Engineer: '65 Panhard/'73 Saab/'75 AlfaSud/'81 Suzuki/'88 Corvette/'97 Alfa 164/'10 Wind/'13 Panda 4x4/'17 124 Spider/'21 Pössl/'22 Alpine/'24 Nio

Geweldig zeg, gefeliciteerd!

Hoe vind je dat überhaupt? Een huis met zes garages, haha.
Inderdaad ideaal voor jou en je wagenpark, goede vondst!

Dank allemaal! Het begint pas net een beetje echt te voelen. Er rest enkel nog wat papierwerk en een bezoek aan de notaris in Mei.

We waren al langer half serieus aan het kijken naar een huis. Een beetje in het buitengebied of op zijn minst op een rustige plek. Verder vrijstaand met redelijk wat ruimte om het huis heen. Niet perse omdat we van die mensen zijn die de hele dag in de tuin werken maar omdat het vrijheid geeft. En met een goede ruimte in huis om als kantoor te dienen voor mijn bedrijf (een upgrade van het zolderkamer achtige wat ik nu heb). En niet te vergeten een plaats om auto's te kunnen opslaan en om aan te kunnen klussen. Bij voorkeur met iets meer ruimte dan ik nu heb qua auto's want er kon nog weleens meer bijkomen in de toekomst.

Afgelopen winter zijn we wat serieuzer gaan zoeken en zijn we ons ook meer gaan verdiepen wat er mogelijk is qua hypotheek zonder dat het meteen een tophypotheek zou worden. Tegelijk kwam er een huis in ons dorp in beeld. Dit stond al langer te koop maar voor veel geld. Ongeveer in Januari is het fors in prijs gezakt en werd het interessant. En zo ga je dan alle rondes door van prijsonderhandelingen, bouwkundige keuringen, kadaster (in een dorp zijn er veel zaken afgesproken maar niet fatsoenlijk vastgelegd), en natuurlijk hypotheek.

Het huis is gebouwd in de jaren 60 nadat een kleine boerderij op deze plek in een wervelstorm ingestort is. Die boerderij stond op een boomgaard met op enige afstand een toen vrij recente woonwijk die toen ook verwoest is in de storm. Het huis waar we nu in wonen staat naast die wijk en heeft in dezelfde storm het dak verloren.
De eigenaren van de boomgaard en boerderij hebben toen de gelegenheid aangegrepen om voor hun pas getrouwde zoon een huis te laten bouwen op die plek en er zijn toen ook de 6 garage's gebouwd. Waarom die gebouwd zijn weten we niet. De eerste twee garages; verbonden met elkaar en het huis zijn o.a. gebruikt voor opslag voor het timmerbedrijf wat in de familie was. De andere zijn nu al weer heel wat jaren voor verhuur ingezet.
Buiten een dakkapel (eind jaren 70) is er verder niets verbouwd. De boomgaard moest altijd al weg vanwege de ruilverkaveling en zodoende is de ruimte om het huis iets ingeperkt en zijn er rondom huizen gebouwd. Op een gegeven moment is er zelfs naast het huis een straat aangelegd zodat het ineens een hoekhuis werd. Maar nog altijd was er rondom het huis veel grond. Zoals het vroeger ging, en dus ook tot voor vrij kort geleden nog, is het grootste deel van de tuin gebruikt als groentetuin.

Vanwege ouderdom en bijbehorende gebreken zijn de eigenaren al een tijdje geleden verhuisd en dit is dus voor het eerst dat het huis verkocht is. Het deed de familie (die allemaal nog in het dorp wonen) duidelijk goed dat het huis naar iemand uit het dorp gaat :)

Verder is het aardig goed onderhouden, al is te zien dat sommige klusjes lastig geworden waren door de ouderdom. Er moet het een en ander aan reparaties aan het dak worden gedaan. Verder is het natuurlijk zo dat een inrichting uit jaren 60 a 70 hier en daar best wel iets moois heeft maar over het algemeen niet onze smaak is. Ik noem schrootjes, bruin sanitair, etc. En verder is er nauwelijks nog geïsoleerd. We hebben dus nog wel wat te doen.

950_1440 by M R, on Flickr

949_1440 by M R, on Flickr

932_1440 by M R, on Flickr

951_1440 by M R, on Flickr
Achter de garages is er ook nog veel ruimte. Vooral gebruikt als een van de groentetuinen.
Hier zou eventueel een carport kunnen komen voor onze camper (aangezien die te hoog is voor een garage)

947_1440 by M R, on Flickr
Het interieur van de eerste twee garages. Links de deur naar de bijkeuken.

