eindexamenstunt op de school waar ik werk.Het is waterverf en zou met een beetje moeite verwijderd kunnen worden. Er zit ook een deuk in het linker achterportier (niet te zien op de foto) met dank aan een onbekende amsterdamse automobilist.

De mits heeft 2 jaar geleden een volledige anti roest behandeling gehad à 1500 euro.

Ik hoef er niet veel voor te hebben, het zou al leuk zijn als ik iemand er een plezier mee kon doen. Als 'ie 31 maart nog niet weg is, gaat 'ie naar de sloop. Dat zou jammer zijn, want het is een hele fijne, betrouwbare auto waar nog minstens 100.000 km probleemloos mee gereden kan worden.

Dus schroom en geneer je niet en bied, ook een klein bedrag is welkom ;-)

Terug
Bovenaan