Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Jullie heten toch gewoon Smarter en Grensrijder? Ik zeg tenminste nog steeds U en Meneer Grensrijder, of ben ik de enige?

Ik denk inderdaad dat jij de enige bent, Meneer Phoenixrood74.

13.jpg

Leuk rijtje auto's zo! (y)

Wouter82 zei:
Zeker mooi! Zit er geen generatie tussen de FG en de XB? Dan heeft Mazda daar de grootste stap gemaakt vind ik :)

Alleen deze facelift, maar het blijft evengoed een grote stap natuurlijk (van RWD naar FWD).
Ik vraag me trouwens af hoe het kan dat die XB nog zo laat op kenteken is gezet. Het nieuwe model was er toen al zowat anderhalf jaar.

Inderdaad een prachtig plaatje, gefeliciteerd!(y) En doe alsjeblieft niets weg!:(

Klopt inderdaad, scherp opgelet.

De 626 type 1 is in 1981 gefacelift, kreeg toen iets andere achterlichten en zwart pasticcen bumpers in plaats van chroom.
In 1983 kwam de eerste 626 "GC", voorwielaaangedreven en werd eind 1985 gefacelift.
Toen kwam dus de GC "2" zoals mijn witte, tot half 1987. Daar kwam de 626 GD om de hoek kijken, die tot 1992 leverbaar is geweest, ondanks dat de "GE" zoals de groene end 1991 al gentroduceerd is n NL Als GV is het oude type nog tot 1997 leverbaar gebleven als "wagon" totdat de 626 GF kwam.
die heb k overigens ook nog 5 jaar lang gereden, tot ik de witte GT kocht.

Feit dat die witte een kenteken heeft uit 1989, is eenvoudig.
Je moet je niet blindstaren op kentekens, want deze auto stond weldegelijk n 1986 al n de showroom in Vlaardingen.
Aldaar is de auto tot 2008 geleven, maar hij s officieel nooit echt verkocht geweest.
De dealer daar kreeg m niet verkocht, en in 1989 heeft de chef werkplaats de auto op de weg gezet en er zelf mee gereden.
Productiedatum is februari 1986, dus het is een echte "GC2"

De generatiekloof is er dus eigenlijk niet, behalve dan in kenteken :)
Mijn oude blauwe GF had hier eigenlijk het plaatje perfect compleet gemaakt, maar die ligt sinds een paar maanden op de sloop helaas, de vorige eigenaar heeft m kort gereden.

Zo 1 als die linker hebben mn ouders nog gehad. Een rode Hatchback 1.8i 16V Millennium uit '95. Daarvoor hadden ze een 2.0 coupé, welk type dat was weet ik niet precies meer. Meen zoals die rode.

Ik vind de nieuwe Mazda 6 ook een mooie auto. Mocht ik t.z.t. weer eens wat nieuwers/duurders kunnen aanschaffen, dan zou ik die serieus overwegen, want hij schijnt ook goed te rijden. Jammer dat Mazda zo'n marginaal merk aan het worden is.

Even iets geheel anders: zijn er nog leden van Elk Merk Waardig of andere forummers die zondag a.s. naar de Nationale Oldtimerdag in Lelystad gaan? Ik ben het wel van plan, mits het fatsoenlijk weer wordt.

Phoenixrood74 zei:
Jammer dat Mazda zo'n marginaal merk aan het worden is.

Jammer? Zo'n uitspraak verwacht je niet van een lid van de vereniging voor onbekende, miskende en verdwijnende auto's ;)

Phoenixrood74 zei:
Ik vind de nieuwe Mazda 6 ook een mooie auto. Mocht ik t.z.t. weer eens wat nieuwers/duurders kunnen aanschaffen, dan zou ik die serieus overwegen, want hij schijnt ook goed te rijden. Jammer dat Mazda zo'n marginaal merk aan het worden is.

Even iets geheel anders: zijn er nog leden van Elk Merk Waardig of andere forummers die zondag a.s. naar de Nationale Oldtimerdag in Lelystad gaan? Ik ben het wel van plan, mits het fatsoenlijk weer wordt.