Gefeliciteerd, en wat moet dat heerlijk zijn om een huis tegen het lijf te lopen met zoveel garages. Heerlijk alles binnen kunnen stallen op eigen terrein. Goed bezig! :cool:

Super dat het gelukt is! Dat wordt nog flink wat verbouwen van binnen inderdaad, maar wat een potentie... (y)

En al die garages hebben ook nog (mogelijkheid tot) een kleine vliering door dat puntdakje zo te zien, dat is fijn veel bergruimte voor bijbehorende onderdelen.

Leuke updates de voorbije maand @Suzuki en @huis! Veel sleutel-, klus- en (uiteraard) rijplezier ;)

Net als Mieluh gaan mijn handen ook jeuken bij het zien van de foto's. Wat heerlijk!! (y)
Waar komt je kantoor aan huis? Boven, of ga je de eerste garage daarvoor opofferen?

Barri zei:
Net als Mieluh gaan mijn handen ook jeuken bij het zien van de foto's. Wat heerlijk!! (y)
Waar komt je kantoor aan huis? Boven, of ga je de eerste garage daarvoor opofferen?

Er is een extra ruimte op de benedenverdieping die als grote slaapkamer is gebruikt. Dat gaat mijn kantoor worden.
Er is heel veel mogelijk inderdaad!

Het plekje koop je, het huis maak je. En dat is hier dik voor elkaar. Voldoende potentie tot optimalisatie hahaha. Gefeliciteerd, hoor, gaaf!

Wauw, dat ziet er heel tof uit! Wat een ruimte. Zijn de garages ook breed/hoog genoeg voor een eventuele brug? Dat zou natuurlijk helemaal het summum zijn!

Heerlijk zeg, zes garages, waar vind je dat. Ik zie veel potentie, maar ik hoop ook dat je nog tijd over houdt om in die garages te spenderen, je projecten zijn erg leuk om te volgen. (y)

Engineer2 zei:
...en er zijn toen ook de 6 garage's gebouwd. Waarom die gebouwd zijn weten we niet. De eerste twee garages; verbonden met elkaar en het huis zijn o.a. gebruikt voor opslag voor het timmerbedrijf wat in de familie was. De andere zijn nu al weer heel wat jaren voor verhuur ingezet.
Wordt een gedeelte nog steeds verhuurd of alles voor jezelf?

Micha D zei:
Wauw, dat ziet er heel tof uit! Wat een ruimte. Zijn de garages ook breed/hoog genoeg voor een eventuele brug? Dat zou natuurlijk helemaal het summum zijn!

Dat is wat krap maar ik heb al wel zo'n schaarbrug/poetsbrug gekocht. Dat kan er wel prima. Hele vooruitgang dus.

Dakloos zei:
Heerlijk zeg, zes garages, waar vind je dat. Ik zie veel potentie, maar ik hoop ook dat je nog tijd over houdt om in die garages te spenderen, je projecten zijn erg leuk om te volgen. (y)

Engineer2 zei:
...en er zijn toen ook de 6 garage's gebouwd. Waarom die gebouwd zijn weten we niet. De eerste twee garages; verbonden met elkaar en het huis zijn o.a. gebruikt voor opslag voor het timmerbedrijf wat in de familie was. De andere zijn nu al weer heel wat jaren voor verhuur ingezet.
Wordt een gedeelte nog steeds verhuurd of alles voor jezelf?

Dat er niets meer verhuurd werd was een van de voorwaarden die we gesteld hadden. Dat is allemaal geregeld. Dus alles is voor ons zelf en voorlopig is dat meer ruimte dan nodig is. Altijd handig.

Goed te horen dat de projecten leuk zijn om te volgen! Het is (meestal althans) zo'n beetje mijn belangrijkste ontspanning dus daar moet je dan gewoon tijd voor maken. En het huis is (net als die projecten) stapje voor stapje. We gaan niet groot verbouwen maar dan nog moet er wel wat gedaan worden. Veel kan gefaseerd (eerst de benedenverdieping in orde) dus dan op die manier. Ik denk dat we niet zo heel snel verhuizen weer dus er is tijd :D
Het huis waar we nu zitten kwamen we in toen ik nog studeerde dus dat is al weer een tijdje geleden.

Allemaal bedankt. We gaan er zeker goed op vooruit. Veel zin in.

