Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

volkswouter zei:
Paul, ik denk dat jij gelest in een A2 waar 16 of 17 inch velgen en banden onder zaten.
Ik rij op 15 inch en ervaar het helemaal niet als een stuiterbak.

Ik heb zelfs nog privacy shades achterin zitten, hierdoor word het zicht achterin nog slechter maar je went er aan.

Pluspunten van de auto zijn:
- Hij roest niet..:p
- interieur indeling en uitneembare achterste stoelen. Als de achterkant leeg is is het bijna een bestelwagentje..
- Gewicht 890kg
- laag brandstof verbruik, met mijn rijstijl zit ik tussen de 1 op 16 en de 1 op 20.
- Als ik 130km/ph rij ik niet het idee heb met een koekblik onder weg te zijn.

Ik vind de A2 briljant. Niet per se een mooie auto, maar een vrolijke auto om te zien. M.i. ook de enige EMWaardige Audi (y)

Dit is een unieke week: zowel de groene Charmant als de Ka zijn na vervanging van een enkel lampje weer APK goedgekeurd voor een jaar. Dat heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt, zo voordelig :D

@VW 1200: wilde je ooit nog eens in een Audi 80 uit 1977 meerijden?

Edit: de EMW-ling:
ac3i45.jpg

VW 1200 zei:
volkswouter zei:
Paul, ik denk dat jij gelest in een A2 waar 16 of 17 inch velgen en banden onder zaten.
Ik rij op 15 inch en ervaar het helemaal niet als een stuiterbak.

Ik heb zelfs nog privacy shades achterin zitten, hierdoor word het zicht achterin nog slechter maar je went er aan.

Pluspunten van de auto zijn:
- Hij roest niet..:p
- interieur indeling en uitneembare achterste stoelen. Als de achterkant leeg is is het bijna een bestelwagentje..
- Gewicht 890kg
- laag brandstof verbruik, met mijn rijstijl zit ik tussen de 1 op 16 en de 1 op 20.
- Als ik 130km/ph rij ik niet het idee heb met een koekblik onder weg te zijn.

Ik vind de A2 briljant. Niet per se een mooie auto, maar een vrolijke auto om te zien. M.i. ook de enige EMWaardige Audi (y)

Dit is een unieke week: zowel de groene Charmant als de Ka zijn na vervanging van een enkel lampje weer APK goedgekeurd voor een jaar. Dat heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt, zo voordelig :D

dan mag je van mij ook de Cuore aanbieden voor een Apk........

Ik werd net gebeld, die Mitsubishi Tredia staat weer te koop. Hij heeft een nieuwe APK tot maart 2016, nieuwe remblokken, nieuwe olie, verf + deuk is er bijna af/uit. Hij gaat volgende week op Marktplaats. Hij wil er echter wel 300 Euro voor hebben.

Dus iemand dan nog interesse?

Joël D. zei:
Ik werd net gebeld, die Mitsubishi Tredia staat weer te koop. Hij heeft een nieuwe APK tot maart 2016, nieuwe remblokken, nieuwe olie, verf + deuk is er bijna af/uit. Hij gaat volgende week op Marktplaats. Hij wil er echter wel 300 Euro voor hebben.

Dus iemand dan nog interesse?
Simca1006?
@Joël: bedankt voor het doorgeven!(y) Was dat de kunstenaar die je belde? Lijkt me niet, maar het is een heel bijzondere wending.

Ik had die kunstenaar gevraagd om mij te bellen als hij hem wilde verkopen, dat heeft hij dus vanavond gedaan.

Ik heb geen tijd/geld/ruimte om de Tredia te redden, maar ik wil wel een kleine bijdrage leveren. Ik post weinig (nooit) maar ik lees al een tijd mee en ik heb dan ook zeer veel sympathie voor wat hier allemaal gebeurt.(y)

Daarnaast heb ik een tijdje terug ook bijgedragen aan de Mazda 1300 die toen gered is.

