Engineer: '65 Panhard/'73 Saab/'75 AlfaSud/'81 Suzuki/'88 Corvette/'97 Alfa 164/'10 Wind/'13 Panda 4x4/'17 124 Spider/'21 Pössl/'22 Alpine/'24 Nio

Zag vandaag nog op de a50 (of was het al op de a73?) Een gele LTcamper. Zie je niet vaak meer. Wel hand vol Pössl's gezien.

Heerlijke ruimte eigenlijk in de LT, stiekem wel een beetje jaloers.

Leuk trouwens dat mijn keukenblok dezelfde inhoud gaat krijgen zoals bij jou.
Pb mij maar trouwens als je hulp wilt met de verkoop. Dan zet ik 'em even uit in de bekende groepen (y)

uwbuurman zei:
Zag vandaag nog op de a50 (of was het al op de a73?) Een gele LTcamper. Zie je niet vaak meer. Wel hand vol Pössl's gezien.

De LT's vallen niet zo erg op maar het zijn er nog best wel wat. Ze zijn ook 20 jaar in productie geweest voordat de 2e generatie (die samen met de Sprinter) op de markt kwam.
Hier in het dorp zijn er inclusief die van ons 2 als camper (onze nieuwe buren hebben de andere toevallig) en 1 of 2 als paardenwagen.

BartM94 zei:
Heerlijke ruimte eigenlijk in de LT, stiekem wel een beetje jaloers.

Leuk trouwens dat mijn keukenblok dezelfde inhoud gaat krijgen zoals bij jou.
Pb mij maar trouwens als je hulp wilt met de verkoop. Dan zet ik 'em even uit in de bekende groepen (y)

Een LT is echt een stuk groter dan een Transporter :) En een vast hoog dak laat het nog groter lijken.
Ik ben in ver gevorderde gesprekken met een koper. Alleen zitten reisrestricties door Corona nog in de weg. Er zijn al veel gegadigden die zich gemeld hadden en afgevallen zijn. Er is dus interesse genoeg al geweest (totdat men beseft dat er een verschil is tussen een oldtimer camper en een oude camper).

De andere auto's dan ook even aan bod.

De Citroen C1 is toe aan onderhoud en APK en dat zal binnenkort eens plaatsvinden. Ik vermoed zo dat we minstens 2 en misschien wel 4 banden moeten vervangen. Kost gelukkig niet veel allemaal voor zo'n C1.
Ook moeten we nog steeds eens de achterbumper laten overspuiten. Los van afbladerende lak was er begin van het jaar een lichte aanrijding die wat krassen heeft achtergelaten.
IMG-20200914-WA0000 by M R, on Flickr
Verder blijft het allemaal gewoon goed werken. We hebben heel iets olieverbruik al sinds we hem gekocht hebben maar dat blijft stabiel. Ik denk net een liter olie tussen beurtjes.

De Ioniq kwam net met een service melding dat we al richting een jaar gaan sinds de laatste service (toen bij aflevering gedaan in eind Oktober). Qua kilometers had het nog langer mogen duren. Ik begreep dat er ook een SW update van een aantal modules is en daarnaast ook een mooi moment om de navigatie kaart weer te laten bijwerken. Ik ben benieuwd; het is de eerste service beurt voor een elektrische auto die ik vanuit klanten perspectief ga meemaken. Overigens; de Ioniq staat op 13.7kWh/100km gemiddeld en de (nog altijd nauwkeurige) range indicatie is 220 a 240km op een volle accu. Ook wel eens meer. En we gebruiken gewoon de airco (niet op airco ECO stand maar gewoon) en dergelijke en ook rijden we gewoon de snelheid op de snelweg en dergelijke. Ik ben een tevreden Hyundai klant.