Kleine Suzuki update:

20200331_155143 by M R, on Flickr
Zoals gezegd doe ik het een beetje anders. Eerst het plaatdeel gespoten.

IMG-20200401-WA0002 by M R, on Flickr
Met wat hulp van mijn vrouw heb ik de tankvulopening weer aan kunnen sluiten op alle slangen en het spatbord op zijn plek kunnen hangen. Nu alleen nog gaan lassen! Dit begint weer op een auto te lijken!

Dat gaat de goede kant op! Maar heb je nu ook de randen gespoten? Die moeten toch nog gelast worden?

Eerst spuiten en dan lassen? Dat is behoorlijk onconventioneel. :) Hoe ga je dat doen dan? De verf brand dan toch weg met als gevolg een zeer vervuild smeltbad.

Barri zei:
Dat gaat de goede kant op! Maar heb je nu ook de randen gespoten? Die moeten toch nog gelast worden?

Dit was makkelijker dan afplakken. Ze zijn niet bepaald netjes gespoten maar sommige zijn best dekkend geworden. Daar gaan we nog even snel langs met de slijptol.
Na het lassen dan de randen netjes afwerken in kleur.

Hmm vreemde volgorde inderdaad, spuiten alvorens het lassen.

Maar ik geloof dat het helemaal goed gaat komen met de Suzuki! :LOL:

Goed bezig hoor! Gaaf huis ook, lijkt me echt heerlijk zo alle ruimte om lekker te klussen. (y)

In dit weekend met lekker weer heb ik fijn kunnen toeren met de Alfa met zijn werkende airco (maar vooral ook veel met de ramen open). Het geluid van de vorig jaar vernieuwde uitlaat is precies goed. Een iets sportief brommen wat (als je in het bereik komt waar de nokkenas overschakelt) overgaat in een mooie schreeuw. En bij gas los laten heel iets napruttelen. Een heel typisch Italiaans 4 cilinder geluid. Maar qua volume blijft het wel in balans en bij constant rijden is het zelfs beschaafd. Precies de mix voor een Italiaanse executive saloon.
Geen foto's gemaakt. De Alfa is toch ook weer vies van stof en vogelpoep. Vanavond maar weer wassen.

Ik heb voor de Alfa allerlei kleine klusjes en veel onderdelen in huis. Dat is voor nu een kwestie van uitzoeken, voorbereiden en tijdelijk veilig opslaan in de kofferbak van de Alfa. Die klusjes zullen pas na de verhuizing aan bod komen. Los van de onderdelen die er nog eens op moeten heb ik ook een stuk of 6 bananendozen vol met Alfa 164 onderdelen voor als het ooit nodig is. Het is nu eenmaal zo dat voor een 164 er weinig meer te koop is dus je moet wel zelf een basis voorraad aanhouden.

Aan de Suzuki is er ook gewerkt.

Nog even over het spuiten voor het lassen. Zoals gezegd is dit meer omdat ik niet zo'n heel beste autospuiter ben (of misschien gewoon voorzichtig) en daarom het grootste deel wat verweg van de lassen zit al gespoten wilde hebben terwijl de plaat plat lag. Daarna was het een kwestie van de plekken waar er gelast moest worden weer kaal maken. Het is niet perse de meest handige manier maar meer een manier om meer resultaat te halen binnen de beperkingen.
20200404_120911 by M R, on Flickr
Dus zoals dit dus. Deze hele rand gaat nog (opnieuw) gespoten worden. Ik heb trouwens alsnog de kaalgemaakte stukjes net iets groter geschuurd om zeker te weten dat er niets aan vervuiling komt.
Ik heb nog een klein beetje werk gehad qua passing aan deze hoek. Dit stukje plaatwerk (waar de achterlicht unit straks in zit) is nogal zwak zo los van het spatbord. Ik had hier nog wel een beetje werk aan. Ook was ik hier vergeten het antiroest middel weg te halen daar waar er gelast gaat worden.

Inmiddels zit het spatbord al met een paar puntlassen vast.

Er waren echter ook wat andere klussen die gedaan moesten worden. De banden voor de Suzuki zijn besteld dus ik moest de velgen weer netjes maken.
20200405_133504 by M R, on Flickr
Zelfde process als de voorste velgen. Veel schuren. Wel blijft de velgrand wat stoeprand sporen zichtbaar houden net als de voorste velgen. Bewuste keuze.
Er is veel werk gaan zitten in ervoor zorgen dat de afdichting met de band goed schoon en glad is. Er zijn immers binnenbanden gebruikt omdat eerder iemand de banden niet luchtdicht op de velg kreeg.