Leuk, die Tredia. Heb best mogelijke interesse alleen niet echt de intentie gehad direct er iets bij te kopen (er stond ook nog ergens een Croma :rolleyes:). Dus dat wordt nadenken. Een deelauto met PR74 zie ik wel zitten aangevuld met donateurs zou het een grote kans van slagen hebben. Het aanbod van Heisenberg is super misschien zijn er meer die een duit in het zakje willen doen. Pbtjes zijn welkom.

Inderdaad PR74!

Als er mensen zijn die willen doneren, stuur een pbtje!

(y)

Simca1006, je hebt PB
Uiteraard doe ik mee met een kleine donatie, met de Mazda 1300 hebben immers ook vele vrienden geholpen!

Niet om het een of ander maar waarom snap ik de EMW-ling van deze pagina niet, ik zie een oude Nubira met een gedeukte deur????

@bellamacchina: het is bepaald geen fraaie auto, maar over een paar jaar is hij helemaal verdwenen. Over vijftien jaar zeggen we als oude, kale vijftien jaar oudere EMW'ers: 'Oh ja, die Nubira hatchback zag je toen al weinig, en als je ze al zag hadden ze ook nog vaak een gedeukt portier.'

Ben benieuwd wat ik er over 15 jaar van vind, vindt nu een Lanos nog lelijker, maar natuurlijk is het leuk om auto's te zien die nagenoeg verdwenen zijn.

Daarom maak ik nu al foto's van oninteressante auto's die ik vaak ook nog eens lelijk vind: de potentiële EMW-kandidaten van de toekomst.

En stiekum wordt die Nubira HB in mijn ogen steeds mooier.. Hetzelfde heb ik overigens met die andere Daewoo kloon.. de Opel Kadett E

Die bestaat nog steeds :) Wordt gewoon gebouwd in Oezbekistan en zie je in Rusland geregeld rondrijden.
374_1_small.jpg
375_1_small.jpg
379_1_small.jpg

Link

Ben vandaag dan ook maar begonnen met Lacetti's (waarom het ding niet Lacettus genoemd, Lacetti is meervoud...) fotograferen.:T

Die Tredia; APK gereden, remmen en olie vervangen, verf verwijderd. En dan maar 300e vragen? Dan heeft ie er niet veel winst op gemaakt zeg. Bizar!

Barri zei:
Die Tredia; APK gereden, remmen en olie vervangen, verf verwijderd. En dan maar 300e vragen? Dan heeft ie er niet veel winst op gemaakt zeg. Bizar!

Misschien beschouwt hij het redden van ondergewaardeerde auto's als een vorm van kunst.

Phoenixrood74 zei:

Gaarne! Jouw 80 GLS in Eelde live bewonderd, en in die staat en die kleurencombinatie word ik zelfs opgewonden van een Audi.

Ik moet streng zijn: als je negatief bent over Audi mag je niet meerijden, maar als je opgewonden bent zeker niet.;) Het stoffen interieur is namelijk nog vrijwel maagdelijk. Ik denk dat ik hem volgend weekend meeneem. Hopelijk ben je er dan ook, en als je bovengemiddeld blij bent, ben je van harte welkom op de passagiersstoel.

Ik kom ook volgende week met de ford alleen morgen even naar de garage gas blijft een beetje hangen

VW 1200 zei:
Phoenixrood74 zei:

Gaarne! Jouw 80 GLS in Eelde live bewonderd, en in die staat en die kleurencombinatie word ik zelfs opgewonden van een Audi.

Natuurlijk blijft de 80 een recht hok maar in deze kleurencombinatie is ie geniaal

Bram91 zei:
Waar kan ik me inschrijven voor dit evenement, als kom-graag-even-kijken-maar-nog-niet-lid zijnde?

Mailtje naar secretaris[at]elkmerkwaardig[punt]nl (y) Je bent net op tijd De secretaris zelf was nog sneller :)

Dat wordt vannacht weer een slapeloze nacht. Vandaag mijn favoriete cabriootje gezien in brandweerrood.
Iemand nog zin in een Camry of een Subaru 1800? Het wordt weer tijd voor iets nieuws :cool:

ZDRIE zei:
Dat wordt vannacht weer een slapeloze nacht. Vandaag mijn favoriete cabriootje gezien in brandweerrood.
Iemand nog zin in een Camry of een Subaru 1800? Het wordt weer tijd voor iets nieuws :cool:

Je moet misschien toch maar eens gaan nadenken over het en-en-principe
icon_54.gif

Even iets anders: Het komt regelmatig voor dat ik vol enthousiasme vertel over onze club. Ik wil dan ook graag even snel online laten zien welke auto's de leden allemaal hebben. De clubsite ligt er al geruime tijd uit en dit prachtige topic heeft inmiddels 148 pagina's met de nodige zin en onzin verzameld. Een beetje lastig om naar vrienden en kennissen even vlot te laten zien waar het om draait binnen de club.

