Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Wouter82: had je deze afgelopen zondag gezien?

140g781.jpg

Joël D. zei:
Phoenixrood74 zei:
24 juni staat zeker in mijn agenda genoteerd, maar het zou zomaar kunnen dat ik er dit keer eens niet bij ben omdat er dat weekend ook twee andere erg leuke evenementen zijn.

Italia a Zandvoort? ;)
Klopt, en op zaterdag het Concours d'Elégance in Apeldoorn dat ik nu ook eindelijk wel eens wil meemaken.

Overigens: Nijntje heeft laten weten dat het alweer wat beter gaat. De kale plekken beginnen te verdwijnen.

Phoenixrood74 zei:
Joël D. zei:
Phoenixrood74 zei:
24 juni staat zeker in mijn agenda genoteerd, maar het zou zomaar kunnen dat ik er dit keer eens niet bij ben omdat er dat weekend ook twee andere erg leuke evenementen zijn.
Italia a Zandvoort? ;)
Klopt, en op zaterdag het Concours d'Elégance in Apeldoorn dat ik nu ook eindelijk wel eens wil meemaken.
Italia a Zandvoort ben ik er ook. Councours d'Elégance lijkt me ook leuk om heen te gaan, maar is meteen weer zo ver.

Joël D. zei:
Phoenixrood74 zei:
Joël D. zei:
Phoenixrood74 zei:
Italia a Zandvoort? ;)
Italia a Zandvoort ben ik er ook. Councours d'Elégance lijkt me ook leuk om heen te gaan, maar is meteen weer zo ver.
Kom, kom! Voor een mooi evenement heb je toch best wat kilometers over?

Phoenixrood74 zei:
Overigens: Nijntje heeft laten weten dat het alweer wat beter gaat. De kale plekken beginnen te verdwijnen.

Vond ze het niet heel bevrijdend om het wintervachtje kwijt te zijn met deze temperaturen?

Vanmiddag iets gezien voor elk erg aardig...(sorry van de BB quality pics)

Een luxe Corrolaan met automaat(y)
Staat te koop bij de Toyodealer in Hattem. Amper 85.000km gelopen en in een best waardige staat.

Leuk zo met die ouwe kentekenplaten:D

img01214201205231620.jpg

img01216201205231620.jpg

Weer een nieuwe EMW'er in aantocht. Alleen zelf ééntje importeren kost wel zo'n 4900 EUR.

tatananoofficieeleenechteauto_1degoedkoopsteautoterwereld.jpg

Of dit nu EMW is, weet ik niet. Ik verheug me in ieder geval niet op de eventuele komst van zo'n... uhm... ding binnen onze vereniging.

Het autootje heeft iets karakteristiekst. Ik heb er niet zo'n slecht gevoel bij als bij de Chinese auto's.

Ik wel hoor, maar dan ook echt zo kaal mogelijk. Heerlijk minimalistisch vervoermiddel. Hoewel het motorvermogen nog niet eens tegenvalt, met zijn lage gewicht zal hij sneller zijn dan een Visa 2 cilinder.

Oh die Corolla is zoooo fraai..........

Ah net nu ik geen extra stallingsruimte over heb is dat ding te koop. Ik spotte hem al een tijdje in Hattem en het is echt een originele, zij het niet helemaal perfecte, sportswagon. Ik lust hem wel, als de prijs goed is tenminste.

Gezien de roestplekken is hij slightly overpriced.

ZDRIE zei:
Oh die Corolla is zoooo fraai..........

Ah net nu ik geen extra stallingsruimte over heb is dat ding te koop. Ik spotte hem al een tijdje in Hattem en het is echt een originele, zij het niet helemaal perfecte, sportswagon. Ik lust hem wel, als de prijs goed is tenminste.

Gezien de roestplekken is hij slightly overpriced.
Hebben we nu alweer dezelfde mening?;) Ik kan me nog herinneren dat er een Sportswagon bij me in de buurt rondreed toen ik klein was. Dat was toen ook al een zeldzame auto.

Ik heb ooit een modelauto van die Sportswagon gehad (Tomica?) met als belangrijkste feature: Tadaa de in delen neergeklapte achterbank.

Was blijkbaar uniek voor deze HPE van Toyota. Zo uniek dat het zelfs de speelgoedfabrikant was opgevallen.

Wel eng overigens PR74 die beklemmende gelijkheid in opvattingen. o_O

ZDRIE zei:
Was blijkbaar uniek voor deze HPE van Toyota. Zo uniek dat het zelfs de speelgoedfabrikant was opgevallen.
Je brengt me op een idee. Je zou een prachtig artikel kunnen maken over de Volvo 1800 ES, Lancia Beta HPE, Toyota Sports Wagon, Volvo 480 en Honda Accord Aerodeck. De laatsten zijn volgens mij al eens samen getest in Autovisie.