Verder had ik meer zin in sleutelen. Omdat er straks weer een origineel achterschort onder de achterbumper komt (niet de huidige die met plaatschaar is uitgeknipt voor de dubbele uitlaat opening) die ik al aan het netjes maken ben moest de oude uitlaat eraf. Ik heb vanaf het spruitstuk een nieuwe uitlaat. Dat klinkt spannender dan het is want de voorpijp is alleen een bochtje onder het carter door en daarna is er 1 demper die achter de versnellingsbak ligt. Uiteraard nog geen katalysator in dit tijdperk.
Aangezien ik alle bouten al een tijdje met WD40 had ingespoten kwamen ze allemaal zo los.
Verder waren er een aantal koelwaterslangen, brandstofslangen, vacuumslangen etc. die ik allemaal wilde vernieuwen. Ook een iets roestige koelwaterleiding heb ik meteen eraf gehaald om te ontroesten. En zo kwam er steeds meer van de motor in beeld. Afbladderende verf deed het geheel er wel erg slecht uitzien. Dus dan toch maar even een beetje werk gestoken in schoonmaken en verven.
20200405_193344 by M R, on Flickr

De motor krijgt een grote beurt met distributieriem zodra ik de spullen binnen heb. Ook zijn er nog wat zaken om goed schoon te maken. De draagarmen van de wielophanging maak ik ook nog even los en worden schoongemaakt en geverfd ter roestbescherming. Deze draagarmen zijn niet rot maar het schijnt een kwaaltje te zijn van de SC100.

En toen bleek een van de draagarmen toch een paar gaatjes te hebben. En dan maar de keuze gemaakt om een setje 2e hands maar niet roestig te kopen en die goed te behandelen tegen toekomstige roestvorming. De oude draagarmen zijn wel te herstellen (en aangezien draagarmen duur zijn van SC100s) maar dat komt in de toekomst wel een keer.

2 buizen gekocht, bij elkaar gebatst en klaar zo te zien. Die nieuwe uitlaat oogt ook wel heel ielig zo naast die dikke pijp, haha. Wel een stuk beter dat dan weer wel.

Even de zonnige dagen gebruikt om te sleutelen aan de motor van de Suzuki. Met al het plaatwerk uit de weg is het toch makkelijker om erbij te komen.

suzuki-sc-1-0-gx-1-0-gx_13 by M R, on Flickr
Dit is de situatie waarmee we begonnen. Een motor die circa 20 jaar geleden is gereviseerd en in een grijs-blauw was gespoten wat er vrijwel volledig al vanaf gebladderd was. Na die tijd is er ooit nog een keer een nieuwe distributie riem opgegaan (die zag er onverwacht fris uit nog) maar verder waarschijnlijk geen uitgebreid onderhoud meer gehad. En daarnaast is er ooit een kortsluiting geweest in en bij de dynamo bedrading (het is nog een systeem met een externe spanningsregelaar!) wat niet al te netjes gerepareerd was.

20200405_193344 by M R, on Flickr
Na het verwijderen van diverse delen (veel koelslangen en buizen) kon er stuk voor stuk wat opnieuw gespoten worden in een zilvergrijs.

20200410_144703 by M R, on Flickr
Distributieriem eraf, bijbehorende kappen eraf en waterpomp eruit. Net als eerder was het duidelijk dat de koelvloeistof al heel lang niet meer ververst was. In het werkplaatshandboek ontdekte ik ook nog een bout om de watermantel van het blok af te tappen. Door het schuinstaan van het blok loopt via de waterpomp immers de watermantel niet leeg.

20200410_202639 by M R, on Flickr
En met een ontroeste distributie kap met weer een beetje verf erop, nieuwe waterpomp, nieuwe spanner en natuurlijk een nieuwe riem. De markeringen kon ik terugvinden in het werkplaatshandboek alleen zijn ze door de wielkast niet zichtbaar. Een spiegeltje hielp gelukkig.

20200410_195334 by M R, on Flickr
En zo met een hele serie aan nieuwe slangen, nieuwe thermostaat, nieuw benzinefilter en hier en daar een likje verf of juist schoonmaak begint het dan weer ergens op te lijken.