Verder was er eindelijk weer eens gelegenheid om met de Corvette een tocht te maken met een paar andere Corvette liefhebbers. Met de NCRS in het gebied tussen Veluwe en Zwolle een heel mooie tocht gereden. Kalm aan cruisend met open dak.
20200920_135617 by M R, on Flickr
20200920_135631 by M R, on Flickr
20200920_145235 by M R, on Flickr
119981969_4396153187123060_5090196087571363587_o by M R, on Flickr

119969096_2685474071706864_8367347262713325203_n by M R, on Flickr
Een verse aanwinst van een kennis: afkomstig uit Wisconsin en in een heel erg zeldzame kleur.

119965990_2685473935040211_2245536177931815520_n by M R, on Flickr
119963005_2685474021706869_1922094807665167506_n by M R, on Flickr
20200920_153702 by M R, on Flickr

20200920_153356 by M R, on Flickr
20200920_153746 by M R, on Flickr
En op zo'n mooie dag kom je ook wel wat andere klassiekers tegen. Een mooie Jaguar en een SAAB 96.

Klein nieuws: de C1 heeft zijn groot onderhoud gehad, met APK. Een lampje en 2 banden waren er nodig. Alles bij elkaar rond de 400 Euro. Ik zie dat nog steeds als heel goedkoop auto rijden.

Sinds de vorige APK bijna exact 10.000km gereden. In mijn beleving waren dat er meer.

Gefeliciteerd met de camperbus, klinkt als een fijne configuratie! Mijn buren hebben een nieuwe transit custom nugget met klapdak gekocht na hun pensionering zo'n 3 jaar geleden, en verbazingwekkend wat een ruimte je hebt op een relatief klein oppervlak.

Camper indelingen zijn inderdaad ontzettend slim opgezet. Maar wel weer heel verschillend ook.

20201002_172201 by M R, on Flickr
Een laatste foto van de opstelling op de oprit met de LT erbij. Sinds dit weekend is hij niet meer van mij.
We waren erg ver met een kennis in Ierland voor de verkoop. Juist doordat er daar alleen op het eiland van de LT gebruik zou worden gemaakt waren de "ongemakken" van de LT prima te overzien. Het was immers op dat punt dat anderen zijn afgehaakt. En ik had geen zin in verkopen om daarna te horen dat het op een teleurstelling was uitgelopen. In feite was de verkoop rond alleen zijn we gestrand op de internationale corona maatregelen. En terwijl we aan het zoeken waren naar mogelijkheden werden daarbij zowel in Nederland als in Ierland de maatregelen nog maar eens strenger. Met de deadline voor het inruilbod (wat ook niet slecht was) daarom gekozen om gewoon in te ruilen. Een paar LT(camper) specifieke zaken aan onze nieuwe buren meegegeven die met hun (benzine) LT camper nog proberen een aantal jaar langer door te gaan.

Nu dus geen camper meer. Het is wachten tot de nieuwe er is. Het goede nieuws is dat de productie is opgevoerd en de camperbouwer sinds een paar maanden zelfs een extra productielocatie heeft. De wachttijd zou dus ietsje korter kunnen zijn dan verwacht. Het andere goede nieuws is dat onze bestelling is doorgegeven in de serie nog net voor alle herfst bestellingen. Dat schijnt elk jaar een ware vloedgolf aan bestellingen te zijn en inderdaad was het behoorlijk drukker bij de camper importeur.

Wij hebben met onze vorige camperbus, een mercedes 207 uit 1987 ruim 10 jaar met veel plezier en weinig problemen half europa bezocht. Verbazend genoeg kreeg ik er meer voor terug als ik er voor betaald had... Nu met een 'moderne' integraal uit 1995 op pad. Een turbodiesel is toch wel fijn na die lamme 72 pk-tjes van het busje.

Overigens vroeger wel een lt camper gehad. Maar met complete camperopbouw vond ik die zo zwabberen dat ik het niet prettig vond rijden.

Straks veel plezier met de nieuwe.

