Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Ik ben vrijgezel en ben ook gewoon thuis!
De Rancho heeft vandaag nieuwe koelvloeistof gehad!
Ook heb ik een paar stickers onder de motorkap vervangen, zodat het er nu weer mooi origineel uitziet.
Daarvoor had ik eerst weer de nodige tectyl verwijderd die er niet op hoort.
Dinsdag komt er een nieuwe koppeling en drukgroep in de Rancho, zodat ik weer met een goed verzorgde Rancho naar het Internationale Simca treffen kan afreizen in Deutchland

Moe maar zeer voldaan weer terug van een zeer geslaagde tweede editie van het EMWeekend (y) Het was heel gezellig en op momenten ook heel merkwaardig (poppenkast?!). Ook dank aan de familie Reinders voor de geweldige ontvangst en barbecue :)

Edit - de EMWling laat ik graag over aan diegenen die foto's hebben gemaakt dit weekend.

9f92c27afcfca45f75a6b605eedc4d81.jpg

Met de complimenten aan het organisatieteam en ook aan de familie Reinders voor de bijzonder hartelijke ontvangst! :D Wat we verder ook alweer precies gedaan hebben ben ik even kwijt.:T

Ik ga ook eerst maar eens uitrusten en nagenieten. Tsov heeft geen noodoproep gedaan dus ik ga er vanuit dat hij ook weer veilig terug is in Amsterdam.

Geweldig genoten afgelopen dagen met veel hoogtepunten! Vandaag lekker gegeten bij Reinders en het evenement van Italiaanse schoonheden in Emmer Compasuum was ook top alleen RAARrrrrr dat er een Alfa RO 80 en een Fiat Tagora tussen stonden... o_O

Is Tsov al thuis? :)

Graag foto's!

Inmiddels ben ik ook weer een paar uurtjes thuis. Moe, zeer voldaan en ga ook eens wat uitrusten en nagenieten.
Ik dank alle deelnemende leden en de fam. Reinders. Zeer gastvrij en goed verzorgt! SUPER!

Foto's die ik gemaakt heb volgen nog wel.

Tsov zijn we onderweg nog tegengekomen op de A28, hij was aan het rusten en genoot zichtbaar van de Cuore.

Wel wil ik ons clublid Durashift feliciteren met het winnen van een buurt/straatfeest met een optreden van een BN'er. De schoonste/milieubesparende straat van NL. Een goede prestatie! :D

Jahoor, de Cuore heeft de lange reis prima doorstaan. Onderweg wel even twee keer gestopt, één keer om te tanken (dat moet nu eenmaal regelmatig met een 20-litertank) en nog een keertje om ff uit te rusten. En toen stond er ineens een Croma voor m'n neus, dat was wel mooi :)
Het was een uitermate geslaagd weekend! Complimenten aan alle organisatoren!

Mooi dat het een geslaagde happening geweest is!
Ik zag dat de fa Reinders een pittige quiz in elkaar gezet had:).

Maar kennelijk was het weekeinde behoorlijk slopend, als er niemand meer energie heeft om een paar mooie plaatjes te plaatsen:D

Cruiseschepen zie je vaak genoeg in de IJmuider sluis liggen, maar soms komt er iets écht bijzonders voorbij ....

5-14-2012_001.jpg

Een foto met een eigen karakter. Met contrast. Weet je wat ik direct (onnodig) dacht?
De kwetsbaarheid van die auto.

Inderdaad, nu heb ik de link pas ontdekt!:eek:

main.php

1. wat eten jullie laat...
2. gaan we nog eten of gaan we eerst praten?
3. (links) of eerst bidden?

main.php

wat zit er op dat bord? Is dat....

Soloman zei:

1) Ja, het was zo gezellig dat de tijd niet meer echt leidend was :)
2) We wachtten vol spanning op de saus van de chef-koks :LOL:
3) Niet dat ik weet...

chef-koks? Bij pasta moet je in de keuken de saus er doorheen roeren, en niet teveel.:T
is echt zo...

Wouter82 zei:
Soloman zei:

1) Ja, het was zo gezellig dat de tijd niet meer echt leidend was :)
2) We wachtten vol spanning op de saus van de chef-koks :LOL:
3) Niet dat ik weet...

1) Nee, de klok stond stil :D
2) Laat de saus maar komen! :D
3) Een goede houding om een serieus gesprek te beluisteren:cool:

Nee hoor, blijkbaar herkende Wouter82 het kleurnummer wat het bord stond van z'n P100.
:D

929V6 zei:
Soloman zei:
chef-koks? Bij pasta moet je in de keuken de saus er doorheen roeren, en niet teveel.:T
is echt zo...