20200412_183227 by M R, on Flickr
20200412_183237 by M R, on Flickr
Met de nieuwe uitlaat eronder, opgefrist luchtfilterhuis (en ik heb zelfs een nieuw luchtfilter gevonden!), de dynamo geplaatst met nieuwe V-snaar, dynamobedrading hersteld (gesoldeerd) en dan lijkt het weer heel wat. Het koelsysteem is ook weer gevuld en na een paar kleine lekkages (slangklemmen aandraaien) lijkt het ook dicht te zijn.

20200412_173353 by M R, on Flickr
20200412_173333 by M R, on Flickr
De draagarmen heb ik helemaal vrij gemaakt van oude tectyl en losse roest. Onder alle troep kwamen goede draagarmen tevoorschijn. Die zijn uitgebreid behandeld met roestomvormer, holle ruimte wax etc.

20200412_173406 by M R, on Flickr
Ik heb besloten het rechter spatbord voorlopig te laten zitten. Het achterlicht aan die kant kon dus ook weer terug na uiteraard weer als nieuw te zijn gemaakt. Met even de motorkap weer op zijn plek gehangen ziet er het er weer een stuk beter uit.

"Well this ain't brain surgery", maar als je met een spiegeltje de distributie op tijd mot zetten, is 't wel een soort van operatie :)

Sjon77 zei:
"Well this ain't brain surgery", maar als je met een spiegeltje de distributie op tijd mot zetten, is 't wel een soort van operatie :)

Spiegels kunnen helaas ook vertekend beeld geven. Gisteravond nog maar een keer opnieuw gedaan want de motor wou niet echt lekker lopen. En ja... een tandje ernaast.
Nu loopt de motor weer prima. Eerste keer goed opwarmen is gelukt. Totdat er toch iets ging lekken van koelvloeistof. Er is een slangklem die van de slang af geschoven is. Zat schijnbaar te dicht bij het uiteinde. Dat is ook wel weer goed op te lossen in ieder geval.

Verder is het druklager wat rumoerig maar dat is niet al te erg.

Nu de motor weer fris is en er netjes uitziet is het tijd om weer met het plaatwerk verder te gaan.
Maar eerst was het tijd voor een mod... alleen niet aan een auto.

Ook met het 2e lasapparaat merkte ik wat haperingen aan de draaddoorvoer. Het was dan een kwestie van tijd totdat deze ook stuk zou gaan.
Opengemaakt dus om maar eens te kijken hoe dat nu eigenlijk werkt. Lang verhaal kort en met deels hergebruik van wat rommel die nog op de plank lag heb ik het gehele draaddoorvoer systeem aangepakt.
Nu is er direct een 220V naar 12V converter; los van diegene die voor de lasstroom verantwoordelijk is. Zo in de bedrading aangesloten dat het zonder schade weer te herstellen is. De schakelaar in de toorts bediend een dubbel relais wat zowel de PCB (die nu alleen de lasstroom regelt) aanstuurt als ook de DC motor van de draaddoorvoer. Die gaat echter eerst nog via een PWM circuit wat met een potmeter de snelheid regelt. In plaats van de oorspronkelijke potmeter dus. Het hele draaddoorvoer circuit is nu dus buiten het PCB gehaald en het kan tot maximaal 5A.
En nu hapert de doorvoer niet meer. ook weet ik zeker dat het meer dan genoeg sterkte bevat en dus niet snel stuk zal gaan. . En ik kan eventueel het nog terugbouwen naar origineel. Het was even opnieuw zoeken naar de instellingen maar ik heb er weer prima mee kunnen lassen.

Was dit echt perse nodig? Mwah... Het was wel leuk om weer eens te doen.

Na de aanpassing het laswerk af kunnen maken aan de linkerkant. Ik moet nog een klein stukje plaat maken voor de overgang van de onderrand van het achterraam naar het spatbord en als die erin gelast is dan is het voor links helemaal klaar.
20200419_163930 by M R, on Flickr

Ook al een begin gemaakt aan een beetje plamuur op wat van de randen smeren. Het voelt soms toch wat nutteloos als je bedankt dat je 80% er weer vanaf moet schuren. :D
20200419_170125 by M R, on Flickr
De bedoeling is dat je de plaatwerk rand wel iets blijft zien (zoals het hoort) maar wel wat strakker. En ook om een goede afdichting mogelijk te maken voor het afdichtrubber van het achterlicht.

Verder is het achterschort (het plaatwerk achter de achterbumper) ook vervangen door een ander die eerst strak gemaakt is en daarna gespoten. Enigzins frustrerend is dat het achterschort echt uit flut plaatwerk gemaakt is. Erg dun vooral. Je kan er bij wijze van spreken met je duim een deuk induwen. Monteren zonder iets krom te staan ergens lijkt niet goed mogelijk. Het zal wel nodig zijn geweest om goedkoop de ventilatie gaten erin te persen maar toch. Het heeft ook eigenlijk alleen maar als doel om de uitlaat af te schermen.