Zooo, dat is wel een hele mooie camper die nieuwe! Gefeliciteerd! Zal vast inderdaad een stuk comfortabeler zijn dan de oude. (y)

Met alles geregeld voor de camper(s).. (ik heb nog zonnepanelen extra bijbesteld) is het nu het lange wachten :) Er zijn al wat handige accessoires gekocht, inclusief wat extra beveiliging enzo. Voorzichtig plannen maken doen we ook al. Eind zomer volgend jaar naar Zuid/Midden Noorwegen en het inmiddels erg bekende stukje Zweden slaan we dan ook niet over. Hopen dat corona tegen die tijd onder controle is.

Aan de SAAB is al een hoop werk verzet nu (de kloenk geluiden zijn weg en het contactslot werkt nu weer fatsoenlijk) maar toch is hij gezakt voor de APK. Een paar kleine zaken maar wat ernstiger is dat de iets krokante kriksteun een gat in de dorpel bleek te zijn. Er komt dus wat laswerk bij. Uitbesteed want echt tijd ervoor is er nu niet om het zelf te doen.
002_Saab_96_M_R by M R, on Flickr
Balen... maar tegelijk ook wel blij dat dit de enige plek is die echte roestschade heeft.

Wel weer een paar mooie foto's gevonden door een autospotter/fotograaf.
6e Saab-Meeting De Meern_17 by Ronald Houtman, on Flickr
6e Saab-Meeting De Meern_04 by Ronald Houtman, on Flickr

Vanaf foto lastig in te schatten, maar mijn 1e gedachte is: valt toch wel mee qua grootte en is dat wel echt af-keur? Een dorpel mag 20 of 30% rot zijn, meen ik: in cm's kan dat nog best veel. Tuurlijk wel een klus die moet gebeuren, maar zonder tijdsdruk van de apk, kun je 't misschien toch zelf doen.

Sjon77 zei:
Vanaf foto lastig in te schatten, maar mijn 1e gedachte is: valt toch wel mee qua grootte en is dat wel echt af-keur? Een dorpel mag 20 of 30% rot zijn, meen ik: in cm's kan dat nog best veel. Tuurlijk wel een klus die moet gebeuren, maar zonder tijdsdruk van de apk, kun je 't misschien toch zelf doen.

Ik twijfel ook wel een beetje. Het is een vrij lange "scheur" eigenlijk en dan tikt het met weinig roest wel hard aan. Qua oppervlakte is het niet veel maar of je nu overhangende plaat die niet meer vastzit mag tellen als oppervlak die ok is..? De dorpel is ook maar kort eigenlijk. Een 15% is het zeker wel, misschien net aan 20%.

Maar omdat ik ook gewoon onbezorgd wil rijden met de SAAB (en er nog genoeg te lassen is aan de Suzuki) ben ik voor de luie oplossing gegaan.

Met nog een ruime week te gaan voor het onderhoud trof ik dit aan:
IMG-20201007-WA0000 by M R, on Flickr
Rechterachter band van de Ioniq plat

Dan maar de Hyundai service gecheckt en die komen ook gewoon aan huis en ook bij lekke banden. Prima geregeld! Die vonden het gat
20201007_105200 by M R, on Flickr
Helaas geen spijker of zoiets maar een gat in de wang. Hoe dat nu kan? Niet te repareren uiteraard.

Nu heeft een beetje moderne auto geen reserveband en bij een EV is dat al helemaal zeldzaam. Dus zonder reserveband zit er dan niets anders op om de auto op te laden en voor reparatie weg te brengen. Een vervangende auto (of als het meezit wachten op de reparatie) is dan de oplossing. Aangezien ik toch al thuis was werd dat alleen maar lastiger dus niet gedaan.
20201007_110349 by M R, on Flickr

Nu is het even wachten op een seintje dat we de Ioniq (met een nieuwe band) weer kunnen ophalen.
Prima service en goed geregeld. Het laat wel goed zien dat er, zelfs als je zelf geen banden wisselt, tijdsvoordelen zijn aan wel op zijn minst een thuiskomer aan boord hebben. Blij dat de rest van de vloot het wel heeft. Alhoewel de Suzuki niet en die van de Corvette is te oud om nog te gebruiken.