Is het wat om in de openingspost een verzameling te maken van reeds geposte foto's van auto's binnen ons ledenbestand? Dat geeft dan snel een mooi beeld van de variëteit binnen onze club.

Terecht dat je dat noemt smarter. Er wordt op dit moment alles op alles gezet om de nieuwe EMWebsite zaterdag draaiende te hebben. Los daarvan, de openingspost is mijn "pakkie an" en probeer ik die zo actueel mogelijk te houden. Ook af en toe verse foto's, maar dat zijn willekeurige foto's van internet. Ik wil daar ook best foto's plaatsen van clubauto's, maar dat is een beslissing die ik niet alleen wil nemen :)

Ik neem aan dat alle geplaatste foto's op dit forum incl. de 'mijn auto' topics vrij zijn voor publicatie. Er is een hoop gepost, maar te verspreid om even snel terug te vinden. Het lijkt me prachtig om ons wagenpark wat beter te kunnen overzien.

ZDRIE zei:

Toch een knalrode C3 Pluriel? :D Op die Leone wil ik best passen. Dat en - en principe van Wouter kun je dan toepassen! :)

Die Subaru vind ik nog steeds fantastisch, ZDRIE. (y) Helaas kan ik deze niet adopteren, hoe graag ik ook zou willen.

Ik heb thuis permissie voor 1 overbodige auto mits het een 4 persoons cabrio is. Met onze Golf kan ik momenteel prima leven met dit compromis, ook al knaagt het regelmatig als ik ander moois voorbij zie komen...

Ik moet helaas mededelen dat ik definitief afzeg voor het lustrum. Ik moet rust houden, alle afspraken moet ik helaas schrappen.
Volgende keer beter!

Soloman (vanuit de kapel) zei:
Ik moet helaas mededelen dat ik definitief afzeg voor het lustrum. Ik moet rust houden, alle afspraken moet ik helaas schrappen.
Volgende keer beter!

Als je je wilt afzeggen moet je je eerst aanmelden ;)

Nope, geen Pluriel, het is een Copen, de cabrio die sinds een proefrit mijn gedachten terroriseert als een behoeftige puber het onbereikbare buurmeisje:cool:

ZDRIE zei:
Nope, geen Pluriel, het is een Copen, de cabrio die sinds een proefrit mijn gedachten terroriseert als een behoeftige puber het onbereikbare buurmeisje:cool:

Nu de vraag: red je het voor zaterdag?

smarter zei:
Even iets anders: Het komt regelmatig voor dat ik vol enthousiasme vertel over onze club. Ik wil dan ook graag even snel online laten zien welke auto's de leden allemaal hebben. De clubsite ligt er al geruime tijd uit en dit prachtige topic heeft inmiddels 148 pagina's met de nodige zin en onzin verzameld. Een beetje lastig om naar vrienden en kennissen even vlot te laten zien waar het om draait binnen de club.

Is het wat om in de openingspost een verzameling te maken van reeds geposte foto's van auto's binnen ons ledenbestand? Dat geeft dan snel een mooi beeld van de variëteit binnen onze club.

Goed idee, en ben benieuwd hoe de site eruit gaat zien...

Heb tot op heden hetzelfde probleem als ik iets van de club wil laten zien
Wat is meestal doe is doorverwijzen naar dit forum en dan wel de laatste pagina's,
Want op eerdere pagina's staan bijna geen plaatjes meer...

Inderdaad geweldig! Prachtige EMWebsite :D

Wat details moeten nog aangepast worden, maar we hebben een digitaal uithangbord!! :LOL: (y)

Terug
Bovenaan