Sprak de kenner.:)

huh huh huh, mag deze chef kok niet af en toe een hamburgertje nuttigen?:T

Trouwens fantastische foto's. Ik ga ze nu niet allemaal bekijken. Mooi voer voor het hemelvaartsweekeinde!

Ha ha, het grappige is dat mijn vrouw vroeger met deze Fiat 130 met haar ouders naar Italie afreisde. Dikke Tabbert erachter en gaan met die banaan.
Ik zie de sticker van Van Winsum nog op de achterruit zitten.
Ga een foto van de gloriedagen opzoeken.:p

Euh, Soloman....met vroeger bedoelt ZDREI ook vroeger...toen ie nieuw was. Snappie snap?:T

edit: wel gaaf dat dat ding nog in leven is!:D

001.jpg

And there she is. De auto werd gebruikt door drie autodealers die er met hun gezin mee op vakantie gingen. Toen de auto in ongerede raakte heeft hij lange tijd in Kampen bij de Fiat dealer gestaan. Er is later een ander kenteken opgekomen zo te zien, want de auto op de foto heeft XA als lettercombinatie achteraan staan. Ik weet echter zeker dat dit de familieauto is geweest.
Het bruidsmeisje links is nu mijn vrouw.:)

Grappige anekdote, op de terugweg van het Gardameer hebben mijn (toen) kleine zwagertjes hun op de markt gescoorde 1/24 Bburago en Polistil modelletjes op de hoedenplank geparkeerd. Deze kwamen vervolgens zo krom als bananen in Nederland uit hun verpakkingen. O that sweet Italian sun.......

Oh en dat Vinyl dakje is er opgekomen na een forse Italiaanse hagelbui die ook van de Tabbert een poffertjespan maakte.

Zo, ik ben ook weer min of meer onder de levenden. Ik was volledig gesloopt na een geweldig weekend! Op de eerste plaats nogmaals dank aan Grensrijder en Simca1006 voor alle uren, energie en fantasie die in de voorbereiding en organisatie van het weekend zijn gestoken!(y)(y)(y) Er was een prachtig en gevarieerd programma voor ons samengesteld met ludieke spellen, historie en een prachtige poppenkastvoorstelling. Daarnaast was er genoeg ruimte voor luieren, lekker eten en drinken en lullen over (niet alleen) auto's. De enige dissonant van het weekend was de blessure die 929V6 bij een onverwacht potje voetbal opliep. Gaat het weer een beetje inmiddels?
Bij de poppenkast werden de eerste jaren van onze vereniging belicht door de beide organisatoren, waarbij iedereen op de hak werd genomen, de organisatie zelf incluis. Ik ben wel een beetje geschrokken van het beeld dat ik blijkbaar oproep, dus de komende jaren ga ik niet meer de wijsneus uithangen.;) De foto's van Grensrijder geven een mooi beeld van het weekend. Ik zal er de komende dagen nog wat extra plaatjes aan toevoegen. Ik was blij dat ik gisteren thuis was, maar het was zo leuk dat ik alweer zin heb in de volgende editie. Nogmaals dank aan de organisatie, aan de familie Reinders voor de zeer gastvrije ontvangst (inclusief heerlijke barbecue en een moeilijke kwis), aan de firma Martin Willems, die ons eveneens gastvrij ontving bij het twintigjarig jubileum en aan de andere deelnemers voor alle gezelligheid!

Nog een paar opmerkelijke gebeurtenissen:
- 929V6 die zich als planteneter ontpopt en op vrijdagavond plotseling zijn tanden zet in een kamerplant;
- dezelfde 929V6 die tijdens het voetballen vloeiend over een picknicktafel rent, de bal overspeelt aan Eddy C die de bal al even vloeiend over de struiken schiet en met donderend geraas de bouwmaterialen aan de overkant van de weg raakt;
- met vier man, waarvan twee zeer lang, in een Daihatsu Cuore rijden en ontdekken dat het autootje dat zelfs nog trekt;
- het bij de ritten voortdurend overstappen in andermans auto. Vooral Tsov en Grensrijder zitten verdacht vaak achter het stuur;
- Tagora die het hele weekend aangesproken wordt op zijn banden. RAAAARRRR!;
- bij het Gevangenismuseum erachter komen dat je mede-EMW'ers nooit te beroerd zijn om iemand in een cel op te sluiten of andere pijnlijke acties uit te halen;
- de verwondingen die je op kunt lopen bij kneuterig gourmetten. Anders geformuleerd: ontdekken dat een paar hete spatjes olie hoge pijnkreetjes ontlokken aan sommige tafelgenoten. Ik noem geen namen, Eddy C en Tagora;
- het dak van de 306 cabrio die na een regenbuitje een nieuwe titel voor Suske en Wiske oplevert: Het Dampende Dak;
- het drankje met goudsnippers en kaneel dat Easternbloc had meegenomen en dat voor een heerlijke nachtrust zorgt;
- de politieman die op de terugweg bij mijn auto postte, er alles over wilde weten, wachtte totdat ik de motor startte omdat hij dat graag wilde horen en me later op de snelweg met open raam passeerde.