Gezien de zwarte veeg op de velg is dit typisch een gevalletje : net een stoeprandje of putje in de stoeprand meegepakt...
Meestal gaat het goed, soms net niet...

Sjon77 zei:
Vanaf foto lastig in te schatten, maar mijn 1e gedachte is: valt toch wel mee qua grootte en is dat wel echt af-keur? Een dorpel mag 20 of 30% rot zijn, meen ik: in cm's kan dat nog best veel.
Heeft dat niet te maken met de kriksteun?

De regels mbt roest ken ik niet exact hoor, maar de apk-boer heeft mij welles h.e.e.a. uitgelegd & aangewezen van hoeveel roest nog wel goedkeur is en daar schrok ik van. Bijv.: dorpel achter de deur (van 2/3-deurs auto), dus met plaatwerk erboven, mocht in mijn geval de helft van weg zijn... vind ik nogal veel.
Dorpel + kriksteun: die combi is wellicht de bepaalde factor voor de afkeur, kan hoor. Roestschade in Apk-handboek is een flink hoofdstuk: ga ik niet uit m'n hoofd leren.

A3 White zei:
Niet leuk, maar Engineer, handig als je bent, niet even zelf demonteren en naar de bandenboer?

Ik dacht, das gewoon een spijkertje en dan is plakken aan huis wel heel tijdsbesparend. Mocht niet zo zijn.

CosmosBlueKadjar zei:
Gezien de zwarte veeg op de velg is dit typisch een gevalletje : net een stoeprandje of putje in de stoeprand meegepakt...
Meestal gaat het goed, soms net niet...

Klopt helemaal. De schuldige die gisteren met de auto reed heeft bekend :D

Sjon77 zei:
De regels mbt roest ken ik niet exact hoor, maar de apk-boer heeft mij welles h.e.e.a. uitgelegd & aangewezen van hoeveel roest nog wel goedkeur is en daar schrok ik van. Bijv.: dorpel achter de deur (van 2/3-deurs auto), dus met plaatwerk erboven, mocht in mijn geval de helft van weg zijn... vind ik nogal veel.
Dorpel + kriksteun: die combi is wellicht de bepaalde factor voor de afkeur, kan hoor. Roestschade in Apk-handboek is een flink hoofdstuk: ga ik niet uit m'n hoofd leren.

Klopt. Behoorlijk hoofdstuk. En soms mag er verbazend veel rot zijn. Misschien toch die kriksteun hier. En verder is het roestschade over een lengte vooral. Ik denk dat het op het randje valt maar zeker weten is lasatig te zeggen. Hoe dan ook.. het hoort er niet te zitten en nu dan maar meteen.

Met het niet doorgaan van wat ritten stond de Alfa nu toch alweer een tijd stil. En het was toch wel de bedoeling om nu eens wat meer dan 1 tank benzine leeg te rijden. Rust roest immers. Zodoende maar eens een rivierdijk opgezocht en een beetje kalm aan kunnen genieten van de herfst, Terug over de snelweg om de motor ook even wat meer te belasten. Het blijft een heerlijke auto.
20201011_132814 by M R, on Flickr

Blijft geweldig een 164!!
En idd zo af en toe goed uitlaten is heel erg goed bij oudere auto's.
Lekker alles warm rijden.
Foto's van die corvette meeting heel erg gaaf :cool:

Ik heb even weer bijgelezen... Jullie hebben niet stilgezeten!

Ik zag het op FB al, maar het huis wordt mooi zeg!

Daarnaast leuke foto van de Alfa en van het Corvette event!

Qua APK is het jammer dat de SAAB er niet door is zeg, lijkt me inderdaad nog mee te vallen, maar ik heb er niet veel verstand van om eerlijk te zijn. Ik meende van Erin eens gehoord te hebben dat dragende delen erger zijn in vergelijk met niet dragende delen, maar of dit zo is.. geen idee. Dit was een gesprek met bier na het klussen, het kan zijn dat ik iets verkeerd heb ;)

Qua APK is de C1 dan wel weer heel mooi!

