Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Engineer2 zei:En toen kwam alsnog het goede nieuws. Kenteken is geregeld. Dus gisteren meteen de aflevering.
Echt goed meegedacht en het is te merken dat ze een goede aflever controle hebben gedaan. Vooral dat laatste is iets waar je nogal eens andere verhalen over hoort.
(..)
(..) je moet er zijn (voor de klant) ná de aankoop.
20210730_155609 by M R, on Flickr
20210730_155554 by M R, on Flickr
20210730_155246 by M R, on Flickr
20210730_155315 by M R, on Flickr
20210730_155437 by M R, on Flickr
20210730_155404 by M R, on Flickr
20210730_155221 by M R, on Flickr
20210730_155941 by M R, on Flickr
20210730_155857 by M R, on Flickr
20210730_155325 by M R, on Flickr
20210729_171348(1) by M R, on Flickr
20210731_203935 by M R, on Flickr
20210731_093916 by M R, on Flickr
20210731_094200 by M R, on Flickr
20210731_094853 by M R, on Flickr
20210731_093928 by M R, on Flickr
20210731_093950 by M R, on Flickr
20210731_094920 by M R, on Flickr
20210731_095005 by M R, on Flickr
20210731_094947 by M R, on FlickrMicha D zei:Je Puzzel ziet er prachtig uit hoor, mooi verzorgde camper. Leuk ook om te horen waarom je welke keuzes hebt genomen. Dat badkamertje is wel ingenieus zeg! Kleur van de bus blijft ook briljant, echt heel fraai.
Wat ik alleen niet snap is de plaatsing en montage van die zonnepanelen, dat moet anno 2021 toch wel iets strakker kunnen met een weggewerkte kabel.
Durashift zei:Mooie foto's van de camper.
Begrijp ik het goed dat de douche en wc cel kunnen draaien in dezelfde ruimte? M.a.w., dat je daar maar 1 'kast' voor nodig hebt?
Die Alfa racer heb ik laatst op een aanhanger op de snelweg voorbij gereden, ergens bij Utrecht dacht ik.
Engineer2 zei:De camper industrie is wat minder profi dan de auto industrieHeel veel handwerk en individualisering. Een zonnepaneel voorbereiding kabel was mogelijk om in de fabriek te bestellen zodat die kabel tot achteraan het dak loopt. Dat is echter een kabel voor 1 paneel. Niet dik genoeg voor 2 panelen. Achteraf die kabel toevoegen is een keuze tussen binnendoor (veel weer slopen/gaten boren/deels zichtbaar) of over het dak. De kabels voor achteruitcamera en luidsprekers achter liggen trouwens wel netjes voorbereid en zijn goed genoeg.
Panelen zelf zijn er ook in dunne vorm die je bijvoorbeeld direct op het dak kan plakken (mits dat dak vlak is en niet zoals bij mij dus met ribbels). Die leveren echter een stuk minder op doordat ze sneller oververhit raken. Daarnaast zijn die ook niet zonder schade te vervangen als dat eens nodig mocht zijn.
Als ik een keer ergens iets zie wat ik zelf misschien anders zou hebben gedaan bedenk ik me meteen dat de concurrenten 5000 a 10.000 Euro duurder zijn. En er zijn wel een handvol campers die helemaal perfect lijken te zijn maar zonder overdrijven kosten die gewoon het dubbele... op dezelfde Citroen/Fiat basis. Voor zo'n draadje wat buiten zicht over het dak loopt ben ik best bereid genoegen te nemen met het idee dat ik daar nog een hele auto voor kan kopen. Idem met hier en daar een kiertje wat te zien is in een kast. Buiten dat nog geen dingen gevonden wat ik qua afwerking zelf misschien beter had gewild. Sterker nog; er is zoveel wat geklaagd wordt bij alle camper merken op fora (je leest altijd alleen iets van de klagers natuurlijk) dat ik zelfs heel positief verrast ben. Op de verduistering voor de cabine na voelt alles ook heel robuust en solide en er rammelt ook niets tijdens het rijden. En voor de rest is er nog garantie.
20210807_175436 by M R, on Flickr
20210808_080639 by M R, on Flickr
20210809_091334 by M R, on FlickrDurashift zei:2,7 meter is niet heel hoog, daar kan je op veel plekken mee komen, lijkt mij.
