Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Ja ja ik kom eindelijk ook weer eens op een EMW evenement! Al is het minder lang geleden dan het voelt. Ik kom morgen meteen even mijn nieuwste aanwinst showen, een pekelbakkie die het komende half jaar niet zal worden ontzien. Mocht hij/zij dat allemaal overleven en in mei de APK doorkomen, dan mag hij/zij blijven. Want zo ben ik dan ook wel weer.

Winterrust dus voor de 305! Welverdiend. :cool:

@PR74: Jammer dat ik je nu net misloop! Maar dat mag ook wel eens een keer. ;)

Edit: EMW-ling, niet mijn pekelbak, ook niet de auto waarmee ik morgen kom, wel een bekende foto voor sommigen.

1971_Zastava_1100_001_6613.jpg

Tip voor de Randstedelingen die morgen afreizen naar Hulst:
de A13 is afgesloten van Den Haag richting Rotterdam vanaf Delft-Zuid! ;)

En als je toch via Rotterdam wil rijden, dan is deze ook wel relevant:
A29 Bergen op Zoom - Rotterdam
● Tussen Oud-Beijerland (21) en het knooppunt Vaanplein is de rijbaan afgesloten.
Van vrijdag 21 september 2012 22.00 uur tot maandag 24 september 2012 22.00 uur. Dag/Nacht

@Robert: ik ben er dit weekend niet bij (ben geen EMW-er, heb hier een DS3, Golf en Kever staan. Hoe NIET EMW wil je het hebben:p), maar hoor graag wat voor iets het is! Ik wacht wel even op de foto's na dit weekend :)

Barri zei:
En als je toch via Rotterdam wil rijden, dan is deze ook wel relevant:
A29 Bergen op Zoom - Rotterdam
● Tussen Oud-Beijerland (21) en het knooppunt Vaanplein is de rijbaan afgesloten.
Van vrijdag 21 september 2012 22.00 uur tot maandag 24 september 2012 22.00 uur. Dag/Nacht

@Robert: ik ben er dit weekend niet bij (ben geen EMW-er, heb hier een DS3, Golf en Kever staan. Hoe NIET EMW wil je het hebben:p), maar hoor graag wat voor iets het is! Ik wacht wel even op de foto's na dit weekend :)

Je zult trots op me zijn!

Ja, hartstikke Duits... Het rijdt dan ook voor geen meter. o_O

Maar het gaat ons wel de winter door helpen. :)

Helaas Franse kaas, de Visa gaat het niet worden morgen. Ik kwam er vanmiddag achter dat de tank lekt.:cry: Na Zeeuws-Vlaanderen dus met een missie naar Frankrijk.

@Idranor: nee, misschien is het wel goed dat we elkaar morgen eens niet tegenkomen.;)
@Barri en Idranor: hoe kennen jullie elkaar nu weer? Het is een klein wereldje...

@Idranor. Leuk dat je ook komt. Kun je misschien een EMW-ling plaatsen? Mag ook een verwijzing zijn naar de pekelbak.
@Franse kaas. Jammer. Jij komt nu ook met de trein of fiets?

@Randstedelingen. Misschien moeten jullie maar met de trein.
@PR74. Mijn zegen heb je. We zien de foto's wel.

Phoenixrood74 zei:
@Eddy C: ik ga naar Kaleu Koch, een jaarlijkse VAG-meeting waar (als ik het goed begrepen heb) vooral auto's uit de jaren zeventig komen. Ik hoop vooral flink wat Volkswagens (Polo, Derby, Scirocco) en Audi's (100) te zien die je zelden tegenkomt. Dit jaar vindt de meeting vlak over de grens plaats, vandaar dat ik nu mijn kans grijp en eenmalig ([size=x-large]EENMALIG, Wouter82 en Simca 1006[/size]) een evenement van EMW oversla. Extra leuk is dat de meeting in Duitsland plaatsvindt bij een Audi- en Siku-museum.