Die band van de Hundee doet me denken aan de Voyager van een kameraad. Mijn ouders hun straat is smal, en als je de uitrit uitdraait moet je scherp indraaien, raak je namelijk de andere kant van de rijbaan (en dus de trottoirband die vrij nieuw, maar vooral scherp is) heb je zo een gat in je band, zoals hij toen ook had. Later had de visite van de buren hier ook last van.

Maar wauw, die Pössl, wat een mooie zeg, wat gaaf! Gefeliciteerd!! Mooi indeling ook. Jammer van de LT, maar ja dan merk je dat de tijd niet stil staat.

Het staat hier zeker niet stil. Altijd wel ontwikkelingen.

Nu weer een Ioniq update. Inmiddels voor onderhoud geweest; de 15.000km/12maanden beurt nu. Ik was toch benieuwd wat ze dan zoal doen. Nu, dat is niet heel veel. Airco vulling gecontroleerd, interieurfilter vervangen, visuele controle en uitlezen van foutcodes en State-Of-Health van de accu.

Daarnaast hoort er een update van de navigatie kaart bij. Maar dat ging niet helemaal volgens plan. Ik had aangegeven dat heel soms de navigatie vastloopt. Start dan ook wel weer snel op maar het hoort niet zo te zijn. Nu, bij het installeren van een SW update liep de navigatie unit nu helemaal vast. Dus die wordt nog vervangen of gerepareerd onder garantie.
Verder geen enkele opmerking, en ik heb zelf ook geen enkele klacht.

Het gemiddelde verbruik blijft ook vrij constant laag. 13.7 kWh/100km staat er nu op als lang-gemiddelde maar dat is al opgelopen vanaf 13.5. Iets meer snelweg de laatste tijd maar vooral ook af en toe de ontwaseming nodig gehad. En je kan in het verbruik goed merken wanneer de warmtepomp (koelend of verwarmend niet al teveel energie) het niet alleen aan kan en de elektrische verwarming erbij komt. Sommige ritten zijn dan ineens 15.8. Alsnog niet slecht.

Elektrisch rijden blijft wel fascinerend vind ik. Heb de Ioniq nog niet vaak (misschien wel nooit eigenlijk) in het echt goed bekeken, maar het idee van zelf ooit een EV bezitten spreekt me nog steeds zeker aan! Toevallig stond ik gister bij het stoplicht achter een Tesla Model S en volgens mij wilde de bestuurder even zijn "ludicrous mode" uitproberen haha want toen het groen werd stoof dat ding echt als een raket weg o_O

Zo'n Ioniq is gewoon ook echt een fijn ding. Geen heimwee naar de V70 of Benz? :)
Wij hebben natuurlijk de Citigo, maar ik zou zelf ook wel een EV willen ipv de Focus.

Heimwee naar de Volvo of Benz hebben we niet nee. Hooguit op 1 ding: de vering van de Ioniq is wat lomper op drempels en diepe putten in de weg. De stoelen zijn gelijkwaardig en dat is echt een compliment voor Hyundai.
Qua kofferruimte lijkt de Ioniq wat kleiner maar zeker met de achterbank plat kan er ontzettend veel in. Alleen de lage daklijn zit soms in de weg. Maar dus zelfs de grote kofferbak van de Volvo missen we niet.

Nog niets gehoord trouwens over de garantieclaim op de navigatie unit. Maar dat schijnt ook een week te kunnen duren.

Goed nieuws op SAAB vlak; de 96 is weer thuis. Met groot onderhoud aan remmen, ontsteking en een goede reparatie van de roest was ook de bijbehorende APK zo behaald. Een paar wens puntjes op de onderhoud lijst (o.a. versnellingsbakolie) schuiven naar het voorjaar aangezien anders de werkplaatsplanning daar een beetje teveel uit de hand zou lopen.

Ik kon het niet helemaal laten en heb dus maar even een profronde gereden met de SAAB. En het is echt top nu.