Ik niet. Er ligt nog werk genoeg hier en ik wil de benzinekosten een beetje in de hand houden.

up! zei:
Phoenixrood74 zei:
Jammer dat Mazda zo'n marginaal merk aan het worden is.

Jammer? Zo'n uitspraak verwacht je niet van een lid van de vereniging voor onbekende, miskende en verdwijnende auto's ;)
Je hebt helemaal gelijk. Goed dat Mazda zo'n marginaal merk aan het worden is.;)

grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:

Ik niet. Er ligt nog werk genoeg hier en ik wil de benzinekosten een beetje in de hand houden.
Ik zie jou al meer dan genoeg.:p

Voor Lelystad hoef je nergens lid van te zijn. Hooguit van de vereniging Elk Monument Waardig, voor onbekende en miskende monumenten.

Klassiekerrijder zei:
Dat weet ik, maar de vraag was 'zijn er nog leden...'
Ik wacht op de foto's van dit evenement, wie weet ga ik volgend jaar zelf wel.

Zal ik je foto's van vorig jaar sturen? Kun je alsnog gaan... :D

grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:

Dan ga je toch met de trein. Kun je onder het reizen werken en scheelt in de benzinekosten!:)

Lelystad vond ik vorig jaar ( dat is persoonlijk ) zwaar tegenvallen. Ook al de inspirerende omgeving, ahum...
Ik weet dat deze editie verplaatst is naar de omgeving van de Bataviahaven, dus leuk maar ik ga ook niet.
Heb soms ook nog wat andere dingetjes te doen.

Goed dat je het noemt, PR74. Normaal gesproken kom ik er altijd pas achteraf achter dat ik weer een evenement heb gemist. Lelystad lijkt me wel weer een keertje leuk, maar zondag is natuurlijk ook vaderdag. Paps bepaalt dus, ik weet het nog niet. Als we met de BX moeten wordt het hem in elk geval niet, want na de Fransrijdersmeeting zaterdag verwacht ik een lege tank, in overeenstemming met mijn portemonnee op het moment...

't Loo volgende week lijkt me ook wel weer eens leuk, maar daar heb je weer de entree...

....en het is nog maar juni. Het wordt nog een lang jaar voor jou. Brand los zou ik zeggen.

Nee het is nu echt mooi geweest. En ja, dat zei ik de vorige keer ook. Maar nu is het echt wel klaar :)

Een auto moet voor mij aan een aantal dingen voldoen. Dit keer is dat niet helemaal gelukt, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd.
Origineel Nederlands afgeleverd: nee.
Relatie met Ford: nee, ook niet.
Beetje EMW: mwah... niet echt.
RWD: ja!
Niet al te alledaags: jazeker!
Leuk: ja absoluut :D

Wat betreft motor is het trouwens een voor mij nieuwe variant. Over twee weken kan ik hem ophalen.

Gefeliciteerd, Wouter!(y) Ik wist niet dat achterwielaandrijving een must voor je was, of is dat meer een toevallige overeenkomst in je wagenpark (tot nu toe)? Als je nog meer wilt uitbreiden: ik heb iets in de aanbieding, zowel origineel Nederlands als achterwielaangedreven.

Overigens: er wordt weer lekker gekocht - of, om met Grensrijder te spreken: gehaald - binnen EMW de laatste weken!

@MWH: ik heb een paar maanden geleden een lijstje (ahum) gemaakt met mogelijk te bezoeken auto-evenementen in 2012. Dat gebruik ik weer als basis voor 2013. Hoewel het volgens mijn persoonlijke voorkeuren is samengesteld, kan het ook voor jou interessant zijn. Zo ja, geef dan via een pb je e-mailadres aan me door, dan mail ik het bestand aan je. Dan kun je er voortaan vooraf achterkomen dat je een evenement mist.

Dank! Haha, nee een must is het allemaal niet maar het bleek telkens weer van toepassing (al dan niet met een beetje vals spelen) en dus is het leuk dat vol te houden.