Zeg PR74, je hoeft niet zo te blazen, éénmailig een clubdag van EMW overslaan kan ik mee leven maar tja er staat wel een minnetje achter je naam dat kan voor bepaalde verzoekjes een negatief advies geven... :);)

@Eddy C,

Nee, met de Daihatsu dan maar. Ik neem mijn tent mee en kampeer op een camping in de buurt, dan kan ik de volgende dag meteen verder naar het zuiden. Hopelijk kan ik hem nog even opzetten voordat we gaan eten in Hulst.:)

Dames en heren: veel plezier morgen, maak er een mooie dag van! Ik zie de foto's en de verhalen wel langskomen.;)

929V6 zei:
@Eddy C,

Nee, met de Daihatsu dan maar. Ik neem mijn tent mee en kampeer op een camping in de buurt, dan kan ik de volgende dag meteen verder naar het zuiden. Hopelijk kan ik hem nog even opzetten voordat we gaan eten in Hulst.:)

Oh.. heb je nog vakantie dan? Wel koud nou om te k(r)amperen. Jammer anders hadden we samen met de trein kunnen gaan.

Phoenixrood74 zei:
@Barri en Idranor: hoe kennen jullie elkaar nu weer? Het is een klein wereldje...
Forummers van het eerste uur hè :)
Zo mag ik nog wel eens getuige zijn van een Ritmo cabrio die het niet doet :D
Vanaf 2006 (?) rijden we ook elk jaar samen de Nacht van Weesp en niet onverdienstelijk, moet ik zeggen!

@simca1006,

Nog een weekje om wat door Noord-Frankrijk rond te toeren. Anders had ik je graag vergezeld in jouw coupé.:p

Dat moet de mooiste K70 van Nederland zijn.:eek:

Barri zei:
Phoenixrood74 zei:
Vanaf 2006 (?) rijden we ook elk jaar samen de Nacht van Weesp en niet onverdienstelijk, moet ik zeggen!
Toevallig heb ik dit voorjaar ook nog een Ritmo cabrio aangeduwd die het niet deed.:) Een knalgeel exemplaar.

@Wouter82: die K70!:eek::eek::eek: Dit had ik niet moeten zien.

Barri zei:
Phoenixrood74 zei:

Zo is het en mooi gezegd. Al had je ook best even mogen zeggen hoe vaak je getuige bent geweest van wél rijdende Peugeots, Zastava's, Mazda's etc etc... :cool:

Plus dat we met die gebrekkige cabrio toch diverse bekers hebben binnengesleept!

Nou inderdaad, de Peugeots doen het meestal prima! Net als die Mazda toen. Topkoop was dat, bij Alex Alles Wat! Ik kwam er vorige week nog bijna langs :D

@PR: beperkt inruil mogelijk. Wellicht wil ie een Lexus? :)

Aangezien mijn buurman (die niet forumactief is, wel clublid) morgen ook meegaat en hij al regelmatig per ov reist, is besloten morgenvroeg de Galant Turbodiesel eens de sporen te geven na dat er voorgegloeid is en dat motor op bedrijfstemperatuur is.

Dus nee deze keer geen treinreis voor mij.

Oke eerlijk is eerlijk, met die cabrio is het altijd wat. Nu is het een gebroken remschijf en een kapot contactslot. Ik denk dat die nog nooit rijdbaar was tijdens een EMW-evenement...

@Barri: Nee niet "meestal". Gewoon altijd. :cool: En ja zo heette die toko: Alex Van Alles Wat! Briljante kerel! :)

Het was een gave meeting vandaag. Gastvrije ontvangst bij een enthousiast bedrijf, daarna begin van de toerrit door Zeeuws Vlaanderen. Die werd onderbroken door een geanimeerde lunch met een nogal chaotische bediening en een beperkte keukenkapaciteit. Dit rit eindigde in het belgische spookdorp Doel. Met een aantal deelnemers hebben we daarna de dag afgesloten bij een Grieks restaurant in Hulst.
Eddy C en VW1200 bedankt voor de perfekt georganiseerde dag.(y)
Ik zit nu uit te blazen in een hotel en Hulst en ga morgen weer terug naar Normandië.
Foto's heb ik niet gemaakt, die zullen door andere deelnemers gepost worden.

De Galant heeft zichzelf maar ook de bestuurder en bijrijder weer naar de thuishaven gebracht. Wij kijken ook terug op een zeer geslaagde dag en willen de organisatie enorm bedanken voor hun inzet. Ook de vorm waarin de route gegoten was was zeer verrassend te noemen en verdiend een pluim. Top, Eddy c en VW1200! (y)

Zelf heb ik wel een paar sfeerkiekjes gemaakt. Hier vast een eerste selectie:

sdc15923.jpg

sdc15912.jpg

sdc15928.jpg

sdc15958.jpg

sdc15975.jpg

sdc15939e.jpg

sdc16002.jpg

Heb er nog meer, die volgen morgen ofzo...