Ook heb ik me nu voor het eerst gewaagd aan het rijden met vrijloop ook wel bekend als freewheelen.

Met de vrijloop actief valt de verbinding tussen motor en versnellingsbak weg zodra je gas los laat. Of beter gezegd zodra de auto de motor wil gaan aandrijven. Ipv op de motor afremmen is het nu een beetje van te voren uitkienen en de auto laten uitrollen. Heel modern natuurlijk want heel veel automaat bakken doen dit. Bij de SAAB blijft de motor dan stationair draaien maar bij die automaten vaak dat zelfs niet eens. En ook bij EV's is dit vaak een mogelijkheid. Allemaal om zuiniger te zijn, alhoewel het bij SAAB ging om het beschermen van de 2takt motor. En bij de V4 hebben ze het toen laten zitten omdat klanten het gewend waren.

Het heeft nog een extra voordeel: je kan namelijk schakelen zonder koppelen. Zowel op als terugschakelen. Even het gas los en dan zonder probleem.

Ook al is het even wennen dat afremmen op de motor er niet meer is, toch heeft dit wel wat.

In feite wel. Er zit een hendel net boven het gaspedaal. Daarmee verschuif je een soort synchromesh ring die de vrijloop blokkeerd of juist niet.

De vrijloop is maar een klein ding. Een centrifugaal koppeling. Past zowat in je hand terwijl al het motorkoppel er doorheen gaat. Vandaar dat de 99 dit niet meer had. Meer vermogen dan een iets opgevoerde V4 kon hij niet aan.

Op de valreep van het jaar gaat het nog lukken om de 4 oudjes te laten taxeren. Ik wilde in ieder geval een geldige APK en goede staat van onderhoud op 3 van de 4. Daarna was het nog even wachten want ik zat met corona symptomen in quarantaine/ziek op de bank (na 2x een negatieve test uitslag en langzaam aan de betere hand vertrouw ik er weer in). Maar nu is het toch gelukt om over een paar weken alles weer getaxeerd te hebben.

Dat betekent de hele stapel aan papieren van elke auto weer boven water te halen. Ik heb zoveel mogelijk documentatie qua geschiedenis en onderhoud van elke auto en van de Corvette zelfs certificaten. Van de SAAB heb ik zelfs de gehele geschiedenis vanaf nieuw.
En verder is het dan ook nog wat werk ook nog even wat puntjes op de i zetten en alles nog even goed schoon te maken. Je wilt wel een beetje goed voor de dag komen bij zo'n taxatie.

Ik ben erg benieuwd. Alleen de Corvette en de 164 had ik al een eerdere taxatie van. Aangezien die aan de voorzichtige kant waren in vergelijking met andere die ik ken verwacht ik iets meer nu. De SAAB verwacht ik op aanschafwaarde of net ietsje hoger. De Suzuki is nogal een gok omdat die nog in restauratie is.
Ik ben verder ook van taxateur gewisseld. Het blijft toch een beetje zoeken naar iemand met wie je een klik heeft en iemand die zowel een klik heeft me jouw auto's en tegelijk ook nog objectief kan kijken.

Het is meteen ook een goed excuus om dan eens een "groeps"foto te maken. Dat moet toch wel gaan lukken.

uwbuurman zei:
Werkt dat, die ethanolkiller? Doe je dat omdat je e10 tankt? Of doe je dat ook bij de ron98?

Ik heb dit jaar een ander merk maar eerder ook al eens toegepast. Ik tank wel altijd braaf ron98 maar het lukt niet altijd om de echte 0% ethanol versie te hebben. Dus een E5 gaat er weleens in. Wat ik erin gooi werkt als ethanol killer, gaat condensvorming tegen en volgens de beschrijving heeft het effect op de veroudering van de benzine (het uitdampen van de lichte delen).
De Corvette heeft in de eerste jaren dat ik hem had nog weleens last gehad van slecht starten in het begin van het seizoen. De Alfa had vooral last van de eerste start. Nu al 2 winters met van dat spul erin en het is echt veel beter. Dus in ieder geval voor de gemoedsrust gooi ik dit er maar in.