De Corvette heeft inmiddels weer een opgefriste dynamo en zal de komende dagen veel tijd doorbrengen op een hefbrug. Maar eens zien of het gaat mee zitten of juist gaat tegenvallen.

Om het gebrek aan foto's van de Suzuki (ik vergeet het nogal eens) te compenseren dan maar eens wat foto's van de Alfa. Voor de fotowedstrijd hier was de opdracht een detail foto. Na een stuk of 20 foto's te hebben gemaakt hier mijn 3 favorieten. Eentje daarvan is ingezonden.

20200411_141013 by M R, on Flickr
Voorzijde - de af-fabriek slechte passing van de koplamp valt wel erg op zo trouwens.

20200411_140855 by M R, on Flickr
Achterzijde

20200411_140736 by M R, on Flickr
Zijkant

De bergen aan Alfa onderdelen die opgeslagen zijn in de schuur verhuizen stap voor stap naar de kofferbak van de Alfa ter voorbereiding op de verhuizing. Zoveel mogelijk dan want ondanks de best forse kofferbak van de Alfa is het toch te klein voor de hoeveelheid onderdelen.
De LT mag ook weer aan het werk de komende tijd maar dan als klusbus. Die halen we ongeveer over 2 weken uit de stalling.

Wederom leuk werk aan de Suzuki! Ik herken de plamuur-perikelen, je schuurt alles er weer af :LOL:

Voortaan niet even een laagje pimer over de lassen alvorens te plamuren? Kan overigens wel gewoon hoor, over blank plaatmateriaal!

Zijkant foto van de Alfa is mijn favo!

Engineer2 zei:
949_1440 by M R, on Flickr

(..)

Gut, besluit ik van de week om eens niet rechtdoor te rijden (langs die boom, wat eigenlijk niet mag met mijn (werk)voertuig).. maar om het gele bord met de omleiding te volgen.. zie ik opeens het beeld van deze garagedeuren. :p(y)

Heb je nu zelf deze 'ruimtelijke' foto genomen of is dit een beeld van de verkopende partij? ;)

Veel plezier / geluk ermee. (y)

:D Dan zal je er nog weleens wat bekende auto's zien staan zo nu en dan

Dit is een makelaars foto inderdaad. Doen ze goed he.
Eerlijk gezegd heb ik de foto's van de buitenzijde pas veel later bekeken. We wonen nu immers al vlakbij dus we kenden het huis en de tuin vrij goed.

Een klein beetje tijdsdruk voel ik wel met de Suzuki.
En dat terwijl ik qua werk voor een paar klanten ook even wat drukker ben. Gelukkig.

De bedoeling was om het werk aan de linkerzijde nu eens af te ronden. Dat is nog niet helemaal gelukt maar ik ben aardig opgeschoten.

20200425_140151 by M R, on Flickr
Voor het hoekstuk moest ik zelf een plaatje in vorm maken. Daar is wel wat werk in gaan zitten om dit goed passend te maken. Zie hier een tussenstadium.

20200426_153955 by M R, on Flickr
Ik had al eerder de achterste hoek strak gemaakt en gespoten dus de achterlicht unit kon geplaatst worden en het achterschot ook.

Ik heb een extra achterbumper die iets mooier is dan mijn exemplaar maar met nogal roestige beugels. Die ga ik op een later moment op mijn gemak opknappen.
Voor nu dus mijn bumper een beetje opgepoetst en gemonteerd.
20200426_162009 by M R, on Flickr

De roestige rechter achterkant mag nog even zo blijven. Zou APK waardig moeten zijn en dat is (na het rijdend naar het nieuwe huis kregen) het hoofddoel eerst.

20200426_184930 by M R, on Flickr
En ook de connectie met de B-stijl is weer strak. In de avond is dit weer netjes zwart gespoten en inmiddels zit ook het raamrubber en zijraam er weer in.

Verder nog veel onzichtbaar werk. Tectyl gespoten hier en daar. Linksachter wielophanging weer in elkaar gezet. Etc.

Goed werk weer aan de Suzuki! Inmiddels het lassen helemaal onder de knie?
De metaalvoorbereiding ziet er iig vakkundig uit, mooizo!

Terug
Bovenaan