Phoenixrood74 zei:
Nog een paar opmerkelijke gebeurtenissen:
- 929V6 die zich als planteneter ontpopt en op vrijdagavond plotseling zijn tanden zet in een kamerplant;
- dezelfde 929V6 die tijdens het voetballen vloeiend over een picknicktafel rent, de bal overspeelt aan Eddy C die de bal al even vloeiend over de struiken schiet en met donderend geraas de bouwmaterialen aan de overkant van de weg raakt;
- met vier man, waarvan twee zeer lang, in een Daihatsu Cuore rijden en ontdekken dat het autootje dat zelfs nog trekt;

Ik lig weer bijna om van het lachen, dit waren echt hilarische gebeurtenissen
icon_rofl2.gif

De Cuore is echt een geniaal ding. Ik ben er helemaal verliefd op geworden. Zo klein, en alles werkt gewoon nog.

Phoenixrood74 zei:
De Cuore is echt een geniaal ding. Ik ben er helemaal verliefd op geworden. Zo klein, en alles werkt gewoon nog.

En lang niet zo spartaans als de berichten op het forum mij deden vermoeden! Nou ben ik als Reliant Robin-rijder natuurlijk wel wat gewend... o_O

Wist niet dat een Mito EMWaardig was. ;) Zou een C2 dat dan ook zijn? :p
main.php

Is 'ie ook niet, daarom besloot de eigenaar 's avonds (hij kwam vanuit zijn werk, met zijn lease-MiTo) met de Alfa naar huis te gaan en 's morgens met zijn Talbot Tagora terug te keren.

Wouter82 zei:
Een C2 is wel meer EMW dan een Mito.

Volgens mij moeten we maar geen EMWaardeoordelen gaan uitspreken, want dan krijg je discussies die aardig uit de hand kunnen lopen.

Een C2 heeft het denk ik wel in zich om EMWaardig te worden, maar dan moet je wel nog wat jaartjes geduld hebben. ;) Nu is hij dat wat mij betreft zeker nog niet!

[zeurderige poppenkaststem aan]Ik vind een MiTo veel meer EMW dan een Tagora.[/zeurderige poppenkaststem aan]

Phoenixrood74 zei:
[zeurderige poppenkaststem aan]Ik vind een MiTo veel meer EMW dan een Tagora.[/zeurderige poppenkaststem aan]

[twijfelende poppenkaststem aan]Nou, ik wéet het niet![/twijfelende poppenkaststem aan] o_O

:D

Hierbij wat plaatjes van het EMWeekend. Vanwege de grote hoeveelheid (en dan is het nog maar een kleine selectie) post ik ze in delen, per categorie. Als eerste de categorie RAAAARRRRR!!!:

De Sierra Custom van Wouter82 is wel érg karig uitgevoerd. Op de achtergrond regelt Grensrijder het drukke lokale verkeer
jio03k.jpg

Dit is het plafond. In totaal zaten daar zo'n 16 stopcontacten.o_O
ibjbwo.jpg

Wat moet dit voorstellen? Buurtfeest?
308i9ox.jpg

Dit is een paashaas, maar denk de oren weg en het is meer een soort ... Ap Normaal
157gdc2.jpg

Dampend dak van de 306 na een verfrissend regenbuitje
300azab.jpg

Luchtverfrisser met ludieke tekst: 'Voor dit lavendelluchtje hoef je je neus niet op te halen'
2wnbrq8.jpg

Phoenixrood74 zei:
De Sierra Custom van Wouter82 is wel érg karig uitgevoerd.

Wel balen dat tijdens de heenreis de auto daadwerkelijk kariger is geworden, een van de naafkapjes besloot zich op de A28 onafhankelijk te verklaren en zich te scheiden van de massa :cry:

Direct maar de volgende categorie, en niet een onbelangrijke: eten

Voor het eten worden de eerste zakken chips alvast aangebroken
33jtp42.jpg

En dat terwijl dit vleeshunebed toch echt op moet
2nr38co.jpg

Met spanning wachten op de saus die komen gaat
256tj5f.jpg

Het was best te eten, toch?
mm62qe.jpg

En categorie 3: eten/buren/Hyundai/dieren

Woonde 'Eerlijk, Helder, Henk' nu naast ons?
214eag4.jpg

Aspirant-lid
bj6ag3.jpg

Terug
Bovenaan