De SAAB krijgt bij elke tank een loodvervanger die ook werkt als ethanol killer (en ook altijd op ron98), anti-condens en anti-veroudering dus die krijgt niet nog eens extra voor de winter. De Suzuki is door zijn Japanse roots gemaakt voor ongelood dus die krijgt uiteindelijk hetzelfde recept als de Corvette en de Alfa. Maar van de Suzuki moet ik toch nog de carburateur reinigen.

Engineer2 zei:
Ik tank wel altijd braaf ron98 maar het lukt niet altijd om de echte 0% ethanol versie te hebben. Dus een E5 gaat er weleens in.
Ook 0% ethanol hoort een E5 sticker te hebben, er bestaat geen E0 sticker. In ieder geval V-power en BP ultimate zijn 0% ethanol.

406c zei:
Engineer2 zei:
Ik tank wel altijd braaf ron98 maar het lukt niet altijd om de echte 0% ethanol versie te hebben. Dus een E5 gaat er weleens in.
Ook 0% ethanol hoort een E5 sticker te hebben, er bestaat geen E0 sticker. In ieder geval V-power en BP ultimate zijn 0% ethanol.

Inderdaad, dat bedoelde ik ook. Maar BP is er niet in de buurt en de Shell pompen met V-power zijn er ook niet zo veel. Dus zodoende komt er ook weleens een echte E5 (5%) in terecht. Voordat E10 werd geïntroduceerd reed ik ook al regelmatig met een 5% ethanol. En in het buitenland heb ik ook weleens E10 moeten tanken bij gebrek aan een alternatief. Ofwel; ik ga niet tot het uiterste om maar een echte 0% te krijgen. Ik let wel op dat ik zover mogelijk nooit E10 tank. En ik zorg ervoor dat ik voor de (winter)stalling een additief gebruik wat zowel ethanol killer is als ook meer.
Of het allemaal echt nodig is weet ik niet maar gemoedsrust doet ook een hoop. Ik heb ook in alle oldtimers een brandblusser... gemoedsrust in ieder geval.

Om het thema aan foto's nog maar even verder door te voeren... Ik heb ze allemaal nog even goed schoongemaakt en de SAAB heb ik ook in de wax gezet.

20201106_120225 by M R, on Flickr
20201106_142700 by M R, on Flickr
20201104_142408 by M R, on Flickr
20201108_133301 by M R, on Flickr

20201106_120149 by M R, on Flickr
20201106_142618 by M R, on Flickr
20201104_142321 by M R, on Flickr
20201108_133218 by M R, on Flickr

20201106_120207 by M R, on Flickr
20201106_142637 by M R, on Flickr
20201104_142344 by M R, on Flickr
20201108_133241 by M R, on Flickr

De Suzuki blijft nog wel even een project. Buiten dat ik nu vooral veel stof en viezigheid eraf gespoeld heb en de motor weer even heb laten draaien heb ik er niets meer aan gedaan. In principe is het nog steeds maar een paar stappen van APK waardig verwijderd. En als we dan een beetje weten hoe alles het vol weet te houden kan de body helemaal netjes afgemaakt worden.
Met nog allerlei klusjes aan het huis, de garages die nog te vol staan met spullen die nog geen plek hebben gevonden en met erg weinig energie over gehouden te hebben (vermoedelijk corona gehad) staat het echter voorlopig nog wel even stil.

Wat een enorm gave en diverse collectie zeg, ook heel leuk zo die foto's van allemaal dezelfde hoeken (y)

Denk dat mijn favorieten toch wel de Corvette en de Alfa 164 zijn kwa looks. En vervelend van je energie level, ik hoop dat dat snel weer bijtrekt naar het oude niveau, sterkte!

Die Saab is toch wel heel gaaf, dat laagje was staat hem goed!
De rest van het wagenpark, of in ieder geval het deel op de foto's, staat er ook keurig bij.

Terug
Bovenaan