Overigens heb ik de Toyota Sports Wagon zojuist aan een diepgaand onderzoek onderworpen.
Nou dat brengt weer rust in de tent. Mijn hemel wat een roestbak. Overal begint de tweede laklaag blazen te vertonen. Voorschermen zijn achter de voorwielen ernstig krokant, de onderkant van de bestuurdersdeur is doorgerot, achterbumper is net een wokkel zo verdraaid. De achterplaat onder de bumper is aan de zijkanten opgezwollen. Dorpels zijn matig.
Bij het bestuurdersportier is de rand die tegen het raam aanzit ook helemaal opgezwollen door roest.
Interieur is smoezelig en bekleding verfrommeld (en soms gescheurd)

Het lijkt van een afstand heel wat, maar van nabij is het een opnieuw aan roest ten prooi gevallen gerestaureerd exemplaar.
Daar moet nog het nodige aan gebeuren om hem fris en strak te krijgen. Maar goed ze zijn natuurlijk wel even moeilijk te vinden als een speld in een hooiberg. En dat maakt weer veel van de vraagprijs goed.

Phoenixrood74 zei:
Je brengt me op een idee. Je zou een prachtig artikel kunnen maken over de Volvo 1800 ES, Lancia Beta HPE, Toyota Sports Wagon, Volvo 480 en Honda Accord Aerodeck. De laatsten zijn volgens mij al eens samen getest in Autovisie.
Klopt, in een duurtest zelfs. Ik moet nog ergens een of twee delen daarvan hebben liggen.

Hoi allemaal.
Ik ben al een dikke maand lid, maar kon dit topic eerst niet vinden. Staat nog een hele oude link op de website...;)

Ik ben David, kom uit Emmen en heb een Dacia Logan MCV uit 2007 voor familietransport en een Suzuki Alto FX uit 1983 voor de fun...
Ik heb voor jullie weekend laatst de rit naar Emmer Compas gechecked omdat ik er zo lekker dicht bij woon.

Mijn wagens:
dacia.png

DSC00496.JPG

ENTE zei:
Vanmiddag iets gezien voor elk erg aardig...(sorry van de BB quality pics)

Een luxe Corrolaan met automaat(y)
Staat te koop bij de Toyodealer in Hattem. Amper 85.000km gelopen en in een best waardige staat.

Leuk zo met die ouwe kentekenplaten:D

img01214201205231620.jpg

img01216201205231620.jpg
Deze is op 8 mei alweer overgeschreven zag ik bij RDW... Mooi ding wel ja!

Hmm, moet nog ff aan dit forum wennen. Alle berichten zijn van na die datum. Dus.... SORRY!:rolleyes:

mafdaf zei:
Ik ben al een dikke maand lid, maar kon dit topic eerst niet vinden. Staat nog een hele oude link op de website...;)

Ik trek het boetekleed aan en heb de link aangepast! Helemaal over het hoofd gezien, toen het huidige topic gestart werd en het oude in onbruik raakte. :)

Ik denk dat wij het daar samen best gezellig kunnen hebben. Gaan we met zijn tweeën abdijbier brouwen (en proeven). Dat noemen we dan Elke Monnik Waardig. :cool:

Er schijnt in kloosters ook grote behoefte te zijn aan nieuwe instroom. Die behoefte is wel platonisch, hoop ik. Zouden er ook kloosters zijn die niet richten op bier brouwen, maar op auto-evenementen?

Audi80Coupé zei:
Leuk dat je nu ook hier op het forum zit! Ik woon ook in Emmen en heb een tijdje geleden een grilletje bij je opgehaald, ik zit ook op het Suzuki Alto Forum

Jullie zijn daar zeker een beetje MAFSAF? ;)

Phoenixrood74 zei:
Er schijnt in kloosters ook grote behoefte te zijn aan nieuwe instroom. Die behoefte is wel platonisch, hoop ik. Zouden er ook kloosters zijn die niet richten op bier brouwen, maar op auto-evenementen?

Er zijn nog wel wat durpskes in Brabant waar je je auto door een priester kunt laten zegenen, op de dag van de Heilige Christoffel. Misschien een ideetje voor een volgende EMW-samenkomst? :T

929V6 zei:
Phoenixrood74 zei:

Er zijn nog wel wat durpskes in Brabant waar je je auto door een priester kunt laten zegenen, op de dag van de Heilige Christoffel. Misschien een ideetje voor een volgende EMW-samenkomst? :T
Ik geloof wel in Christoffel-bier, maar niet in priesters. Ik zal de zegening van gepaste afstand, al bierdrinkend en agnostisch dan wel atheïstisch, aanschouwen.
@Mafdaf: welkom bij de club en op dit topic! En nog bedankt voor het checken van de route.(y)

In de Croma zit toch een Christoffel?

[size=x-small]Nee, niet achter het stuur maar een stickertje met zijn afbeelding...[/size]

Wouter82 zei:

[size=x-small]Nee, niet achter het stuur maar een stickertje met zijn afbeelding...[/size]
Dat werd wel even gedacht, maar het bleek toch een Maria te zijn.

Phoenixrood74 zei:
Wouter82 zei:

Dat werd wel even gedacht, maar het bleek toch een Maria te zijn.

Dat zal ik ook wel eerder door elkaar gehaald hebben, ik heb daar niet bijster veel kaas van gegeten.

Hmm als die Maria dermate op een Christoffel lijkt begrijp ik de misverstanden die eertijds hebben plaatsgevonden.(n)

Terug
Bovenaan