Zit er nog een waarschuwing op het rijden met open dakluik? Toevallig zag ik vanmiddag een camper met open dakluik voor het verkeerslicht van een viaduct staan.. werd dat luik net dichtgedraaid(alhoewel viaduct ruim 4 meter doorgang heeft).
Gelukkig dat het rubber onder het frame is blijven zitten.. anders had het frame een mooie kras in de ruit gemaakt..vrees ik.
Wel slordig.
Moderator
Engineer2 zei:...Aldus iemand met bijna 20 jaar in de auto industrie, betrokken in wereldwijde standaardisatie en samenwerkings committee's, een stuk of 100 publicaties en een aantal wereldwijd geldende patenten.... Ohja en van die patenten ben ik nog steeds niet rijk geworden![]()
Wouter82 zei:Wat was het waarheidsgehalte van deze opmerking?![]()
Engineer2 zei:...Aldus iemand met bijna 20 jaar in de auto industrie, betrokken in wereldwijde standaardisatie en samenwerkings committee's, een stuk of 100 publicaties en een aantal wereldwijd geldende patenten.... Ohja en van die patenten ben ik nog steeds niet rijk geworden![]()
Als idee voor het formaat. Een Golf is er een kleine auto bij. Des te knapper dat het zelfs als je het in het echt ziet op afstand nog steeds niet een heel grote auto lijkt te zijn.
Elco zei:Het Rolls-Royce Phantom-effect. De hele auto is schaal 1.2 : 1. Volgens mij zijn er, buiten deze Ioniq en die Rolls, geen auto's op die manier ontworpen.
Elco zei:Als idee voor het formaat. Een Golf is er een kleine auto bij. Des te knapper dat het zelfs als je het in het echt ziet op afstand nog steeds niet een heel grote auto lijkt te zijn.
Het Rolls-Royce Phantom-effect. De hele auto is schaal 1.2 : 1. Volgens mij zijn er, buiten deze Ioniq en die Rolls, geen auto's op die manier ontworpen.
244 55 zei:Elco zei:Als idee voor het formaat. Een Golf is er een kleine auto bij. Des te knapper dat het zelfs als je het in het echt ziet op afstand nog steeds niet een heel grote auto lijkt te zijn.
Het Rolls-Royce Phantom-effect. De hele auto is schaal 1.2 : 1. Volgens mij zijn er, buiten deze Ioniq en die Rolls, geen auto's op die manier ontworpen.
Mercedes 600
micha D zei:Opel Astra J GTC :T
Durashift zei:Gefeliciteerd met deze aankoop.
Zie ik het goed, op de foto met de Golf, dat de Ioniq 5 ook met camera spiegels te leveren is?
Volgens Kees de Kort wordt het automotive chip te kort bewust rondom ICE voertuigen gecreëerd. zodat de EV auto's wél uitgeleverd kunnen worden.
MatthijsL zei:Vorig jaar een hoop oude autobladen aangeschaft als Corona-vermaak. Daar zit ook een Autovisie van 1979 bij waarin de Suzuki GX Coupe (= SC100 dacht ik) uitgebreid wordt getest. Leuk om te zien hoe ze destijds tegen de auto (en auto's in het algemeen) aankeken. Wil hem best voor je bewaren als je interesse hebt.
A3 White zei:Toch even een vraag, de huidige Ioniq heeft een 28kWhb accu? En hoveeel km haal je daar uit? Heb je dit toevallig bijgehouden?
Typisch commentaar van de 'sportieve' autojournalist, maar voor 9/10 'gewone gebruikers' is dat een prima eigenschap.Engineer2 zei:NB: Ik moet er erg om lachen dat de kritiek die er op deze auto is vaak van het niveau is dat dit teveel een rijdende huiskamer is. Nou, dat zoek ik precies in een auto voor zakelijk gebruik![]()
BleuZ NL zei:Gefeliciteerd! Met de nieuwe camper en het vooruitzicht op de Ioniq zit je de komende jaren wel even gebakken lijkt mijDe Ioniq is wel even wennen qua vormgeving, het ziet er inderdaad flink futuristisch/concept car-achtig uit. Wel strak vormgegeven in ieder geval, dat doet Hyundai best goed de laatste tijd!
Is zo'n Jumper/Boxer/Ducato trouwens in de basis een Fiat? Voor een PSA product had ik COM2000-achtige bedieningshendels aan de stuurkolom verwacht, deze hendels komen me niet bekend voor.