Zo te zien was het weer gezellig, ik kon helaas niet mee, heb gisteren mijn 626 V6 Xerxes verkocht, dat was financieel helaas niet anders mogelijk...
Nu dus voort met de jaren 80 modellekes, en hard aan de slag met de 929, want die maakt morgen een spannende ochtend mee bij de TUV in Apeldoorn, ik ben benieuwd wat daar nog uit naar voren gaat komen :)

22sep121.jpg

Het belangrijkste stond er niet bij, namelijk dat ze maar één pan had en het bijna niet aankon...
22sep129w.jpg

22sep128.jpg

22sep127.jpg

Natuurlijke Polo "Buxus Edition"
22sep126.jpg

22sep125.jpg

22sep124.jpg

22sep123.jpg

22sep122.jpg

Dubieus cadeautje dat inmiddels weer veilig is opgeborgen :D
22sep1210.jpg

dobbelsteentjes82 zei:
Dubieus cadeautje dat inmiddels weer veilig is opgeborgen

Dubieus,hoezo? Gewoon een musthave voor zo'n auto! :D We konden het niet laten....

@GVM; da's goed einddoel van een rit. Zeker de moeite waard om eens gezien te hebben.

Mooie foto's, Verlaten dorpen blijven gaaf. (Vind het ook prachtig om foto's van tsernobyl, en van een of een ander turks eiland te zien)
Van wie is die groene suzuki cappuchino? Dat blijft een leuke auto, de suzuki dealer in apeldoorn is er volgens mij fan van.
En van wie is die polo?

@martijn83r, Met welke 929 ga je? en hoe laat? Hopelijk spot ik je, ik zit namelijk in apeldoorn op school. Ik zie net dat dat vlakbij TUV is (anklaarseweg)

Hoezo "welke 929" ik heb er maar eentje hoor.... je weet wel, zo'n grijze sloep van bijna 5 meter lang uit 1989 :)
Eens kijken wat Henny er van vindt en of er nog een positief oordeel in zit, hopelijk wel want er zit inmiddels een boel tijd, geld en moeite in die wagen gestopt. Al is ie natuurlijk niet meer nieuw en zeker niet in showroomstaat, we hopen maar het beste :) Ik moet er tussen 9 en half tien zijn.

Goedendag zei:
Van wie is die groene suzuki cappuchino? Dat blijft een leuke auto, de suzuki dealer in apeldoorn is er volgens mij fan van.
En van wie is die polo?

De Suzuki is van iemand die niet op dit forum aktief is en de Polo van Idranor.

Wat was het heerlijk om weer eens een lekker lang stuk in de BX te rijden. Probleemloos, voor de afwisseling. :D

Om de cappuccino een beetje in perspectief te plaatsen:
20120922_153412_zps2cfcb59e.jpg

Barri zei:
Goed merk Robert!! Maar hou m wel een beetje bij he! :D
Hij zal weinig moeite hoeven doen om hem in elk geval in deze staat te houden, lelijker kan eigenlijk al niet. :) Nee, ik vrees voor jou dat deze Polo over twee jaar niet meer bestaat. ;)

Leuke foto's! En jullie hebben maar liefst twee K70's gezien; dat is twee meer dan ik, terwijl ik een VAG-meeting heb bezocht.:( Ik zie ook wat nieuwe gezichten en auto's (Cappucino, Paseo), klopt dat?

De K70 is dus een EMVW?
@Simca 1006, ik ben toch wel benieuwd wat die vier zwarte puntjes op je achterbumper zijn? Centraal geplaatste parkeersensoren of Illuminati?

Eddy C zei:
De K70 is dus een EMVW?
@Simca 1006, ik ben toch wel benieuwd wat die vier zwarte puntjes op je achterbumper zijn? Centraal geplaatste parkeersensoren of Illuminati?

Volgens mij heeft daar ooit iets gezeten waar een sleurhut aan kan:).

Tijdens dit geslaagde evenement hebben we ook nog een groepsfoto rond de veelbesproken Cappuccino gemaakt bij de verlaten veerhaven van Perkpolder.

De woordgrappen waren weer niet van de lucht ("Ober, er zit een fietser in m'n cappuccino" ), dat blijft toch wel het handelsmerk van een EMW-evenement. En zo'n Corvette rijdt niet verkeerd :)

Al met al een pluim voor de organisatie! (y)

Terug
Bovenaan