Oh, wat het geworden is? Een C4. Maar geen Franse.

Wouter, van harte weer met deze aankoop! Heb inmiddels via mijn bronnen vernomen dat het een chique sportieve auto is.
Dat het de aanduiding C4 had wist ik niet. Geniet er van! (y)

Wouter82 zei:
Nee het is nu echt mooi geweest. En ja, dat zei ik de vorige keer ook. Maar nu is het echt wel klaar :)

Een auto moet voor mij aan een aantal dingen voldoen. Dit keer is dat niet helemaal gelukt, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd.
Origineel Nederlands afgeleverd: nee.
Relatie met Ford: nee, ook niet.
Beetje EMW: mwah... niet echt.
RWD: ja!
Niet al te alledaags: jazeker!
Leuk: ja absoluut :D

Wat betreft motor is het trouwens een voor mij nieuwe variant. Over twee weken kan ik hem ophalen.

Gefeliciteerd Wouter(y)
Is het die geworden die jullie zaterdagmiddag nog gingen bekijken??

Phoenixrood74 zei:
Het is een mafkees, die Wouter82, maar het is wel ónze mafkees!:D

We zijn immers toch Elke Mafkees Waardig? :LOL:

Isla, inderdaad degene die ik zaterdag samen met Grensrijder en Grensrijdster Mk II heb bekeken (y)

Ik heb het niet meegekregen, maar heb je nou een Corvette gekocht????

C4-2.jpg

Dus bij het volgende EMW evenement kunnen we onderstaande foto namaken !!??

C4-1.jpg

"Shut up fool !"
"I love it when a plan comes together"

Bingo! De koelkast gaat naar Guus :cool:

Het gaat trouwens om de eerste serie (1984-1990), die van Face dus - maar dan een andere kleurcombi. Die blauwe is van na de facelift (maar dus niet van Face), 1990-1996.

Werkelijk waar een schitterend apparaat. Ik zal zo even een advertentiefoto opladen.

Dank je (y)

Hier een paar advertentiefoto's. Ze gaan hem helemaal in orde maken, dus als het goed is werkt straks alles (airco, cruisecontrol, elektrische stoelverstelling noem het maar op)

Uitneembaar dakje
corvettezwaag2.jpg

Heerlijke simpele, maar mooie lijnen
corvettezwaag4.jpg

Zeer net interieur :eek:
corvettezwaag17.jpg

Vroem! 5.7 V8 :D
corvettezwaag20.jpg

Ze verwachten hem over 2 weken klaar te hebben. Het is trouwens een 86er, dus geen belasting. In maart geïmporteerd vanuit Californië en daar een keer overgespoten.

Wow!:eek: Nogmaals gefeliciteerd!(y)
Maar... heb je van tevoren wel overleg gehad met Mazzeltsov? Want die gaat natuurlijk niet in zo maar een auto rijden.:D

Edit: tikfoutje verbeterd. Ik kan niet spellen vanavond.o_O

@ smarter: goed speurwerk :)

Ik pas zelf maar net achter het stuur en aangezien MazzelTsov nog een stukje langer is zal dit helaas aan zijn neus voorbij gaan :) Over MazzelTsov gesproken, hij heeft eigenhandig de Stellar weer gerepareerd door er een nieuwe accu in te schroeven (y) Uhm, dus KnutselTsov vanaf heden? :confused:

Trouwens, met deze auto kan Wouter82 wel het gezicht van Elk Merk Waardig worden, Face dus. Simca1006 is dan Hannibal, BA is wat moeilijker en voor Murdoch weet ik ook wel een geschikte kandidaat. Kortom: The EMW Team!

Gaaf Wouter!! De C4 is naar mijn mening de mooiste 'Vette, ik ben heel benieuwd!

@PR74: Pm incoming.

Dank allen, ik zal wel een keer een eigen topic openen. Dan kunnen we het hier weer hebben over ons kluppie :)

"een hele (Cor)vette bak" .... dat past wel weer goed naast een Croma :)

Terug
Bovenaan